Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Maasturiprojektit

Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn.

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 21.03.2017, 21:51
korkit korkit ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 03.10.12
Sijainti: Alajärvi
Viestit: 155
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja mparty Näytä viesti
Se olis nyt jäähdytyksen muutos tekastuna, lämppärin letkuissa on katon rajassa hanat millä toisella täytetään ja toisesta ilmataan.
Samoten tein ohitushaaran tuohon sähkösen pumpun rinnalle, nyt pitäs virrata myös pelkällä mekaanisella pumpulla.

Liite 76701Liite 76702Liite 76703Liite 76704

Letkunippojen tilalle hanojen jälkeen vaihtuu tulpat kun systeemi täytetty ja ilmattu niin ei väliä vaikka hanaa yrittäs aukasta.

Katotaan joskos sitä ehtis tänään vielä katella tuon polttoainepuolen, ainakin letkuihin ja kaasarin vivustoon haluttaa tehdä muutoksia.

Nuo kun saa tehtyä vois täytellä nesteet, öljyt ja ohjaustehostimen öljyt ja täräyttää käyntiin pitkästä aikaa
moro mielenkiinnosta kysyisin mikä on tuon vesipumpun ohituksen tarkoitus

__________________
Mennään hiljaa ni keritään by Vellu
suzuki samurai x3
range classic
ktm400 exc
pappa tuna -61
1 rattori
Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 22.03.2017, 08:38
mparty:n Avatar
mparty mparty ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 29.09.10
Sijainti: Tyrnävä
Viestit: 1.516
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja korkit Näytä viesti
moro mielenkiinnosta kysyisin mikä on tuon vesipumpun ohituksen tarkoitus
Ajatus oli että koska mekaanista pumppua ei ole poistettu kierrosta saa se kierrättää nesteet vapaasti tuon ohituksen kautta
kun sähkönen pumppu ei pyöri. Tiiä sitten toimiiko tuo mitenkään järkevästi
__________________
Lakeuden Maastoautoilijat ry / LaMaas Offroad
http://www.facebook.com/LaMaasRy
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 24.03.2017, 22:42
mparty:n Avatar
mparty mparty ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 29.09.10
Sijainti: Tyrnävä
Viestit: 1.516
Perusasetus

Click image for larger version

Name:	20170324_214408.jpg
Views:	328
Size:	118,0 Kt
ID:	77455

Siinäpä sitä on reilut 100v kalustoa, nyt illasta polkasin vihdoin moponkin käymään ja käväsin pikku koeajolenkin. Jotain säätämistä
tarttee sitte tehä kun saa maalauksen jälkeen taas kasattua, mutta 50v vanhaks vehkeeks pelas hyvin
__________________
Lakeuden Maastoautoilijat ry / LaMaas Offroad
http://www.facebook.com/LaMaasRy
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 02.04.2017, 18:10
mparty:n Avatar
mparty mparty ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 29.09.10
Sijainti: Tyrnävä
Viestit: 1.516
Perusasetus

Taas työt ja toiset harrastukset haittaa rakentelua, mutta jotain pientä saanu kuitenkin aikaiseksi:
- mopo purettu osiksi, tämän kunnostus alkaa kunhan jeeppi on valmis konttorille ja ajetaan tallista ulos
- jeepin jarruputkien kiinnityksiä lisäsin reilusti konehuoneeseen ja alustaan
- jeepin kaasarin vivustoa muutin hieman, nyt pelaa paremmin ja koko alueella, vaijerin pituus pitää vielä säätää
- kaikkea pientä säätöä: käsijarrun vaijerin kiinnityksiä parantelin, jne.

Kaasarin vaijerin ja kytkimen säädön jälkeen vois tuon jo ajaa ulos tallista, kävästä koeajolla ja ruveta miettimään millon ois vara viedä tuo leimalle...

Olikohan ovien lukot pakollinen varuste? Ainoat sähköt mitä puuttuu on niiden ohjaus.
__________________
Lakeuden Maastoautoilijat ry / LaMaas Offroad
http://www.facebook.com/LaMaasRy
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 08.04.2017, 15:38
mparty:n Avatar
mparty mparty ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 29.09.10
Sijainti: Tyrnävä
Viestit: 1.516
Perusasetus

Eilen käväsin pikasesti säätämässä kaasuvaijerin ja vaihdoin vivuston jousen parempaan.

Tänään aamusta ehti pitkästä aikaa talliin ja vaihdoin susukin leimarenkaat jeepin alle ja eiku tallista ulos.

Hieman jotenkin polosen näköinen noilla sirkkelinterillä

Click image for larger version

Name:	20170408_103305.jpg
Views:	261
Size:	145,9 Kt
ID:	77818Click image for larger version

Name:	20170408_103317.jpg
Views:	264
Size:	151,3 Kt
ID:	77819

Sitten snorkkelinpää takas, karkeampaa rengasta alle, lämppärinletkun korjaus (taitoin sen pois edestä siivapyörän taakse kun jarruputkia laittelin
niin arvatkaapa unohtuiko se sinne ja kauanko meni että siinä oli kaksi vekkiä oksentamassa nesteet ulos...) ja uudelleen täyttö nesteellä.

Ei muuta kuin tulille ja kovaa ajoa pitkin tonttia. Lämmöt tuntus tuolla ajolla pysyvän kurissa, katotaan miten sitten maantiellä.
Jarruja pitää vielä ilmata ja säätää, samoten käsijarru mutta pelaavat jo ihan ok tuon tehostimen kanssa.

Yksi ongelmakin löytyi, pakittaessa kun rattia kääntää rupeaa jokin paukkumaan keulassa, tuo pitää selvittää kun ehtii ennen kuin jotain leviää.

Click image for larger version

Name:	20170408_120441.jpg
Views:	299
Size:	182,2 Kt
ID:	77820Click image for larger version

Name:	20170408_120501.jpg
Views:	266
Size:	166,3 Kt
ID:	77821Click image for larger version

Name:	20170408_123258.jpg
Views:	286
Size:	145,0 Kt
ID:	77822

Nyt tämä saa siirtyä ulkokatokseen odottelemaan jotta siviilikaluston pääsee huoltamaan ja muita rojekteja tekemään välillä tallissa.
__________________
Lakeuden Maastoautoilijat ry / LaMaas Offroad
http://www.facebook.com/LaMaasRy
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 22.04.2017, 07:45
mparty:n Avatar
mparty mparty ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 29.09.10
Sijainti: Tyrnävä
Viestit: 1.516
Perusasetus

Jeeppi odottelee katoksessa lumien sulamista, saa nähä kauanko menee, aamulla sato taas lisää

Mopo olis purettu osiin ja puhalsin ne osat mitkä kaappiin sopii tuolla uudella pallolla:

Click image for larger version

Name:	20170412_174617.jpg
Views:	348
Size:	125,3 Kt
ID:	78117Click image for larger version

Name:	20170414_114027.jpg
Views:	296
Size:	154,1 Kt
ID:	78118

Sitten räpelsin puuttuvan pään ketjusuojaan:

Click image for larger version

Name:	20170415_120959.jpg
Views:	279
Size:	180,1 Kt
ID:	78119Click image for larger version

Name:	20170415_121017.jpg
Views:	300
Size:	164,4 Kt
ID:	78120Click image for larger version

Name:	20170415_150440.jpg
Views:	243
Size:	154,4 Kt
ID:	78121

Penkin pehmuste ja verhoilu piti tietenkin yrittää tehdä ite. Ihmeen hyvin tuo rouvan vanha kone puri nahkaan:

Click image for larger version

Name:	20170417_171843.jpg
Views:	266
Size:	103,2 Kt
ID:	78123Click image for larger version

Name:	20170417_143553.jpg
Views:	278
Size:	108,4 Kt
ID:	78122Click image for larger version

Name:	20170417_171744.jpg
Views:	291
Size:	105,9 Kt
ID:	78124Click image for larger version

Name:	20170417_171738.jpg
Views:	305
Size:	88,6 Kt
ID:	78125

Mopon muovisen etuosan putsasin huolellisesti ja pintahionnan jälkeen ruiskasin pintaan tartunta-, pohja- ja pintamaalit:

Click image for larger version

Name:	20170420_194947.jpg
Views:	284
Size:	67,2 Kt
ID:	78126Click image for larger version

Name:	20170421_191032.jpg
Views:	282
Size:	49,5 Kt
ID:	78127Click image for larger version

Name:	20170421_193844.jpg
Views:	273
Size:	66,8 Kt
ID:	78128

Mopon rungon puhallus olis seuraava homma, se pitää tehdä tuossa ulkona. Katotaan millon kelit suosii sitä hommaa...
__________________
Lakeuden Maastoautoilijat ry / LaMaas Offroad
http://www.facebook.com/LaMaasRy
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 22.04.2017, 10:59
mparty:n Avatar
mparty mparty ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 29.09.10
Sijainti: Tyrnävä
Viestit: 1.516
Perusasetus

Sade taukos niin piha tuli hiekotettua eli mopon runkokin on puhallettu.

Click image for larger version

Name:	20170422_111300.jpg
Views:	226
Size:	181,7 Kt
ID:	78141

Kokoaminenkin alotettu

Click image for larger version

Name:	20170422_094654.jpg
Views:	229
Size:	124,6 Kt
ID:	78142
__________________
Lakeuden Maastoautoilijat ry / LaMaas Offroad
http://www.facebook.com/LaMaasRy
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta
Etsi tästä viestiketjusta:

Tarkennettu haku
Näkymä

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Myyty 1961 Willys Jeep FC-170 Jeeper O/M/V Ajoneuvot 2 07.09.2014 09:55
1961 Willys FC-170 Jeeper Maasturiprojektit 25 24.01.2014 15:05
Myyty Renkaat Goodyear WRANGLER DuraTrack 285/75 16", eli 32" X 11,5" X 16 Bajarider O/M/V Renkaat ja vanteet 5 13.01.2013 23:16
Ostettu Willys L134 "Go Devil" moottori Jeeper O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 4 24.01.2012 15:52
Willys CJ-5 -57 "Renegade" Projekti Jeep-Antti Maasturiprojektit 8 29.10.2009 12:40


Sivu luotu: 02:51 (GMT +2).