Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 12.01.2017, 20:03
mparty:n Avatar
mparty mparty ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 29.09.10
Sijainti: Tyrnävä
Viestit: 1.516
Perusasetus

Katotaan miten tuo systeemi tuossa omassa rojektissa rupee pelaamaan, ens viikolla pitäs tulla koneistetut osat että saa pumppu-kytkinpaketin
kardaanilla kampiakselin hihnapyörään pultattua. Sitten ei puuttus kuin putket ja letkut jotka pitäs saada tekastua/teetätettyä ja pultattua paikoilleen.

Mielenkiintoinen nähä jaksaako moottori tuota settiä miten pyörittää ja miten vinssistä löytyy tehoja ja vauhtia

Edit: ja unohtu tietenkin kaikki tekniset tiedot:
- hammaspyöräpumppu 44cc, 3-sarjalainen
- mekaaninen kytkin, 3-sarjalainen eli pultattautuu suoraan pumppuun
- vinssissä 100cc moottori
- vinssi MileMarker TypeR, valmistaja FirstFour UK, 1:1 ja 6:1, valmistaja tais luvata 100L/min naru liikkuu 180m/min / 30m/min
- OVC, 105L/min
- käsiohjausventtiili jousipalautuksella, 3/4", 100L/min
- paineenrajoitusventtiili
- hytikkasäiliö reilut 30L.
- suodattimet lähössä ja paluussa, molemmat luokkaa 140l/min
- letkut ja putket oli tarkotus olla tuumasia Teräshytikkaputkella suurin osa matkasta säiliöltä takaa eteen ja takas säiliölle taakse. Loput letkuilla.
- kardaanina kytkimen ja kampiakselinpään välissä traktorin ulosoton kardaani

__________________
Lakeuden Maastoautoilijat ry / LaMaas Offroad
http://www.facebook.com/LaMaasRy

Viimeksi muokannut mparty : 12.01.2017 20:49
Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 12.01.2017, 21:40
Mase:n Avatar
Mase Mase ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 27.07.11
Sijainti: Yläne
Viestit: 1.523
Perusasetus

Semmonen vinkki että jos teet remmillä niin laita ne niin että ovat ulommaisina ja HELPOT vaihtaa. 2kpl 13mm remmejä pitää riittävästi kyllä mutta kuravellissä kuluvat äkkiä. Itse en tullut tätä ajatelleeksi kun oli juuri sopiva väli jakopäänkopan ja apulaiteremmin välissä...



Kunnon kurassa 100% vinssaamisella ilman taukoja remmit kestää jonkun tunnin, kuivassa konehuoneessa taas jonkun vuoden
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 12.01.2017, 22:01
JV73 JV73 ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 06.11.05
Sijainti: Ulvila, Finland.
Viestit: 1.243
Perusasetus

Patrollin koneeseen sopiva nokka pumppu 36cc/r, danfossin pvg32 lohko, riittävä imulinja niin ei mitään ongelmia vaikka pyörii jatkuvasti. kokeiltu useita tuhansia kilometrejä.
__________________
WWW.RASKAS.FI
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 13.01.2017, 02:35
fj40 mörö:n Avatar
fj40 mörö fj40 mörö ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 03.05.10
Sijainti: ivalo
Viestit: 301
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja mparty Näytä viesti
Katotaan miten tuo systeemi tuossa omassa rojektissa rupee pelaamaan, ens viikolla pitäs tulla koneistetut osat että saa pumppu-kytkinpaketin
kardaanilla kampiakselin hihnapyörään pultattua. Sitten ei puuttus kuin putket ja letkut jotka pitäs saada tekastua/teetätettyä ja pultattua paikoilleen.

Mielenkiintoinen nähä jaksaako moottori tuota settiä miten pyörittää ja miten vinssistä löytyy tehoja ja vauhtia

Edit: ja unohtu tietenkin kaikki tekniset tiedot:
- hammaspyöräpumppu 44cc, 3-sarjalainen
- mekaaninen kytkin, 3-sarjalainen eli pultattautuu suoraan pumppuun
- vinssissä 100cc moottori
- vinssi MileMarker TypeR, valmistaja FirstFour UK, 1:1 ja 6:1, valmistaja tais luvata 100L/min naru liikkuu 180m/min / 30m/min
- OVC, 105L/min
- käsiohjausventtiili jousipalautuksella, 3/4", 100L/min
- paineenrajoitusventtiili
- hytikkasäiliö reilut 30L.
- suodattimet lähössä ja paluussa, molemmat luokkaa 140l/min
- letkut ja putket oli tarkotus olla tuumasia Teräshytikkaputkella suurin osa matkasta säiliöltä takaa eteen ja takas säiliölle taakse. Loput letkuilla.
- kardaanina kytkimen ja kampiakselinpään välissä traktorin ulosoton kardaani
Eli on se muillaki pörränny hytrauliikka mielessä 😂....tämä vaikuttaa hyvälle, minä tuossa aikasemmin mietin kans tuota hammaspyöräpumppua kartaanilla kampuranpäästä niinkö tuossa bankussa on, mutta tila aika pieni jos ei sitte syyläriä vie jonnekki muualle...laitappa mailia miten tuo kompinaatio pellaapi...tuola ebayssa katoin nuita mailmarkkereita kans ja varsin niitä army malleja..mistä sinä tuon oman vinssin ostit
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 13.01.2017, 08:21
mparty:n Avatar
mparty mparty ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 29.09.10
Sijainti: Tyrnävä
Viestit: 1.516
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja fj40 mörö Näytä viesti
Eli on se muillaki pörränny hytrauliikka mielessä 😂....tämä vaikuttaa hyvälle, minä tuossa aikasemmin mietin kans tuota hammaspyöräpumppua kartaanilla kampuranpäästä niinkö tuossa bankussa on, mutta tila aika pieni jos ei sitte syyläriä vie jonnekki muualle...laitappa mailia miten tuo kompinaatio pellaapi...tuola ebayssa katoin nuita mailmarkkereita kans ja varsin niitä army malleja..mistä sinä tuon oman vinssin ostit
Tuo MileMarker Type R on englantilaisen First Fourin erikseen niihin 'winch challenge' - vinssikisoihin suunnittelema ja valmistama kisavinssi.
Pohjilla normi mile marker jonka päädyt, ym. köykämiiniosat on vaihdettu teräksisiin, isompi ja kestävämpi rumpu, jne. eli sinällään tuo ei ole MileMarker
Moottori on myös valmistettu englannissa eli ei ole kiinan kampe sekään. Kaikki nuo Type R:t kasataan tilauksesta eli kun pistää tilauksen sisään rupeavat
kyselemään jonkun ajan päästä käyttötarkoituksen, pumpun koon, jne. ja tilaavat sitten moottorin sen mukaan.

Tuota ei enää näy suoraan niiden webbisivuilla, en tiedä ovatko lopettaneet valmistamisen vai pistäneet vain piiloon Vinssi kustansi 2015 vajaa 1000£.
__________________
Lakeuden Maastoautoilijat ry / LaMaas Offroad
http://www.facebook.com/LaMaasRy
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 13.01.2017, 10:32
fj40 mörö:n Avatar
fj40 mörö fj40 mörö ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 03.05.10
Sijainti: ivalo
Viestit: 301
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja mparty Näytä viesti
Tuo MileMarker Type R on englantilaisen First Fourin erikseen niihin 'winch challenge' - vinssikisoihin suunnittelema ja valmistama kisavinssi.
Pohjilla normi mile marker jonka päädyt, ym. köykämiiniosat on vaihdettu teräksisiin, isompi ja kestävämpi rumpu, jne. eli sinällään tuo ei ole MileMarker
Moottori on myös valmistettu englannissa eli ei ole kiinan kampe sekään. Kaikki nuo Type R:t kasataan tilauksesta eli kun pistää tilauksen sisään rupeavat
kyselemään jonkun ajan päästä käyttötarkoituksen, pumpun koon, jne. ja tilaavat sitten moottorin sen mukaan.

Tuota ei enää näy suoraan niiden webbisivuilla, en tiedä ovatko lopettaneet valmistamisen vai pistäneet vain piiloon Vinssi kustansi 2015 vajaa 1000£.
No ei silti pahan hintanen tuo vinssi...jos kerta vielä englannissa valmistettu ja muutenki kiinnitetty huomiota kestoon
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 13.01.2017, 19:32
mparty:n Avatar
mparty mparty ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 29.09.10
Sijainti: Tyrnävä
Viestit: 1.516
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja fj40 mörö Näytä viesti
No ei silti pahan hintanen tuo vinssi...jos kerta vielä englannissa valmistettu ja muutenki kiinnitetty huomiota kestoon
Ainakin vinssikisoissa ovat tuota arvostaneet kommenttien perusteella mitä silloin netistä kattelin. Moottori näyttikin olevan
125cc (ADAN AWMP125S) vaikka 100cc oli puhe alunperin.
__________________
Lakeuden Maastoautoilijat ry / LaMaas Offroad
http://www.facebook.com/LaMaasRy
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 14.01.2017, 13:22
Ponssekuski:n Avatar
Ponssekuski Ponssekuski ei ole kirjautuneena
Konkari++
 
Rekisteröitynyt: 06.01.11
Sijainti: Siilinjärvi
Viestit: 720
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja mparty Näytä viesti
Katotaan miten tuo systeemi tuossa omassa rojektissa rupee pelaamaan, ens viikolla pitäs tulla koneistetut osat että saa pumppu-kytkinpaketin
kardaanilla kampiakselin hihnapyörään pultattua. Sitten ei puuttus kuin putket ja letkut jotka pitäs saada tekastua/teetätettyä ja pultattua paikoilleen.

Mielenkiintoinen nähä jaksaako moottori tuota settiä miten pyörittää ja miten vinssistä löytyy tehoja ja vauhtia

Edit: ja unohtu tietenkin kaikki tekniset tiedot:
- hammaspyöräpumppu 44cc, 3-sarjalainen
- mekaaninen kytkin, 3-sarjalainen eli pultattautuu suoraan pumppuun
- vinssissä 100cc moottori
- vinssi MileMarker TypeR, valmistaja FirstFour UK, 1:1 ja 6:1, valmistaja tais luvata 100L/min naru liikkuu 180m/min / 30m/min
- OVC, 105L/min
- käsiohjausventtiili jousipalautuksella, 3/4", 100L/min
- paineenrajoitusventtiili
- hytikkasäiliö reilut 30L.
- suodattimet lähössä ja paluussa, molemmat luokkaa 140l/min
- letkut ja putket oli tarkotus olla tuumasia Teräshytikkaputkella suurin osa matkasta säiliöltä takaa eteen ja takas säiliölle taakse. Loput letkuilla.
- kardaanina kytkimen ja kampiakselinpään välissä traktorin ulosoton kardaani



Ihmeen vähän ottaa voimaa moottorilta. Kingkäppiä ei polvillee saanu vaik mite yritti.. Vinssi nopeella puolella ja kela täys, ni hyvin liikku pikkukuorkin persaus sivulle.. Auto oli tyhjäkäynnillä eikä moottorin ääni juuri muuttunu.
-mäntäpumppu 47cc
-vinssissä 50cc moottori
-runva 2 nop. Hidas 42.2:1 nopee 13.6:1
-suodatin paluussa 140l/min
-käsiohjausventtiili 140l/min
-paineletku 3/4" paluu 1" ja imu 2"
-säiliö reilu 20l
-voima pumpulle ketjulla kampiakselilta
Vinssi pyörii kohtuu nopeesti, mut ei liian kovasti. On kuitekii vaarana, et irtoilee tukivarret ja akselit jos kantoon tarttuu.. Ei nimittäi hirveesti tunne sääliä tuo hytikkavinssi
Mietin noita siun vinssin välityksiä.. Nopeutta on varmasti, mut miteköhä voiman kaa?? Joutuu nostamaa paineita jos vetoja kaipaa ja se taas ottaa kivasti voimaa moottorilta. Toki nopeuskin ottaa.. Eli hyvä olla koneessa alavääntöä, jottei jatkuvasti oo polvillaa..
Mihi autoo tuo setti tulos??
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 14.01.2017, 14:03
mparty:n Avatar
mparty mparty ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 29.09.10
Sijainti: Tyrnävä
Viestit: 1.516
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Ponssekuski Näytä viesti
Ihmeen vähän ottaa voimaa moottorilta. Kingkäppiä ei polvillee saanu vaik mite yritti.. Vinssi nopeella puolella ja kela täys, ni hyvin liikku pikkukuorkin persaus sivulle.. Auto oli tyhjäkäynnillä eikä moottorin ääni juuri muuttunu.
-mäntäpumppu 47cc
-vinssissä 50cc moottori
-runva 2 nop. Hidas 42.2:1 nopee 13.6:1
-suodatin paluussa 140l/min
-käsiohjausventtiili 140l/min
-paineletku 3/4" paluu 1" ja imu 2"
-säiliö reilu 20l
-voima pumpulle ketjulla kampiakselilta
Vinssi pyörii kohtuu nopeesti, mut ei liian kovasti. On kuitekii vaarana, et irtoilee tukivarret ja akselit jos kantoon tarttuu.. Ei nimittäi hirveesti tunne sääliä tuo hytikkavinssi
Mietin noita siun vinssin välityksiä.. Nopeutta on varmasti, mut miteköhä voiman kaa?? Joutuu nostamaa paineita jos vetoja kaipaa ja se taas ottaa kivasti voimaa moottorilta. Toki nopeuskin ottaa.. Eli hyvä olla koneessa alavääntöä, jottei jatkuvasti oo polvillaa..
Mihi autoo tuo setti tulos??
Tulee tuohon rojekti vanhukseen; kone 3,7L suora bensakutonen, pitäs olla suht alavääntöinen työkonemoottori:
"Horsepower rating is 105 hp (78 kW; 106 PS) at 3600 rpm, as well as a torque rating of 190 lb·ft (258 N·m) at 1400 rpm"

Vinssin kasaajan/valmistajan mukaan pitäs pelata hyvin sekä nopeuden että voiman suhteen tuolla kokoonpanolla tuon moottorin kans,
mutta katotaan kun saa kasaan että miten tuo käytännössä pelaa.
__________________
Lakeuden Maastoautoilijat ry / LaMaas Offroad
http://www.facebook.com/LaMaasRy
Vastaa lainaten
  #10  
Vanha 14.01.2017, 15:25
Ponssekuski:n Avatar
Ponssekuski Ponssekuski ei ole kirjautuneena
Konkari++
 
Rekisteröitynyt: 06.01.11
Sijainti: Siilinjärvi
Viestit: 720
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja mparty Näytä viesti
Tulee tuohon rojekti vanhukseen; kone 3,7L suora bensakutonen, pitäs olla suht alavääntöinen työkonemoottori:
"Horsepower rating is 105 hp (78 kW; 106 PS) at 3600 rpm, as well as a torque rating of 190 lb·ft (258 N·m) at 1400 rpm"

Vinssin kasaajan/valmistajan mukaan pitäs pelata hyvin sekä nopeuden että voiman suhteen tuolla kokoonpanolla tuon moottorin kans,
mutta katotaan kun saa kasaan että miten tuo käytännössä pelaa.

Eiköhä tuo tuolla myllyllä käynnis kestä..
Näyttäs siltä et siulla tuo hidas ois about yhtä nopee ku miul nopee puoli.
Eli voi siinä turve lentää ku suolla pistelet menemää nopeel puolel Toisaalta onha siinä paljon hyviä puolia jos saa narun liikkumaa renkaitte tahtii.
Tuos miu sätökses ei narulla vauhti iha riitä.. Pitäs olla puolet nopeempi.
Ja aika jännä ku tuos kavereitte kaa arvuuteltii mite tuo tulee käyttäytymää, ni aika lailla päin persausta mäni arviot.. Kuviteltii et auto ökähtää tyhjäkäynnillä kovassa vedossa ja toisaalta et naru kulkis lujempaa. Kumpikii arvio män vituiks
Eli ei noista tiiä enne ku pääsee testaamaa..
Eikä mitään hajua mikä tuos on tälhetkel painerajana. Vejettävä painemittari hyttiin ja säädettävä kohillee.. Joku kiinan moottori tuos runvan vinssissä.. max paineet 110bar.
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta
Etsi tästä viestiketjusta:

Tarkennettu haku
Näkymä

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Hydrauli Vinssin asennuksesta. pööpöilijä Tekniikka & Jutustelu 6 17.08.2015 16:32
pakosarjan suunnittelu!? Hautalintu Tekniikka & Jutustelu 27 25.04.2014 00:37
Ostettu HJ61 vinssin kardaanin ja vinssin välinen nivel Jani_R O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 8 04.09.2011 23:19
Alustan suunnittelu-ohjelmia DarkestMessiah Tekniikka & Jutustelu 1 09.02.2011 19:12
Sähkökaavioiden suunnittelu / testaus ohjelma? LaaLaa Tekniikka & Jutustelu 10 06.05.2010 17:31


Sivu luotu: 12:59 (GMT +2).