![]() |
![]() |
|
Chit-Chat Tämä foorumi on tarkoitettu epämääräiseen jauhamiseen, eikä asian ole pakko liittyä suoraan offroadiin. |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
||||
|
||||
![]() Onks tää just se moottori mihin pitää laittaa sitä yhtä ja ainoaa oikeaa öljyä tai yläkerta ei kestä? Ja itellä ei mitää tietoa eikä kokemusta kunhan löpisen.
__________________
Marko Nyt tavoittaa myös whatsappilla. |
#2
|
|||
|
|||
![]()
Mikäs malli sen on josta korkkaa lohkosta joku kierre, tai lohkee korvallinen tms.... nimen omaan t-5 korilla oleva....
Tossa vaan yks ootteli taannoin konetta jonkun aikaa, kun joka paikasta oli lohkot loppu.... ![]() |
#3
|
||||
|
||||
![]()
Korjattakoon etten nyt tota faijan autoo mitenkää sysipaskana pidä.kuitenki melko luotettava on ollu.
Ja ei oo ruostevikaa kyllä sit ollenkaa,tää tosi suojattii jo uutena. Ja ei oo longlifeä käytetty vaan 10tkm välei öljy vaihto. Laatikkoonki vaihdettu säännöllisesti öljyt. Mutta kyllä nuo perheessä olleet t4 ollu hyviä, luokkaa hiace. Toimii ja toimii Itte ennemmi n jos löytää ni ottasin nelikko t4 2.5 tdi ilmastoinnilla. Siinä se vahvempi laatikko.muutenkin vääntösauvat eessä niin mukavampi kuin t5 ajaa.
__________________
alumiini ja erikoishitsaukset palstalaisille edullisesti. |
#4
|
|||
|
|||
![]() Mulla ei ainakaan mitään pahaa.....
T5 riihikoneesta.
Pyörän laakereita varmaan on mennyt muiltakin. Kaksoismassavauhtipyörii vaihdettu varmaan muillekin. Mun mielestä suurin syy tähän on se jos joku on aiemmin vaihtanut alimittasen akun laitteeseen. Mulla lopuus tää oikeen kokosen akun vaihdon jälkeen Startissa jouset hakkas laidasta laitaan. Ja mä en aja mistään hinnasta longlife öljyillä sitä 30tkm. Mennään ihan normeilla ja vaihdetaan 10tkm välein. Ja noi longlife oljyt suurin syy noihin paininkuppi/venttiili/vajakki ongelmiin. |
#5
|
|||
|
|||
![]()
Mulla on työajossa tollanen -14 mallinen nelikko sillä kireimmällä koneella. Oliko joku reilu 180 kaakkia ja 6 pykäläinen manuaali.
Nyt on takana reilu 160 tuhatta eikä mitään ongelmia. Kokoajan kutakuinkin maksimikuormalla ja paljon tulee myös kärryä kiskottua ympäri maata. Parhaimmillaan reilu 2 tonnia perässä ja ihan hyvin menee eteenpäin. HUOM, eteenpäin, peruuttaminen on saatanasta ton kanssa. Sikapitkä pakki ja koneessa huonosti alavääntöä. Parit jarrupalat per pää ja yhdet levyt menny. Nyt on takajouset hiukan huonossa hapessa. Mut toki tohonkin vaikutuksensa kun kokoajan kuormaa. On siis yhdenlainen huoltoauto niin osia ja työkaluja sun muuta kuormaa riittää. Yhtään en ole turhia säälinyt mut hyvin tuntuu kestävän. Välillä on oltu pahemmissakin paikoissa ja joskus revitty kaivurillakin pois että saadaan matka jatkumaan. |
#6
|
|||
|
|||
![]()
Kiitos hyvistä vastauksista,juuri tälläisia halusinkin kuulla eli kokemuksiin perustuvia ja hyviä sekä huonoja puolia kyseisestä merkistä.
Auton vaihto on aina yhtä vaikeaa,kaikissa kun on omat tyyppiviat.Tuntuu et on nuo autot menny aina vaan huonommiks. |
#7
|
||||
|
||||
![]()
Työkaluina ollut T4 2,5 TDI ja T5 2,5 TDI pd ja 2.0 TDI cr koneisia.
Jos itselleni käyttistä etsisin, niin ääni 2.5 TDI T4:lle, on noista ollut huolettomin. Lyhyt ja 4WD ![]() T5 ohjaamo on ahdas, minä en ainakaan siihen mahdu niin, ettei polvi osuisi kokelautaan (onneksi tosi harvoin joutuu itse ajamaan). 2.5 TDI pd yläkertaongelmat on esiintynyt käsittääkseni pääasiallisesti sellaisissa autoissa, jotka käyvät usein joutokäyntiä, (taxit, poliisiautot ym vast.). Yksi 2,5 TDI pd oli totaalisen loppu yhden sylinterin osalta 300 tKm ajettuna, mutta siinä vika oli 99% varmuudella viallinen suutin, joka kusi männän päälle. Järjestelmäinssi ei toki sitä suostunut myöntämään, kun halusi puolustaa huoltovastuussa ollutta firmaa, jolle oli auto viety useamman kerran öljynkulutuksen ja öljynpaineen merkkivalon palamisen takia. Mielummin ajan T3:lla kuin T5:lla Jos olisi aikaa, tilaa ja joutilasta rahaa, tekisin matkailuauton lyhyestä 4WD 2.4D:stä 1.9 mTDI koneella.
__________________
Gefangener der Straße, aber frei wie der Wind im Schnee. |
#8
|
|||
|
|||
![]()
Isännällä ollu 3kpl kaikkiaan. Olikohan että 1.9 2003, 2.0 2011ja 2.5 2005? En oo ihan varma nuista koneista ja vuosista. Kaikki ollu hyviä autoja, minähän niihin remontit oon joutunu tekeen muttei oo tainnu tarvia tehä juuri kummempaa ku vaihella takajousia ja iskareita... Takajouset nuista tuntuu menevän poikki.. Ja autot ollu ihan käytössä.
|
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta |
Näkymä | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Ostettu Transporter T5 jarrusatulat takapää | Micco | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 0 | 29.01.2016 11:03 |
Myydään MOOTTORI T5 TRANSPORTER | Juha.l | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 3 | 07.11.2014 22:22 |
Porttaali Transporter T5 | Häänrik | Chit-Chat | 7 | 02.09.2013 12:27 |
Myydään Transporter T5 2.5 TDI 128kW Moottorin osia | oska80 | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 0 | 19.02.2013 21:45 |
Transporter T5 2,5 turbo rikkikö vm-09 | Humu | Tekniikka & Jutustelu | 8 | 23.07.2012 13:43 |