Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Maasturiprojektit

Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn.

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 21.03.2017, 15:16
Karvapöpö:n Avatar
Karvapöpö Karvapöpö ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 28.01.10
Sijainti: Porvoo
Viestit: 306
Perusasetus

Okkei! Ei muuta kun paljon kuvia sitten operaatiosta

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 28.03.2017, 06:54
Machist:n Avatar
Machist Machist ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+++
 
Rekisteröitynyt: 07.05.11
Sijainti: Pohjois-Karjala, Juuka
Viestit: 455
Perusasetus

No nyt ne tuli!











Nyt vaan suunnittelemaan, miten nuo saadaan paikalleen.
__________________
Jeep Grand Cherokee Limited 4.0 rojekti täällä

Volvo projektia täällä

Pientila Facebook
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 29.03.2017, 03:32
rane58:n Avatar
rane58 rane58 ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 25.10.11
Sijainti: Espoo
Viestit: 2.377
Cool

Kyllä kelpaa...!


Hienot on hilut!
__________________
Kun älyttömät käskee haluttomat tekemään mahdottomat, syntyy projekti.

Jeep Grand Cherokee 4L suora-6. vm-95.

Oldsmobile 98 Luxury Sedan V8 425cid super rocket. vm-66

Honda CB 750 F2 Seven Fifty. vm-98

MYYTÄVÄNÄ:
https://forums.offipalsta.com/album.php?albumid=8912
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 29.03.2017, 07:14
Machist:n Avatar
Machist Machist ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+++
 
Rekisteröitynyt: 07.05.11
Sijainti: Pohjois-Karjala, Juuka
Viestit: 455
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja rane58 Näytä viesti
Hienot on hilut!
Ei taida raaskia laittaa alle kun rapautuu ja ruostuu vielä
__________________
Jeep Grand Cherokee Limited 4.0 rojekti täällä

Volvo projektia täällä

Pientila Facebook
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 29.03.2017, 10:07
Karvapöpö:n Avatar
Karvapöpö Karvapöpö ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 28.01.10
Sijainti: Porvoo
Viestit: 306
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Machist Näytä viesti
Ei taida raaskia laittaa alle kun rapautuu ja ruostuu vielä
Ahahah! Nimenomaan. Tai sitten laittaa alle ja ei aja autolla enää ikinä.
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 29.03.2017, 11:45
Timo_L:n Avatar
Timo_L Timo_L ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 26.08.06
Sijainti: Paloheinä, Helsinki
Viestit: 7.446
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Machist Näytä viesti
No nyt ne tuli!

...


Nyt vaan suunnittelemaan, miten nuo saadaan paikalleen.
Vanhat romut irti ja uutta rautaa tilalle Jossain taisit ihmetellä jousipuristimista, ei niitä tarvitse.. ekan Jeepin kanssa koitin sellaisilla turata ja totesin että ei perkele.. Tarpeeksi vaan pultteja löysälle, panhardi irti ja ohjausvarret irti niin lähtee.
Hieman voi joutua vääntämään orkkisjousia orkkistukivarsilla pois, mutta kyllä ne lähtee. Uusilla tukivarsilla pitäisi mennä hyvin paikalleen ilman mitään ongelmaa - myös siis nuo korotusjouset.
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna.

Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla.

Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008.
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 29.03.2017, 12:06
Machist:n Avatar
Machist Machist ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+++
 
Rekisteröitynyt: 07.05.11
Sijainti: Pohjois-Karjala, Juuka
Viestit: 455
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Timo_L Näytä viesti
Vanhat romut irti ja uutta rautaa tilalle Jossain taisit ihmetellä jousipuristimista, ei niitä tarvitse.. ekan Jeepin kanssa koitin sellaisilla turata ja totesin että ei perkele.. Tarpeeksi vaan pultteja löysälle, panhardi irti ja ohjausvarret irti niin lähtee.
Hieman voi joutua vääntämään orkkisjousia orkkistukivarsilla pois, mutta kyllä ne lähtee. Uusilla tukivarsilla pitäisi mennä hyvin paikalleen ilman mitään ongelmaa - myös siis nuo korotusjouset.
Ok, käyn ne puristimet kuitenkin lainaan ihan varmuuden vuoksi
Enää tässä on ihmetyksenä paria asiaa:

Miten nuo pohjaanlyöntikumit irtoaa takaa?
Ja miten paljon noita tulisi tiputtaa 3,5" korotukselle?

Eteen meinasin viritellä jääkiekot pultilla läpi jousilautaseen.
Riittääkö 1kpl? 31" renkaat.

Tarvitseeko taakse laittaa pidemmät koiranluut vakaajaan vai tekeekö tiputuksen siihenkin? Sarjassa oli kyllä eteen uudet koiranluut, mutta taakse ei??
__________________
Jeep Grand Cherokee Limited 4.0 rojekti täällä

Volvo projektia täällä

Pientila Facebook
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 29.03.2017, 13:43
Timo_L:n Avatar
Timo_L Timo_L ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 26.08.06
Sijainti: Paloheinä, Helsinki
Viestit: 7.446
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Machist Näytä viesti
Miten nuo pohjaanlyöntikumit irtoaa takaa?
Ja miten paljon noita tulisi tiputtaa 3,5" korotukselle?
Kaksi pulttia per pohjaanlyöntikumi, toivo että ne lähtee irti eikä katkea.

Se tiputuksen määrä riippuu rengaskoosta, ei korotuksesta. Korotuksella saadaan riittävä määrä sisäänjoustoa isommille renkaille, kun taas kaaria avartamalla ja/ tai pohjaanlyöntikumeja säätämällä määritellään rengaskoko

Paras tapa tsekata on ruuvata osat kiinni ilman jousia, ja käydä läpi akselin liikeradat sekä pystysuoralla joustolla, että etenkin akselin täydellä "kiertymällä" - ristijoustossahan renkaat vaatii kaikista eniten tilaa pyöräkoteloista.
Toki sitten täytyy pitää huoli että iskarit eivät pääse pohjaamaan, ne EI saa toimia sisäänjoustonrakoittimina.


Lainaus:
Eteen meinasin viritellä jääkiekot pultilla läpi jousilautaseen.
Riittääkö 1kpl? 31" renkaat.
Jos meinaat ajaa metsässä vakaajat avattuna, niin suosittelisin kahta jääkiekkoa. Olethan hakannut jo sisään ne etukaarien takaosan pistehitsilipat? Jos et, niin pistehitsien välistä pariin- kolmeen kohtaan rälläkällä viillot, niin on paljon helpompi mätkiä sisälle


Lainaus:
Tarvitseeko taakse laittaa pidemmät koiranluut vakaajaan vai tekeekö tiputuksen siihenkin? Sarjassa oli kyllä eteen uudet koiranluut, mutta taakse ei??
Kyllähän se olisi hyvä että vakaajat on oikeassa asennossa.
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna.

Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla.

Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008.
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 30.03.2017, 07:18
Machist:n Avatar
Machist Machist ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+++
 
Rekisteröitynyt: 07.05.11
Sijainti: Pohjois-Karjala, Juuka
Viestit: 455
Perusasetus

Lainaus:
Kaksi pulttia per pohjaanlyöntikumi, toivo että ne lähtee irti eikä katkea.

Se tiputuksen määrä riippuu rengaskoosta, ei korotuksesta. Korotuksella saadaan riittävä määrä sisäänjoustoa isommille renkaille, kun taas kaaria avartamalla ja/ tai pohjaanlyöntikumeja säätämällä määritellään rengaskoko

Paras tapa tsekata on ruuvata osat kiinni ilman jousia, ja käydä läpi akselin liikeradat sekä pystysuoralla joustolla, että etenkin akselin täydellä "kiertymällä" - ristijoustossahan renkaat vaatii kaikista eniten tilaa pyöräkoteloista.
Toki sitten täytyy pitää huoli että iskarit eivät pääse pohjaamaan, ne EI saa toimia sisäänjoustonrakoittimina.
Ei varmasti irtoa, kun ottaa huomioon meikäläisen tuurin
Onko ne pultit tuolla kumin alla? siis sivuilla ei ole mitään eikä ole koripalkissa reikiäkään sillä kohtaa?
Elikkä tunkkaan akselista rengas paikallaan? ilman jousia ja katon että missä kohti iskari pohjaa/rengas ottaa kiinni.

Sitten mitoitan väliin tulevan palikan sen mukaan, tähän tyyliin:



Lainaus:
Jos meinaat ajaa metsässä vakaajat avattuna, niin suosittelisin kahta jääkiekkoa. Olethan hakannut jo sisään ne etukaarien takaosan pistehitsilipat? Jos et, niin pistehitsien välistä pariin- kolmeen kohtaan rälläkällä viillot, niin on paljon helpompi mätkiä sisälle
Sehän on vain ajan kysymys. Nyt tulee vielä "kiinteät" vakaajat, mutta vuoden parin päästä saattaa olla toinen tilanne. Eli laitan jo valmiiksi 2kpl puolelleen.
TKyllä ne lipat on vielä suorassa, mutta jossain vaiheessa nekin täytyy tasotella.

Lainaus:
Kyllähän se olisi hyvä että vakaajat on oikeassa asennossa.
Onko sillä nyt väliä tekeekö tiputuksen rungon/vakaajan väliin vai laittaako pidemmät koiranluut?

Tällaisethan tekisi periaatteessa kaverin sorvissa, kun tietäisi vain oikean pituuden?
https://www.quadratec.com/products/16311_300.htm
__________________
Jeep Grand Cherokee Limited 4.0 rojekti täällä

Volvo projektia täällä

Pientila Facebook

Viimeksi muokannut Machist : 30.03.2017 07:42
Vastaa lainaten
  #10  
Vanha 30.03.2017, 12:09
Timo_L:n Avatar
Timo_L Timo_L ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 26.08.06
Sijainti: Paloheinä, Helsinki
Viestit: 7.446
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Machist Näytä viesti
Ei varmasti irtoa, kun ottaa huomioon meikäläisen tuurin
Onko ne pultit tuolla kumin alla? siis sivuilla ei ole mitään eikä ole koripalkissa reikiäkään sillä kohtaa?
Ei ole kumin alla, vaan pitäisi olla molemmin puolin siinä kumin vieressä, ihan kuten linkittämässäsi kuvassakin on. Tämä siis jos puhutaan nyt nimenomaan taka-akselin pohjaanlyöntikumeista.
Olisiko laittaa kuvia omasta autosta ko. paikasta?


Lainaus:
Elikkä tunkkaan akselista rengas paikallaan? ilman jousia ja katon että missä kohti iskari pohjaa/rengas ottaa kiinni.

Sitten mitoitan väliin tulevan palikan sen mukaan, tähän tyyliin:


Juu, katso sekä etu- että takapää samalla tavalla. Säästyy pikku hommalla ylimääräiseltä duunilta myöhemmin, jos (kun ) huomaat että joko jää joustoja käyttämättä, tai sitten että joustaa liikaa..



Lainaus:
Onko sillä nyt väliä tekeekö tiputuksen rungon/vakaajan väliin vai laittaako pidemmät koiranluut?
Itse lähden yleensä liikkeelle siitä, että mitä vähemmän on ylimääräistä osaa ja kilkettä, sitä vähemmän hajoavaa. Eli mielummin pidemmät koiranluut kuin että tiputtaisi vakaajan kiinnityksiä.

Koiranluiden oikea pituus selviää kun on osat alla ja auto paino päällä. Käytännössä kuitenkin yleensä tarvitaan sen verran pidemmät koiranluut, mitä autoon on tullut korkeutta lisää.
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna.

Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla.

Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008.
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta
Etsi tästä viestiketjusta:

Tarkennettu haku
Näkymä

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Ostetaan Jeep Grand Cherokee Alabamajamppi O/M/V Ajoneuvot 4 03.12.2016 23:08
Ostetaan Jeep grand cherokee Venom O/M/V Ajoneuvot 0 23.09.2016 16:50
Ostettu Bensa Jeep. Cherokee/Grand cherokee vturpeinen O/M/V Ajoneuvot 5 29.07.2016 06:42
Ostetaan jeep cherokee/grand cherokee vanteet O/M/V Muut 5 16.12.2005 21:50
M: Jeep Grand Cherokee O/M/V Muut 1 01.11.2005 19:27


Sivu luotu: 02:27 (GMT +2).