![]() |
|
|
|||||||
| Chit-Chat Tämä foorumi on tarkoitettu epämääräiseen jauhamiseen, eikä asian ole pakko liittyä suoraan offroadiin. |
![]() |
|
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
|
|
#1
|
|||
|
|||
|
Kuorma-auton osto taitaa olla sitten entistä todennäköisempää? 3500 kg K-A:ssa käyttömaksu taitaa olla noin 80 euroa?
|
|
#2
|
||||
|
||||
|
3550kg sprinter oli muistaakseni 78.91
|
|
#3
|
|||
|
|||
|
Noh... älkää ny pitäkö tätä muutosta uhkana vaan mahdollisuutena !!!
Nythän me tavallisetkin ihmiset voidaan ostaa ferrari satatonnia halvemmalla kun autovero poistuu ![]() ![]()
|
|
#4
|
|||
|
|||
|
Asia, jonka teen ensimmäisenä kun autovero poistuu: Asennan Rangerin takapenkille turvavyön vastakappaleet ja muutoskatsastan sen 4 hengelle, kuten k.o. auto on tehtaalta tullessaan ollutkin. Turvavyöt onkin koko ajan olleet paikallaan verhoilun sisällä.
|
|
#5
|
||||
|
||||
|
2226e näyttäs trafin laskurin mukaan tuon painosen sprintterin vero.http://www.trafi.fi/live-laskuri/
|
|
#6
|
||||
|
||||
|
Lainaus:
|
|
#7
|
||||
|
||||
|
Ei uskaltanu Berneri mennä A-Studioon ja keskustan Antti Kurvinen on täysin pihalla siitä mitä ehdotus pitää sisällään. Ei osannut kertoa edes mitä eroa on ehdotuksen km-perusteisella ja aikaperusteisella verolla. Antti lupaa että autoverot palautetaan vanhoista autoista ja kannustaa ostamaan nyt uuden auton. Vanhoilla autoilla ajavat ja maaseudulla asuvat lupasi keskustan ottavan varmasti huomioon. Luotettavan kuuloinen juippi...
|
|
#8
|
|||
|
|||
|
Laskurit näyttäisi että voittaisin pari sataa, sekin tulee vain ja ainoastaan laskennallisesta autoverosta. Todellisen maailman rahassa verotus kiristyy.
Lisäksi pari huomiota... A: Polttoainevero on siitä näppärä että sitä on helppo korottaa ja sehän on voivoi kun on jo siirrytty uuteen systeemiin. B: Yksityinen toimija laskuttaa käyttöoikeuksista, niiden hintaa on helppo korottaa jos näyttää osinkotuotto jäävän liian pieneksi. Ja seuraava KOK-vetoinen hallitus myy koko LIVEyhtiön kansainvälisille pääomasijoittajille, vapaan kilpailun hengessä. C: Valtaosalla kehuttu "hyöty" koostunee laskennallisesta autoverosta kuten itsellänikin, ja sen poistuminen laskee autoni arvoa, missä se hyöty tulee konkreettisesti eteen? Väliraha uuteen/uudempaan pysyy samana koska autoni arvo on pudonnut.
__________________
Joku tahtoo vaihtaa nimeään, jos se siihen jää tiedetään, Se joku tahtoo olla ihminen, Minä en! Timo Rautiainen & Neljäs sektori |
|
#9
|
||||
|
||||
|
Lainaus:
Kepu pettää aina.
__________________
- Levannon We(l)ho - |
|
#10
|
|||
|
|||
|
Juu, tämä ikiaikainen totuus pitää muistaa tässäkin asiassa.
__________________
Joku tahtoo vaihtaa nimeään, jos se siihen jää tiedetään, Se joku tahtoo olla ihminen, Minä en! Timo Rautiainen & Neljäs sektori |
|
#11
|
||||
|
||||
|
Lainaus:
EDIT: Ilta-Sanomien mukaan "Raskaille ajoneuvoille tulisi käyttöön aikaan perustuva kiinteä maksu. Myös ulkomaiset ajoneuvot kuuluisivat maksujen piiriin." Pikkasen ihmetyttää, että jos tämä nyt kerran on vasta ehdotus, niin minkä takia Trafi edes julkaisee laskurin veroille. Luulisi että laskurit tehtäisiin vain toteutuneille muutoksille eikä sellaisille asioille joiden toteutuminen on epävarmaa. Voidaanko vetää johtopäätös, että veromuutos on oikeesti jo päätetty Sipilän ja Bernerin saunaillassa parin vissykossun ja selänpesun tuoksinassa?? Viimeksi muokannut Hessu888 : 19.01.2017 13:52 |