Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Maasturiprojektit

Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn.

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 12.02.2017, 19:06
mparty:n Avatar
mparty mparty ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 29.09.10
Sijainti: Tyrnävä
Viestit: 1.516
Perusasetus

Hydrauliikka tässä rojektissa:

- vinssi Milemarker TypeR, välitys 1:1 ja 6:1, moottori 125cc, 1/2" BSP
- pumppu series 3, 44cc mekaanisella kytkimellä, max 2700rpm. Ottaa voiman kardaanilla kampiakselin päästä.
- käsiventtiili, 3/4", 100L/min, 1-karainen, 2-toiminen, jousipalautteinen
- säiliö reilut 30L, imu- ja paluusuodattimilla (max 140L/min)
- lähtö säiliöltä pumpulle 2" letkulla, jollain järkevillä liittimillä. Ajatus oli löytää vahvistettu letku tätä varten ettei imase alipaineella lommolle.
- paluu 1" teräs-hytikkaputkella
- OCV (= kuormanlaskuventtiili?), 3/4", vinssin 'jarru' kun vinssataan ulos veto päällä
- paineenrajoitusventtiili, 3/4R, 120l/min, 80-300 bar/ Vakioasetus 150 bar
- painemittari (mekaaninen, nestevaimennus)
- lämpömittari (mekaaninen)

Click image for larger version

Name:	20170212_164648.jpg
Views:	222
Size:	99,3 Kt
ID:	76575Click image for larger version

Name:	20170212_164700.jpg
Views:	208
Size:	87,4 Kt
ID:	76576Click image for larger version

Name:	20170212_164713.jpg
Views:	216
Size:	82,1 Kt
ID:	76577Click image for larger version

Name:	20170212_164724.jpg
Views:	209
Size:	158,1 Kt
ID:	76578Click image for larger version

Name:	20170212_164730.jpg
Views:	198
Size:	163,1 Kt
ID:	76579Click image for larger version

Name:	20170212_164734.jpg
Views:	203
Size:	145,8 Kt
ID:	76580Click image for larger version

Name:	20170212_164740.jpg
Views:	221
Size:	139,7 Kt
ID:	76581Click image for larger version

Name:	20170212_164747.jpg
Views:	209
Size:	151,2 Kt
ID:	76582Click image for larger version

Name:	20170212_164759.jpg
Views:	204
Size:	215,6 Kt
ID:	76583Click image for larger version

Name:	20170212_164809.jpg
Views:	179
Size:	159,2 Kt
ID:	76584Click image for larger version

Name:	20170212_164822.jpg
Views:	206
Size:	156,0 Kt
ID:	76585Click image for larger version

Name:	WP_20170114_13_41_03_Pro.jpg
Views:	201
Size:	59,1 Kt
ID:	76586

Miltä nuo valitut hytikkakomponentit vaikuttaa?

Tässä ajatus kytkemisestä ammattimaisesti paintilla piirrettynä :

Click image for larger version

Name:	kaavio.jpg
Views:	264
Size:	41,1 Kt
ID:	76587

Painemittari oli ajatus tuoda konttoriin näkösälle, lämpömittarikin olis sisällä hyvä mutta saakohan tuota letkuun / putkeen yhdistettyä nätisti.
Jos lämpömittaria ei saa sisälle, hitsaan sille varmaan kierteet säiliön kylkeen.

Miltä tuo kytkentäkaavio näyttää, jotain väärin / huonosti / unohdettu?

Jotain muuta huomattavaa, jne. ?

__________________
Lakeuden Maastoautoilijat ry / LaMaas Offroad
http://www.facebook.com/LaMaasRy
Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 13.02.2017, 17:30
Ewerglade:n Avatar
Ewerglade Ewerglade ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 17.02.12
Sijainti: Oulu
Viestit: 505
Perusasetus

Putkitus on vähän mielenkiintoinen ku menee väärin päin, paluunhan pitäisi hydrauli järjestelmässä olla aina laajempi, ei toisin päin.
__________________
Offroad Oulu Ry / Lakeuden Maastoautoilijat Ry
http://www.offroadoulu.com/ https://www.facebook.com/groups/LaMaas/

∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞

Ei ole olemassa liian kireitä pultteja, ainoastaan liian lyhyitä jatkovarsia!

∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 13.02.2017, 17:34
Ewerglade:n Avatar
Ewerglade Ewerglade ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 17.02.12
Sijainti: Oulu
Viestit: 505
Perusasetus

Tulkitsin tuon sun tekstin väärin. Painepuolen ja paluulinjan suhde siis siten, että paluu laajempi. Mut silti mietin, että miksi se menee pumpulle noin isolla letkulla???
__________________
Offroad Oulu Ry / Lakeuden Maastoautoilijat Ry
http://www.offroadoulu.com/ https://www.facebook.com/groups/LaMaas/

∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞

Ei ole olemassa liian kireitä pultteja, ainoastaan liian lyhyitä jatkovarsia!

∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 13.02.2017, 19:03
mparty:n Avatar
mparty mparty ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 29.09.10
Sijainti: Tyrnävä
Viestit: 1.516
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Ewerglade Näytä viesti
Tulkitsin tuon sun tekstin väärin. Painepuolen ja paluulinjan suhde siis siten, että paluu laajempi. Mut silti mietin, että miksi se menee pumpulle noin isolla letkulla???
Paluu joko sama tai isompi kuin painepuoli. Imupuolella tuolla koolla pyritään vain huolehtimaan että soppa varmasti riittää
pumpulla eikä rupia kavitoimaan, tms.
__________________
Lakeuden Maastoautoilijat ry / LaMaas Offroad
http://www.facebook.com/LaMaasRy
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 13.02.2017, 19:51
mparty:n Avatar
mparty mparty ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 29.09.10
Sijainti: Tyrnävä
Viestit: 1.516
Perusasetus

Tänään ehti pikasesti vain maalata tehostimenpumpun telineen osat toiseen kertaan. Sain myös loput osat hommattua niihin
lämppärinletkun täyttö/ilmaushanoihin ja postipoika toi uudet lähdöt jakikseen niin saa normikardaanit ja kardaanikäsijarrun sovitettua sitten joskus paikoilleen.
Olettaen että nuo lähdöt passaa

Click image for larger version

Name:	20170213_192810.jpg
Views:	164
Size:	94,7 Kt
ID:	76610Click image for larger version

Name:	20170213_192805.jpg
Views:	151
Size:	106,8 Kt
ID:	76611

Hanojen päähän on myös tulpat jotka vaihtuu paikoilleen kun täyttö ja ilmaus tehty.
__________________
Lakeuden Maastoautoilijat ry / LaMaas Offroad
http://www.facebook.com/LaMaasRy
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 13.02.2017, 20:15
Mika_T Mika_T ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 13.11.07
Sijainti: N/A
Viestit: 1.778
Perusasetus

Mietin tuota imusuodatinta. Onkohan se suljetussa piirissä välttämätön? Voipi aiheuttaa pumpulle turhaa kavitointia varsinkin kierroksilla.

Ei noita imupuolen suodattimia yleensä hydrauliikoissa ole vaan öljy menee suoraan pumpulle ja suodatus on joko painepuolella tai paluussa/ molemmissa.
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 13.02.2017, 21:04
mparty:n Avatar
mparty mparty ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 29.09.10
Sijainti: Tyrnävä
Viestit: 1.516
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Mika_T Näytä viesti
Mietin tuota imusuodatinta. Onkohan se suljetussa piirissä välttämätön? Voipi aiheuttaa pumpulle turhaa kavitointia varsinkin kierroksilla.

Ei noita imupuolen suodattimia yleensä hydrauliikoissa ole vaan öljy menee suoraan pumpulle ja suodatus on joko painepuolella tai paluussa/ molemmissa.
Tuo oli vähän niinku varmuuden maksimointia, litrojenhan pitäs riittää läpäsyssä suhteessa pumpun kierroksiin mutta käytännössä
tuon vasta varmaan näkee. Tekasin tuon niin että säiliön pohjaan on hitsattu läpivienti jossa säiliön puolella kierteet eli jos tuntuu että
tuo suodatin ei pelaa voi sen suht helposti ruuvata pois hidastamasta virtausta.
__________________
Lakeuden Maastoautoilijat ry / LaMaas Offroad
http://www.facebook.com/LaMaasRy
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 13.02.2017, 21:10
Tapsala Tapsala ei ole kirjautuneena
Konkari+
 
Rekisteröitynyt: 08.12.08
Sijainti: Tampere
Viestit: 648
Perusasetus

Minkä takia laittaa toi erillinen paineenrajoitusventtiili, kun näyttäisi tuossa käsiventtilin rugossa olevan jo valmiina paineenrajoitus? Vai katoinko ihan väärin?
__________________
-MMC-
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 4 (0 jäsentä and 4 vierasta)
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta
Etsi tästä viestiketjusta:

Tarkennettu haku
Näkymä

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Myyty 1961 Willys Jeep FC-170 Jeeper O/M/V Ajoneuvot 2 07.09.2014 09:55
1961 Willys FC-170 Jeeper Maasturiprojektit 25 24.01.2014 15:05
Myyty Renkaat Goodyear WRANGLER DuraTrack 285/75 16", eli 32" X 11,5" X 16 Bajarider O/M/V Renkaat ja vanteet 5 13.01.2013 23:16
Ostettu Willys L134 "Go Devil" moottori Jeeper O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 4 24.01.2012 15:52
Willys CJ-5 -57 "Renegade" Projekti Jeep-Antti Maasturiprojektit 8 29.10.2009 12:40


Sivu luotu: 17:00 (GMT +2).