![]() |
![]() |
|
Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn. |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
||||
|
||||
![]() Takajarrut putsattu mudasta, ohjausiskari uusittu, raidetanko ja ohjausvarsi oikaistu, jarrut ilmattu ja koeajo suoritettu. Muuten kaikki OK mutta jarruissa on edelleen ilmaa. Lisää vaan nestettä systeemin läpi niin eiköhän se siitä. Niin ja noi jarruletkut on tosiaan liian pitkät, ottaa renkaiden sisäpintaan kiinni. Pitää koittaa laittaa niitä vähän "kierteelle" josko sitten ei raapisi kumeihin.
__________________
Tumpula Racing Team |
#2
|
||||
|
||||
![]()
Alkos jarrut toimimaan kunnolla kun ajoi riittävästi nestettä läpi. Perien ja vaihteiston öljyt vaihdettu. Pari vuotta vanhat öljyt oli ihan kohtuu hyvän näköistä tavaraa. Jakolaatikon etupään tiiviste näemmä vuotaa, laitoin tiivistesarjan tilaukseen. Pohjapanssarissa on edelleen liian vähän reikiä, kerää himuisen määrän turvetta sisäänsä.
__________________
Tumpula Racing Team |
#3
|
||||
|
||||
![]()
T-Max:n paineilmakompura löysi paikkansa vasemman takalokasuojan päältä. Letku riittää ongelmitta etupyörille saakka, kunhan vetää sisäkautta oviaukosta. Sähköt vedin 30 A sulakkeen kautta konetilan plussakiskosta.
Kumpikin oikean puoleinen rengas vuotaa sisäreunasta yhdestä kohtaa silleen, että päivässä tyhjentyvät noin yhdestä baarista liki nollaan. Noihan liimattiin asennuksen yhteydessä liimamassalla sisäreunasta mutta olisko vanteissa ja/tai renkaissa jotain pientä vikaa. Tarvii ottaa renkaat irti ja tutkailla, taikka voishan sitä suosiolla laittaa sisärenkaat noihin. Vai mitenkähän ne mahtaa kestää jos ajelee nollapaineilla ? Koeajolla lämmöt oli aika korkealla, niin piti syyläri putsata mudasta. Irrotin sähköflektin ja varovasta harjailin & paineilmalla puhaltelin kennoa. Lopulta tunnin ahertamisen jälkeen alkoi päivä paistamaan kennosta läpi ja jäähdytys alkoi pelaamaan.
__________________
Tumpula Racing Team |
#4
|
||||
|
||||
![]() |
#5
|
||||
|
||||
![]()
Liimamassa kuuluu kaikkialle muualle kuin renkaan väliin,siihen jalkaosan ja olkapään väliin kun laittaa jotain niin herkästi jää vuotamaan koska se on se pinta johon rengas tiivistyy. Tuo Pajaresin linkkaama "norsunsperma" taas palauttaa kumin kimmoisuuden ja "liimaa" sen kiinni,ei siis vaikuta milään tavalla kumin pysymiseen päällä. Käytäppä kumit irti sisälaidalta ja katso onko jalkaosat ehjät,ja onko olkapäällä ruostetta yms. epäpuhtautta.
__________________
Kasataan pitkillä pulteilla ja isoilla rikoilla. LaMaas ry www.lamaas.fi www.lamaas.1g.fi https://www.facebook.com/LaMaasRy |
#6
|
||||
|
||||
![]()
Kiitokset vinkeistä, laitetaan tuo mömmö tilaukseen.
__________________
Tumpula Racing Team |
#7
|
||||
|
||||
![]()
Aamusta irrotin jakolaatikon ja irrotin käsijarrun rummun. Tuota ei ole viimeiseen 12 vuoteen avattu ja sen kyllä huomasi, hirveesti likaa sisällä, ei ihme että pikkusen kahisi. Jarruhihna oli toiselta puolelta kulunut jo metallille. Tosin hyvin tuo on toiminut ja aina mennyt läpi katsastuksesta. Uudet jarrukengät sisään ja varaosalaatikosta puhdistettuja osia joukkoon niin hyvä tuli.
Sitten varsinaisen vian kimppuun eli vuotava tiiviste. Hankitussa tiivistesetissä oli kyseinen tiiviste ulkomitaltaan millin pari liian pieni ja homma stoppasi siihen. Tarvii mennä alkuperäisen kanssa Tiivistekeskukseen niin saa varmasti oikean. Samalla tuli tarkastettua kaikki kardaanit, yksi ristinivel meni vaihtoon ja muut tuli vain voideltua.
__________________
Tumpula Racing Team |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta |
Näkymä | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
M.sj410 | T.T.T | O/M/V Ajoneuvot | 4 | 14.01.2008 14:18 |
m:sj410 | KG | O/M/V Muut | 10 | 24.09.2005 21:36 |
O: sj410 | Arska-tehtaalta | O/M/V Muut | 4 | 31.08.2005 20:00 |