![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
||||
|
||||
![]()
Lainaus:
Kone ja laatikko (ainakin automaatti) on aika perusvarmaa tekniikkaa itellä oli ~450 000 mittarissa kun kiertokangen laakerit tuli tiensä päähän... Huoltohistoriasta ei ollut minkäänlaista varmuutta. Auto oli ostohetkellä ollut edellisellä omistajalla käyttämättä ladon takana 2-3 vuotta, mikä luultavasti aiheutti osan vaivoista sähköjen kanssa (lasinpesuri, pakkivalot, kaasuläpän asentotunnistin ja startti ainakin temppuili ensimmäisen vuoden aikana kun otin uudelleen käyttöön) -92 vuosimallista eteenpäin (H.O. -Malli) taitaa olla joidenkin osien saatavuus vähän parempaa, ainakin sellainen mielikuva jäi tuon oman kanssa, mikä oli -89. Kaikki tarvittavat siihenkin kuitenkin löytyi lopulta.
__________________
"A Jeep,not a car,not a truck,but a Jeep" - Grand Cherokee 5.9 Limited - Viimeksi muokannut D_Bar : 17.03.2017 18:38 |
#2
|
||||
|
||||
![]()
HO- mallit on '91-'01, Renixit '87-- '90. Joitain osia on mitä ei tahdo enää Renixiin saada, HO- malleihin periaatteessa viwlä kaikkea.
'96 eteenpäin olevissa moottorit on mäntien osalta vanhoja heikompia, ja '00--'01 malleissa on ollut kansien halkeamisia. Kummatkaan ei ole mitään ultimaattisen yleisiä vikoja, mutta sen verran kuitenkin että sen huomaa vikaantumisista. Siltikin perustekniikalta kaikki hyvinkin luotettavia, sähköissä on enemmän häröjä ja tosiaan etenkin suomiautojen korit voi olla todella happamia. Kannattaa katsoa ainakin helmakotelot edestä taakse tarkkaan, lattiapellit kokonaan, takapenkin alta lattian ja lokasuojan kulmaus, takakontista lokasuojien ja takakontin pohjan sauma, sekä takajousista riipukkeiden kiinnikekotelon alue.
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna. Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla. Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008. |
#3
|
||||
|
||||
![]()
Noinhan ne vuosimallit menikin. Ulkomuistista arvasin väärin, enkä jaksanut tarkistaa.
__________________
"A Jeep,not a car,not a truck,but a Jeep" - Grand Cherokee 5.9 Limited - |
#4
|
|||
|
|||
![]()
Kiitoksia vinkeistä, erityisesti Timolle. Täytyy pistää koputtelulista talteen. Discoa ostaessa katsoin tietämäni paikat, mutta erikoisempia paikkoja jäi huomiotta..onneksi ei mitään katastrofaalista. 2.5td versiota kävin XJstä koeajelemassa, mutta ilmoittaja oli unohtanut kertoa, että turbo on rikki ja muuta mukavaa, joten jeepin kiihtyvyys oli etanan luokkaa ja lisäksi pakkelia oli sen verran paljon siellä täällä, että ei muutenkaan yleisilme vakuuttanut.
|
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta |
Näkymä | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Hilux LN65 jousitusmurheita...pikaisia vastauksia toivoen. | 754 | Tekniikka & Jutustelu | 9 | 17.09.2010 09:10 |
Taasen jeep xj kysymyksiä | NORT | Tekniikka & Jutustelu | 2 | 11.12.2009 09:09 |
Jeep Grand Cherokee (kysymyksiä) | Rekisteröimätön | Tekniikka & Jutustelu | 6 | 13.09.2008 11:40 |
Boorittamista (kysymyksiä/vastauksia/kuvia) | SuurSyömäri | Tekniikka & Jutustelu | 24 | 23.11.2005 19:59 |
Jeep Wrangler kysymyksiä | Tepa | Tekniikka & Jutustelu | 8 | 12.01.2004 14:13 |