![]() |
![]() |
|
Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn. |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
||||
|
||||
![]() Samoja leveyksiä mittailin kanssa kun asensin tossa joku kevät ko. levikkeet. Mä poistin kaarista ruosteet samaan syssyyn, eli pyörän aukka hiukka suureni. Kuva vähä kehno ![]() https://forums.offipalsta.com/pictur...ctureid=160490
__________________
PäHäMa MMC Slck |
#2
|
||||
|
||||
![]()
Mä suurentelin kans edestä ja takaa aukkoja, kohtuu hyvin istuuvat silti.
|
#3
|
||||
|
||||
![]()
Muurmanskiin/Hiipinälle 2017:https://www.facebook.com/events/760119937470491/
|
#4
|
||||
|
||||
![]()
Kiinnostaisi pitkät reissut mutta voi olla ettei vielä tänä vuonna onnistu.
Joudun varmaan nyt ottamaan hodarin kiihdytetetyllä aikataululla käyttöön kun käyttis KZJ ehkä menee eteenpäin. Alustava suunnitelma oli nakerrella aivan rauhassa kaikki nippuun. Kirjoittelin tehtävä listaa ja A4 ei meinaa riittää ja siinäkin vain isoimmat jutut. Nyt pitää varmaan odottaa että alkaa MP kausi ja siiten nakerrella taas kun voi helpommin seisottaa hodaria tallissa. Rojekti on ollut muuten telakalla 4-5 viikkoa kun ekana iski kova tauti päälle ja sitten pitikin siirtyä käyttöauton ja räkytäkyn leimaamisjumppaan. Autot kun on näppärästi katsastettava peräkkäisinä kuukausina maalis, huhti ja toukokuussa. Tänään kuitenkin näpräsin muutaman tunnin. Tätä takajarrusäädin hässäkän tankoa mietin. Pitäskö vaan ruuvata se ihan tappiin vai pitääkö oikeesti nostaa sitä korotuksen verran. Tuntus vaan alkavan tanko osumaan ylätukivarteen. Menee se alapuolelta nyt ja on oudon banaanilla koko tanko. Säädettävä etupanhardi paikallaan. Säädettävä takapanhard paikallaan. Umpijöötiä versus vakio joka vaikuttaa aika heppoiselta putkelta. Ei ainakaan ruostu poikki. Viimeksi muokannut mikjus : 02.04.2017 22:43 |
#5
|
|||
|
|||
![]()
Jarrupaineet voi säätää siitä toisesta päästä siirtämällä venttiiliä .
Säätö herkempi eikä tanko muutu niin paljon. |
#6
|
||||
|
||||
![]()
Jouduin luopumaan KJZ:sta nopealla aikataululla ja HDJ ihan vaiheessa. Ajatuksena oli näpertää sitä aina syksylle asti. Nyt pitäisi saada ajoon mielellään heti.
Takajarrukilpi aika surkeana. Uusi maksaa 590e joten tinattava kasaan. Hiekkapuhallus ja pari paikkaa. Jarrusatulat oli niin heikossa kunnossa että helpompi ostaa uudet. Uusia saa lähtien 50e. Lopullinen ratkaisu lienee lempata koko kilpi jarrukilkkeineen mäkeen ja rakentaa uudet satulat joissa käkkäri samassa. Pitää vaan sopivat satulat etsiä. Nämä yksimäntäiset satulat on ihan henkilöauto kokoa. Pääsisi eroon surkeassa paikassa olevasta käsijarrujen välisestä vaijeristakin. 3" pakoputki on melkoinen palapeli, saas nähdä miten kauan pysyy nipussa. puuttuu vielä takimmainen osa. Pitkästä aikaa tuli ajettua auto pihalle. Jarrut ei pelaa kun vaihdoin taakse ilmausruuvit mutta ne ei jostain syystä tiivistä, väärä malli tms. KZJ:sta jäi 33x12.5x17 Cooperit jotka nyt alla. Vähän on pienen näköiset. |
#7
|
|||
|
|||
![]()
komia☺
|
#8
|
||||
|
||||
![]()
3" putken turasin downpipestä eteenpäin. Tässä on ainoa joustopala muuten putki on tällä hetkellä kiinteillä kannakkeilla. Täytyy tutkia pitääkö kannakkeita muuttaa joustaviksi. Piti vähän sisälokarin reunaa rälläköidä että putki mahtui ja koneen kyljestä tuleva kannake poistaa, sen saisi käyttöön pienellä modifikaatiolla. Pitäisi kattoo ettei kone elä niin paljoa että hajottaa jotain jos liian jäykkä kiinnitys.
Ahtaat sovitukset mutta ei kolise. Etukannakkeesta rälläköin varmaan viisi senttiä pois että putki mahtui ohi. Kuvassa putki ei taida olla ihan paikallaan sillä tulee noin kylkipalkin tasoon alareuna. Välissä yksi suora 3" pönttö. Poikkipalkin ali ja rungon yli taakse. Pelotti että panhard ottaisi kiinni sisäänjoustossa mutta tilaa taitaa olla. Äänestä tuli todella maltillinen. Milnerin jarrusatulat asennettu. Samalla laitoin eteen ja taakse tamgearsin 60cm jarruletkun rungosta akseliin, on muuten ihan liian pitkä. Jarrut kun sai ilmattua niin liikennekäyttöön otto ja pesemään kuukausien paskan pois pinnasta. Näillä renkailla woblaa rajusti 60-65kmh välissä, 17x7? ET20 + 30mm spacer = -10 ET, toisilla 33" renkailla ja 7x15 ET lähellä -10? peltivanteilla ei mitään vatkausta? Mitään ilmeisiä väljiä ei löytymyt nopeasti katsottuna mutta auraus pitää tarkastaa. Epäilen että coopereissa tai vanteissa jotain mätää, tai tasapainotuksessa. KZJssa nimittäin rupes ravistaan yli 120 vauhdissa mutta hodari taas menee 150 ilman kummenpia? Muuten menee todella komeesti maantiellä. Ei mitään uraherkkyyttä tms. Jousituskin tuntuu ihan hyvältä tyhjällä kuormallakin. Joskus kun päästää kaasun kuuluu edestä jotain ääntä ja epäilen että tulee etukardaanista. Täytyy tutkia koska näytti olevan niin lähellä pohjapanssaria että liekö vaatii sen muokkausta? Viimeksi muokannut mikjus : 28.04.2017 09:13 |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta |
Näkymä | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
peura bj safaripeli | lampola | Maasturiprojektit | 14 | 03.04.2015 23:37 |
toyota hj 80 full time wd v. 1990 | lelu | Tekniikka & Jutustelu | 3 | 18.02.2012 13:00 |
Myyty Suzuki Samurai 1989 safaripeli | 0201346 | O/M/V Ajoneuvot | 6 | 28.09.2011 12:03 |
Myyty Suzuki Vitara 1990 projekti | helenal | O/M/V Ajoneuvot | 0 | 05.11.2009 18:08 |
Myydään TOYOTA LAND-CRUISER HZJ-80 VM 1990 (10500e) | pasleh | O/M/V Ajoneuvot | 0 | 17.06.2009 19:24 |