Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Maasturiprojektit

Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn.

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 30.03.2017, 07:18
Machist:n Avatar
Machist Machist ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+++
 
Rekisteröitynyt: 07.05.11
Sijainti: Pohjois-Karjala, Juuka
Viestit: 455
Perusasetus

Lainaus:
Kaksi pulttia per pohjaanlyöntikumi, toivo että ne lähtee irti eikä katkea.

Se tiputuksen määrä riippuu rengaskoosta, ei korotuksesta. Korotuksella saadaan riittävä määrä sisäänjoustoa isommille renkaille, kun taas kaaria avartamalla ja/ tai pohjaanlyöntikumeja säätämällä määritellään rengaskoko

Paras tapa tsekata on ruuvata osat kiinni ilman jousia, ja käydä läpi akselin liikeradat sekä pystysuoralla joustolla, että etenkin akselin täydellä "kiertymällä" - ristijoustossahan renkaat vaatii kaikista eniten tilaa pyöräkoteloista.
Toki sitten täytyy pitää huoli että iskarit eivät pääse pohjaamaan, ne EI saa toimia sisäänjoustonrakoittimina.
Ei varmasti irtoa, kun ottaa huomioon meikäläisen tuurin
Onko ne pultit tuolla kumin alla? siis sivuilla ei ole mitään eikä ole koripalkissa reikiäkään sillä kohtaa?
Elikkä tunkkaan akselista rengas paikallaan? ilman jousia ja katon että missä kohti iskari pohjaa/rengas ottaa kiinni.

Sitten mitoitan väliin tulevan palikan sen mukaan, tähän tyyliin:



Lainaus:
Jos meinaat ajaa metsässä vakaajat avattuna, niin suosittelisin kahta jääkiekkoa. Olethan hakannut jo sisään ne etukaarien takaosan pistehitsilipat? Jos et, niin pistehitsien välistä pariin- kolmeen kohtaan rälläkällä viillot, niin on paljon helpompi mätkiä sisälle
Sehän on vain ajan kysymys. Nyt tulee vielä "kiinteät" vakaajat, mutta vuoden parin päästä saattaa olla toinen tilanne. Eli laitan jo valmiiksi 2kpl puolelleen.
TKyllä ne lipat on vielä suorassa, mutta jossain vaiheessa nekin täytyy tasotella.

Lainaus:
Kyllähän se olisi hyvä että vakaajat on oikeassa asennossa.
Onko sillä nyt väliä tekeekö tiputuksen rungon/vakaajan väliin vai laittaako pidemmät koiranluut?

Tällaisethan tekisi periaatteessa kaverin sorvissa, kun tietäisi vain oikean pituuden?
https://www.quadratec.com/products/16311_300.htm

__________________
Jeep Grand Cherokee Limited 4.0 rojekti täällä

Volvo projektia täällä

Pientila Facebook

Viimeksi muokannut Machist : 30.03.2017 07:42
Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 30.03.2017, 12:09
Timo_L:n Avatar
Timo_L Timo_L ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 26.08.06
Sijainti: Paloheinä, Helsinki
Viestit: 7.445
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Machist Näytä viesti
Ei varmasti irtoa, kun ottaa huomioon meikäläisen tuurin
Onko ne pultit tuolla kumin alla? siis sivuilla ei ole mitään eikä ole koripalkissa reikiäkään sillä kohtaa?
Ei ole kumin alla, vaan pitäisi olla molemmin puolin siinä kumin vieressä, ihan kuten linkittämässäsi kuvassakin on. Tämä siis jos puhutaan nyt nimenomaan taka-akselin pohjaanlyöntikumeista.
Olisiko laittaa kuvia omasta autosta ko. paikasta?


Lainaus:
Elikkä tunkkaan akselista rengas paikallaan? ilman jousia ja katon että missä kohti iskari pohjaa/rengas ottaa kiinni.

Sitten mitoitan väliin tulevan palikan sen mukaan, tähän tyyliin:


Juu, katso sekä etu- että takapää samalla tavalla. Säästyy pikku hommalla ylimääräiseltä duunilta myöhemmin, jos (kun ) huomaat että joko jää joustoja käyttämättä, tai sitten että joustaa liikaa..



Lainaus:
Onko sillä nyt väliä tekeekö tiputuksen rungon/vakaajan väliin vai laittaako pidemmät koiranluut?
Itse lähden yleensä liikkeelle siitä, että mitä vähemmän on ylimääräistä osaa ja kilkettä, sitä vähemmän hajoavaa. Eli mielummin pidemmät koiranluut kuin että tiputtaisi vakaajan kiinnityksiä.

Koiranluiden oikea pituus selviää kun on osat alla ja auto paino päällä. Käytännössä kuitenkin yleensä tarvitaan sen verran pidemmät koiranluut, mitä autoon on tullut korkeutta lisää.
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna.

Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla.

Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008.
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 30.03.2017, 12:18
Machist:n Avatar
Machist Machist ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+++
 
Rekisteröitynyt: 07.05.11
Sijainti: Pohjois-Karjala, Juuka
Viestit: 455
Perusasetus

Just Jerkku laitto postia että ei löydy mistään noita kumeja??

Tuolta löytyy kuva vastaavasta:
http://www.jeepforum.com/forum/f13/z.../#post14150401

Eli pultteja ei ole näkyvissä.. ja tuo kuppi missä kumi on, murenee käsiin

Periaatteessa tuohon saa viriteltyä tuollaisen edellä olleessa kuvassa olevan kumin, missä pultit sivuilla kun laittaa palkinpätkän väliin, vaikka nuo reiät ei olisi kohillaan.


Vai saisikkos tuon muutettua samanlaiseksi kuin edessä?
http://www.4x4parts.fi/alustan-osat/...tikumi-pu.html

Takana näyttää olevan reikä siinä kyllä, mutta milläs tuon kumin saa kiinni?tuskin siellä kierteitä on? ja tietty pitäisi nuo kupit myös hommata.

Purkamatta hankala tutkia ja vielä menee joku viikko ennenkuin saa rojektin käyntiin.
__________________
Jeep Grand Cherokee Limited 4.0 rojekti täällä

Volvo projektia täällä

Pientila Facebook
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 30.03.2017, 12:29
JAMANT:n Avatar
JAMANT JAMANT ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 07.05.03
Sijainti: Espoo, .
Viestit: 4.072
Perusasetus

Tuossa uusia: http://jamant.fi/fi/tuote/3842646-po...zj-cro52087636 Ja on se pohjakuppi ruuveilla kiinni, niiden kumien alta!! Ei kuten Timo kirjoitti!! Sotkee XJ:n vastaavaan...
__________________
Killing time is not murder
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 30.03.2017, 12:43
Timo_L:n Avatar
Timo_L Timo_L ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 26.08.06
Sijainti: Paloheinä, Helsinki
Viestit: 7.445
Perusasetus

Juu.. muistin väärin ja olin just korjaamassa kunhan vain pääsin duunipaikan pihaan auton ratista. XJ:ssähän ne on tosiaan reunoista kiinni ja ZJ:ssä kumin alla.


Omaan ZJ:hin tein taakse jo aikaapäivää sitten pohjaanlyöntikumit niin, että jatkoin jousitolppia korissa riittävän määrän alaspäin, ja putken päähän hitsasin samanlaisen kupin kuin mikä edessä on. Eli pohjaanlyöntikumi on jousen sisällä kuten edessäkin, ja jääkiekoilla saa sitten hienosäädettyä sisäänjouston määrän

En nyt ulkoa muista oliko 43mm vai 48mm:n ulkohalkaisijaltaan oleva vesijohtoputki/ hydrauliikkaputki prikulleen oikean kokoista.
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna.

Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla.

Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008.
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 30.03.2017, 12:50
Machist:n Avatar
Machist Machist ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+++
 
Rekisteröitynyt: 07.05.11
Sijainti: Pohjois-Karjala, Juuka
Viestit: 455
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Timo_L Näytä viesti
Juu.. muistin väärin ja olin just korjaamassa kunhan vain pääsin duunipaikan pihaan auton ratista. XJ:ssähän ne on tosiaan reunoista kiinni ja ZJ:ssä kumin alla.


Omaan ZJ:hin tein taakse jo aikaapäivää sitten pohjaanlyöntikumit niin, että jatkoin jousitolppia korissa riittävän määrän alaspäin, ja putken päähän hitsasin samanlaisen kupin kuin mikä edessä on. Eli pohjaanlyöntikumi on jousen sisällä kuten edessäkin, ja jääkiekoilla saa sitten hienosäädettyä sisäänjouston määrän

En nyt ulkoa muista oliko 43mm vai 48mm:n ulkohalkaisijaltaan oleva vesijohtoputki/ hydrauliikkaputki prikulleen oikean kokoista.
Ok, eli tätä vähän hainkin
Eli täytynee askarrella vastaavat sitten
__________________
Jeep Grand Cherokee Limited 4.0 rojekti täällä

Volvo projektia täällä

Pientila Facebook
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 30.03.2017, 13:34
Timo_L:n Avatar
Timo_L Timo_L ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 26.08.06
Sijainti: Paloheinä, Helsinki
Viestit: 7.445
Perusasetus

Juu.. mutta älä laita missään nimessä noita polyuretaanisia kumeja, ne ei vaimenna pohjatessa juuri mitään. Ainakin omassa ZJ:ssa vastaavat oli niin kivikovat jopa kesäkelillä, että jos ja kun jousitus pohjaa niin tuntui kun ei siellä olisi ollut mitään pehmustetta välissä.
Toinen niissä oli se, että oli aivan perkeleellisen vaikeat saada paikalleen, ja kun ne lopulta oli paikallaan niin eivät meinanneet pysyä metsäajossa koska ovat niin pitkät, ja toisaalta jäykät että akselin kiertyessä ja osuessa rajoitiimeen ne taipuu ja pulpahtaa pois paikaltaan.


Eli esim. Jamantilta hommaat uudet yläkupit (niitä muistaakseni saa vielä), ja samalla tehdasmalliset pehmeämmät pohjaanlyöntikumit niihin.
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna.

Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla.

Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008.
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta
Etsi tästä viestiketjusta:

Tarkennettu haku
Näkymä

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Ostetaan Jeep Grand Cherokee Alabamajamppi O/M/V Ajoneuvot 4 03.12.2016 23:08
Ostetaan Jeep grand cherokee Venom O/M/V Ajoneuvot 0 23.09.2016 16:50
Ostettu Bensa Jeep. Cherokee/Grand cherokee vturpeinen O/M/V Ajoneuvot 5 29.07.2016 06:42
Ostetaan jeep cherokee/grand cherokee vanteet O/M/V Muut 5 16.12.2005 21:50
M: Jeep Grand Cherokee O/M/V Muut 1 01.11.2005 19:27


Sivu luotu: 09:59 (GMT +2).