Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Chit-Chat

Chit-Chat Tämä foorumi on tarkoitettu epämääräiseen jauhamiseen, eikä asian ole pakko liittyä suoraan offroadiin.

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 18.01.2017, 15:18
Hessu888:n Avatar
Hessu888 Hessu888 ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 14.10.07
Sijainti: Finland
Viestit: 2.949
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Luoppis Näytä viesti
Mennäänkö tässä sitten siihen, että vanhan Corollan vuosittaista veroa lasketaan hieman nykyisestä vähän päälle 200 eurosta ja lätkäistään tommonen 400e tienkäyttömaksu päälle?
Keskimäärin 539€ vuosimaksu Corollasta jos sen hiilidioksidipäästöt nyt sitten keskimääräiset ovat.

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Luoppis Näytä viesti
Ja kuka valvoo, että on maksut maksettuna, jos ei tota mustaa laatikkoa tulekkaan?
Luulisi että poliisit ja leimasedät valvoisivat kuten valvovat käsittääkseni nykyäänkin ajoneuvoveroja.


Käyttövoimaverosta, eli dieselverosta ei tuossa uutisessa puhuta mitään, joten se taitaisi jäädä esityksen mukaan entiselleen.

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 18.01.2017, 16:40
jukkan jukkan ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 01.07.09
Sijainti: Lpr
Viestit: 121
Perusasetus

Tässä on selvä maksujen ja velvoitteiden siirto kysymyksessä. Tasa veroilla ja maksuilla pakotetaan köyhempi kansanosa suhteessa isomman vero taakan alle.
Ja Rikas voi tasa veroilla toimia halvalla, tulotasoonsa nähden.. jne.

Sama kuvio on verotuksessa muutenkin, mennään kohti tasa veroja.
Jo nyt tasa verot lienee 85 % verotuloista !! ( progressio siis on muisto vain...).

Liikenne, terveydenhoito, asuminen, energia, siis kaikki perustarpeet siirtyy ( on siirtynyt), keinotteluun ja tasa veroon. - Se on Hyvätuloisen unelmamalli !
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 18.01.2017, 16:41
savustin savustin ei ole kirjautuneena
Konkari+
 
Rekisteröitynyt: 11.04.12
Sijainti: kaukana
Viestit: 681
Perusasetus

Mitenköhän mahtaa käydä mun auton kun menin hakemaan käyttöveron poistoa vedoten invajuttuihin,Tuleekohan käyttömaksut silti nousemaan nelinkertaiseksi.Olis kiva tietää mikä on trafin porukan kk,palkka Tämä henkilö ketä tästä päättää on töissä vain jokakuun viimeinen perjantai iltapäivällä.
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 18.01.2017, 17:37
jukkan jukkan ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 01.07.09
Sijainti: Lpr
Viestit: 121
Perusasetus

- ylisuuren trafi hallinnon keskipalkka taisi olla yli 5800 e/kk.
- on siis osalla tosi korkeat palkat, kun on siellä töissä myös pienipalkkaisia toimistotyöntekijöitä !!!

- Suomi alkaa olla tuloeroiltaan kuin kehitysmaa, tai luokkayhteiskunta, jossa toisilla on kaikki, ja toiset jää ilman. Kyse on siis ahneesta kakun jaosta kaikessa..
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 18.01.2017, 17:41
Mutis:n Avatar
Mutis Mutis ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 08.04.08
Sijainti: Rauma
Viestit: 1.176
Perusasetus

Ninpä. Nythän veronalennukset siirtyy käyttömaksuina yhtiöille.
__________________
RASOR
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 18.01.2017, 19:04
Jappi Jappi ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 04.04.08
Sijainti: Puolanka
Viestit: 3.852
Perusasetus

Paljonkohan Ruotsin veroaste on Suomeen verrattuna? Alkaa vähitellen suunnittelemaan jotain peliliikkeitä...
__________________
Joku tahtoo vaihtaa nimeään, jos se siihen jää tiedetään,
Se joku tahtoo olla ihminen,
Minä en!

Timo Rautiainen & Neljäs sektori
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 18.01.2017, 22:03
pee:n Avatar
pee pee ei ole kirjautuneena
Moderator
 
Rekisteröitynyt: 21.02.04
Sijainti: Mäntsälä P
Viestit: 12.912
Perusasetus

Nou hätä. Kaikki voittaa. Ja voi ajaa taksia jos rahat meinaa loppua.

#digitalisaatio
__________________
- Levannon We(l)ho -
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 19.01.2017, 14:39
petroman petroman ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 06.07.09
Sijainti: askola
Viestit: 1.322
Perusasetus

Ja mitenhän mahtaa mennä nokivasara-pakettiauton kulungit pernerin lasku-opilla?
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 19.01.2017, 16:28
Timo_L:n Avatar
Timo_L Timo_L ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 26.08.06
Sijainti: Paloheinä, Helsinki
Viestit: 7.446
Perusasetus

Jeeppiin näyttäisi tulevan niin kuukausi- kuin kilometriperusteisena n. 450-500€ lisää omilla n.10-15tkm kilsoilla.


Frendi jo riemuitsi että paras uudistus ikinä, kun saisi uuden auton 6k€ halvemmalla. Mitä väliä että nykyisen koslan hinta tippuisi 3k€ hetkessä. Sanoin sille, että helppoahan se on jos tuijottaa vain omaan napaansa kuten berneri ja muut kepupellet. Jos taas katsoo kokonaiskuvaa niin tämä on paskimpia uudistuksia mitä vähään aikaan on esitetty.

Olisihan se toki hienoa että ajoneuvovero ja autovero poistuisi. Voisi mun puolesta sitten vaikka nostaa vähän bensan hintaa ja maksaa niistä autoista joista autovero on jo maksettu hyvityksenä takaisin jäännösvero.



Tossa Bernerin suunnitelmassa on sellainenkin hienous, että tuonhan piti kannustaa julkisilla kulkemiseen. No mitä helvetin järkeä on kulkea julkisilla edes pääkaupunkiseudulla, jos auton omistamisen hinta juuri pompsahti n.500€/ vuosi kalliimaksi ajaa sillä tai ei. Tottakai silloin mennään autolla, eikä julkisilla jolla matka kestää 2-5 kertaa pidempään kuin omalla, ja jonka hinta myös nousee ~5% vuodessa kiitos vituiksi menneiden julkisen liikenteen hankkeiden.
Tossa laskin jokunen päivä sitten huvikseen paljonko PK- seudun asukkaiden kunnallisveroa pitäisi keskimäärin nostaa, jotta julkinen liikenne olisi "ilmaista" (ts. kokonaan verovaroin maksettua). Esim. Helsingissä asuvalla se tarkoittaisi keskimäärin 450€/ vuosi, olettaen että veronmaksajia olisi n.400 000 asukasta. Käytännössä rikkailla summa olisi vähän isompi, pienituloisilla pienempi. Voi olla että kannustaisi aika paljon enemmän julkisten käyttöön, jos päivässä auton pitäminen kotipihalla koristeena ei kallistuisi ollenkaan, ja vuorokaudessa menisi tilipussista n.1,2€ ylimääräistä. Sillä hinnalla ei autolla montaa kilsaa aja.
Ja tämä julkisen liikenteen "ilmaisuus" tulisi siis nimenomaan kunnalliseverojen kautta, eli alueen ulkopuolella asuvat eivät joustuisi maksamaan PK- seudun asukkaiden julkisen liikenteen käyttöä. Luulisi olevan aika toimiva malli.


Saatanan laskutaidottomia, ajatuskyvyttömiä kusipäisiä urpoja koko nykyhallitus täynnä
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna.

Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla.

Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008.

Viimeksi muokannut Timo_L : 19.01.2017 16:31
Vastaa lainaten
  #10  
Vanha 19.01.2017, 16:39
BENJAMIN BENJAMIN ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 07.08.09
Sijainti: Kemiönsaari
Viestit: 361
Perusasetus

http://www.mtv.fi/uutiset/kotimaa/ar...nkille/6271010

Taitaa kaikki muu toteutua paitsi että autovero poistuu ?

Viimeksi muokannut BENJAMIN : 19.01.2017 16:43
Vastaa lainaten
  #11  
Vanha 19.01.2017, 16:58
Vormula77 Vormula77 ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 06.10.14
Sijainti: Whitlake, Suami
Viestit: 389
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Timo_L Näytä viesti
Jeeppiin näyttäisi tulevan niin kuukausi- kuin kilometriperusteisena n. 450-500€ lisää omilla n.10-15tkm kilsoilla.


Frendi jo riemuitsi että paras uudistus ikinä, kun saisi uuden auton 6k€ halvemmalla. Mitä väliä että nykyisen koslan hinta tippuisi 3k€ hetkessä. Sanoin sille, että helppoahan se on jos tuijottaa vain omaan napaansa kuten berneri ja muut kepupellet. Jos taas katsoo kokonaiskuvaa niin tämä on paskimpia uudistuksia mitä vähään aikaan on esitetty.

Olisihan se toki hienoa että ajoneuvovero ja autovero poistuisi. Voisi mun puolesta sitten vaikka nostaa vähän bensan hintaa ja maksaa niistä autoista joista autovero on jo maksettu hyvityksenä takaisin jäännösvero.



Tossa Bernerin suunnitelmassa on sellainenkin hienous, että tuonhan piti kannustaa julkisilla kulkemiseen. No mitä helvetin järkeä on kulkea julkisilla edes pääkaupunkiseudulla, jos auton omistamisen hinta juuri pompsahti n.500€/ vuosi kalliimaksi ajaa sillä tai ei. Tottakai silloin mennään autolla, eikä julkisilla jolla matka kestää 2-5 kertaa pidempään kuin omalla, ja jonka hinta myös nousee ~5% vuodessa kiitos vituiksi menneiden julkisen liikenteen hankkeiden.
Tossa laskin jokunen päivä sitten huvikseen paljonko PK- seudun asukkaiden kunnallisveroa pitäisi keskimäärin nostaa, jotta julkinen liikenne olisi "ilmaista" (ts. kokonaan verovaroin maksettua). Esim. Helsingissä asuvalla se tarkoittaisi keskimäärin 450€/ vuosi, olettaen että veronmaksajia olisi n.400 000 asukasta. Käytännössä rikkailla summa olisi vähän isompi, pienituloisilla pienempi. Voi olla että kannustaisi aika paljon enemmän julkisten käyttöön, jos päivässä auton pitäminen kotipihalla koristeena ei kallistuisi ollenkaan, ja vuorokaudessa menisi tilipussista n.1,2€ ylimääräistä. Sillä hinnalla ei autolla montaa kilsaa aja.
Ja tämä julkisen liikenteen "ilmaisuus" tulisi siis nimenomaan kunnalliseverojen kautta, eli alueen ulkopuolella asuvat eivät joustuisi maksamaan PK- seudun asukkaiden julkisen liikenteen käyttöä. Luulisi olevan aika toimiva malli.


Saatanan laskutaidottomia, ajatuskyvyttömiä kusipäisiä urpoja koko nykyhallitus täynnä
Juuri näin. Asun 25km stadista ja pakko olla vähintään 2 autoa koko ajan käytössä että perheen arki pyörii. Uuteen autoon ei ole varaa vaikka vero poistuisi. Jonkun uuden vähäpäästöisen kopperon osamaksut ja huollot on saman verran vuodessa kun noitten nykyisten autojen hinta. Jos julkinenliikenne pitää saada Helsingissä ilmaiseksi maksakoon stadilaiset itse sen.
__________________
Näin kerran unta, ettei vi#u##anut yhtään!
Toyotalla ei saa toosaa!
Vastaa lainaten
  #12  
Vanha 19.01.2017, 19:06
jykke75 jykke75 ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 14.01.13
Sijainti: Suomi
Viestit: 57
Perusasetus

Yle, Tuulilasi ja muut mediat uskovat sokeasti Bernerin esityksen laskelmia ja julistavat ilosanomaa autoilun halpenemisesta. Laitoin äsken Ylelle seuraavanlaisen palautteen:

Olette kopioineet harhaanjohtavat laskelmat suoraan Bernerin esityksestä. Esimerkeissä nykyisissä maksuissa autovero lasketaan mukaan vuosikustannuksiin ja liian suurella auton arvolla. Trafin laskurin mukaan esimerkiksi Onnin Jeepin arvo olisi 16730 euroa! Onni on autoveronsa jo kertaalleen maksanut, joten uusi systeemi tulisi hänelle 648,73 - 2532,80 euroa kalliimmaksi!

Tässä linkki Ylen juttuun aiheesta:

http://yle.fi/uutiset/3-9411960

Omalla kohdallani kahden auton kustannukset nousisivat noin 500 - 1000 euroa / vuosi / auto nykyisellä esityksellä. Uusiin autoihin joilla tarvittavat liikkumiset voisi hoitaa ei ole varaa vaikka autovero poistuisi. Vaikka autovero poistuisi, niin väliraha uuteen vaihdossa ei varmasti pienene.

Eli kaikki voittaa paitsi minä. Tai sitten minä en vaan osaa laskea lukuja oikein. Vai yritetäänkö tässä sittenkin kusettaa autoilevaa kansaa?
Vastaa lainaten
  #13  
Vanha 19.01.2017, 19:26
veikkaaja veikkaaja ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 24.05.10
Sijainti: Perniö
Viestit: 186
Perusasetus

Meidän vähäisillä ajoilla jeeppiin tulis 300e lisää maksettavaa.
Juuri kun viime vuoden lopussa osti tieliikennemönkijän jolla sais puolitettua auton tarpeen, mutta tulee sitten mönkijävero...
Pitää kai ruveta tuolla vuoden -94 50cc honda monkeyllä ajamaan, eihän mopoveroa ole tulossa?

No eipä tälleen lomautetulla ole tarvekkaan päästä kotoa mihinkään, puhumattakaan kiireestä. Monkey kelpaa siis.


Edit:...... Kilometriperusteisella pysyis melkeen samassa.... Kuinkahan monta sataa euroa tollanen ajoneuvon paikannin sitten maksaa? Ilmatteeksihan täällä ei mitään saa.

Viimeksi muokannut veikkaaja : 19.01.2017 19:31
Vastaa lainaten
  #14  
Vanha 19.01.2017, 02:02
Lclassic Lclassic ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 26.05.15
Sijainti: pöytyä
Viestit: 76
Perusasetus

[QUOTE=Hessu888;1333013]Keskimäärin 539€ vuosimaksu Corollasta jos sen hiilidioksidipäästöt nyt sitten keskimääräiset ovat.



Kuka haluaa maksaa että saa ajaa corollaa
Vastaa lainaten
  #15  
Vanha 19.01.2017, 07:22
Hessu888:n Avatar
Hessu888 Hessu888 ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 14.10.07
Sijainti: Finland
Viestit: 2.949
Perusasetus

[QUOTE=Lclassic;1333096]
Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Hessu888 Näytä viesti
Keskimäärin 539€ vuosimaksu Corollasta jos sen hiilidioksidipäästöt nyt sitten keskimääräiset ovat.



Kuka haluaa maksaa että saa ajaa corollaa
Eikös jokainen joudu nykyäänkin maksamaan jos haluaa ajaa autollansa? Kyllä mulla ymmärrystä löytyy niitä kohtaan jotka maksavat siitä että saavat ajaa autollansa mutta se on vaikeempi ymmärtää miksi jotkut maksavat siitä että saavat korjata/korjauttaa x-merkkistä autoaan koko ajan. No, kai se on sitten jonkunlainen masokismin alalaji sekin...

Niin ja Corollaa mulla ei ole, toistaiseksi ainakaan. Hyvän DX:n voisin kyllä hankkia säilöön.
Vastaa lainaten
  #16  
Vanha 19.01.2017, 09:01
perkei:n Avatar
perkei perkei ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 28.07.12
Sijainti: Savolax
Viestit: 1.152
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja lcclassic
Kuka haluaa maksaa että saa ajaa corollaa
No milläs sitä sitten pitäis ajaa?
Kieltämättä tämä käyttömaksuasia hieman ahdistaa, vaikka koitan olla ajattelematta ja odottaa rauhassa. Mutta joku 1500€uroakin lisää maksettavaa olisi aikamoinen isku tällaiselle duunari-yksinhuoltajalle kuten itse. Väkisinkin pistää miettimään, että onko nyt tulossa aika luopua luottotiedoista = jättää maksamatta, muuttaa ulkomaille vai ampua ittensä.
__________________
- En pidä teistä.




Viimeksi muokannut perkei : 19.01.2017 09:13
Vastaa lainaten
  #17  
Vanha 19.01.2017, 10:30
A-P A-P ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 08.03.04
Sijainti: Rehakka, ei enää niin vapaassa Janakkalassa..
Viestit: 2.497
Perusasetus

Em mää vaan ymmärrä edelleenkään miten ihmeessä se voi olla niin vaikeeta pitää se vero siellä polttoaineessa!?!?!?!?! Eikö se ole maailman helpoin tapa verottaa nimenomaan sitä käyttöä? Ai niin, berneriläisten välistävetovaihtoehdot ovat vähemmässä... Eihän se käy!
__________________
A-P
*Muovi on saatanasta*
KAIKKI ihmiset ovat mölöjä, kunnes toisin todistavat.
Vastaa lainaten
  #18  
Vanha 19.01.2017, 12:00
Bj Andy:n Avatar
Bj Andy Bj Andy ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 14.09.08
Sijainti: Lemi,land of red potatoes
Viestit: 6.255
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja A-P Näytä viesti
Em mää vaan ymmärrä edelleenkään miten ihmeessä se voi olla niin vaikeeta pitää se vero siellä polttoaineessa!?!?!?!?! Eikö se ole maailman helpoin tapa verottaa nimenomaan sitä käyttöä? Ai niin, berneriläisten välistävetovaihtoehdot ovat vähemmässä... Eihän se käy!
Vastasit juuri itse kysymykseesi.

Nythän on jo käytössä sekä aikaan että kilometreihin perustuva tiemaksu käytäntö joka jopa toimii niin kuin Anne täti suunnittelikin. Eli eri toimijat ostavat kiinitöitä joita sitten myydään kuluttajille joista bensa kerematorioilla paljon ajavat maksavat enemmän ja taas se fiestäalla pilkillä käyvä eläkeläinen vähemmän. Homma toimii niin että kun kylä kauppias ostaa kiinitöitä, hän maksaa ne ja säiliöauto lähtee hakemaan niitä paikasta jossa niitä kiintiöitä sekä valmistetaan että säilytetään. Kun kiintiöt ovat saapuneet kaupan varastoon, voi kauppias alkaa myydä niitä eteenpäin.
Ongelma? Kyllä näiden kiintiöden käsittely vaatii taitoa, kalustoa, sekä asianmukaiset laitteet joten se ei sovellu ns. nykyaikaisten iilimatojen tehtäväksi koska hommassa on vastuuta. Vaan se kiintiö osuus pitää irroiottaa tästä prosessista, antaa helppoheikeille, mielellään huutokaupata koko potti ulkomaiselle sijoitus yhtiölle, ja jättää se työtä vaativa osuus pienille toimijoille.

Niin en ole vielä perehtyny siihen annetädin manifestiin....
__________________
Oli kysymys mikä tahansa niin vastaus on TOYOTA
V..tut se mitään heikkoa ole...
Antsa. The member of Lahnajärven moottoriurheilusukeltajat Ry.
Only tool you need to keep your TOYOTA running, is welding machine.

Ostetaan Bj kuskin ovi. Pyyhkijän moottorin koppa.

Jyrsitään Kantoja.
Piikataan betonia eli tallin lattiat ym.Sekä muut Bobbari ja mönkkärityöt.
0500-752101/Antsa


Honda Rincon 650 ym.Työmönkkärijorinat löytyy tästä

Antsan Tuubi
Vastaa lainaten
  #19  
Vanha 19.01.2017, 12:11
SALIASTAJA SALIASTAJA ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 11.01.12
Sijainti: Oulu
Viestit: 86
Perusasetus

http://www.trafi.fi/live-laskuri

Laskurin mukaan GR Patroolin maksut nousee Reilu 500€
Vastaa lainaten
  #20  
Vanha 19.01.2017, 12:45
Hessu888:n Avatar
Hessu888 Hessu888 ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 14.10.07
Sijainti: Finland
Viestit: 2.949
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja SALIASTAJA Näytä viesti
http://www.trafi.fi/live-laskuri

Laskurin mukaan GR Patroolin maksut nousee Reilu 500€
Sama +500€ cruiserissa. Jos ajelee vaan taajamassa, niin km-perusteisena taas laskis verot 400€/v. Taajaman ulkopuolelle lähtisi sitten museoautolla, potkukelkalla tai irtikytketyllä seurantalaitteella...
Vastaa lainaten
  #21  
Vanha 19.01.2017, 12:47
Ippe69 Ippe69 ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 28.10.07
Sijainti: Muonio
Viestit: 1.080
Perusasetus

Hallituskumppaneilta ei oikein löydy tukea Bernerin ehdotuksille. http://jussiniinisto.fi/index.php/20...ioittamiselle/

http://www.iltasanomat.fi/taloussano...005051614.html
Vastaa lainaten
  #22  
Vanha 19.01.2017, 22:56
tekniikkamies tekniikkamies ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 23.11.11
Sijainti: Päijät-Häme
Viestit: 3.019
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja perkei Näytä viesti
No milläs sitä sitten pitäis ajaa?
Kieltämättä tämä käyttömaksuasia hieman ahdistaa, vaikka koitan olla ajattelematta ja odottaa rauhassa. Mutta joku 1500€uroakin lisää maksettavaa olisi aikamoinen isku tällaiselle duunari-yksinhuoltajalle kuten itse. Väkisinkin pistää miettimään, että onko nyt tulossa aika luopua luottotiedoista = jättää maksamatta, muuttaa ulkomaille vai ampua ittensä.
Kyllä meidän esi-isätkin keksi tavat liikkua...

Minun käsittääkseni nykyiset tiet on paljon parempia kuin esi-isien, tienhoitoa voisi priorisoida enemmän ja vähemmän hoidetuille alueille tärkeimmät autot nelivetoisiksi.

Ihan kaikissa hommissa ei ole vielä kaikkea hyötyä otettu irti etätyöstä.

Itse näkisin, että jostain paikannuslaitteista tienhoitoa optimoivasta järjestelmästä voisi olla apua, että täsmähoitoa tapahtuisi aina siellä mistä tulisi hälytys jostain akuutista ongelmasta.

Tuossa oli hyvä kirjoitus ambulanssin etenemiskykyyn liittyen...

http://www.ess.fi/Mielipide/art2337455

"Jouduin soittamaan tammikuisena lauantaina hätäkeskukseen. Vastaus tuli tosi nopeasti, ehkä noin 20 sekunnin viiveellä, kun soittoni tuli puhelimen yhden kosketuksen valinnasta. Kiitos kehittyneestä tekniikasta.

Mutta siihen tämä kehittynyt tekniikka sitten loppui. Edellisenä päivänä oli satanut uutta lunta noin 80 millimetriä vanhan jäätyneen tienpinnan päälle. Ensihoitajat kuljettivat minut sairastuneen sairaankuljetusautoon, ja matka kohti Päijät-Hämeen keskussairaalaa alkoi.

Matka keskeytyi kuitenkin noin 80 merin päähän lähtöpisteestä johtuen ambulanssin heikosta tekniikasta; se oli varustettu kaksipyörävetojärjestelmällä eikä nelivedolla, kuten luulisi näin mäkisessä kaupungissa kuin Lahti on.

Talonpoikasjärkikin jo sanoisi, etteivät ihmisten pelastamiseksi hankitut takavetoiset ambulanssit täytä niille asettuja kriteerejä talvella täällä Salpausselän rinteissä.

Heidät on koulutettu pelastamaan kaupunkinsa asukkaita, eikä kuljetuskalusto kuitenkaan anna siihen mahdollisuutta.
Edellä mainitun johdosta ensihoitajat yrittivät saada piipaa-auton kiipeämään rinnettä ylös noin 15 kertaa surraamalla ees taas mäkeä siinä kuitenkaan onnistumati. Sitten jäätiin vartoamaan pelastuslaitoksen järeämmän kaluston saapumista, jotta ambulanssi saataisiin liikkeelle kohti Akuuttia.

Sessio saattoi kestää reilun puoli tuntia, ja päälle matka keskussairaalaan. Ilmeni, ettei tuo edellä kuvaamani ole ainutkertainen tapaus. Reilua viikkoa aiemmin auttajat olivat viimeksi jääneet samalla tavoin jumiin. Silloinkaan ei selvitty ilman pelastuslaitoksen apuun tuloa.

Enempää en kehdannut kysellä, niin häpeälliseksi auttajat tuntuivat kokevan sen, että heidät on koulutettu pelastamaan kaupunkinsa asukkaita, eikä kuljetuskalusto kuitenkaan anna siihen mahdollisuutta.

Mikä on kaupungille tärkeämpää, ostaa hyppyrimäkiin satojentuhansien keinolatuja vai turvata ihmisille turvallinen ja nopea kuljetus sairaanhoitoon? Toivottavasti kertomukseni saa kunnan päättäjät miettimään, mikä on tärkeämpää ihmisille, terveydenhoito ja siihen liittyvät asiat vai tyhjänä seisovat hyppyrimäet.

Pentti Ollikkala

Lahti"
Vastaa lainaten
  #23  
Vanha 19.01.2017, 23:11
Hcet:n Avatar
Hcet Hcet on kirjautuneena
Konkari++
 
Rekisteröitynyt: 08.07.15
Sijainti: Tampere
Viestit: 742
Perusasetus

Nyt vasta ehdin tuon bernerin tiedotustilausuuden katsoa.
Tuolta löytyy jos kiinnostaa
https://www.youtube.com/watch?v=3OWFxLqmsHE
Täytyy tuota itsekkin vielä yön yli pureskella, mutta aika jutulta vaikutti näin alkuun. Sellainen maku tuosta jäi että nyt on vain keksitty hyvä idea mikä pitäisi saada äkkiä liikkeelle. Kehitys kyllä kehittää systeemin hyväksi niinhän lankapuhelimistakin tuli kännyköitä. Tuota lausahdusta tuossa kuuli useasti. Suunnitelmat ei ole valmiita mutta keksijä itse uskoo vahvasti omaan keksintöönsä. Aika raakileen heitti ilmoille ja samalla tyssäs autokauppa tähän päivään.

Live laskuriakin vähän katselin ja lompakolle näkyy käyvän joka auton kanssa, mutta kuuntelinkohan oikein tuon videon.
Videossa Anne mainitsee noin 200€ minimi maksusta ja tätä käsitystä tuo live laskurinkin tukee. Vaikka ajaisit 0km ja 0% valtion teillä jää maksuja silti maksettavaksi?
Onko se nyt se laajempi tulo pohja kun maksuja ei saa poikki kokonaan niinkuin nyt
Vastaa lainaten
  #24  
Vanha 19.01.2017, 12:57
Luoppis Luoppis ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 17.01.10
Sijainti: Asikkala
Viestit: 1.154
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Hessu888 Näytä viesti
Käyttövoimaverosta, eli dieselverosta ei tuossa uutisessa puhuta mitään, joten se taitaisi jäädä esityksen mukaan entiselleen.
Joo se on ja pysyy. Muutenhan kuljetusyrityksiltä jäisi hirveesti veroja saamatta. Puhumattakaan niistä verotuloista, mitä saadaan kerättyä diesel-henkilöautoilijoilta.

Tuosta laskurista paljastui, että sellanen 500€ ylimääräinen kustannus tulee Corollalla ajamiseen vuosittain. Ja noista käyttömäksuista menee vielä alvi! Eli suomeksi sanottuna se raha EI mene tieverkkoon, vaan johonkin muuhun valtion tarpeisiin. Eli jos autoilun "vero"kuluihin tulee semmonen 33% korotus näiden viime vuosina tapahtuneiden jättimäisten veron korotuksien lisäksi, niin tuleeko tieverkosta 33% parempi?

Olisihan se tosi hauska ajatus, että autovero poistuisi ja autot "halpenisi", mutta kun ne maksaa silti sen 20 000€ ja veron poisto ei heijastu suoraan hintoihin vaan se väliin yhtäkkiä jäävä tyhjiö tulee osittain siirtymään autokauppiaiden taskuun. Toki olisi mukavempi tuottaa ties mitä räyskiä saksasta tai ruotsista.
__________________
100% hiilineutraali vuoteen 2086 mennessä
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 2 (0 jäsentä and 2 vierasta)
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta
Etsi tästä viestiketjusta:

Tarkennettu haku
Näkymä

Pikalinkit


Sivu luotu: 21:37 (GMT +2).