![]() |
![]() |
|
Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn. |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
||||
|
||||
![]() Hydrauliikka tässä rojektissa: - vinssi Milemarker TypeR, välitys 1:1 ja 6:1, moottori 125cc, 1/2" BSP - pumppu series 3, 44cc mekaanisella kytkimellä, max 2700rpm. Ottaa voiman kardaanilla kampiakselin päästä. - käsiventtiili, 3/4", 100L/min, 1-karainen, 2-toiminen, jousipalautteinen - säiliö reilut 30L, imu- ja paluusuodattimilla (max 140L/min) - lähtö säiliöltä pumpulle 2" letkulla, jollain järkevillä liittimillä. Ajatus oli löytää vahvistettu letku tätä varten ettei imase alipaineella lommolle. - paluu 1" teräs-hytikkaputkella - OCV (= kuormanlaskuventtiili?), 3/4", vinssin 'jarru' kun vinssataan ulos veto päällä - paineenrajoitusventtiili, 3/4R, 120l/min, 80-300 bar/ Vakioasetus 150 bar - painemittari (mekaaninen, nestevaimennus) - lämpömittari (mekaaninen) Miltä nuo valitut hytikkakomponentit vaikuttaa? Tässä ajatus kytkemisestä ammattimaisesti paintilla piirrettynä ![]() Painemittari oli ajatus tuoda konttoriin näkösälle, lämpömittarikin olis sisällä hyvä mutta saakohan tuota letkuun / putkeen yhdistettyä nätisti. Jos lämpömittaria ei saa sisälle, hitsaan sille varmaan kierteet säiliön kylkeen. Miltä tuo kytkentäkaavio näyttää, jotain väärin / huonosti / unohdettu? Jotain muuta huomattavaa, jne. ?
|
#2
|
||||
|
||||
![]()
Putkitus on vähän mielenkiintoinen ku menee väärin päin, paluunhan pitäisi hydrauli järjestelmässä olla aina laajempi, ei toisin päin.
__________________
Offroad Oulu Ry / Lakeuden Maastoautoilijat Ry http://www.offroadoulu.com/ https://www.facebook.com/groups/LaMaas/ ∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞ Ei ole olemassa liian kireitä pultteja, ainoastaan liian lyhyitä jatkovarsia! ∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞ |
#3
|
||||
|
||||
![]()
Tulkitsin tuon sun tekstin väärin. Painepuolen ja paluulinjan suhde siis siten, että paluu laajempi. Mut silti mietin, että miksi se menee pumpulle noin isolla letkulla???
__________________
Offroad Oulu Ry / Lakeuden Maastoautoilijat Ry http://www.offroadoulu.com/ https://www.facebook.com/groups/LaMaas/ ∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞ Ei ole olemassa liian kireitä pultteja, ainoastaan liian lyhyitä jatkovarsia! ∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞ |
#4
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
pumpulla eikä rupia kavitoimaan, tms. |
#5
|
||||
|
||||
![]()
Tänään ehti pikasesti vain maalata tehostimenpumpun telineen osat toiseen kertaan. Sain myös loput osat hommattua niihin
lämppärinletkun täyttö/ilmaushanoihin ja postipoika toi uudet lähdöt jakikseen niin saa normikardaanit ja kardaanikäsijarrun sovitettua sitten joskus paikoilleen. Olettaen että nuo lähdöt passaa ![]() Hanojen päähän on myös tulpat jotka vaihtuu paikoilleen kun täyttö ja ilmaus tehty. |
#6
|
|||
|
|||
![]()
Mietin tuota imusuodatinta. Onkohan se suljetussa piirissä välttämätön? Voipi aiheuttaa pumpulle turhaa kavitointia varsinkin kierroksilla.
Ei noita imupuolen suodattimia yleensä hydrauliikoissa ole vaan öljy menee suoraan pumpulle ja suodatus on joko painepuolella tai paluussa/ molemmissa. |
#7
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
tuon vasta varmaan näkee. Tekasin tuon niin että säiliön pohjaan on hitsattu läpivienti jossa säiliön puolella kierteet eli jos tuntuu että tuo suodatin ei pelaa voi sen suht helposti ruuvata pois hidastamasta virtausta. |
#8
|
|||
|
|||
![]()
Minkä takia laittaa toi erillinen paineenrajoitusventtiili, kun näyttäisi tuossa käsiventtilin rugossa olevan jo valmiina paineenrajoitus? Vai katoinko ihan väärin?
__________________
-MMC- |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 4 (0 jäsentä and 4 vierasta) | |
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta |
Näkymä | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Myyty 1961 Willys Jeep FC-170 | Jeeper | O/M/V Ajoneuvot | 2 | 07.09.2014 09:55 |
1961 Willys FC-170 | Jeeper | Maasturiprojektit | 25 | 24.01.2014 15:05 |
Myyty Renkaat Goodyear WRANGLER DuraTrack 285/75 16", eli 32" X 11,5" X 16 | Bajarider | O/M/V Renkaat ja vanteet | 5 | 13.01.2013 23:16 |
Ostettu Willys L134 "Go Devil" moottori | Jeeper | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 4 | 24.01.2012 15:52 |
Willys CJ-5 -57 "Renegade" Projekti | Jeep-Antti | Maasturiprojektit | 8 | 29.10.2009 12:40 |