Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Chit-Chat

Chit-Chat Tämä foorumi on tarkoitettu epämääräiseen jauhamiseen, eikä asian ole pakko liittyä suoraan offroadiin.

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 04.03.2017, 13:30
Pertsi:n Avatar
Pertsi Pertsi ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 23.09.08
Sijainti: Padasjoki
Viestit: 1.272
Perusasetus

Ihan asia tekstiä!

Minkälaisia kuulosuojaimia käytätte hitsausmaskin alla? En tykkää käyttää tulppia ja tavis keltaset peltorit ei taho mahtua kaikkien maskien sisään kunnolla.

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 04.03.2017, 13:53
perkei:n Avatar
perkei perkei ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 28.07.12
Sijainti: Savolax
Viestit: 1.152
Perusasetus

Kiitos!
Lisäsin äsken vielä pari sanaa hitsauksen magneettikentistä.

Meillä on kypäräpakko, joten Peltorit on kiinni kypärässä kuten hitsausmaskikin. Paketti pelittää kokonaisuutena ihan ok, mutta koska mulla on aina huppu siellä alimmaisena, niin kovasti melua aiheuttavien töiden ajaksi (esim. kun rihtarit hakkaa laivaa lekalla...) laitan lisäksi vielä korvatulpatkin.

Onko siis muilla vinkkejä Pertsille pantamaskien kanssa toimivista kuulonsuojausmahdollisuuksista?
__________________
- En pidä teistä.



Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 04.03.2017, 14:17
arpati:n Avatar
arpati arpati ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+++
 
Rekisteröitynyt: 03.12.05
Sijainti: Punkalaidun, .
Viestit: 440
Perusasetus

Nuo huomioväriset lasten peltorit on ainakin aika matalat ja ainakin omaan päähän menee ihan ok sankojen puolesta. En tiedä sitten ovatko samanlaiset kuin kysyjän keltaiset peltorit... Vaimennus noissa ei nyt varmaan aivan parasta luokkaa ole mutta vaimentavat kuitenkin ja mahtuvat varmaan kohtuudella maskien sisään. (lainaillut lasten peltoreita väliin kun omat hukassa)

Korvatulppia on monenmoisia joten kannattaa koittaa josko joku tuntuisi paremmalta.

Korvatulpat on hyödylliset jos joutuu hitsailemaan ahtaissa paikoissa kuten esim auton alla. Nölli korvassa ei ole mukava.

Hyvä aloitus Perkeiltä!
__________________
050 354 9376

"what each of us calls our 'necessary expenses' will always grow to
equal our incomes unless we protest to the contrary" - G.S. Clason

"Ellemme varmuudella tiedä, kuinka tulee käymään, olettakaamme, että kaikki käy hyvin." M. H. Koivisto

Viimeksi muokannut arpati : 04.03.2017 14:23
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 04.03.2017, 14:22
khn81 khn81 ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 31.01.10
Sijainti: Haapavesi
Viestit: 135
Perusasetus

Peltorit niskasangalla käy myös raitisilmamaskiin. Näitähän saa ainakin kolmella eri vaimennuksella.
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 04.03.2017, 14:24
tjl:n Avatar
tjl tjl ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 22.07.06
Sijainti: riihimäki, .
Viestit: 1.888
Perusasetus

Mulla aina tulpat korvissa,niitähän löytyy eri vaimennuksella.ei hikoo koevat niin pajoo ja itse todennu et mahdollisemman vähä painoo päähän,kipeytyy niska.luurit yllättävän painavat.

Ja tulpat estää kipinän joutumisen korviin tehokkaasti.
Sekä itsellä silmälasit ja kuulosuojaimet painaa sankoja todella ikävästi.i
__________________
alumiini ja erikoishitsaukset palstalaisille edullisesti.
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 04.03.2017, 15:06
perkei:n Avatar
perkei perkei ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 28.07.12
Sijainti: Savolax
Viestit: 1.152
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja tjl Näytä viesti
Sekä itsellä silmälasit ja kuulosuojaimet painaa sankoja todella ikävästi.i
Mul on kans rillit, välillä alkaa peltorit painaa. Silloin aina on auttanut, kun on lyhentänyt kuulosuojaimen sankaa. Mulla on niin pieni pää että sanka on aina ihan lyhimmilleen säädetty; jos säätö karkaa pidemmäksi eli luurit hivuttautuu alaspäin, alkaa rillien sangat painaa korvien takaa.
Mutta tietysti päitä, korvia, rillejä ja kuulosuojaimia on niin monenlaisia, että niih.
__________________
- En pidä teistä.



Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 04.03.2017, 15:47
Danlig Danlig ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+++
 
Rekisteröitynyt: 18.08.12
Sijainti: Kemi, Lappi
Viestit: 459
Perusasetus

Saivartelisin tähän sellaista, että sinkki ei niinkään ole vaarallista ihmiselle ja sinkkikuumekkin on sinällään vaaraton joskin epämiellyttävä
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 04.03.2017, 16:34
perkei:n Avatar
perkei perkei ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 28.07.12
Sijainti: Savolax
Viestit: 1.152
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Danlig Näytä viesti
Saivartelisin tähän sellaista, että sinkki ei niinkään ole vaarallista ihmiselle ja sinkkikuumekkin on sinällään vaaraton joskin epämiellyttävä
Sinänsä turha saivartelu, koska fluoriyhdisteiden hengittäminen on kuitenkin haitallista ja fluoria/fluorideja muodostuu juurikin mm. sinkin käryttämisestä.
Itsekin tosiaan syön sinkkiä tablettimuodossa lisäravinteena, joten sikäli se ei ole ihmiselle myrkyllinen.

Mutta kuten sanottua niin välinpitämättömyys on oma asia. Kuuma maito ja röökinpoltto auttaa sinkkikuumeeseen, kiikkustuolissa voi sitten vanhempana todeta tuliko jälkiseuraamuksia vai ei.
__________________
- En pidä teistä.




Viimeksi muokannut perkei : 04.03.2017 16:51 Perustelu: Lisäys/selvennys.
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 04.03.2017, 14:25
tjl:n Avatar
tjl tjl ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 22.07.06
Sijainti: riihimäki, .
Viestit: 1.888
Perusasetus

Suosittelen myös muotoon valettuja tulppia,sika hyvät
__________________
alumiini ja erikoishitsaukset palstalaisille edullisesti.
Vastaa lainaten
  #10  
Vanha 05.03.2017, 09:44
karvanoppa:n Avatar
karvanoppa karvanoppa ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 13.05.07
Sijainti: Pilkanmaa
Viestit: 2.316
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Pertsi Näytä viesti
Ihan asia tekstiä!

Minkälaisia kuulosuojaimia käytätte hitsausmaskin alla? En tykkää käyttää tulppia ja tavis keltaset peltorit ei taho mahtua kaikkien maskien sisään kunnolla.

Itsehän käytän korvatulppia, kun ei peltorit mahdu maskin alle.

Ja nykyisin jos käyn kavereilla "koti" hitsaus käynneillä, niin otan oman maskin aina mukaan. Todella moni hitsaa todella kirkkaalla lasilla, ja sen jälkeen ei nää mitään.

Itse käytän töissä kempin automaatti maskia ja tummuus on käytännässä kokoajan 13.5. Tig-hitsauksessa sitten 12 pintaa.
__________________
KYM#5
Vastaa lainaten
  #11  
Vanha 05.03.2017, 12:41
Bj Andy:n Avatar
Bj Andy Bj Andy ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 14.09.08
Sijainti: Lemi,land of red potatoes
Viestit: 6.261
Perusasetus

On tämä niin tätä nykyaikaa...akat kertoo miten hitsataan ja toisaalla ukot pohtii kuinka saada piltti nukkumaan...

Kohta varmaan joku ehdottaa naisille äänioikeutta ja oikeutta ajaa autoa...

Vaan tattis hyvistä vinkeistä jotka olisi olleet poikaa jo joskus aikanaan. Korvatulpat kun tunkee sinne minne kuuluukin heti kun menee pajan ovesta sisään niin radion saa säätää sopivalle eikä mene kipunat korviin...
__________________
Oli kysymys mikä tahansa niin vastaus on TOYOTA
V..tut se mitään heikkoa ole...
Antsa. The member of Lahnajärven moottoriurheilusukeltajat Ry.
Only tool you need to keep your TOYOTA running, is welding machine.

Ostetaan Bj kuskin ovi. Pyyhkijän moottorin koppa.

Jyrsitään Kantoja.
Piikataan betonia eli tallin lattiat ym.Sekä muut Bobbari ja mönkkärityöt.
0500-752101/Antsa


Honda Rincon 650 ym.Työmönkkärijorinat löytyy tästä

Antsan Tuubi
Vastaa lainaten
  #12  
Vanha 05.03.2017, 20:56
Nikuzai Nikuzai ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 02.12.12
Sijainti: Suomussalmi
Viestit: 3.863
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Bj Andy Näytä viesti
On tämä niin tätä nykyaikaa...akat kertoo miten hitsataan ja toisaalla ukot pohtii kuinka saada piltti nukkumaan...

Kohta varmaan joku ehdottaa naisille äänioikeutta ja oikeutta ajaa autoa...

Vaan tattis hyvistä vinkeistä jotka olisi olleet poikaa jo joskus aikanaan. Korvatulpat kun tunkee sinne minne kuuluukin heti kun menee pajan ovesta sisään niin radion saa säätää sopivalle eikä mene kipunat korviin...

Njaa että basso pitää tuntua
__________________
Positiivinen rasismi?

Jos ei natiivi pyytää jotain se pitää antaa ja vähän päälle, ettei vaan olisi rasisti ja pilaisi ihanaa monikulttuurisuutta.
Jos natiivi pyytää jotain se pitää kieltää ja vähän päälle, ettei vaan olisi rasisti ja pilaisi ihanaa monikulttuurisuutta.
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta
Etsi tästä viestiketjusta:

Tarkennettu haku
Näkymä

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Alustan ruuvaus/niittaus hitsauksen sijaan ialas Tekniikka & Jutustelu 7 05.09.2006 14:16


Sivu luotu: 04:52 (GMT +2).