Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Chit-Chat

Chit-Chat Tämä foorumi on tarkoitettu epämääräiseen jauhamiseen, eikä asian ole pakko liittyä suoraan offroadiin.

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 19.01.2017, 16:28
Timo_L:n Avatar
Timo_L Timo_L ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 26.08.06
Sijainti: Paloheinä, Helsinki
Viestit: 7.446
Perusasetus

Jeeppiin näyttäisi tulevan niin kuukausi- kuin kilometriperusteisena n. 450-500€ lisää omilla n.10-15tkm kilsoilla.


Frendi jo riemuitsi että paras uudistus ikinä, kun saisi uuden auton 6k€ halvemmalla. Mitä väliä että nykyisen koslan hinta tippuisi 3k€ hetkessä. Sanoin sille, että helppoahan se on jos tuijottaa vain omaan napaansa kuten berneri ja muut kepupellet. Jos taas katsoo kokonaiskuvaa niin tämä on paskimpia uudistuksia mitä vähään aikaan on esitetty.

Olisihan se toki hienoa että ajoneuvovero ja autovero poistuisi. Voisi mun puolesta sitten vaikka nostaa vähän bensan hintaa ja maksaa niistä autoista joista autovero on jo maksettu hyvityksenä takaisin jäännösvero.



Tossa Bernerin suunnitelmassa on sellainenkin hienous, että tuonhan piti kannustaa julkisilla kulkemiseen. No mitä helvetin järkeä on kulkea julkisilla edes pääkaupunkiseudulla, jos auton omistamisen hinta juuri pompsahti n.500€/ vuosi kalliimaksi ajaa sillä tai ei. Tottakai silloin mennään autolla, eikä julkisilla jolla matka kestää 2-5 kertaa pidempään kuin omalla, ja jonka hinta myös nousee ~5% vuodessa kiitos vituiksi menneiden julkisen liikenteen hankkeiden.
Tossa laskin jokunen päivä sitten huvikseen paljonko PK- seudun asukkaiden kunnallisveroa pitäisi keskimäärin nostaa, jotta julkinen liikenne olisi "ilmaista" (ts. kokonaan verovaroin maksettua). Esim. Helsingissä asuvalla se tarkoittaisi keskimäärin 450€/ vuosi, olettaen että veronmaksajia olisi n.400 000 asukasta. Käytännössä rikkailla summa olisi vähän isompi, pienituloisilla pienempi. Voi olla että kannustaisi aika paljon enemmän julkisten käyttöön, jos päivässä auton pitäminen kotipihalla koristeena ei kallistuisi ollenkaan, ja vuorokaudessa menisi tilipussista n.1,2€ ylimääräistä. Sillä hinnalla ei autolla montaa kilsaa aja.
Ja tämä julkisen liikenteen "ilmaisuus" tulisi siis nimenomaan kunnalliseverojen kautta, eli alueen ulkopuolella asuvat eivät joustuisi maksamaan PK- seudun asukkaiden julkisen liikenteen käyttöä. Luulisi olevan aika toimiva malli.


Saatanan laskutaidottomia, ajatuskyvyttömiä kusipäisiä urpoja koko nykyhallitus täynnä

__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna.

Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla.

Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008.

Viimeksi muokannut Timo_L : 19.01.2017 16:31
Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 19.01.2017, 16:39
BENJAMIN BENJAMIN ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 07.08.09
Sijainti: Kemiönsaari
Viestit: 361
Perusasetus

http://www.mtv.fi/uutiset/kotimaa/ar...nkille/6271010

Taitaa kaikki muu toteutua paitsi että autovero poistuu ?

Viimeksi muokannut BENJAMIN : 19.01.2017 16:43
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 19.01.2017, 16:58
Vormula77 Vormula77 ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 06.10.14
Sijainti: Whitlake, Suami
Viestit: 389
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Timo_L Näytä viesti
Jeeppiin näyttäisi tulevan niin kuukausi- kuin kilometriperusteisena n. 450-500€ lisää omilla n.10-15tkm kilsoilla.


Frendi jo riemuitsi että paras uudistus ikinä, kun saisi uuden auton 6k€ halvemmalla. Mitä väliä että nykyisen koslan hinta tippuisi 3k€ hetkessä. Sanoin sille, että helppoahan se on jos tuijottaa vain omaan napaansa kuten berneri ja muut kepupellet. Jos taas katsoo kokonaiskuvaa niin tämä on paskimpia uudistuksia mitä vähään aikaan on esitetty.

Olisihan se toki hienoa että ajoneuvovero ja autovero poistuisi. Voisi mun puolesta sitten vaikka nostaa vähän bensan hintaa ja maksaa niistä autoista joista autovero on jo maksettu hyvityksenä takaisin jäännösvero.



Tossa Bernerin suunnitelmassa on sellainenkin hienous, että tuonhan piti kannustaa julkisilla kulkemiseen. No mitä helvetin järkeä on kulkea julkisilla edes pääkaupunkiseudulla, jos auton omistamisen hinta juuri pompsahti n.500€/ vuosi kalliimaksi ajaa sillä tai ei. Tottakai silloin mennään autolla, eikä julkisilla jolla matka kestää 2-5 kertaa pidempään kuin omalla, ja jonka hinta myös nousee ~5% vuodessa kiitos vituiksi menneiden julkisen liikenteen hankkeiden.
Tossa laskin jokunen päivä sitten huvikseen paljonko PK- seudun asukkaiden kunnallisveroa pitäisi keskimäärin nostaa, jotta julkinen liikenne olisi "ilmaista" (ts. kokonaan verovaroin maksettua). Esim. Helsingissä asuvalla se tarkoittaisi keskimäärin 450€/ vuosi, olettaen että veronmaksajia olisi n.400 000 asukasta. Käytännössä rikkailla summa olisi vähän isompi, pienituloisilla pienempi. Voi olla että kannustaisi aika paljon enemmän julkisten käyttöön, jos päivässä auton pitäminen kotipihalla koristeena ei kallistuisi ollenkaan, ja vuorokaudessa menisi tilipussista n.1,2€ ylimääräistä. Sillä hinnalla ei autolla montaa kilsaa aja.
Ja tämä julkisen liikenteen "ilmaisuus" tulisi siis nimenomaan kunnalliseverojen kautta, eli alueen ulkopuolella asuvat eivät joustuisi maksamaan PK- seudun asukkaiden julkisen liikenteen käyttöä. Luulisi olevan aika toimiva malli.


Saatanan laskutaidottomia, ajatuskyvyttömiä kusipäisiä urpoja koko nykyhallitus täynnä
Juuri näin. Asun 25km stadista ja pakko olla vähintään 2 autoa koko ajan käytössä että perheen arki pyörii. Uuteen autoon ei ole varaa vaikka vero poistuisi. Jonkun uuden vähäpäästöisen kopperon osamaksut ja huollot on saman verran vuodessa kun noitten nykyisten autojen hinta. Jos julkinenliikenne pitää saada Helsingissä ilmaiseksi maksakoon stadilaiset itse sen.
__________________
Näin kerran unta, ettei vi#u##anut yhtään!
Toyotalla ei saa toosaa!
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 19.01.2017, 19:06
jykke75 jykke75 ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 14.01.13
Sijainti: Suomi
Viestit: 57
Perusasetus

Yle, Tuulilasi ja muut mediat uskovat sokeasti Bernerin esityksen laskelmia ja julistavat ilosanomaa autoilun halpenemisesta. Laitoin äsken Ylelle seuraavanlaisen palautteen:

Olette kopioineet harhaanjohtavat laskelmat suoraan Bernerin esityksestä. Esimerkeissä nykyisissä maksuissa autovero lasketaan mukaan vuosikustannuksiin ja liian suurella auton arvolla. Trafin laskurin mukaan esimerkiksi Onnin Jeepin arvo olisi 16730 euroa! Onni on autoveronsa jo kertaalleen maksanut, joten uusi systeemi tulisi hänelle 648,73 - 2532,80 euroa kalliimmaksi!

Tässä linkki Ylen juttuun aiheesta:

http://yle.fi/uutiset/3-9411960

Omalla kohdallani kahden auton kustannukset nousisivat noin 500 - 1000 euroa / vuosi / auto nykyisellä esityksellä. Uusiin autoihin joilla tarvittavat liikkumiset voisi hoitaa ei ole varaa vaikka autovero poistuisi. Vaikka autovero poistuisi, niin väliraha uuteen vaihdossa ei varmasti pienene.

Eli kaikki voittaa paitsi minä. Tai sitten minä en vaan osaa laskea lukuja oikein. Vai yritetäänkö tässä sittenkin kusettaa autoilevaa kansaa?
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 19.01.2017, 19:26
veikkaaja veikkaaja ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 24.05.10
Sijainti: Perniö
Viestit: 186
Perusasetus

Meidän vähäisillä ajoilla jeeppiin tulis 300e lisää maksettavaa.
Juuri kun viime vuoden lopussa osti tieliikennemönkijän jolla sais puolitettua auton tarpeen, mutta tulee sitten mönkijävero...
Pitää kai ruveta tuolla vuoden -94 50cc honda monkeyllä ajamaan, eihän mopoveroa ole tulossa?

No eipä tälleen lomautetulla ole tarvekkaan päästä kotoa mihinkään, puhumattakaan kiireestä. Monkey kelpaa siis.


Edit:...... Kilometriperusteisella pysyis melkeen samassa.... Kuinkahan monta sataa euroa tollanen ajoneuvon paikannin sitten maksaa? Ilmatteeksihan täällä ei mitään saa.

Viimeksi muokannut veikkaaja : 19.01.2017 19:31
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 20.01.2017, 00:01
Bj Andy:n Avatar
Bj Andy Bj Andy ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 14.09.08
Sijainti: Lemi,land of red potatoes
Viestit: 6.255
Perusasetus

Nam. Mölli...

Kustannukset/vuosi
Nykytilanne
Km-perusteisella asiakasmaksulla
Kiinteillä asiakasmaksuilla
Ajoneuvoveron perusosa
508.08
90.95
90.95
Käyttövoimavero
622.33
622.33
622.33
Polttoainevero
1505.65
1391.22
1391.22
Laskennallinen autovero
0.00
0.00
0.00
Asiakasmaksu
0
2743.55
901.43
Asiakasmaksun arvonlisävero
0
658.45
216.34
Yhteensä
2636.05 Nyky tilanne
5506.49 Km pohjainen
3222.27 Kiinteä...

Bertta...
Kustannukset/vuosi
Nykytilanne
Km-perusteisella asiakasmaksulla
Kiinteillä asiakasmaksuilla
Ajoneuvoveron perusosa
347.48
62.20
62.20
Käyttövoimavero
461.72
461.72
461.72
Polttoainevero
354.27
327.35
327.35
Laskennallinen autovero
0.00
0.00
0.00
Asiakasmaksu
0
375.40
616.50
Asiakasmaksun arvonlisävero
0
90.10
147.96
Yhteensä
1163.48
1316.77

Eli karkeesti tonni pois kulutuksesta. Kiky vei jo toisen eli jo kuukauden palkka suoraan valtiolle. Sopii minulle. Se vaan tarkoittaa sitä että se raha ei ole minulta pois vaan Suomalian porvareilta. Osaan kyllä siirtää tämän kulun heille jotka sitä haluavatkin.
__________________
Oli kysymys mikä tahansa niin vastaus on TOYOTA
V..tut se mitään heikkoa ole...
Antsa. The member of Lahnajärven moottoriurheilusukeltajat Ry.
Only tool you need to keep your TOYOTA running, is welding machine.

Ostetaan Bj kuskin ovi. Pyyhkijän moottorin koppa.

Jyrsitään Kantoja.
Piikataan betonia eli tallin lattiat ym.Sekä muut Bobbari ja mönkkärityöt.
0500-752101/Antsa


Honda Rincon 650 ym.Työmönkkärijorinat löytyy tästä

Antsan Tuubi
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 20.01.2017, 01:03
tekniikkamies tekniikkamies ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 23.11.11
Sijainti: Päijät-Häme
Viestit: 3.019
Perusasetus

Nyt kun meinaa tulla heti onnettomuuksia jos tiet vähänkin huonossa kunnossa, miksei vaikka yläasteella voisi koulussa olla pakollisena oppiaineena harjoituksia liikkumalla vaativissa keliolosuhteissa? Saisi pojatkin innostumaan koulusta jos pääsisi tekemään jotain vaikka ajoharjoitteluradalle, mukana kaikenlaisia välineitä pyöristä vesiliikenteeseen. Itse yläasteella hiihdin ja rakentelin mopon "tehopakoputkia".

Nykyiset autot on kunnossa olevina kuitenkin aika helppoja ajaa, mutta kai ihmiseltä voi perstuntuma olla ympäröivään elinympäristöön niin hukassa, että pienetkin muutokset saa onnettomuudet aikaan liikenteessä.

Talviaikaan turvallisuutta liikenteeseen saisi löysentämällä aikatauluja ja hyväksyä, että ajat eivät ole niin täsmällisiä kuin kesällä. Sehän ei ole suuri ongelma koska digitekniikalla tieto saadaan silti välittymään nopeasti.

Nopeus pitäisi saada hyväksi ja matkan keskeytymättömyys niissä ajoneuvoissa, joissa sitä tarvitaan:
https://www.volkswagenlehti.fi/varmasti-apuun/

Koska nopean toiminnan autoja on kaikista rekisteröidyistä autoista vain pieni osa, tulisi edullisemmaksi parantaa niiden sopeutuvuutta huonoihin olosuhteisiin. Huonot tiet ovat maailmanlaajuisesti katsottuna yleisiä siellä missä ei ole paljon liikennettä kuten Suomessa.

Riskiä lisää jos raskaalta liikenteeltä edellytetään samaa suoritetta kaikilla keleillä. Digitekniikkaa hyödyntäen voisi nähdä vaikka puhelimesta missä bussi menee ja aikataulun venymisestä ei tulisi harmia. Esimerkiksi joukkoliikenteeseen paikannus voisi sopia oikein hyvin.
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 21.01.2017, 12:50
Luoppis Luoppis ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 17.01.10
Sijainti: Asikkala
Viestit: 1.154
Perusasetus

"Liikenne- ja viestintäministeriö (LVM) on tehnyt perjantaina julkistetulle, laajaa arvostelua herättäneelle, liikenneuudistukselle varasuunnitelman. Asiasta kirjoittaa Helsingin Sanomat."

On niillä perkeleillä kyllä aikaa miettiä asiat puhki kun on oikein suunnitelma B myös mietittynä. Varmaan näiden esityksien sorvaamiseen käytetty aika ja raha olisi voinut poikia myös nykyiseen malliin sopivan suunnitelman, jolla saadaaan se autoilusta kerättävä 9 miljardia euroa paremmin kohdentumaan tieverkon kunnossa pitämiseen.

Suunnitelma B on ilmeisesti sitten se, että tiet siirtyvät maakuntien ja kuntien omistukseen ja saadaan koko homma kokonaan pois valtion budjetista tilastoja rumentamasta. Pakko nyt saada jollain tapaa joku helvetillisen iso uudistus isoon saliin?
__________________
100% hiilineutraali vuoteen 2086 mennessä
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 2 (0 jäsentä and 2 vierasta)
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta
Etsi tästä viestiketjusta:

Tarkennettu haku
Näkymä

Pikalinkit


Sivu luotu: 18:34 (GMT +2).