Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Chit-Chat

Chit-Chat Tämä foorumi on tarkoitettu epämääräiseen jauhamiseen, eikä asian ole pakko liittyä suoraan offroadiin.

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 26.02.2017, 18:34
Nikuzai Nikuzai ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 02.12.12
Sijainti: Suomussalmi
Viestit: 3.863
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Ippe69 Näytä viesti
Hyvä pointti. Aikanaan kun tavaraa kuskasin, niin tuntui kummalta miten rakennus- tai sähkötarvikkeet voi olla niin tärkeää saada tietyllä kellonlyömällä työmaalle. Minusta se on vain huonoa suunnittelua, jos tuollaista tavaraa ei osaa tilata hyvissä ajoin etukäteen. Tietenki joskus tulee muuttujia, mutta tuntui joissain firmoissa olevan jatkuva ongelma.

Postia voi kyllä silti vähän kritisoida, ei se johdu ajonopeuksista että joulukortit tulee helmikuussa. Meillä ei ole mitenkään harvinaista, että posti tulee seitsemän maissa illalla. Se ei sinänsä minua haittaa, mutta kun tiedän että jakaja aloittaa työt ennen yhdeksää niin ei se tunnu enää työntekijää kohtaan järkevältä.

Toi on totta, että on huonoa suunnittelua jos tavaraa pitää saada justnytällä kellon lyömällä paikalle, tai duunarit seisoo kalliilla tunnilla paikallaan tumput suorina
Ennemmin ajoittaa hommat jos kamat ei voi seistä työmaalla huomiseen, että paketit tulee aamusta ja laittakoot tekijät paikat valmiiksi aamusta jos paketti tulee vaikka 9 aikaan

Ite asiassa tuli mieleen tosta postinjakelusta, et ois voinu tarkentaa siis perjantaina paketin myöhästyvän sen vuoksi ettei ketjussa ole ehditty seuraavaan lähtöön jonkun maantiesienen vuoksi.

Ei se 5Km ylinopeutta aikaista saapumista, mutta 75Kmh kun joku törryyttää edessä alkaa pitkässä keikassa myöhäistämään saapumisaikaa reilulla kouralla, kun alkaa keskinopeudella tunnissa etenemä laskemaan melko rankasti.
Muistelisin et 80km matkalla 85 vs. 75-78 myöhäisti saapumisaikaa ~20min, eihän se paljoa ole normaalille persiinraappijalle, mutta jos ajoaika tulee täyteen 30km ennenperille pääsyä lähtee paluu keikka 10h myöhässä

Njoo miten muka paluu voi lähteä 10h myöhässä, no ihan vaan sen takia, että se auto nyt vaan seisoo siellä tienvarressa sen 10h pakollisen tauon.
Jos keikka on laskettu 2 kuskia ja 3min yli sallitun, ei siihen voi ottaa 20min lisää jonkun kupparin takia joka ei viiti väistää ja päästä ohi niitä joiden pitää ajaa kellolla.

Isommassa kaavassa voi olla jopa 20min myöhästymisestä kolme kuukauden tauko
Paketti jenkeistä myöhästyy jatkoyhteydestä satamaan ja siirtyy huomiselle jolloin kontti on jo matkalla eurooppaan ja seuraava kontti lähtee sit joskus kun se tulee täyteen.
Siitä jaksetaa valittaa kuin "ups;i" on paska ja paketit myöhästyy useita kuukausia, mutta kukaan ei kohdista sitä valittamista siihen todelliseen kohteeseen eli Martha rouvaan joka tahto ajella maantiellä 45Mph eikä vastaan tulevan liikenteen vuoksi rekka voinu Martha rouvaa pintossaan ohittaa.

__________________
Positiivinen rasismi?

Jos ei natiivi pyytää jotain se pitää antaa ja vähän päälle, ettei vaan olisi rasisti ja pilaisi ihanaa monikulttuurisuutta.
Jos natiivi pyytää jotain se pitää kieltää ja vähän päälle, ettei vaan olisi rasisti ja pilaisi ihanaa monikulttuurisuutta.
Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 26.02.2017, 19:45
suzs205:n Avatar
suzs205 suzs205 ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+
 
Rekisteröitynyt: 22.06.11
Sijainti: joensuu
Viestit: 224
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Nikuzai Näytä viesti
Ei se 5Km ylinopeutta aikaista saapumista, mutta 75Kmh kun joku törryyttää edessä alkaa pitkässä keikassa myöhäistämään saapumisaikaa reilulla kouralla, kun alkaa keskinopeudella tunnissa etenemä laskemaan melko rankasti.
Muistelisin et 80km matkalla 85 vs. 75-78 myöhäisti saapumisaikaa ~20min, eihän se paljoa ole normaalille persiinraappijalle, mutta jos ajoaika tulee täyteen 30km ennenperille pääsyä lähtee paluu keikka 10h myöhässä
Siis miten ihmeessä voit laskea keskinopeudeksi 85km/h jos autolla saa ajaa vain 80km/h?

Kyllähän keskinopeus on väkisin vähemmän kuin suurin sallittu nopeus, aina on kääntyjiä, hitaampia rajoituksia, ....

80km matkalla 85km/h menee 56.5 minuuttia, ja 75 km/h menee 64 minuuttia, eli eroa on 7.5 minuuttia.
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 26.02.2017, 20:21
ranke:n Avatar
ranke ranke ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 13.11.03
Sijainti: HELSINKI, Finland.
Viestit: 1.525
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja suzs205 Näytä viesti
Siis miten ihmeessä voit laskea keskinopeudeksi 85km/h jos autolla saa ajaa vain 80km/h?

Kyllähän keskinopeus on väkisin vähemmän kuin suurin sallittu nopeus, aina on kääntyjiä, hitaampia rajoituksia, ....

80km matkalla 85km/h menee 56.5 minuuttia, ja 75 km/h menee 64 minuuttia, eli eroa on 7.5 minuuttia.
Kiire on kiire Akkoselle kahvia juomaan. Trailleria jos erehtyyy vetämään 80:iä, niin on saman tien joku teidenritari perseessä kiinni.

TEMÄHIK
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 27.02.2017, 08:48
Nikuzai Nikuzai ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 02.12.12
Sijainti: Suomussalmi
Viestit: 3.863
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja suzs205 Näytä viesti
Siis miten ihmeessä voit laskea keskinopeudeksi 85km/h jos autolla saa ajaa vain 80km/h?

Kyllähän keskinopeus on väkisin vähemmän kuin suurin sallittu nopeus, aina on kääntyjiä, hitaampia rajoituksia, ....

80km matkalla 85km/h menee 56.5 minuuttia, ja 75 km/h menee 64 minuuttia, eli eroa on 7.5 minuuttia.

Perskeles ensimmäinen joka myöntää ymmärtävänsä eron mittarinopeudella ja todellisella kulkemalla eli keskinopeudella

Monet ihmettelee, et miten se aika voi lisääntyä kun eihän se 85 ja 78 ero ole kuin joitain kilsoja eli melkein hassu minuutti 100Km matkalla

Ei jaksa muistaa tarkkoja lukemia mutta 85 mittarissa keskinopeus laillisilla tauoilla tais olla jotain 75 luokkaa
ja
75 mittarissa 64 tai jopa alle siinä voi laskea 800Km matkalle aikaa jos kuljetaan koko 800Km 75 kmh nopeudella tai 64 nopeudella


Tavallinen kuljettaja ei ees osaa ajatella noita keskinopeuksia, mutta kuten vmt kirjoitti.
Jos jostain kuopion betonilta tulee elementti ja pitää osua stadissa vartin haarukkaan, niin keskinopeus pitää laskea kohdalleen, kun ei sitä kuormaa voi haagan liikenneympyrässä ajatuttaa ympyrää kahta tuntia

Moneenkaan paikkaan ei saa täyskokoista elementti rekkaa seisomaan odottelemaan ja nykysellään jokainen minuutti mitä auto seisoo turhaan tekee persnettoa firmalle ja ei oikeen ole hyvää bisnestä jos aikataulussa ja 82 mittarissa ajelmalla kykenee kahteen keikkaan, niin ei se yks päivässä vaan onnistu ja hermostuu rakennuttajakin, kun pitäsi elementtiä saada ja tulee ilmoitus 14 aikaan päivällä ettei me ny joudeta tänään enää lisää jatketaan huomenna


Ite oon ajanu semmoista hommaa, et jos pari tuntia myöhäistyy nouto, niin varasto/vastaanottotila on täynnä ja useempi sata ihmistä seisoo tumput suorina odottamassa

Muutamassa paikassa oli niin pienet tilat että nouto piti olla samaan aikaan kun tavara saapuu eli vastaanottoon tuleva tavara lastattiin suoraan pohjoiseen tehtaalle lähtevään autoon
__________________
Positiivinen rasismi?

Jos ei natiivi pyytää jotain se pitää antaa ja vähän päälle, ettei vaan olisi rasisti ja pilaisi ihanaa monikulttuurisuutta.
Jos natiivi pyytää jotain se pitää kieltää ja vähän päälle, ettei vaan olisi rasisti ja pilaisi ihanaa monikulttuurisuutta.
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 27.02.2017, 09:46
fordson fordson ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+
 
Rekisteröitynyt: 25.07.15
Sijainti: suomi
Viestit: 217
Perusasetus

Ootko nikuzai ajanu elementti rekkaa vai minkälaista rahtia?
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 27.02.2017, 21:41
Nikuzai Nikuzai ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 02.12.12
Sijainti: Suomussalmi
Viestit: 3.863
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja fordson Näytä viesti
Ootko nikuzai ajanu elementti rekkaa vai minkälaista rahtia?
Marjaa

Silloin kun ite ajoin kauden päällä ollessa oli kiire, ei siinä, että lastauksessa myöhästyy, mutta tehdas ei tykkää jos mustikat alkaa muuttua kiljuksi ostopaikalla seistessään

Ja monessa paikassa missä voidaan majoittaa 50-100 marjanpoimijaa ei ole mahdollista laittaa kylmiöön 10tonnia marjaa päivässä vaan ne on ajettava joka ilta tai viimeistään aamusta pois, päivää ei kestä seistä.
Syksymmällä pienemmissä paikoissa pystyy seisottamaan puolisen päivää

Jotain kertoo kiireestä et muutama vuos sitten samalle rekalle oli kolme kuskia
Yks leirissä nukkumassa toinen tuo auton purkaa kuorman ja leirissä ollut kuski alkaa lastaamaan rekkaa samalla, kun tullut lähtee noutokierrokselle lähi alueille.
Ne äsken haetut kyytiin ja saapuneella on tunnit täynnä, rekassa kuorma kyydissä ja se lähtee tehtaalle koukaten parista paikasta matkalla tehtaalla onkin tunnit täynnä kun kuorma on hallissa ja auto lähtee hakemaan uutta täyttä kuormaa kolmannella kuskilla


Aikaa ei ole tarpeeksi vielä kulunut, että vois kertoilla tarkemmin
__________________
Positiivinen rasismi?

Jos ei natiivi pyytää jotain se pitää antaa ja vähän päälle, ettei vaan olisi rasisti ja pilaisi ihanaa monikulttuurisuutta.
Jos natiivi pyytää jotain se pitää kieltää ja vähän päälle, ettei vaan olisi rasisti ja pilaisi ihanaa monikulttuurisuutta.
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 27.02.2017, 09:56
Timo_L:n Avatar
Timo_L Timo_L ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 26.08.06
Sijainti: Paloheinä, Helsinki
Viestit: 7.446
Perusasetus

Tässä on epäilemättä se yksi iso ongelma juuri tuossa aikataulutuspaineessa ja rankasti kilpaillussa kuljetusalassa. Etelästä tulee halpaa kuskia ja autoa, jonka kanssa kotimaisen pitäisi koittaa pärjätä.

Tehtaiden ja rakennustyömaiden varastotilat on vedetty minimiin koska ne on turhaa kulua, tai sitten tilaa vain ei ykisnkertaisesti ole. Toimitusikkunat on lyhyet, ja sen huomaa esim. meilläkin töissä kun etenkin Saksan suunnalta tulee tavaraa laivojen kyydissä. Laivoilla on aikataulut, mutta ne ei sattuneesta syystä aina etenkään talvikeleissä pidä. Samoin meillä minimiin vedetty työntekijämärä aikaansaa sen, että jos on yksikin aikataulusta myöhässä oleva laiva niin ainakin joku keikka kusee ja pahasti - ja sitten onkin kasa kiukkuisia vetoauton kuskeja kolkuttamassa pomon kopin oveen että miksi ne saatana ahtaajat ei tee työtään, tehdas odottaa ja mulla loppuu ajoaika No vaikea se on duunissa moneen paikkaan revetä, ja firma käytännössä priorisoi hommat sen mukaan miten isoin asiakas sitä vaatii.

Samoiten tuon aikataulun huomaa siitä, että nykyisin vientiperät tulee satamaan tuotantolaitoksilta ja terminaaleilta aivan perhanan myöhään. Siinä missä 10 vuotta sitten suurin osa tavarasta oli jo maissa viim. ennen puoltapäivää jos laivan lähtöaika oli klo.17-22 välissä, niin nyt aikasemmille lähdöille tavara on alhaalla siinä 14-16 välillä, ja iltalähdöille 19-21.


Sehän tässä on perseestä, että etenkin isommille firmoille ajaville kuskeille sysätään niitä aikataulupaineita huonosta suunnittelusta ja turhan kireiksi vedetyistä aikatauluista johtuen. Sama se on sinällään meilläkin duunissa, 10 ukolla pitäisi tehdä 15 ukon työt. Esim. viime viikolla viitenä päivänä oli aamun jälkeen tarjolla ylitöitä, ja neljänä yönä oli iltavuoron jälkeen yötöitä. Kertoo hieman myös siitä missä meillä mennään..


Erona tässä on se, että meillä se kiire näkyy suljetun alueen sisällä - ja käytännössä laivan sisällä. Ulkopuoliselle siitä ei aiheudu varsinaista riskiä turvallisuudelle, mutta työpaikan sisällä kyllä. Onneksi nykyään on nollatoleranssi alkon suhteen..
Tien päällä taas raskaan kaluston aikataulupaineet ja tötöily näkyy kasvaneina riskeinä, ja se ei ole hyvä asia. Kokonaan siitä ei voi kuskiakaan syyttää, luulen että aika monellakin olisi kaasujalka kohtalaisen syvällä jos vaihtoehtona on työttömyys. Niin toki ei saisi tehdä, ja kuten ylläkin kirjoitin niin vituttaahan se katsoa takaluukussa roikkuvaa yhdistelmää, mutta jonkinlainen ymmärrys on sitäkin puolta kohtaan että kiirettä ja painetta luodaan niin asiakkaan, pomon kuin toimittajankin taholta.



Pääsyynähän pohjimmillaan on se, että kukaan ei halua maksaa senttiäkään ylimääräistä mistään..
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna.

Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla.

Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008.

Viimeksi muokannut Timo_L : 27.02.2017 10:00
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 27.02.2017, 12:03
Bj Andy:n Avatar
Bj Andy Bj Andy ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 14.09.08
Sijainti: Lemi,land of red potatoes
Viestit: 6.255
Perusasetus

Männä keväänä kävi hassu tapaus kun läksin ajelemaan kohti Jyväkylää. Lemin ja Savitaipaleen rajalla on pikkuinen suoran pätkä jossa Lappeenrannan päässä tiukahko mutka vasemmalle. No kun tulin mutkasta suoralle niin näin kun alkoi ohitus tilanne jossa Geellä alkavan linja-autofirman kakskerrosdösä lähti ohittamaan Mustaa scania täysperää. Siellä suoran toisessa päässä on loiva myötänen ja sitä taas edeltää mutkaa,mäkeä ym.juttuja jotka pudottaa alta 900 heppasen rekan pois sieltä rajoittimen maksiminopeudelta eli onnikalle oli ohitus tarve siis olemassa. Tiehän on 80in tietä. Ja ihan heti oli selvää että nyt ei onnistu koska rekkamies ei antanu helppoa ei sitten yhtään ja toisella pöhelöllä ei ollu aikomustakaan jäädä perään roikkumaan. Onnikat on rajoitettu tasan 100:seen tai jos on vanhempi rajoitin niin jopa alle.
Oma ratkaisu oli ajaa vitalikon puolelle vielä kun aikaa oli ja kun kohtaus aikanaan tuli niin molemmat oli rinnakkain meikäläisen kohdalla. Helkutti jos meitsin takaa olisi tullut ketään niin romukasa olisi ollu iso...

Harvoin tulee moisesta hermostuttua mutta tuossa oli ainekset siinä määrin kohdallaan että tuli soitettua molempien firmojen toimareille. Onnikkapuljun ukko esitti pahoittelut jne. ja lupasi ottaa asian puheeksi sanoin." No mä soitan sill kaveril et ottaa vähän iisimmin siellä ratin takana että päästääm kaikk illal kotiin"...Kiitin tästä ja toivotin hyvää kevään jatkoa...
Rekkafirman jantteri sen sijaan alkoi inttämään nopeusrajoituksista ja ettei linja-autolla saa sitä ja tätä ja ettei heidän rekat kulje kuin 89 jne... Vasta kun kerroin että on minulla toinenkin osoite johon antaa palautetta ja heitä varmaan kiinnostaa niin rajoitin,lepoajat kuin, ylinopeudetkin, muuttui ääni kellossa ja kaveri lupasi ottaa asian puheeksi että sitä kaasua voi myös löysätä jos tilanne niin edellyttää...Kiitin ja toivoin mukavaa ja turvallista kevään jatkoa...

Mutta joo ylinopeutta ajamalla ei kyllä voita yhtään mitään...ainakaan millää 3-9 km/h eri asia on jos pääsisi ajamaan reilua satkua niin sillä olisi jo jotain merkitystä.
__________________
Oli kysymys mikä tahansa niin vastaus on TOYOTA
V..tut se mitään heikkoa ole...
Antsa. The member of Lahnajärven moottoriurheilusukeltajat Ry.
Only tool you need to keep your TOYOTA running, is welding machine.

Ostetaan Bj kuskin ovi. Pyyhkijän moottorin koppa.

Jyrsitään Kantoja.
Piikataan betonia eli tallin lattiat ym.Sekä muut Bobbari ja mönkkärityöt.
0500-752101/Antsa


Honda Rincon 650 ym.Työmönkkärijorinat löytyy tästä

Antsan Tuubi
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 28.02.2017, 13:58
maitopoika maitopoika ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 15.09.14
Sijainti: Perho Suomi
Viestit: 66
Perusasetus

Kyllä kaikki puhuu lepoaikalaista


Ja tietää 45min tauon ja 4,5h ajoajan mutta aika herkästi unohtuu se 15h maksimi työpäivä. Mulla on suht vakio lenkki kolme kertaa viikossa jolloin tiedän että ouluun ajaa kaustiselta 3h, siellä menee purussa ja lastauksessa 3h, oulu-seinäjoki välin ajaa 4:30 ilman mitään esteitä. Seinäjoella menee sen 1:45 ja tallille ajelee sen 1:45 ja tankatessa menee 10 min. Tuohon kun sattuu se ylläri etteä joudut oottamaan purkua niin mites pidät sen ylimääräsen 45min tauon kun roikut mummelin perässä 60km/h vaikka 15min. Sun pitäs ajaa sillon puoli tuntia rajotinta vasten että saat kirittyä matka-ajan kiinni. Mikään vituta niin paljon kun neuvojat jotka sanoo että eihän se oo kun mennä kahville. Ois se makia pätkästä toimiston tätille 200€ sakko ja tuumata että mitäs jäit ylitöihin. Kiitos ja anteeks
__________________
KAIKKI PAITSI METSÄSTYS ON TURHAA!
Vastaa lainaten
  #10  
Vanha 28.02.2017, 14:03
Timo_L:n Avatar
Timo_L Timo_L ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 26.08.06
Sijainti: Paloheinä, Helsinki
Viestit: 7.446
Perusasetus

No mutta eihän se oikeasti ole muuta kuin mennä kahville pitämään tauko jos se on pidettävä ettei tule sakkoja

Ongelma vaan on tosiaan siinä, että voi jäädä matka kesken, kiitos täysin idioottimaisten ja ylitiukkojen ajoaikasäännösten.. säädöksissä pitäisi olla jokin järkevä jousto (esim. 30-45min.) sille että jos olet terminaalin/ kodin/ yms. lähellä niin matkan saa suorittaa loppuun.
Vastaavasti sitten ajojärjestelijältä pitäisi vaatia, että aikataulut ja reitti on suunniteltu järjellisesti ajettavaksi, ja jos esim. ratsiassa tutkitaan lippulappuja niin poliisilla olisi mahdollisuus sanktioida ajoreitin suunnittelijaa/ yritystä/ yrittäjää siitä, että reitti on suunniteltu liian tiukaksi.
Huonona puolena sitten taas olisi entisestään lisääntynyt papereiden veivaus.


Sitä en totta puhuen tiedä, missä määrin nykyisin esim. poliisi tarkistaa reittisuunnitelmia tms..? Eli onko kuskilla mahdollisuus todistaa poliisille että paska suunnitelma, mutta tällä mentävä kun on työnantaja määrännyt.. kuskillahan toki on silti velvollisuus ajaa lakien mukaisesti vaikka pomo käskisi mitä.
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna.

Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla.

Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008.

Viimeksi muokannut Timo_L : 28.02.2017 14:07
Vastaa lainaten
  #11  
Vanha 28.02.2017, 15:44
Topi1982 Topi1982 ei ole kirjautuneena
Banned
 
Rekisteröitynyt: 25.01.06
Viestit: 3.077
Perusasetus

Miksi ei kukaan perässä roikkuja ikinä puolustele esim. täällä tekosiaan? Vai ovatko tosiaan niin nuijia, etteivät edes ymmärrä mitä tekevät?
Vastaa lainaten
  #12  
Vanha 28.02.2017, 17:55
Bj Andy:n Avatar
Bj Andy Bj Andy ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 14.09.08
Sijainti: Lemi,land of red potatoes
Viestit: 6.255
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Timo_L Näytä viesti
No mutta eihän se oikeasti ole muuta kuin mennä kahville pitämään tauko jos se on pidettävä ettei tule sakkoja

Ongelma vaan on tosiaan siinä, että voi jäädä matka kesken, kiitos täysin idioottimaisten ja ylitiukkojen ajoaikasäännösten.. säädöksissä pitäisi olla jokin järkevä jousto (esim. 30-45min.) sille että jos olet terminaalin/ kodin/ yms. lähellä niin matkan saa suorittaa loppuun.
Vastaavasti sitten ajojärjestelijältä pitäisi vaatia, että aikataulut ja reitti on suunniteltu järjellisesti ajettavaksi, ja jos esim. ratsiassa tutkitaan lippulappuja niin poliisilla olisi mahdollisuus sanktioida ajoreitin suunnittelijaa/ yritystä/ yrittäjää siitä, että reitti on suunniteltu liian tiukaksi.
Huonona puolena sitten taas olisi entisestään lisääntynyt papereiden veivaus.


Sitä en totta puhuen tiedä, missä määrin nykyisin esim. poliisi tarkistaa reittisuunnitelmia tms..? Eli onko kuskilla mahdollisuus todistaa poliisille että paska suunnitelma, mutta tällä mentävä kun on työnantaja määrännyt.. kuskillahan toki on silti velvollisuus ajaa lakien mukaisesti vaikka pomo käskisi mitä.
Nii eikö 15 tunnin työpäivä sisällä joustoa?

Vaan kuinka pitkä tauko pitää olla että se katkaisee työajan? Tunti? Kaksi?
__________________
Oli kysymys mikä tahansa niin vastaus on TOYOTA
V..tut se mitään heikkoa ole...
Antsa. The member of Lahnajärven moottoriurheilusukeltajat Ry.
Only tool you need to keep your TOYOTA running, is welding machine.

Ostetaan Bj kuskin ovi. Pyyhkijän moottorin koppa.

Jyrsitään Kantoja.
Piikataan betonia eli tallin lattiat ym.Sekä muut Bobbari ja mönkkärityöt.
0500-752101/Antsa


Honda Rincon 650 ym.Työmönkkärijorinat löytyy tästä

Antsan Tuubi
Vastaa lainaten
  #13  
Vanha 26.02.2017, 20:56
vmt:n Avatar
vmt vmt ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 29.12.09
Sijainti: Vantaa
Viestit: 1.877
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Nikuzai Näytä viesti
Toi on totta, että on huonoa suunnittelua jos tavaraa pitää saada justnytällä kellon lyömällä paikalle, tai duunarit seisoo kalliilla tunnilla paikallaan tumput suorina
Ennemmin ajoittaa hommat jos kamat ei voi seistä työmaalla huomiseen, että paketit tulee aamusta ja laittakoot tekijät paikat valmiiksi aamusta jos paketti tulee vaikka 9 aikaan

...
Jotain käsitystä työmaiden tavaraliikenteestä syntynyt. Useimmiten sen tietyn kellonlyömän aiheuttaa nosturikapasiteetti. Se on just sitä suunnittelua, että tavarat tulee tietyssä järjestyksessä ja tiettyihin aikoihin, kun ei sillä yhdellä torninosturilla voi samaan aikaan montaa kuormaa purkaa. Toinen juttu on tilanpuute, tavaraa ei vaan voi varastoida työmaalla, vaan se saatava usein heti paikalleen. Korostuu varsinkin pääkaupunkiseudulla, kun tonttimaa on kallista eli sen seurauksena ei ole juurikaan ylimääräisiä piha-alueita, vaan pihat rakennetaan kannen alle, jonka alla sitten on autopaikat. Tämä tietty rakenteilla samaan aikaan talon kanssa, niin eipä sitä tilaa vaan sitten ole.

Omassakin työssä joissain sopimuksissa on toimituksille 15 min saapumisikkuna, jonka ohi mennessä auto voidaan ajattaa johonkin odottelemaan uutta aikaa. Toki käytännössä on usein väljempää, mutta tiukimmillaan noin.
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta
Etsi tästä viestiketjusta:

Tarkennettu haku
Näkymä

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Missä kehtaa ajaa? Krisse Chit-Chat 21 05.05.2009 07:02
Uskaltaisitko ajaa? Moab Chit-Chat 20 28.11.2006 23:37
miksi!miksi!patrollin kytkin asiaa voi keutana Tekniikka & Jutustelu 17 24.04.2006 19:18
Miksi poltat? Miksi kannattaa lopettaa? MäIte Health 0 05.05.2002 17:56
Ylinopeutta ajavat ovat piittaamattomia! Lars Niilo Paasivirta - Correct Opinions 0 18.12.2001 16:37


Sivu luotu: 08:38 (GMT +2).