![]() |
![]() |
|
Chit-Chat Tämä foorumi on tarkoitettu epämääräiseen jauhamiseen, eikä asian ole pakko liittyä suoraan offroadiin. |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
||||
|
||||
![]()
Lainaus:
Kieltämättä tämä käyttömaksuasia hieman ahdistaa, vaikka koitan olla ajattelematta ja odottaa rauhassa. Mutta joku 1500€uroakin lisää maksettavaa olisi aikamoinen isku tällaiselle duunari-yksinhuoltajalle kuten itse. Väkisinkin pistää miettimään, että onko nyt tulossa aika luopua luottotiedoista = jättää maksamatta, muuttaa ulkomaille vai ampua ittensä.
__________________
- En pidä teistä. Viimeksi muokannut perkei : 19.01.2017 09:13 |
#2
|
|||
|
|||
![]()
Em mää vaan ymmärrä edelleenkään miten ihmeessä se voi olla niin vaikeeta pitää se vero siellä polttoaineessa!?!?!?!?! Eikö se ole maailman helpoin tapa verottaa nimenomaan sitä käyttöä? Ai niin, berneriläisten välistävetovaihtoehdot ovat vähemmässä... Eihän se käy!
__________________
A-P *Muovi on saatanasta* KAIKKI ihmiset ovat mölöjä, kunnes toisin todistavat. |
#3
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Nythän on jo käytössä sekä aikaan että kilometreihin perustuva tiemaksu käytäntö joka jopa toimii niin kuin Anne täti suunnittelikin. Eli eri toimijat ostavat kiinitöitä joita sitten myydään kuluttajille joista bensa kerematorioilla paljon ajavat maksavat enemmän ja taas se fiestäalla pilkillä käyvä eläkeläinen vähemmän. Homma toimii niin että kun kylä kauppias ostaa kiinitöitä, hän maksaa ne ja säiliöauto lähtee hakemaan niitä paikasta jossa niitä kiintiöitä sekä valmistetaan että säilytetään. Kun kiintiöt ovat saapuneet kaupan varastoon, voi kauppias alkaa myydä niitä eteenpäin. Ongelma? Kyllä näiden kiintiöden käsittely vaatii taitoa, kalustoa, sekä asianmukaiset laitteet joten se ei sovellu ns. nykyaikaisten iilimatojen tehtäväksi koska hommassa on vastuuta. Vaan se kiintiö osuus pitää irroiottaa tästä prosessista, antaa helppoheikeille, mielellään huutokaupata koko potti ulkomaiselle sijoitus yhtiölle, ja jättää se työtä vaativa osuus pienille toimijoille. Niin en ole vielä perehtyny siihen annetädin manifestiin....
__________________
Oli kysymys mikä tahansa niin vastaus on TOYOTA V..tut se mitään heikkoa ole... Antsa. The member of Lahnajärven moottoriurheilusukeltajat Ry. Only tool you need to keep your TOYOTA running, is welding machine. Ostetaan Bj kuskin ovi. Pyyhkijän moottorin koppa. Jyrsitään Kantoja. Piikataan betonia eli tallin lattiat ym.Sekä muut Bobbari ja mönkkärityöt. 0500-752101/Antsa Honda Rincon 650 ym.Työmönkkärijorinat löytyy tästä Antsan Tuubi |
#4
|
|||
|
|||
![]() |
#5
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
|
#6
|
|||
|
|||
![]()
Hallituskumppaneilta ei oikein löydy tukea Bernerin ehdotuksille. http://jussiniinisto.fi/index.php/20...ioittamiselle/
http://www.iltasanomat.fi/taloussano...005051614.html |
#7
|
|||
|
|||
![]()
Kuorma-auton osto taitaa olla sitten entistä todennäköisempää? 3500 kg K-A:ssa käyttömaksu taitaa olla noin 80 euroa?
|
#8
|
||||
|
||||
![]()
3550kg sprinter oli muistaakseni 78.91
|
#9
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
EDIT: Ilta-Sanomien mukaan "Raskaille ajoneuvoille tulisi käyttöön aikaan perustuva kiinteä maksu. Myös ulkomaiset ajoneuvot kuuluisivat maksujen piiriin." Pikkasen ihmetyttää, että jos tämä nyt kerran on vasta ehdotus, niin minkä takia Trafi edes julkaisee laskurin veroille. Luulisi että laskurit tehtäisiin vain toteutuneille muutoksille eikä sellaisille asioille joiden toteutuminen on epävarmaa. Voidaanko vetää johtopäätös, että veromuutos on oikeesti jo päätetty Sipilän ja Bernerin saunaillassa parin vissykossun ja selänpesun tuoksinassa?? Viimeksi muokannut Hessu888 : 19.01.2017 13:52 |
#10
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
Minun käsittääkseni nykyiset tiet on paljon parempia kuin esi-isien, tienhoitoa voisi priorisoida enemmän ja vähemmän hoidetuille alueille tärkeimmät autot nelivetoisiksi. Ihan kaikissa hommissa ei ole vielä kaikkea hyötyä otettu irti etätyöstä. Itse näkisin, että jostain paikannuslaitteista tienhoitoa optimoivasta järjestelmästä voisi olla apua, että täsmähoitoa tapahtuisi aina siellä mistä tulisi hälytys jostain akuutista ongelmasta. Tuossa oli hyvä kirjoitus ambulanssin etenemiskykyyn liittyen... http://www.ess.fi/Mielipide/art2337455 "Jouduin soittamaan tammikuisena lauantaina hätäkeskukseen. Vastaus tuli tosi nopeasti, ehkä noin 20 sekunnin viiveellä, kun soittoni tuli puhelimen yhden kosketuksen valinnasta. Kiitos kehittyneestä tekniikasta. Mutta siihen tämä kehittynyt tekniikka sitten loppui. Edellisenä päivänä oli satanut uutta lunta noin 80 millimetriä vanhan jäätyneen tienpinnan päälle. Ensihoitajat kuljettivat minut sairastuneen sairaankuljetusautoon, ja matka kohti Päijät-Hämeen keskussairaalaa alkoi. Matka keskeytyi kuitenkin noin 80 merin päähän lähtöpisteestä johtuen ambulanssin heikosta tekniikasta; se oli varustettu kaksipyörävetojärjestelmällä eikä nelivedolla, kuten luulisi näin mäkisessä kaupungissa kuin Lahti on. Talonpoikasjärkikin jo sanoisi, etteivät ihmisten pelastamiseksi hankitut takavetoiset ambulanssit täytä niille asettuja kriteerejä talvella täällä Salpausselän rinteissä. Heidät on koulutettu pelastamaan kaupunkinsa asukkaita, eikä kuljetuskalusto kuitenkaan anna siihen mahdollisuutta. Edellä mainitun johdosta ensihoitajat yrittivät saada piipaa-auton kiipeämään rinnettä ylös noin 15 kertaa surraamalla ees taas mäkeä siinä kuitenkaan onnistumati. Sitten jäätiin vartoamaan pelastuslaitoksen järeämmän kaluston saapumista, jotta ambulanssi saataisiin liikkeelle kohti Akuuttia. Sessio saattoi kestää reilun puoli tuntia, ja päälle matka keskussairaalaan. Ilmeni, ettei tuo edellä kuvaamani ole ainutkertainen tapaus. Reilua viikkoa aiemmin auttajat olivat viimeksi jääneet samalla tavoin jumiin. Silloinkaan ei selvitty ilman pelastuslaitoksen apuun tuloa. Enempää en kehdannut kysellä, niin häpeälliseksi auttajat tuntuivat kokevan sen, että heidät on koulutettu pelastamaan kaupunkinsa asukkaita, eikä kuljetuskalusto kuitenkaan anna siihen mahdollisuutta. Mikä on kaupungille tärkeämpää, ostaa hyppyrimäkiin satojentuhansien keinolatuja vai turvata ihmisille turvallinen ja nopea kuljetus sairaanhoitoon? Toivottavasti kertomukseni saa kunnan päättäjät miettimään, mikä on tärkeämpää ihmisille, terveydenhoito ja siihen liittyvät asiat vai tyhjänä seisovat hyppyrimäet. Pentti Ollikkala Lahti" |
#11
|
||||
|
||||
![]()
Nyt vasta ehdin tuon bernerin tiedotustilausuuden katsoa.
Tuolta löytyy jos kiinnostaa https://www.youtube.com/watch?v=3OWFxLqmsHE Täytyy tuota itsekkin vielä yön yli pureskella, mutta aika jutulta vaikutti näin alkuun. Sellainen maku tuosta jäi että nyt on vain keksitty hyvä idea mikä pitäisi saada äkkiä liikkeelle. Kehitys kyllä kehittää systeemin hyväksi niinhän lankapuhelimistakin tuli kännyköitä. Tuota lausahdusta tuossa kuuli useasti. Suunnitelmat ei ole valmiita mutta keksijä itse uskoo vahvasti omaan keksintöönsä. Aika raakileen heitti ilmoille ja samalla tyssäs autokauppa tähän päivään. Live laskuriakin vähän katselin ja lompakolle näkyy käyvän joka auton kanssa, mutta kuuntelinkohan oikein tuon videon. Videossa Anne mainitsee noin 200€ minimi maksusta ja tätä käsitystä tuo live laskurinkin tukee. Vaikka ajaisit 0km ja 0% valtion teillä jää maksuja silti maksettavaksi? Onko se nyt se laajempi tulo pohja kun maksuja ei saa poikki kokonaan niinkuin nyt ![]() |