Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 17.03.2017, 18:33
D_Bar:n Avatar
D_Bar D_Bar ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 22.04.11
Sijainti: Sodankylä, Suomi
Viestit: 558
Blog Entries: 2
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja saekki Näytä viesti
Morjesta.

Alkanut kiinnostaa XJ:n 4.0 -version laittaminen Disco 2 -kaveriksi. Discosta voisi oikeaa offiautoa vääntää ja XJ:stä enemmän sitten semmosta semioffia/arkiautoa. Näkyy olevan paljon tommosia 200-300tkm ajettuja myynnissä 2-3 tonnin hinnalla. Onko teidän mielestä OK kauppa esim vajaa 300tkm 2500e vai kannattaisiko metskailla vähemmän ajettu? Lueskelin noiden koneiden kestävyydestä ja ilmeisesti nuo nyt kuitenkin sen 400tkm+ kestää jos hyvin pidetty. Mitäpä mieltä? Discossa on niin paljon laitettavaa, että jää ajamiset vähälle. Tarttis saada se kunnolla parkkiin, mutta milläs sitten ajan.
Ite en olis noista kilometreistä huolissaan, enemmän kiinnittäisin huomiota korin kuntoon ja sähköjen toimivuuteen.

Kone ja laatikko (ainakin automaatti) on aika perusvarmaa tekniikkaa itellä oli ~450 000 mittarissa kun kiertokangen laakerit tuli tiensä päähän... Huoltohistoriasta ei ollut minkäänlaista varmuutta. Auto oli ostohetkellä ollut edellisellä omistajalla käyttämättä ladon takana 2-3 vuotta, mikä luultavasti aiheutti osan vaivoista sähköjen kanssa (lasinpesuri, pakkivalot, kaasuläpän asentotunnistin ja startti ainakin temppuili ensimmäisen vuoden aikana kun otin uudelleen käyttöön)

-92 vuosimallista eteenpäin (H.O. -Malli) taitaa olla joidenkin osien saatavuus vähän parempaa, ainakin sellainen mielikuva jäi tuon oman kanssa, mikä oli -89. Kaikki tarvittavat siihenkin kuitenkin löytyi lopulta.

__________________
"A Jeep,not a car,not a truck,but a Jeep"
- Grand Cherokee 5.9 Limited -

Viimeksi muokannut D_Bar : 17.03.2017 18:38
Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 17.03.2017, 20:11
Timo_L:n Avatar
Timo_L Timo_L ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 26.08.06
Sijainti: Paloheinä, Helsinki
Viestit: 7.446
Perusasetus

HO- mallit on '91-'01, Renixit '87-- '90. Joitain osia on mitä ei tahdo enää Renixiin saada, HO- malleihin periaatteessa viwlä kaikkea.

'96 eteenpäin olevissa moottorit on mäntien osalta vanhoja heikompia, ja '00--'01 malleissa on ollut kansien halkeamisia. Kummatkaan ei ole mitään ultimaattisen yleisiä vikoja, mutta sen verran kuitenkin että sen huomaa vikaantumisista.


Siltikin perustekniikalta kaikki hyvinkin luotettavia, sähköissä on enemmän häröjä ja tosiaan etenkin suomiautojen korit voi olla todella happamia. Kannattaa katsoa ainakin helmakotelot edestä taakse tarkkaan, lattiapellit kokonaan, takapenkin alta lattian ja lokasuojan kulmaus, takakontista lokasuojien ja takakontin pohjan sauma, sekä takajousista riipukkeiden kiinnikekotelon alue.
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna.

Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla.

Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008.
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 17.03.2017, 22:05
D_Bar:n Avatar
D_Bar D_Bar ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 22.04.11
Sijainti: Sodankylä, Suomi
Viestit: 558
Blog Entries: 2
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Timo_L Näytä viesti
HO- mallit on '91-'01, Renixit '87-- '90.
Noinhan ne vuosimallit menikin. Ulkomuistista arvasin väärin, enkä jaksanut tarkistaa.
__________________
"A Jeep,not a car,not a truck,but a Jeep"
- Grand Cherokee 5.9 Limited -
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 18.03.2017, 21:52
saekki saekki ei ole kirjautuneena
Aloittelija
 
Rekisteröitynyt: 23.02.17
Sijainti: Pirkanmaa
Viestit: 12
Perusasetus

Kiitoksia vinkeistä, erityisesti Timolle. Täytyy pistää koputtelulista talteen. Discoa ostaessa katsoin tietämäni paikat, mutta erikoisempia paikkoja jäi huomiotta..onneksi ei mitään katastrofaalista. 2.5td versiota kävin XJstä koeajelemassa, mutta ilmoittaja oli unohtanut kertoa, että turbo on rikki ja muuta mukavaa, joten jeepin kiihtyvyys oli etanan luokkaa ja lisäksi pakkelia oli sen verran paljon siellä täällä, että ei muutenkaan yleisilme vakuuttanut.
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta
Etsi tästä viestiketjusta:

Tarkennettu haku
Näkymä

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Hilux LN65 jousitusmurheita...pikaisia vastauksia toivoen. 754 Tekniikka & Jutustelu 9 17.09.2010 09:10
Taasen jeep xj kysymyksiä NORT Tekniikka & Jutustelu 2 11.12.2009 09:09
Jeep Grand Cherokee (kysymyksiä) Rekisteröimätön Tekniikka & Jutustelu 6 13.09.2008 11:40
Boorittamista (kysymyksiä/vastauksia/kuvia) SuurSyömäri Tekniikka & Jutustelu 24 23.11.2005 19:59
Jeep Wrangler kysymyksiä Tepa Tekniikka & Jutustelu 8 12.01.2004 14:13


Sivu luotu: 11:34 (GMT +2).