![]() |
![]() |
|
Chit-Chat Tämä foorumi on tarkoitettu epämääräiseen jauhamiseen, eikä asian ole pakko liittyä suoraan offroadiin. |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
||||
|
||||
![]()
Lainaus:
Lainaus:
Käyttövoimaverosta, eli dieselverosta ei tuossa uutisessa puhuta mitään, joten se taitaisi jäädä esityksen mukaan entiselleen.
|
#2
|
|||
|
|||
![]()
Tässä on selvä maksujen ja velvoitteiden siirto kysymyksessä. Tasa veroilla ja maksuilla pakotetaan köyhempi kansanosa suhteessa isomman vero taakan alle.
Ja Rikas voi tasa veroilla toimia halvalla, tulotasoonsa nähden.. jne. Sama kuvio on verotuksessa muutenkin, mennään kohti tasa veroja. Jo nyt tasa verot lienee 85 % verotuloista !! ( progressio siis on muisto vain...). Liikenne, terveydenhoito, asuminen, energia, siis kaikki perustarpeet siirtyy ( on siirtynyt), keinotteluun ja tasa veroon. - Se on Hyvätuloisen unelmamalli ! |
#3
|
|||
|
|||
![]()
Mitenköhän mahtaa käydä mun auton kun menin hakemaan käyttöveron poistoa vedoten invajuttuihin,Tuleekohan käyttömaksut silti nousemaan nelinkertaiseksi.Olis kiva tietää mikä on trafin porukan kk,palkka Tämä henkilö ketä tästä päättää on töissä vain jokakuun viimeinen perjantai iltapäivällä.
|
#4
|
|||
|
|||
![]()
- ylisuuren trafi hallinnon keskipalkka taisi olla yli 5800 e/kk.
- on siis osalla tosi korkeat palkat, kun on siellä töissä myös pienipalkkaisia toimistotyöntekijöitä !!! - Suomi alkaa olla tuloeroiltaan kuin kehitysmaa, tai luokkayhteiskunta, jossa toisilla on kaikki, ja toiset jää ilman. Kyse on siis ahneesta kakun jaosta kaikessa.. |
#5
|
||||
|
||||
![]()
Ninpä. Nythän veronalennukset siirtyy käyttömaksuina yhtiöille.
__________________
RASOR |
#6
|
|||
|
|||
![]()
Paljonkohan Ruotsin veroaste on Suomeen verrattuna? Alkaa vähitellen suunnittelemaan jotain peliliikkeitä...
__________________
Joku tahtoo vaihtaa nimeään, jos se siihen jää tiedetään, Se joku tahtoo olla ihminen, Minä en! Timo Rautiainen & Neljäs sektori |
#7
|
||||
|
||||
![]()
Nou hätä. Kaikki voittaa. Ja voi ajaa taksia jos rahat meinaa loppua.
#digitalisaatio
__________________
- Levannon We(l)ho - |
#8
|
|||
|
|||
![]()
Ja mitenhän mahtaa mennä nokivasara-pakettiauton kulungit pernerin lasku-opilla?
|
#9
|
||||
|
||||
![]()
Jeeppiin näyttäisi tulevan niin kuukausi- kuin kilometriperusteisena n. 450-500€ lisää omilla n.10-15tkm kilsoilla.
Frendi jo riemuitsi että paras uudistus ikinä, kun saisi uuden auton 6k€ halvemmalla. Mitä väliä että nykyisen koslan hinta tippuisi 3k€ hetkessä. Sanoin sille, että helppoahan se on jos tuijottaa vain omaan napaansa kuten berneri ja muut kepupellet. Jos taas katsoo kokonaiskuvaa niin tämä on paskimpia uudistuksia mitä vähään aikaan on esitetty. Olisihan se toki hienoa että ajoneuvovero ja autovero poistuisi. Voisi mun puolesta sitten vaikka nostaa vähän bensan hintaa ja maksaa niistä autoista joista autovero on jo maksettu hyvityksenä takaisin jäännösvero. Tossa Bernerin suunnitelmassa on sellainenkin hienous, että tuonhan piti kannustaa julkisilla kulkemiseen. No mitä helvetin järkeä on kulkea julkisilla edes pääkaupunkiseudulla, jos auton omistamisen hinta juuri pompsahti n.500€/ vuosi kalliimaksi ajaa sillä tai ei. Tottakai silloin mennään autolla, eikä julkisilla jolla matka kestää 2-5 kertaa pidempään kuin omalla, ja jonka hinta myös nousee ~5% vuodessa kiitos vituiksi menneiden julkisen liikenteen hankkeiden. Tossa laskin jokunen päivä sitten huvikseen paljonko PK- seudun asukkaiden kunnallisveroa pitäisi keskimäärin nostaa, jotta julkinen liikenne olisi "ilmaista" (ts. kokonaan verovaroin maksettua). Esim. Helsingissä asuvalla se tarkoittaisi keskimäärin 450€/ vuosi, olettaen että veronmaksajia olisi n.400 000 asukasta. Käytännössä rikkailla summa olisi vähän isompi, pienituloisilla pienempi. Voi olla että kannustaisi aika paljon enemmän julkisten käyttöön, jos päivässä auton pitäminen kotipihalla koristeena ei kallistuisi ollenkaan, ja vuorokaudessa menisi tilipussista n.1,2€ ylimääräistä. Sillä hinnalla ei autolla montaa kilsaa aja. Ja tämä julkisen liikenteen "ilmaisuus" tulisi siis nimenomaan kunnalliseverojen kautta, eli alueen ulkopuolella asuvat eivät joustuisi maksamaan PK- seudun asukkaiden julkisen liikenteen käyttöä. Luulisi olevan aika toimiva malli. Saatanan laskutaidottomia, ajatuskyvyttömiä kusipäisiä urpoja koko nykyhallitus täynnä ![]()
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna. Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla. Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008. Viimeksi muokannut Timo_L : 19.01.2017 16:31 |
#10
|
|||
|
|||
![]()
http://www.mtv.fi/uutiset/kotimaa/ar...nkille/6271010
Taitaa kaikki muu toteutua paitsi että autovero poistuu ? Viimeksi muokannut BENJAMIN : 19.01.2017 16:43 |
#11
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
__________________
Näin kerran unta, ettei vi#u##anut yhtään! Toyotalla ei saa toosaa! |
#12
|
|||
|
|||
![]()
Yle, Tuulilasi ja muut mediat uskovat sokeasti Bernerin esityksen laskelmia ja julistavat ilosanomaa autoilun halpenemisesta. Laitoin äsken Ylelle seuraavanlaisen palautteen:
Olette kopioineet harhaanjohtavat laskelmat suoraan Bernerin esityksestä. Esimerkeissä nykyisissä maksuissa autovero lasketaan mukaan vuosikustannuksiin ja liian suurella auton arvolla. Trafin laskurin mukaan esimerkiksi Onnin Jeepin arvo olisi 16730 euroa! Onni on autoveronsa jo kertaalleen maksanut, joten uusi systeemi tulisi hänelle 648,73 - 2532,80 euroa kalliimmaksi! Tässä linkki Ylen juttuun aiheesta: http://yle.fi/uutiset/3-9411960 Omalla kohdallani kahden auton kustannukset nousisivat noin 500 - 1000 euroa / vuosi / auto nykyisellä esityksellä. Uusiin autoihin joilla tarvittavat liikkumiset voisi hoitaa ei ole varaa vaikka autovero poistuisi. Vaikka autovero poistuisi, niin väliraha uuteen vaihdossa ei varmasti pienene. Eli kaikki voittaa paitsi minä. Tai sitten minä en vaan osaa laskea lukuja oikein. Vai yritetäänkö tässä sittenkin kusettaa autoilevaa kansaa? |
#13
|
|||
|
|||
![]()
Meidän vähäisillä ajoilla jeeppiin tulis 300e lisää maksettavaa.
Juuri kun viime vuoden lopussa osti tieliikennemönkijän jolla sais puolitettua auton tarpeen, mutta tulee sitten mönkijävero... Pitää kai ruveta tuolla vuoden -94 50cc honda monkeyllä ajamaan, eihän mopoveroa ole tulossa? No eipä tälleen lomautetulla ole tarvekkaan päästä kotoa mihinkään, puhumattakaan kiireestä. Monkey kelpaa siis. Edit:...... Kilometriperusteisella pysyis melkeen samassa.... Kuinkahan monta sataa euroa tollanen ajoneuvon paikannin sitten maksaa? Ilmatteeksihan täällä ei mitään saa. Viimeksi muokannut veikkaaja : 19.01.2017 19:31 |
#14
|
|||
|
|||
![]()
[QUOTE=Hessu888;1333013]Keskimäärin 539€ vuosimaksu Corollasta jos sen hiilidioksidipäästöt nyt sitten keskimääräiset ovat.
Kuka haluaa maksaa että saa ajaa corollaa ![]() |
#15
|
||||
|
||||
![]()
[QUOTE=Lclassic;1333096]
Lainaus:
Niin ja Corollaa mulla ei ole, toistaiseksi ainakaan. Hyvän DX:n voisin kyllä hankkia säilöön. |
#16
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Kieltämättä tämä käyttömaksuasia hieman ahdistaa, vaikka koitan olla ajattelematta ja odottaa rauhassa. Mutta joku 1500€uroakin lisää maksettavaa olisi aikamoinen isku tällaiselle duunari-yksinhuoltajalle kuten itse. Väkisinkin pistää miettimään, että onko nyt tulossa aika luopua luottotiedoista = jättää maksamatta, muuttaa ulkomaille vai ampua ittensä.
__________________
- En pidä teistä. Viimeksi muokannut perkei : 19.01.2017 09:13 |
#17
|
|||
|
|||
![]()
Em mää vaan ymmärrä edelleenkään miten ihmeessä se voi olla niin vaikeeta pitää se vero siellä polttoaineessa!?!?!?!?! Eikö se ole maailman helpoin tapa verottaa nimenomaan sitä käyttöä? Ai niin, berneriläisten välistävetovaihtoehdot ovat vähemmässä... Eihän se käy!
__________________
A-P *Muovi on saatanasta* KAIKKI ihmiset ovat mölöjä, kunnes toisin todistavat. |
#18
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Nythän on jo käytössä sekä aikaan että kilometreihin perustuva tiemaksu käytäntö joka jopa toimii niin kuin Anne täti suunnittelikin. Eli eri toimijat ostavat kiinitöitä joita sitten myydään kuluttajille joista bensa kerematorioilla paljon ajavat maksavat enemmän ja taas se fiestäalla pilkillä käyvä eläkeläinen vähemmän. Homma toimii niin että kun kylä kauppias ostaa kiinitöitä, hän maksaa ne ja säiliöauto lähtee hakemaan niitä paikasta jossa niitä kiintiöitä sekä valmistetaan että säilytetään. Kun kiintiöt ovat saapuneet kaupan varastoon, voi kauppias alkaa myydä niitä eteenpäin. Ongelma? Kyllä näiden kiintiöden käsittely vaatii taitoa, kalustoa, sekä asianmukaiset laitteet joten se ei sovellu ns. nykyaikaisten iilimatojen tehtäväksi koska hommassa on vastuuta. Vaan se kiintiö osuus pitää irroiottaa tästä prosessista, antaa helppoheikeille, mielellään huutokaupata koko potti ulkomaiselle sijoitus yhtiölle, ja jättää se työtä vaativa osuus pienille toimijoille. Niin en ole vielä perehtyny siihen annetädin manifestiin....
__________________
Oli kysymys mikä tahansa niin vastaus on TOYOTA V..tut se mitään heikkoa ole... Antsa. The member of Lahnajärven moottoriurheilusukeltajat Ry. Only tool you need to keep your TOYOTA running, is welding machine. Ostetaan Bj kuskin ovi. Pyyhkijän moottorin koppa. Jyrsitään Kantoja. Piikataan betonia eli tallin lattiat ym.Sekä muut Bobbari ja mönkkärityöt. 0500-752101/Antsa Honda Rincon 650 ym.Työmönkkärijorinat löytyy tästä Antsan Tuubi |
#19
|
|||
|
|||
![]() |
#20
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
|
#21
|
|||
|
|||
![]()
Hallituskumppaneilta ei oikein löydy tukea Bernerin ehdotuksille. http://jussiniinisto.fi/index.php/20...ioittamiselle/
http://www.iltasanomat.fi/taloussano...005051614.html |
#22
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
Minun käsittääkseni nykyiset tiet on paljon parempia kuin esi-isien, tienhoitoa voisi priorisoida enemmän ja vähemmän hoidetuille alueille tärkeimmät autot nelivetoisiksi. Ihan kaikissa hommissa ei ole vielä kaikkea hyötyä otettu irti etätyöstä. Itse näkisin, että jostain paikannuslaitteista tienhoitoa optimoivasta järjestelmästä voisi olla apua, että täsmähoitoa tapahtuisi aina siellä mistä tulisi hälytys jostain akuutista ongelmasta. Tuossa oli hyvä kirjoitus ambulanssin etenemiskykyyn liittyen... http://www.ess.fi/Mielipide/art2337455 "Jouduin soittamaan tammikuisena lauantaina hätäkeskukseen. Vastaus tuli tosi nopeasti, ehkä noin 20 sekunnin viiveellä, kun soittoni tuli puhelimen yhden kosketuksen valinnasta. Kiitos kehittyneestä tekniikasta. Mutta siihen tämä kehittynyt tekniikka sitten loppui. Edellisenä päivänä oli satanut uutta lunta noin 80 millimetriä vanhan jäätyneen tienpinnan päälle. Ensihoitajat kuljettivat minut sairastuneen sairaankuljetusautoon, ja matka kohti Päijät-Hämeen keskussairaalaa alkoi. Matka keskeytyi kuitenkin noin 80 merin päähän lähtöpisteestä johtuen ambulanssin heikosta tekniikasta; se oli varustettu kaksipyörävetojärjestelmällä eikä nelivedolla, kuten luulisi näin mäkisessä kaupungissa kuin Lahti on. Talonpoikasjärkikin jo sanoisi, etteivät ihmisten pelastamiseksi hankitut takavetoiset ambulanssit täytä niille asettuja kriteerejä talvella täällä Salpausselän rinteissä. Heidät on koulutettu pelastamaan kaupunkinsa asukkaita, eikä kuljetuskalusto kuitenkaan anna siihen mahdollisuutta. Edellä mainitun johdosta ensihoitajat yrittivät saada piipaa-auton kiipeämään rinnettä ylös noin 15 kertaa surraamalla ees taas mäkeä siinä kuitenkaan onnistumati. Sitten jäätiin vartoamaan pelastuslaitoksen järeämmän kaluston saapumista, jotta ambulanssi saataisiin liikkeelle kohti Akuuttia. Sessio saattoi kestää reilun puoli tuntia, ja päälle matka keskussairaalaan. Ilmeni, ettei tuo edellä kuvaamani ole ainutkertainen tapaus. Reilua viikkoa aiemmin auttajat olivat viimeksi jääneet samalla tavoin jumiin. Silloinkaan ei selvitty ilman pelastuslaitoksen apuun tuloa. Enempää en kehdannut kysellä, niin häpeälliseksi auttajat tuntuivat kokevan sen, että heidät on koulutettu pelastamaan kaupunkinsa asukkaita, eikä kuljetuskalusto kuitenkaan anna siihen mahdollisuutta. Mikä on kaupungille tärkeämpää, ostaa hyppyrimäkiin satojentuhansien keinolatuja vai turvata ihmisille turvallinen ja nopea kuljetus sairaanhoitoon? Toivottavasti kertomukseni saa kunnan päättäjät miettimään, mikä on tärkeämpää ihmisille, terveydenhoito ja siihen liittyvät asiat vai tyhjänä seisovat hyppyrimäet. Pentti Ollikkala Lahti" |
#23
|
||||
|
||||
![]()
Nyt vasta ehdin tuon bernerin tiedotustilausuuden katsoa.
Tuolta löytyy jos kiinnostaa https://www.youtube.com/watch?v=3OWFxLqmsHE Täytyy tuota itsekkin vielä yön yli pureskella, mutta aika jutulta vaikutti näin alkuun. Sellainen maku tuosta jäi että nyt on vain keksitty hyvä idea mikä pitäisi saada äkkiä liikkeelle. Kehitys kyllä kehittää systeemin hyväksi niinhän lankapuhelimistakin tuli kännyköitä. Tuota lausahdusta tuossa kuuli useasti. Suunnitelmat ei ole valmiita mutta keksijä itse uskoo vahvasti omaan keksintöönsä. Aika raakileen heitti ilmoille ja samalla tyssäs autokauppa tähän päivään. Live laskuriakin vähän katselin ja lompakolle näkyy käyvän joka auton kanssa, mutta kuuntelinkohan oikein tuon videon. Videossa Anne mainitsee noin 200€ minimi maksusta ja tätä käsitystä tuo live laskurinkin tukee. Vaikka ajaisit 0km ja 0% valtion teillä jää maksuja silti maksettavaksi? Onko se nyt se laajempi tulo pohja kun maksuja ei saa poikki kokonaan niinkuin nyt ![]() |
#24
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
Tuosta laskurista paljastui, että sellanen 500€ ylimääräinen kustannus tulee Corollalla ajamiseen vuosittain. Ja noista käyttömäksuista menee vielä alvi! Eli suomeksi sanottuna se raha EI mene tieverkkoon, vaan johonkin muuhun valtion tarpeisiin. Eli jos autoilun "vero"kuluihin tulee semmonen 33% korotus näiden viime vuosina tapahtuneiden jättimäisten veron korotuksien lisäksi, niin tuleeko tieverkosta 33% parempi? Olisihan se tosi hauska ajatus, että autovero poistuisi ja autot "halpenisi", mutta kun ne maksaa silti sen 20 000€ ja veron poisto ei heijastu suoraan hintoihin vaan se väliin yhtäkkiä jäävä tyhjiö tulee osittain siirtymään autokauppiaiden taskuun. Toki olisi mukavempi tuottaa ties mitä räyskiä saksasta tai ruotsista.
__________________
100% hiilineutraali vuoteen 2086 mennessä |