Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 19.02.2017, 21:23
Renegade:n Avatar
Renegade Renegade ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 31.10.12
Sijainti: Lakend
Viestit: 386
Perusasetus

Renkaat on 265/70R17", Eli vakio 17 tuumat, mutta näissä vanteissa on ET 30 kun vakioissa on ET jotain 50. Ei tarvii enää spacereitä. Ja nää on 9" vanteet, alkuperäiset tais olla 7,5".
Tallenna
Tallenna
Tallenna

__________________
- Broken Ribs Team -
- FJDC -

Viimeksi muokannut Renegade : 19.02.2017 21:26 Perustelu: rengaskoko oikeaksi...
Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 19.02.2017, 21:41
veijon-esso:n Avatar
veijon-esso veijon-esso ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 25.08.06
Sijainti: Vantaa
Viestit: 2.537
Perusasetus

Taas rupee himottaa tollaset pohjapanssarit, vaikken mä mitään omalla offailekkaan...

Mites asiantuntijat veikkailis etupään pikku kolahteluihin montuissa? tasaissa heitoissa ei yleensä kuulu mitään vaikka ois isompaakin, mutta nimismiehen kiharat tms on ehkä pahimmat. Kolisee aika ärsyttävästi. Oisko alapallot mahdollinen tollasen äänen päästäjä?
__________________
"Niin metsä vastaa, kuin sitä kynnetään". K.Viikate

”Mielummin ajan mutarenkailla talvella kuin talvirenkailla mudassa”. Veijon-Esso
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 19.02.2017, 21:59
tappokinnas:n Avatar
tappokinnas tappokinnas ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 30.11.08
Sijainti: Pori
Viestit: 153
Perusasetus

Äitimuorin autosta vaihdoin kuskin alapallon, kun kolahteli lahjakkaasti.
__________________
Jos se ei ole varmaa, niin se on aivan varmaa.
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 19.02.2017, 22:00
Renegade:n Avatar
Renegade Renegade ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 31.10.12
Sijainti: Lakend
Viestit: 386
Perusasetus

Alapallerot siellä kolisee. Edelliseen vaihdettii 130tkm:n kohdalla kun tuli leimalla huomaustusta, tähän vaihdettiin 110tkm:ssä ihan varmuuden vuoksi, ja olihan niissäkin jo väljää.

Ja jos otat tukivarren irti, niin vaihda samalla se iskarin alapusla (jos saat sen pultin irti) ja ne tukivarren takimmaiset helat, ne oli mulla molemmissa aika loppu. Mutta noi alapallot sen kolinan tekee.

US-partsista tais olla nää uudet MOOG:in alapallot, missä on nipat! Jos joskus jaksaa rasvailla, niin en usko että tarttee enää vaihtaa.
Tallenna
__________________
- Broken Ribs Team -
- FJDC -

Viimeksi muokannut Renegade : 19.02.2017 22:09
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 20.02.2017, 08:59
JAMANT:n Avatar
JAMANT JAMANT ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 07.05.03
Sijainti: Espoo, .
Viestit: 4.072
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Renegade Näytä viesti
US-partsista tais olla nää uudet MOOG:in alapallot, missä on nipat! Jos joskus jaksaa rasvailla, niin en usko että tarttee enää vaihtaa.
Tallenna
Höpö höpö, tarvii nekin vaihtaa, meillä oli Commanderissa tommoset kun ostettiin se kaksi vuotta sitten ja vaikka kuinka rasvasin, vuosi sitten sai vaihtaa pois. Paskaa nää on kaikki... Ja tukivartta ei tarvitse irroittaa alapallon vaihdossa, oikeilla vehkeillä tunnin homma per kappale....
__________________
Killing time is not murder
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 20.02.2017, 09:29
Renegade:n Avatar
Renegade Renegade ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 31.10.12
Sijainti: Lakend
Viestit: 386
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja JAMANT Näytä viesti
Höpö höpö, tarvii nekin vaihtaa, meillä oli Commanderissa tommoset kun ostettiin se kaksi vuotta sitten ja vaikka kuinka rasvasin, vuosi sitten sai vaihtaa pois. Paskaa nää on kaikki... Ja tukivartta ei tarvitse irroittaa alapallon vaihdossa, oikeilla vehkeillä tunnin homma per kappale....

Onhan ne alapallot kovilla. Eikä noi varmaan laadullisesti paljoa eroa alkuperäisistä, mutta mielummin nipoilla kuin ilman. Nähtäväksi jää kauanko kestää.

Ja saa tosiaan vaihdettua tukivarsi paikallaankin. Mutta jos jaksaa jumpata ne iskarin alapultit auki niin samalla ainakin itse vaihtasin kaikki helat ja pallot siihen alavarteen. Toinen alapultti aukes puolessa tunnissa, ja toiseen menikin sitten toista tuntia....
__________________
- Broken Ribs Team -
- FJDC -

Viimeksi muokannut Renegade : 20.02.2017 09:32
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 20.02.2017, 10:40
Timo_L:n Avatar
Timo_L Timo_L ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 26.08.06
Sijainti: Paloheinä, Helsinki
Viestit: 7.446
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja JAMANT Näytä viesti
Höpö höpö, tarvii nekin vaihtaa, meillä oli Commanderissa tommoset kun ostettiin se kaksi vuotta sitten ja vaikka kuinka rasvasin, vuosi sitten sai vaihtaa pois. Paskaa nää on kaikki..
Jeps.. tuntuu että edes orkkiskama ei ole välttämättä kunnollista.

Itselle kun ostin Spicerin alkuperäiset ala- ja yläpallot ZJ:hin jokunen vuosi sitten, niin alapallo meni väljäksi jo vuodessa. Yläpallo sitten otti siitä nokkiinsa ja kulahti vähän myöhemmin. Eikä tunnu Moogin problem solverit olevan juuri sen kummemmat, nyt ne on olleet pari vuotta alla ja tuntuu olevan jo alkavaa välystä.

Tuskin näiden uudempien risukeulojen osat on sen kummempia.
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna.

Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla.

Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008.
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 20.02.2017, 10:46
veijon-esso:n Avatar
veijon-esso veijon-esso ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 25.08.06
Sijainti: Vantaa
Viestit: 2.537
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Timo_L Näytä viesti
Jeps.. tuntuu että edes orkkiskama ei ole välttämättä kunnollista.

Itselle kun ostin Spicerin alkuperäiset ala- ja yläpallot ZJ:hin jokunen vuosi sitten, niin alapallo meni väljäksi jo vuodessa. Yläpallo sitten otti siitä nokkiinsa ja kulahti vähän myöhemmin. Eikä tunnu Moogin problem solverit olevan juuri sen kummemmat, nyt ne on olleet pari vuotta alla ja tuntuu olevan jo alkavaa välystä.

Tuskin näiden uudempien risukeulojen osat on sen kummempia.
Mutta rasvanipallisissa on edes jotain toivoa pidemmästä iästä. Mä en oo vielä koskaan nähnyt kunnolla tehdasrasvattua nipatonta niveltä ja sellasenaanhan ne useinmiten paikalleen ängetään. Ite yrittäny tietty rasvata sen mitä pystyy, mutta nipasta kun pääsee prässäämään sinne kamaa, niin ainakin mieli on parempi.
__________________
"Niin metsä vastaa, kuin sitä kynnetään". K.Viikate

”Mielummin ajan mutarenkailla talvella kuin talvirenkailla mudassa”. Veijon-Esso
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 20.02.2017, 10:54
Timo_L:n Avatar
Timo_L Timo_L ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 26.08.06
Sijainti: Paloheinä, Helsinki
Viestit: 7.446
Perusasetus

Juu, kyllä noi nipalliset on yleensä parempia kun saa rasvaa sisään ja edes ainakin osan kuonasta ulos.
Pallonivelet (kuten myös raidetangonpäät) ole aina rasvannut uutena, ja muutenkin niihin tulee ruutattua vaseliinia pari kertaa vuodessa.


Ainoa poikkeus missä en rasvanipallisia tuotteita osta on vetoakselin ristikot.
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna.

Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla.

Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008.
Vastaa lainaten
  #10  
Vanha 20.02.2017, 11:38
Renegade:n Avatar
Renegade Renegade ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 31.10.12
Sijainti: Lakend
Viestit: 386
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja veijon-esso Näytä viesti
Mutta rasvanipallisissa on edes jotain toivoa pidemmästä iästä. Mä en oo vielä koskaan nähnyt kunnolla tehdasrasvattua nipatonta niveltä ja sellasenaanhan ne useinmiten paikalleen ängetään. Ite yrittäny tietty rasvata sen mitä pystyy, mutta nipasta kun pääsee prässäämään sinne kamaa, niin ainakin mieli on parempi.

Nää rasvattiin kunnolla heti asennuksen jälkeen, tais suurin osa tehdasrasvasta tulla samalla ulos...
__________________
- Broken Ribs Team -
- FJDC -
Vastaa lainaten
  #11  
Vanha 19.02.2017, 22:04
Renegade:n Avatar
Renegade Renegade ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 31.10.12
Sijainti: Lakend
Viestit: 386
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja veijon-esso Näytä viesti
Taas rupee himottaa tollaset pohjapanssarit, vaikken mä mitään omalla offailekkaan...
En mäkään tällä paljoa offaile, mutta tuli nyt ostettua kun halvalla sai. Tänään noi ruuvattiin alle, ja onhan ne nyt tyhjää paremmat. En ehkä kuitenkaan noiden 3mm peltien varaan ajais autoa kiven päälle, mutta kyllä ne nyt isommat risut pitää pois kriittisemmistä paikoista.
Tallenna
__________________
- Broken Ribs Team -
- FJDC -
Vastaa lainaten
  #12  
Vanha 19.02.2017, 22:27
veijon-esso:n Avatar
veijon-esso veijon-esso ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 25.08.06
Sijainti: Vantaa
Viestit: 2.537
Perusasetus

Ok, täytyypä vakavasti harkita palloremonttia. Onkohan ne tässä jotenkin extremetiukassa vai meneekö tallioloissa? Tietty jos malttais kesään asti ja tekis ajankanssa kun on enempi ajoneuvoja ajossa ja tää sais olla työn alla enemmän kuin yhen illan.
__________________
"Niin metsä vastaa, kuin sitä kynnetään". K.Viikate

”Mielummin ajan mutarenkailla talvella kuin talvirenkailla mudassa”. Veijon-Esso
Vastaa lainaten
  #13  
Vanha 19.02.2017, 22:34
Renegade:n Avatar
Renegade Renegade ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 31.10.12
Sijainti: Lakend
Viestit: 386
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja veijon-esso Näytä viesti
Ok, täytyypä vakavasti harkita palloremonttia. Onkohan ne tässä jotenkin extremetiukassa vai meneekö tallioloissa? Tietty jos malttais kesään asti ja tekis ajankanssa kun on enempi ajoneuvoja ajossa ja tää sais olla työn alla enemmän kuin yhen illan.
Kyllä ne jonkun puristimen sopivine palikoineen vaatii. tohon edelliseen vaihdettiin (2 päivää ennen kuin se meni lunastukseen) puristimilla ja palikoilla tukivarren ollessa kiinni, korjaamo-olosuhteissa vajaa tunti per puoli.

Mielummin tietty tukivarsi käteen ja prässillä uudet irti ja kiinni. Samalla saisit vaihdettua ne iskarin alahelat, ja varsinkin ne tukivarsien takahelat. Veikkaan että ne takahelat on sullakin aika paskana, jos (ja kun) ei oo sen korottamisen jälkeen vaihtuneet... Ne on aika kovilla muutenkin.

Nyt on kahteen samanlaiseen alapallot vaihdettu, enkä välttämättä ois halunnut kumpiakaan vaihtaa ihan kotipihassa...
__________________
- Broken Ribs Team -
- FJDC -

Viimeksi muokannut Renegade : 19.02.2017 22:41
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta
Etsi tästä viestiketjusta:

Tarkennettu haku
Näkymä

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
rockyn omistajia palstalla? santikko Tekniikka & Jutustelu 30 27.07.2017 21:59
Ostetaan Jeep WK kattotelineet. Renegade O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 0 11.05.2015 01:16
opel monterey jyr-83 entisiä omistajia palstalla? vexi4x4 Tekniikka & Jutustelu 5 22.04.2015 07:17
Volvo vm 2010-2011 omistajia. kokkolanpoika Chit-Chat 0 05.04.2013 20:05
Grand Cherokee WH vaihteisto jeepster2 Tekniikka & Jutustelu 0 05.04.2011 15:37


Sivu luotu: 21:16 (GMT +2).