![]() |
![]() |
|
Chit-Chat Tämä foorumi on tarkoitettu epämääräiseen jauhamiseen, eikä asian ole pakko liittyä suoraan offroadiin. |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
||||
|
||||
![]() Henkilöautoa jos olisin ostamassa niin en todellakaan, mutta eikös nämä raskaan kaluston rellut, pösöt, ivecot, fiatit ja citikat sun muut nimenomaan ole ihan toisessa kestävyysluokassa kuin mitä henkilöautoissa? ![]() ![]() Mitä esim. Mersun tietyistä aika uusistakin kuorma-automalleista kuuluu, niin koneet laukee sadassa tonnissa ja hlömalleilla mennään lähes miljoona. Yks tuttu kuulemma rempannu kuorkki-Mersun koneen jo kaksi kertaa peräkkäin, kun kampura ei kestäny. Toisaalta pikku virityksellä ilmeisimmin ollu epäsuotuisa vaikutus. Henkilö-Mersua kun taas saa virittää vaikka miten eikä kone ja laatikko ole moksiskaan.
Viimeksi muokannut WinChester : 19.01.2017 09:07 |
#2
|
|||
|
|||
![]()
Mulla on ollut tuollainen LT55. Se oli kyllä hieno peli. Ihan ok peli ajella. Koneessa oli potkua. Se ei ryytynyt mihinkään vaikka lavalla oli reilu ylikuorma. Doppeli ohjaamossa oli reilusti tilaa. Kuormurina sinne saa laittaa pehmeät penkit. Se motti on kuulemma aika paska, mut ei mulla mitään ongelmaa ollut. Mut sama motti Volvon nokalla on taas hyvä kone. Ehkä tärkeämpää on antaa sen koneen jäähtyä tovi ajon jälkeen niin ei ole kansi ongelmia. Tekniikkakin oli melko yksinkertaista. Eikä se nyt aivan valtavasti syönyt polttoainetta.
|
#3
|
|||
|
|||
![]()
Tekniikka noissa pelaa ok, sähköt ovat ranskalaiset... Pellit on surkeat jos on samaa kuin samojen valmistajien rungottomissa tavara-autoissa. Ja öljytiivisteiden materiaali on pikemminkin savannin suuntaan ajateltu kuin tänne kylmään pohjolaan.
__________________
Joku tahtoo vaihtaa nimeään, jos se siihen jää tiedetään, Se joku tahtoo olla ihminen, Minä en! Timo Rautiainen & Neljäs sektori |
#4
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Lähinnä kysymykseni koskee niitä merkkejä ja/tai malleja, jotka asioista tietävät mieltävät olevan käyttötarkoitukseeni nähden joko hyviä vaihtoehtoja tai sitten kartettavia. Mieluummin käytän harrasteaikaani perusteelliseen sopivan vaihtoehdon selvittelyyn, kuin oston jälkeen pommiksi paljastuneen romun pakkomyyntiin polkuhinnalla ja vasta sitten selvittelyyn. Kumpikin on luultavasti yhtä kallista - ekaa Jeeppiäkin meni vuosi etsiessä ja ajoa tuli lähemmäs 10000km - mutta potutuksen määrä on matalampi ja tietoa asioista ylipäätään tulee enemmän. |
#5
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
Noita 2-akselisia jakeluautorellujakin myydään mun käsittääkseni aika halvalla, jostain syystä. Niitä tosin on harvemmin pidemmällä ohjaamolla, makuuohjaamoonhan saisi käsistään kätevä tehtyä istumapaikkoja.
__________________
100% hiilineutraali vuoteen 2086 mennessä |
#6
|
||||
|
||||
![]()
Missä mersuissa ne huonot koneet on? Hurjia lukemia näytetään ainakin Mersun 609:llä ja vastaavilla 6xx:llä sekä Variolla ajettavan kun mobile.de:tä kattoo. Oisko sellainen vähemmän muovinen ja vähemmän sähkövikoja sisältävä kuin ranskalaiset? Niissä näyttää suomen pään hinnat olevan kuitenkin inhimillisiä.
|
#7
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
![]() Lainaus:
|
#8
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
__________________
Liian monta ikuisuusprojektia... |
#9
|
||||
|
||||
![]()
Eikö traileri olis kans helppo ratkaisu?
![]() Edit. No olihan sitä jo alotuksessa mietitty
__________________
Jos se ei ole varmaa, niin se on aivan varmaa. |
#10
|
||||
|
||||
![]()
Onko 4-litraset kans ihan liian laiskoja vai sitten ne 2.4-litraset?
|
#11
|
||||
|
||||
![]()
Samaa pohdin itse. Langan alussa olevat molemmat linkatut n. 4L mottiset Rellut on TRAFIn tietojen mukaan vapareita ja periaatteessa voisi luulla, että ovat hengettömämpiä kuin ahdetut 2,5-3L myllyt. Jotenkin outoa, että raskaassa kalustossa edes on ahtamattomia, kun polttoainetalous on niillä väistämättä heikompi.
Viimeksi muokannut WinChester : 21.01.2017 19:43 |
#12
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
Jos se alkaa liian nuhaiselta tuntua niin turbo pakosarjan jatkoksi.
__________________
Joku tahtoo vaihtaa nimeään, jos se siihen jää tiedetään, Se joku tahtoo olla ihminen, Minä en! Timo Rautiainen & Neljäs sektori |
#13
|
||||
|
||||
![]()
Tai sitte laittaa suoraan 612 tai 614. On ahtomoottoreita ja 614 jopa "tehokas kokoluokassaan". 612 on 2.9l ja 614 on 4.0 vai olino 4.2.
612 2.9l sama 5pyttynen raksuttaja ku sprinttereissä ja väyrysissä |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta |
Näkymä | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Veturi pic-up jatko-ohjaamolla ja B kortilla? | Heikki L | Chit-Chat | 28 | 16.05.2012 01:34 |
Myydään MYYTY: -96 GMC Suburban - B-Kortilla ajettava M1G maastohenkilöauto | heicola | O/M/V Ajoneuvot | 5 | 12.01.2011 10:43 |
Ostettu B-kortilla ajettava avolava | kivinen | O/M/V Ajoneuvot | 0 | 05.08.2009 18:44 |
meinasin maalata vanteet,mikä on kestävä ja hyvä maali? | Von Leka | Chit-Chat | 6 | 01.03.2009 13:05 |