Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 15.04.2017, 09:03
Vormula77 Vormula77 ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 06.10.14
Sijainti: Whitlake, Suami
Viestit: 389
Perusasetus

Miten pääsee käsiksi xj:n jousen riipukkeen ylempään mutteriin???

__________________
Näin kerran unta, ettei vi#u##anut yhtään!
Toyotalla ei saa toosaa!
Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 15.04.2017, 10:31
Timo_L:n Avatar
Timo_L Timo_L ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 26.08.06
Sijainti: Paloheinä, Helsinki
Viestit: 7.453
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Vormula77 Näytä viesti
Miten pääsee käsiksi xj:n jousen riipukkeen ylempään mutteriin???
Rälläkällä koripalkkia/ lattiaa leikkaamalla. Eli vastaava projekti kuin lehtijousen etummainen mutteri.
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna.

Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla.

Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008.
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 15.04.2017, 14:15
Vormula77 Vormula77 ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 06.10.14
Sijainti: Whitlake, Suami
Viestit: 389
Perusasetus

Ihanasti suuniteltu. No antaa vanhan mutterin olla paikallaan.
__________________
Näin kerran unta, ettei vi#u##anut yhtään!
Toyotalla ei saa toosaa!
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 15.04.2017, 15:46
Timo_L:n Avatar
Timo_L Timo_L ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 26.08.06
Sijainti: Paloheinä, Helsinki
Viestit: 7.453
Perusasetus

Ne on hitsattu parilla pisteellä koripalkkiin tai sen vahvikkeeseen.
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna.

Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla.

Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008.
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 25.04.2017, 16:47
saekki saekki ei ole kirjautuneena
Aloittelija
 
Rekisteröitynyt: 23.02.17
Sijainti: Pirkanmaa
Viestit: 12
Perusasetus

No niiin olis mahdollisuuus ostaa suht halvalla toimiva 213000 ajettu..mutta mutta myyjä sanoi, että kaksi viime talvea ollut vain pihakäytössä. Toissa talvea ennen on tullut katsastuksessa korjauskehotus etuvetonivelistä (jompi kumpi etuvetonivel pitää ääntä neliveto päällä) ja "käsijarrun kahvan liikevar yli kolme neljäsosaa". Ja "ilmeisesti pakosarjan tiiviste vuotaa vähän.." Kuulemma pintaruostetta kaarissa ja jossain oven sisäpuolella tjms. mutta ei mistään puhki. Ei kuulemma jaksa sitä rempata, että jos joku ostaa niin ostaa, mutta ei kuulemma hänen käytöllään jaksa remontoida, kun ne piha-ajot toimii tarpeeksi.

Kannattaako edes mennä katsomaan?

Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 25.04.2017, 16:52
toyopet:n Avatar
toyopet toyopet ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 10.03.14
Sijainti: Äijälä, Keski-Suomi
Viestit: 535
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja saekki Näytä viesti
No niiin olis mahdollisuuus ostaa suht halvalla toimiva 213000 ajettu..mutta mutta myyjä sanoi, että kaksi viime talvea ollut vain pihakäytössä. Toissa talvea ennen on tullut katsastuksessa korjauskehotus etuvetonivelistä (jompi kumpi etuvetonivel pitää ääntä neliveto päällä) ja "käsijarrun kahvan liikevar yli kolme neljäsosaa". Ja "ilmeisesti pakosarjan tiiviste vuotaa vähän.." Kuulemma pintaruostetta kaarissa ja jossain oven sisäpuolella tjms. mutta ei mistään puhki. Ei kuulemma jaksa sitä rempata, että jos joku ostaa niin ostaa, mutta ei kuulemma hänen käytöllään jaksa remontoida, kun ne piha-ajot toimii tarpeeksi.

Kannattaako edes mennä katsomaan?

Tottakai kannattaa, mistä sen tietää minkälainen helmi se on. No nivelen vaihtoa en ole kokeillut, minkälainen savotta se on mutta jarruosia voi uusia.
Pintaruostetta kaarissa... Nehän on muovia, varsinainen pelti ei edes näy kaarien kohdalta.
Ruoste todennäköisesti on suurempi ongelma mutta mistäpä senkään tietää näkemättä.

Muta pakosarjan tiiviste, jamant voisi ehkä ohjeistaa? Onko ne pultit/mutterit millikierteellä vai jollain tuumakierteellä?
Minulla molemmista puuttuu pakosarjan etummainen pultti, siis keulan päästä. Toisessa vähän supsattaa tiivisteen välistä ja toisessa ei.
Pitäisi varmaan katsella siihen pultti. Tai pinnapultti ja mutteri se taitaa olla.
'90 renix.

EDIT: niin onhan nuo minunkin jeepit myynnissä. Iski nyt kevään koittaessa hirveä V8:n hinku. Semmoinen pieni piilomainos...

Viimeksi muokannut toyopet : 25.04.2017 17:00
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 25.04.2017, 17:51
JAMANT:n Avatar
JAMANT JAMANT ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 07.05.03
Sijainti: Espoo, .
Viestit: 4.073
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja toyopet Näytä viesti
Muta pakosarjan tiiviste, jamant voisi ehkä ohjeistaa? Onko ne pultit/mutterit millikierteellä vai jollain tuumakierteellä?
Minulla molemmista puuttuu pakosarjan etummainen pultti, siis keulan päästä. Toisessa vähän supsattaa tiivisteen välistä ja toisessa ei.
Pitäisi varmaan katsella siihen pultti. Tai pinnapultti ja mutteri se taitaa olla.
'90 renix.
Kuutosessa on kannen ja pakosarjan välissä tiiviste tehtaalta lähtien, 2.5 -nelosessa ainakaan TBI (eli ->90) -koneisessa ei ole tehtaan jäljiltä pakosarjan ja kannen välissä tiivistettä, uudemmista en suoraan osaa sanoa.

Pinnapultit (stud) molemmissa koneissa etummaisena ja takimmaisena, tuumaiset kierteet, kannessa 3/8" UNC -kierre ja mutterit 3/8"UNF, eli tuommoiset: http://jamant.fi/fi/tuote/2469619-stud-mop6036193aa ja nelsokoneisessa kuuluu laittaa pakosarjan studien reikiin ohjainholkit, että keskittyy oikein, niitäkin löytyy tarvittaessa hyllystä....
__________________
Killing time is not murder
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 25.04.2017, 17:22
Timo_L:n Avatar
Timo_L Timo_L ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 26.08.06
Sijainti: Paloheinä, Helsinki
Viestit: 7.453
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja saekki Näytä viesti
Toissa talvea ennen on tullut katsastuksessa korjauskehotus etuvetonivelistä (jompi kumpi etuvetonivel pitää ääntä neliveto päällä)
Siellä on ristikot eikä vetonivelet, jollei joku ole vaihtanut alkuperäisestä poikkeaviin vetareihin.


Lainaus:
"käsijarrun kahvan liikevar yli kolme neljäsosaa".
Joko käsijarrukahvasta (auton alta säätötangosta) vaijerin kiristys, tai sitten voi olla että on jarruhilppeet loppu. Ei ole kovin kalliit vaikka ostaisi taakse uudet kengät, uudet käsijarrun säätöromut + vielä takajarrusylinteritkin.


Lainaus:
"ilmeisesti pakosarjan tiiviste vuotaa vähän.."
Voihan se olla että tiiviste vuotaa, mutta kuutoskoneisissa on usein pakosarja halki rakenteesta johtuen.


Lainaus:
Kuulemma pintaruostetta kaarissa ja jossain oven sisäpuolella tjms. mutta ei mistään puhki.
Pintaruoste voi olla joko oikeasti pintaruostetta, tai sitten se tarkoittaa että todellisuudessa matkustajan puolen jalkatilat on muutamasta kohtaa lähes puhki, helmakotelot on paperia, takapenkin alla on lattiapellin nurkissa pari reikää, yms... kannattaa katsoa tarkasti, etenkin jos on suomiauto.
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna.

Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla.

Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008.
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 25.04.2017, 17:29
saekki saekki ei ole kirjautuneena
Aloittelija
 
Rekisteröitynyt: 23.02.17
Sijainti: Pirkanmaa
Viestit: 12
Perusasetus

Joo katselinkin, että ristikkonivelethän noissa on. Ihan hyvät ohjeetkin tuohon löytyi.

Pakosarjapointti on hyvä, täytynee tuo tarkastaa. Joskusta taitaa olla vaan hankalista havaittavissa ne halkeamat?

Ruostehommat täytynee käydä tarkkaan läpi..tämän olenkin jo oppinut kantapään kautta Kiitos vinkeistä.

Saako jalkatilat jne diagnosoitua ilman lattiapehmusteiden irroittelua/repimistä järkevästi?
Vastaa lainaten
  #10  
Vanha 25.04.2017, 17:51
JAMANT:n Avatar
JAMANT JAMANT ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 07.05.03
Sijainti: Espoo, .
Viestit: 4.073
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja saekki Näytä viesti
No niiin olis mahdollisuuus ostaa suht halvalla toimiva 213000 ajettu..mutta mutta myyjä sanoi, että kaksi viime talvea ollut vain pihakäytössä. Toissa talvea ennen on tullut katsastuksessa korjauskehotus etuvetonivelistä (jompi kumpi etuvetonivel pitää ääntä neliveto päällä) ja "käsijarrun kahvan liikevar yli kolme neljäsosaa". Ja "ilmeisesti pakosarjan tiiviste vuotaa vähän.." Kuulemma pintaruostetta kaarissa ja jossain oven sisäpuolella tjms. mutta ei mistään puhki. Ei kuulemma jaksa sitä rempata, että jos joku ostaa niin ostaa, mutta ei kuulemma hänen käytöllään jaksa remontoida, kun ne piha-ajot toimii tarpeeksi.

Kannattaako edes mennä katsomaan?

Minkä vuotinen se on ja millä koneella?? Olis helpompi kommentoida...
__________________
Killing time is not murder
Vastaa lainaten
  #11  
Vanha 25.04.2017, 17:56
saekki saekki ei ole kirjautuneena
Aloittelija
 
Rekisteröitynyt: 23.02.17
Sijainti: Pirkanmaa
Viestit: 12
Perusasetus

91 ja neljän litran bensa.
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta
Etsi tästä viestiketjusta:

Tarkennettu haku
Näkymä

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Hilux LN65 jousitusmurheita...pikaisia vastauksia toivoen. 754 Tekniikka & Jutustelu 9 17.09.2010 09:10
Taasen jeep xj kysymyksiä NORT Tekniikka & Jutustelu 2 11.12.2009 09:09
Jeep Grand Cherokee (kysymyksiä) Rekisteröimätön Tekniikka & Jutustelu 6 13.09.2008 11:40
Boorittamista (kysymyksiä/vastauksia/kuvia) SuurSyömäri Tekniikka & Jutustelu 24 23.11.2005 19:59
Jeep Wrangler kysymyksiä Tepa Tekniikka & Jutustelu 8 12.01.2004 14:13


Sivu luotu: 12:54 (GMT +2).