vähempi on nykyään vinssitalkoita officrossissa ja kuskit on äänestäny siitä ns jaloillaan, eli ne vinssit on jätetty ihan suoraan asentamatta ja tähän on pari ihan konkreettista syytä miks näin on ja puhun nyt aika pitkälti muidenkin tiimien puolesta kun meidän oman..
1. nopee ajo on yleisölle näyttävämpää ja kuskit haluaa ajaa kovaa
2. justiinsa mitä tuolla ylhäällä jo mainittiin, vinssitalkoissa kun pyritään kilpatilanteessa väkisin ohite, niin siellä voi joku jäädä autoon, eli täyspäiset pysyttelee auton sisäpuolella kun starttilupa on annettu. sama pätee myös siihen et kun kiireellä koitetaan vinssata, niin riski on AINA isompi haaverille, kuin että se vinssaus tapahtuu rauhassa, kuten safaroidessa tms..
krossiradan voi tehdä haasteelliseksi, siis teknisesti vaikeaksi ajaa, kun miettii hiukan sitä maaston muotoa jne, ihan samallai kikkarastit kuuluu suunnistuskisaan, ei sen haasteen tarvia aina olla et kenenkä vinssi vetää parhaiten. samalla krossi on myös endurance laji, jossa taktikointi ja vehkeiden ehjänä pitäminen näyttelee aika isoo osaa kisasta, jotkut ajaa tasasen rauhallisesti täydet ajoajat ja nousee tuloksissa todella korkealle, kun taas toiset ottaa maksimi nopeudella kierrokset mitä ehtii ja yleensä keskeyttää jossain vaiheessa, kun auto hajoaa käsiin. tapoja on aika monia kuitenkin. nykypäivän officrossi on muotoutunut aika nopeatempoiseksi offroadin alalajiksi, jossa mennään eikä meinata ja nuo taktiikat sun muut merkkaa TODELLA paljon, ei pelkästään se reikä päässä kaasun survominen ja hillitön riehuminen radalla. yleinen harhaluulo tosin on, että jos sinne radalle ei väkipakolla kehitetä jotain paskaojaa missä sitten kaikki vinssaa, kisa menee liian vallattomaksi ja laji muuttuu rallicrossiksi. mutta se on mielen köyhyyttä jos ei osaa poimia esim youtuben kymmenistä videoista tuon alalajin monimuotoisuutta, niiko sanoin, krossi on muutakin kun reikä päässä lintassa vetämistä, vaikka kyllä sitäkin hetkittäin harrastetaan