Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Maasturiprojektit

Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn.

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 17.02.2017, 09:36
veijon-esso:n Avatar
veijon-esso veijon-esso ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 25.08.06
Sijainti: Vantaa
Viestit: 2.531
Perusasetus

Millä sä kiertokangen poikki sait?

Hyvä meininki projektissa jokatapauksessa, tällästä lisää!

__________________
"Niin metsä vastaa, kuin sitä kynnetään". K.Viikate

”Mielummin ajan mutarenkailla talvella kuin talvirenkailla mudassa”. Veijon-Esso
Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 17.02.2017, 10:40
J0hannes:n Avatar
J0hannes J0hannes ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 29.07.08
Sijainti: Espoo
Viestit: 1.039
Blog Entries: 20
Perusasetus

Lainaus:
Ai se kanki on menny tolleen hajalle

Tuosta se kilkatus, kun kanki on päässyt hakkaamaan kampuran kaulaan villisti. Olisko ollut huono laakeri, joka ajan kanssa vain väljistyny entisestään ja lopulta kanki paukannu kampuraa vasten paljaana.
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 17.02.2017, 11:58
Timo_L:n Avatar
Timo_L Timo_L ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 26.08.06
Sijainti: Paloheinä, Helsinki
Viestit: 7.446
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja veijon-esso Näytä viesti
Millä sä kiertokangen poikki sait?
Aika pitkään toi Tapsan kone on kalkattanut, mutta se ei ainakaan minun korvaani kuulostanut ihan perinteiseltä veivin laakerin napsutukselta/ kalinalta. No, se oli sitten kuitenkin.

Tässähän vaan on hyvä syy laitaa pellin alle kunnon kone 5.2:n tilalle, mikä taitaa olla tulossakin..


Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja J0hannes Näytä viesti
Ai se kanki on menny tolleen hajalle

Tuosta se kilkatus, kun kanki on päässyt hakkaamaan kampuran kaulaan villisti. Olisko ollut huono laakeri, joka ajan kanssa vain väljistyny entisestään ja lopulta kanki paukannu kampuraa vasten paljaana.
Aika rajun näköinen oli tuo laakeri kun katsoin.. lämpimänäkin on käynyt ainakin loppuvaiheessa. Hämmästyttävän pitkään toi on kestänyt, kun ajattelee miten pitkään kone on pitänyt ääntä
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna.

Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla.

Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008.
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 17.02.2017, 12:44
hitsaa hitsaa ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+++
 
Rekisteröitynyt: 25.09.12
Sijainti: Stadi
Viestit: 420
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Timo_L Näytä viesti
Aika rajun näköinen oli tuo laakeri kun katsoin.. lämpimänäkin on käynyt ainakin loppuvaiheessa. Hämmästyttävän pitkään toi on kestänyt, kun ajattelee miten pitkään kone on pitänyt ääntä
Tuossa vielä kuva mistä näkee pintaa

__________________
Menipähän tuo viimeksi niin nyt ei millään.
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 17.02.2017, 12:47
hitsaa hitsaa ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+++
 
Rekisteröitynyt: 25.09.12
Sijainti: Stadi
Viestit: 420
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja J0hannes Näytä viesti
Olisko ollut huono laakeri, joka ajan kanssa vain väljistyny entisestään ja lopulta kanki paukannu kampuraa vasten paljaana.
Tämä teoria kuulostaa järkeen käyvältä. Tosiaan viimeiset kilsat ääni oli tyhjäkäynnillä huomattavasti kovempi => oisko laakeri karannut välistä pois ollut enemmän tilaa liikkua.
__________________
Menipähän tuo viimeksi niin nyt ei millään.
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 18.02.2017, 17:30
Joni. Joni. ei ole kirjautuneena
Aloittelija
 
Rekisteröitynyt: 13.08.15
Sijainti: Vantaa, Suomi
Viestit: 21
Perusasetus

Vähän ehkä ilkeesti ajateltu, mutta pisti kyllä hymyilyttämään toi volvon ja hyndain kuva ja vieläkun olis kuskit lyöny otsansa edes jollainlailla höpöätehden niin avot. On meinaan niin tajutonta paskaa toi kevyenliikenteen huomioiminen että ei mitään rajaa ja ei tainnut harrastajaakaan harmittaa pieni sponssiraha.
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 17.02.2017, 12:05
hitsaa hitsaa ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+++
 
Rekisteröitynyt: 25.09.12
Sijainti: Stadi
Viestit: 420
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja veijon-esso Näytä viesti
Millä sä kiertokangen poikki sait?
Sanotaanko näin että ajamalla tuli ulos

Pientä kilkatusta on ollut pitkään (35-40tkm) ja asiaa tutkiessa on tullut vaihdettua venan nostimet ja samalla tutkittua yläkerta ja myös nakattua Mellingin HV öljypumppu paikalleen ja samalla tutkittua kampuran laakerit. Ne oli hyvässä kunnossa, ei tullut mieleen tarkastaa kiertokankien laakereita silloin. Vikaa kun ei löytynyt ajattelin että kyseessä on ominaisuus kun koneessa kuitenkin varttimiljoona kilometriä alla.

Kilkatus muuttui viime vuoden lopulla häiritsevämmäksi ja lisäksi tuli raapiva ääni, vetolevyn pettäminen oli diagnoosina esim näistä jäljistä



Täystuho syntyi aika nopeasti tuon jälkeen.. Luulen että kampuran trust bearing on voinut pettää. Täytyy tutkia tarkemmin kun nostan koneen pois mutta vasta sitten kun on menossa uutta tilalle. Tätä varten on jo suunnitelmia ja alustavasti keskusteltu muutoskatsastuksen mahdollisuuksista..

Lainaus:
Hyvä meininki projektissa jokatapauksessa, tällästä lisää!
Kiitos!
__________________
Menipähän tuo viimeksi niin nyt ei millään.
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 20.04.2017, 09:39
hitsaa hitsaa ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+++
 
Rekisteröitynyt: 25.09.12
Sijainti: Stadi
Viestit: 420
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja veijon-esso Näytä viesti
Millä sä kiertokangen poikki sait?
Nyt kun konetila ja kone näyttää tältä pääsi asiaa tutkimaan tarkemmin




Konetta pyörittämällä löytyy helposti kolmosmäntä joka ei liiku, on saanut näköjään venttiileistä osumaa


Vastaavasti kannen puolella venttiili irvistää


Mutta toisella puolen on myös kuutosmännässä venttiilinkuvat ja kolmessa pytyssä (4-8) vaihdetut venttiilit.



Siinä on kyllä säästetty oikeassa paikassa.

Lohko, kannet venakoneistoineen, pakosarjat ("kilahduksesta" päätellen ehjät!) ja y-putki kaupan edullisesti korjattavaksi jos jollakulla on tarvetta (perävalotakuulla )


__________________
Menipähän tuo viimeksi niin nyt ei millään.

Viimeksi muokannut hitsaa : 20.04.2017 09:56
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 25.04.2017, 23:30
hitsaa hitsaa ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+++
 
Rekisteröitynyt: 25.09.12
Sijainti: Stadi
Viestit: 420
Perusasetus

Hiekkapuhaltelin venakopan


Silikoonien alta löytyi kyläsepän työnjälkeä


__________________
Menipähän tuo viimeksi niin nyt ei millään.
Vastaa lainaten
  #10  
Vanha 26.04.2017, 09:12
JAMANT:n Avatar
JAMANT JAMANT ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 07.05.03
Sijainti: Espoo, .
Viestit: 4.072
Perusasetus

Toi ei oo venakoppa, toi on jakopäänkoppa
__________________
Killing time is not murder
Vastaa lainaten
  #11  
Vanha 26.04.2017, 12:29
hitsaa hitsaa ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+++
 
Rekisteröitynyt: 25.09.12
Sijainti: Stadi
Viestit: 420
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja JAMANT Näytä viesti
Toi ei oo venakoppa, toi on jakopäänkoppa
__________________
Menipähän tuo viimeksi niin nyt ei millään.
Vastaa lainaten
  #12  
Vanha 14.05.2017, 12:29
hitsaa hitsaa ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+++
 
Rekisteröitynyt: 25.09.12
Sijainti: Stadi
Viestit: 420
Perusasetus

Ilmastoinnin kompuran laakeri


Ilmastoinnin kompuran laakeri pitää vaihtaa kun tuossa melkoinen välys jo. Laakerin mitat id 30 / od 52 / leveys 22 mm ja teksti "nachi 30bgs10dst2". Internet kertoo että jossain bimmereissä on samanlaisia.



Laakerin sai myös internetistä.
__________________
Menipähän tuo viimeksi niin nyt ei millään.
Vastaa lainaten
  #13  
Vanha 21.11.2017, 14:57
hitsaa hitsaa ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+++
 
Rekisteröitynyt: 25.09.12
Sijainti: Stadi
Viestit: 420
Perusasetus

Alakerran vaihto


Vaihtoehdot alakerralle oli aika rajalliset. Ruotsista ois saanut romikselta 5.9L lohkoja, mutta niille olisi tullut koneistuksineen yms hintaa aika hitosti. Soittelen ja meilailin amerikkaan myös, mutta asiointi oli hankalaa. Ympyrää piti hieman avartaa ja bongasin summitin listalta 408 cid strokeri alakerran suhteelliseen kohtuulliseen hintaan 4-8 vko toimitusaikaan ja naurettavan halvalla lentorahdilla. Pikkulavallinen kamaa tilaukseen ja odottamaan. Kesän ja syksyn mittaan tuli kasailtua kone.

Melkoiset ämpärit


Kampura oli sisäisesti tasapainoitettu, joten 5.2L dampperi käy tähän suoraan


Bensaletkut uusiksi


Pakosarjojen y-putket piti askarrella pätkistä


Käytin runsaasti Hemi (vai chevy ) oranssia miranolia. Myös takajarrusatulat saivat osansa.


En saanut vikakoodinlukijalla yhteyttä OBD2 -portin kautta. Syy tähän oli samassa liittimessä PCM:n kanssa kiinni oleva ABS-mokkula (myös vaihtuvatehosteisen ohjauksen boxi, näitä on vain 1996 vuosimallin ZJ:ssä ). Tussilla piirretty euro-hinta kertonee tämänkin vaihdetun aikanaan


Uutta softaa sisään


Saasteet näytti olevan kurissa. Tämä ennen sisäänajoa wanhan liiton mittarilla.

Ei ihan tullut valmista ennen lumia
__________________
Menipähän tuo viimeksi niin nyt ei millään.

Viimeksi muokannut hitsaa : 21.11.2017 15:48
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta
Etsi tästä viestiketjusta:

Tarkennettu haku
Näkymä

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Ostetaan Jeep zj 96- ECM ja taka-akseli JEEPV8 O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 1 09.07.2018 12:54
Myyty Jeep ZJ GrandCherokee -96, diesel Jeep-Ukko O/M/V Ajoneuvot 0 10.11.2015 21:20
GC ZJ-96 sähkökaavio? pfihlman Tekniikka & Jutustelu 0 04.11.2012 07:53
Ostettu Jeep Grand Cherokee ZJ V8 -93-96 etujouset Kepu O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 2 26.10.2010 22:42
Annetaan Jeep ZJ kori vm -96 rhm O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 9 28.12.2009 22:23


Sivu luotu: 20:27 (GMT +2).