![]() |
|
|
|||||||
| Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn. |
![]() |
|
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
|
|
#1
|
||||
|
||||
|
Onnittelut komean mopon hankinnan johdosta! Minkä ikäinen peli?
|
|
#2
|
||||
|
||||
|
Lainaus:
Käväsin eilen konttorilla sekä mopon että jeepin papereiden kanssa siirtämässä mopon omiin nimiin sekä kyselemässä jeepin katsastuksesta. Mopon papereita kattelin etukäteen ja niiden mukaan mopon kilvet oli palautettu ja mopo poistettu rekisteristä 1.10.2007. Tuo vähän harmitti koska ennen 1.11.2007 rekisteristä poistetut mopot pitää katsastaa konttorilla uudestaan eli ylimääräinen 120€ kulu oli tiedossa. Vähän aikaa noita papruja ihmeteltiin konttorilla ja konttorin virkailija huomasi koneelta oudon ristiriidan noissa päiväyksissä. Mopon kilvet oli palautettu 1.10.2007 mutta sen aikainen vakuutusyhtiö Tapiola oli mopon paperit ja muutoksen unohtanut päivittää ja oli kirjannut rekisteristä poiston vasta 8.3.2008. Ongelmaksi muodostui että 1.11.2007 lähtien ei mopoa ole voinut poistaa rekisteristä noin... Konttorilta pirautettiin tässä vaiheessa trafiin ja aikansa ihmeteltyä trafin tuomio oli että koska muutos kirjattu vasta 8.3.2008 ei mopoa ole voitu poistaa rekisteristä -> mopolle riittää normali omistajanvaihdos ja liikenteeseen otto Kerrankin oli hyötyä hitaasta vakuutusyhtiöstä ja järkevä päätös trafilta Nyt on mopo minun nimissä ja uudet kilvet hankittu.Jeepin paperit kävin inssin kanssa läpi myös ja ne on kuulemma kunnossa eli jeepin voi viedä noilla nykyisillä papereilla konttorille heti kun haluaa ![]() Meinas että tämän ikäistä kuorma-autoa ei kauhean moni määräys koske Ei kuulemma tartte olla edes valmistenroa stanssattuna missään.
|
|
#3
|
||||
|
||||
|
Sälä osastoa taas eteenpäin:
- hytikkasäiliöstä imusuodatin poistettu - lämpömittari asennettu hytikkasäiliöön - jakolaatikon siirtäjän tanko muokattu paremman malliseks, nyt liikkuu vapaasti - paikkamaalailtu sieltä täältä lattioita, jne. mitkä kärsineet asennellessa - jakiksen huohotus asennettu, putki nousee syylärin yläreunan tasalle - hytikkapumpun huohotus asennettu, putki nousee syylärin yläreunan tasalle - katon ilmausletkujen hanat tulpattu, ei tuu vesi niskaan vaikka avaa hanan - korin pohjasta massattu ne alueet mitkä oli jääneet vähemmälle maalille syystä tai toisesta - kuskin lattialle leikkasen kumimaton, ei vain ollu varastossa tarpeeks isoa niin jäi vähän reunoilta vajaaks - laatikkojen öljyt tarkistettu ja täydennetty. Jakis tuntuu tippasevan jonkun verran. - käsijarru alustavasti säädetty - ilmasäiliön liittimet vaihdettu uusiin, samoten painemittarin. Loppui vuodot, nyt pysyy muutama bari yli vuorokauden paineita Huomenna jos nostais moottorin huohotuksen myös tuonne syylärin yläreunan korkeudelle, säätäs kytkimen, pulttais tarvikelaatikon kiinni, jne. Kunhan tuo jarrutehostin tulee ja nuo pari uutta termaria ja saa ne asennettua pitää käydä koeajolla tuossa niityllä. Jos kaikki tuntuu olevan kohillaan vois pikaisesti katella jonkinlaisen leimalistan läpi ja ruveta harkittemaan konttorille vientiä... Hytikan letkut ja putket pitää tehdä jossain välissä sen jälkeen ja sitten tämä oliskin jo valmis maastoon
|
|
#4
|
||||
|
||||
|
Tänään huohoteltiin lisää eli:
- moottorin huohotus vedetty hytikkaputkella tuonne syylärin yläreunan tasalle. Ainoa sopiva letku mitä löyty oli tuo 'hieno puutarhanvihreä' Pitää korvata se jossain vaiheessa oikealla letkulla ja pistää sitten lemmaritkin paikoilleen.- takavinssin eli mekaanisen huohotus paikoillaan. Tuli mieleen että mekaanisessa ei taida olla öljyt sisällä... - bensatankin huohotus vedetty myös Postipoika toi tuon jarrutehostimen niin hetihän sille piti yrittää paikka keksiä. Voi olla että se tulee tuohon vänkärin taakse niin pysyy kuivana maastosta riippumatta. Loppupäivä menikin käyttistä ihmetellessä ja lisää jarruputkea, yms hakiessa maalikyliltä. Eiköhän sitä tuu ainakin aloteltua tuon tehostimen asennusta nyt viikonloppuna... Mopon maalitkin tuli, kunhan kelit lämpenee pääsee senkin purkamaan ja maalipinnat uusimaan
|
|
#5
|
||||
|
||||
|
Pitihän se vielä pikasesti kävästä tuo tehostin asemoimassa ja samalla asensin myös alipainelinjan imusarjalta.
Niin ja ostin vähän isomman maton ja leikkasin paikoilleen. Katotaan joskos sitä sais viikonloppuna puuttuvat jarrulinjat tekastua ja vedettyä paikoilleen. |
|
#6
|
|||
|
|||
|
Lainaus:
Tämä pisti silmään. Ei kai pumpuissa ole huohotusliitäntää? Ohivuotoöljylle usein on joka vedetään vapaana letkulla öljysäiliöön. Moottorin huohotuksen vetäisin itse imuilman imuputkeen mahdollisimman lyhyesti. Pitkä letku jäätyy pakkasella kun moottorin huohotinletkuun kondensoituuu aina kosteutta. Viimeksi muokannut Mika_T : 12.03.2017 11:52 |
|
#7
|
||||
|
||||
|
Kappas typo. Tarkotin hytikkapumpun kytkimen huohotusta.
|
|
#8
|
||||
|
||||
|
Jarrutehostin olis nyt putkitettu paikoilleen. Jarruputkille pitää vielä hommata muutama kiinnike mutta muuten on ilmausta vaille valmis testiin.
Samalla vaihdoin yhden etupään jarruputkista niin sai turhan liitoksen pois. Ens viikolla tulee varmaan ne uudet termarit niin pääsee jäähytyksenkin tekemään loppuun. Saaha nähä joskos tuo olis koeajo kunnossa ens viikonloppuna... |
|
#9
|
||||
|
||||
|
Säätimet tuli niin käväsin pikasesti tekasemassa väliaikaiset kytkennät että pääsee testaamaan pelaisko tuo jäähdytys nyt.
Ainakin tyhjäkäynnillä lämmöt pysyy nyt hyvin kurissa kun voi sekä pumpun kytkeytymistä että flektien kytkeytymistä säätää erikseen 0-120C asteen välillä. Näyttäs ettei enää puutu kuin jarrujen ilmaus niin viikonloppuna pääsee tuohon jokiniitylle testiajolle
|
|
#10
|
||||
|
||||
|
Lainaus:
Tuolta uudet liikennemerkkitarrat: http://www.elisanet.fi/voimakone/jupiter.htm |
|
#11
|
||||
|
||||
|
Pikasesti ehti tallissa pyörähtää suunnitelemassa noita jarruputkia ja toisen piirin putket olis puoliks valmiina.
Huomenna olis suunnitelmissa olla enemmän pajalla eli saada tuo pömpeli kokonaan kytkettyä ja piirien putket valmiiks että pääsee ilmaamaan. Pömpelin pitäs tuplata sylkyn tehot. |
![]() |
| Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
| Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta |
| Näkymä | |
|
Samanlaisia viestiketjuja
|
||||
| Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
| Myyty 1961 Willys Jeep FC-170 | Jeeper | O/M/V Ajoneuvot | 2 | 07.09.2014 09:55 |
| 1961 Willys FC-170 | Jeeper | Maasturiprojektit | 25 | 24.01.2014 15:05 |
| Myyty Renkaat Goodyear WRANGLER DuraTrack 285/75 16", eli 32" X 11,5" X 16 | Bajarider | O/M/V Renkaat ja vanteet | 5 | 13.01.2013 23:16 |
| Ostettu Willys L134 "Go Devil" moottori | Jeeper | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 4 | 24.01.2012 15:52 |
| Willys CJ-5 -57 "Renegade" Projekti | Jeep-Antti | Maasturiprojektit | 8 | 29.10.2009 12:40 |