Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 13.01.2017, 07:47
Speal:n Avatar
Speal Speal ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 13.01.17
Sijainti: Askola
Viestit: 56
Perusasetus

Pajero -90 TDiC, manuaaliloota ja AVM manuaaliset napalukot. Alkoi neliveto päällä liukkaalla tiellä pitämään vasemmalle kaartaessa ja jarruttaessa äänekästä kolinaa jostain etupäästä. Oikealle kaartaessa ei ääniä. Parkkipaikalla pyöritellessä neliveto päällä ei ääniä. Koitin vielä vähän kurmottaa nelivetoa jotta saisin selkoa missä kaikissa tilanteissa ääni tulee, ja äkkinäisessä liikkellelähdössä kuului etupäästä kolaus ja sen jälkeen ei ole etupää sutinut.

Ajossa ei etupäätä saa millään vetämään. Ei hitaalla eikä nopealla nelivedolla. Kun ajaa auton jumiin etupäästä, nelivedolla avaamalla vasemman napalukon saa vasemman vetoakselin pyörimään. Vasen napalukko kiinni vain etukardaani liikkuu. Oikea napalukko kiinni tai auki, ei vaikutusta mihinkään. Napalukko kiinni tarkoittaa siis 4x4 -asentoa, auki 4x2.

Etupää pukeilla, 4L, N tai 4H päällä kumpaakin rengasta pyöritettäessä vastakkainen rengas pyörii toiseen suuntaan ja etu- sekä takakardaani pyörähtävät noin puoli senttiä kolahtaen. Etukardaania ei jaksa käsin pyörittää. 2H päällä rengasta pyöritettäessä vastakkainen rengas kolahtaa hieman, muttei pyöri. Etukardaani pyörii. Etukardaania käsin pyöritettäessä vain vasen eturengas pyörii.

Koskaan ennen en ole nelivetojen sielunelämään joutunut paneutumaan, joten osaaminen näiden osalta on aika lähellä nollaa.

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 13.01.2017, 22:16
paavojaelvis paavojaelvis ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+
 
Rekisteröitynyt: 30.08.14
Sijainti: Kauvatsa, Länsi-Suomi
Viestit: 287
Perusasetus

Kuulostaa siltä, että oikeanpuoleinen napalukko on rikki.

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Speal Näytä viesti
Pajero -90 TDiC, manuaaliloota ja AVM manuaaliset napalukot. Alkoi neliveto päällä liukkaalla tiellä pitämään vasemmalle kaartaessa ja jarruttaessa äänekästä kolinaa jostain etupäästä. Oikealle kaartaessa ei ääniä. Parkkipaikalla pyöritellessä neliveto päällä ei ääniä. Koitin vielä vähän kurmottaa nelivetoa jotta saisin selkoa missä kaikissa tilanteissa ääni tulee, ja äkkinäisessä liikkellelähdössä kuului etupäästä kolaus ja sen jälkeen ei ole etupää sutinut.

Ajossa ei etupäätä saa millään vetämään. Ei hitaalla eikä nopealla nelivedolla. Kun ajaa auton jumiin etupäästä, nelivedolla avaamalla vasemman napalukon saa vasemman vetoakselin pyörimään. Vasen napalukko kiinni vain etukardaani liikkuu. Oikea napalukko kiinni tai auki, ei vaikutusta mihinkään. Napalukko kiinni tarkoittaa siis 4x4 -asentoa, auki 4x2.

Etupää pukeilla, 4L, N tai 4H päällä kumpaakin rengasta pyöritettäessä vastakkainen rengas pyörii toiseen suuntaan ja etu- sekä takakardaani pyörähtävät noin puoli senttiä kolahtaen. Etukardaania ei jaksa käsin pyörittää. 2H päällä rengasta pyöritettäessä vastakkainen rengas kolahtaa hieman, muttei pyöri. Etukardaani pyörii. Etukardaania käsin pyöritettäessä vain vasen eturengas pyörii.

Koskaan ennen en ole nelivetojen sielunelämään joutunut paneutumaan, joten osaaminen näiden osalta on aika lähellä nollaa.
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 13.01.2017, 22:32
hiluvitkutin:n Avatar
hiluvitkutin hiluvitkutin ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 31.12.07
Sijainti: keitele, Finland.
Viestit: 2.366
Perusasetus

mistäs löytää kannet pajeroon? 3.0 v6 pensa 12 venttiilinen.
6g72 lohko. tyhjät tai täydet.
minä hommaan uudet. yksi kansi olis ehjä, sen voin myydä. se on alan liikkeessä ponnistettu,yms.
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 24.01.2017, 07:20
turakki turakki ei ole kirjautuneena
Konkari+++
 
Rekisteröitynyt: 28.11.03
Sijainti: Hämeenkyrö, Finland.
Viestit: 939
Perusasetus

Tankkia tuossa kakkosessa näyttäisi saavan muutaman sentin ylemmäs. Kiinnikkeet ajattelin laittaa korin lattiaan. Tuleeko jotain ropleemia? Saisi pikkuisen lisätilaa panssarin rakentamiseen.
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 25.02.2017, 19:26
Micco:n Avatar
Micco Micco ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 08.03.05
Sijainti: Turku, Finland.
Viestit: 1.768
Perusasetus

Onkos 89 mallisessa pajerossa jotain juttuja mitkä vetää startin tehottomaksi, ikään kuin olisi akut tehottomat?

Vika ilmeni ihan yllättäen (kuulemma...emännän kulkupeli), kotoa kauppaan lähtiessä pyöritti normaalin pirteästi, 5km ajoa ja kauppaan. Kaupasta lähtiessä pyöritti pirun vaivalloisesti, käyntiin kyllä lähtee mut tosi vaikeasti pyörittää. Akut "elvytetty" ja ladattu c-tekillä täyteen sama vika edelleen. Lisämaata koitin akulta koneen kylkeen kaapeleilla ja plussankin vedin kaapeleilla startille...ei vaikutusta. Apuvirralla ei vaikutusta.
Minkäänlaisia startin väsymisen merkkejä ei ole ollut, mut oisko startti silti vaan tullut tiensä päähän?
__________________
Harbor Cruisers
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 25.02.2017, 20:07
Bazeeba Bazeeba ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+
 
Rekisteröitynyt: 29.01.12
Sijainti: Soini
Viestit: 280
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Micco Näytä viesti
Onkos 89 mallisessa pajerossa jotain juttuja mitkä vetää startin tehottomaksi, ikään kuin olisi akut tehottomat?

Vika ilmeni ihan yllättäen (kuulemma...emännän kulkupeli), kotoa kauppaan lähtiessä pyöritti normaalin pirteästi, 5km ajoa ja kauppaan. Kaupasta lähtiessä pyöritti pirun vaivalloisesti, käyntiin kyllä lähtee mut tosi vaikeasti pyörittää. Akut "elvytetty" ja ladattu c-tekillä täyteen sama vika edelleen. Lisämaata koitin akulta koneen kylkeen kaapeleilla ja plussankin vedin kaapeleilla startille...ei vaikutusta. Apuvirralla ei vaikutusta.
Minkäänlaisia startin väsymisen merkkejä ei ole ollut, mut oisko startti silti vaan tullut tiensä päähän?
Mulla loppu startti aikalailla samaan tyyliin. Yhtääkkiä ei jaksanu enää pyörittää. Huomas uuden ku laitto että aika laiskasti oli pyörittäny jo pitemmän aikaa.
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 25.02.2017, 21:19
Micco:n Avatar
Micco Micco ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 08.03.05
Sijainti: Turku, Finland.
Viestit: 1.768
Perusasetus

Täs tuntuu se kummalta kun se on pyörittäny tähän asti todella rivakasti. Aina kun ite tullu sillä ajeltua (viime viikolla viimeksi) niin oikeen hämmästyttäny se räväkkä startti. Ja nyt väsähti kerrasta täysin. Pitänee varmaan käydä kaivamassa varaosa pajerosta startti pois, ei vaan yhtään kiinnostais ryömiä alle kun se on puoliksi lumikasankin alla koko pajero. Eikä sitä tainnu saada ylä kautta ruuvattua irti, vai muistanko väärin.
__________________
Harbor Cruisers
Vastaa lainaten
Vastaus

Luokat
pajero


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta
Etsi tästä viestiketjusta:

Tarkennettu haku
Näkymä

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Myyty mitsu pajero huoltoauto 5D PAJERO TURBO STW-L049GW-M-4X4/2700 Hype O/M/V Ajoneuvot 3 16.04.2013 22:45
Pajero miehille kysymyksiä Pauli_Antero Tekniikka & Jutustelu 19 05.11.2011 17:06
PAJERO V6 3.0 Aut.vm.1989 --> Kysymyksiä! TOPPAHOUSU Tekniikka & Jutustelu 5 31.07.2008 10:41
"Voiman tuntu'" Pajero gen2 vs. Pajero gen1 Propulsion Tekniikka & Jutustelu 8 22.04.2008 16:30
Pajero kysymyksiä Juniori83 Tekniikka & Jutustelu 0 28.09.2005 11:20


Sivu luotu: 11:04 (GMT +2).