![]()  | 
	    | 
		
			
  | 
	|||||||
| Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen | 
![]()  | 
	
	
| 
		 | 
	Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä | 
| 
	 | 
| 
		 
			 
			#1  
			
			
			
			
			
		 
		
	 | 
||||
		
		
  | 
||||
| 
		
	
		
		
			
			 Katotaan miten tuo systeemi tuossa omassa rojektissa rupee pelaamaan, ens viikolla pitäs tulla koneistetut osat että saa pumppu-kytkinpaketin kardaanilla kampiakselin hihnapyörään pultattua. Sitten ei puuttus kuin putket ja letkut jotka pitäs saada tekastua/teetätettyä ja pultattua paikoilleen. Mielenkiintoinen nähä jaksaako moottori tuota settiä miten pyörittää ja miten vinssistä löytyy tehoja ja vauhtia ![]() Edit: ja unohtu tietenkin kaikki tekniset tiedot: - hammaspyöräpumppu 44cc, 3-sarjalainen - mekaaninen kytkin, 3-sarjalainen eli pultattautuu suoraan pumppuun - vinssissä 100cc moottori - vinssi MileMarker TypeR, valmistaja FirstFour UK, 1:1 ja 6:1, valmistaja tais luvata 100L/min naru liikkuu 180m/min / 30m/min ![]() - OVC, 105L/min - käsiohjausventtiili jousipalautuksella, 3/4", 100L/min - paineenrajoitusventtiili - hytikkasäiliö reilut 30L. - suodattimet lähössä ja paluussa, molemmat luokkaa 140l/min - letkut ja putket oli tarkotus olla tuumasia   Teräshytikkaputkella suurin osa matkasta säiliöltä takaa eteen ja takas säiliölle taakse. Loput letkuilla.- kardaanina kytkimen ja kampiakselinpään välissä traktorin ulosoton kardaani 
 Viimeksi muokannut mparty : 12.01.2017 20:49  | 
| 
		 
			 
			#2  
			
			
			
			
			
		 
		
	 | 
||||
		
		
  | 
||||
| 
		
	
		
		
			
			 
			
			Semmonen vinkki että jos teet remmillä niin laita ne niin että ovat ulommaisina ja HELPOT vaihtaa. 2kpl 13mm remmejä pitää riittävästi kyllä mutta kuravellissä kuluvat äkkiä. Itse en tullut tätä ajatelleeksi kun oli juuri sopiva väli jakopäänkopan ja apulaiteremmin välissä... 
		
		
		
		
		
		
		
		
	
	Kunnon kurassa 100% vinssaamisella ilman taukoja remmit kestää jonkun tunnin, kuivassa konehuoneessa taas jonkun vuoden  
		 | 
| 
		 
			 
			#3  
			
			
			
			
			
		 
		
	 | 
|||
		
		
  | 
|||
| 
		
	
		
		
			
			 
			
			Patrollin koneeseen sopiva nokka pumppu 36cc/r, danfossin pvg32 lohko, riittävä imulinja niin ei mitään ongelmia vaikka pyörii jatkuvasti. kokeiltu useita tuhansia kilometrejä.
		 
		
		
		
		
		
		
			
				__________________ 
		
		
		
		
		
	
	WWW.RASKAS.FI  | 
| 
		 
			 
			#4  
			
			
			
			
			
		 
		
	 | 
||||
		
		
  | 
||||
| 
		
	
		
		
			
			 Lainaus: 
	
  | 
| 
		 
			 
			#5  
			
			
			
			
			
		 
		
	 | 
||||
		
		
  | 
||||
| 
		
	
		
		
			
			 Lainaus: 
	
 Pohjilla normi mile marker jonka päädyt, ym. köykämiiniosat on vaihdettu teräksisiin, isompi ja kestävämpi rumpu, jne. eli sinällään tuo ei ole MileMarker   Moottori on myös valmistettu englannissa eli ei ole kiinan kampe sekään. Kaikki nuo Type R:t kasataan tilauksesta eli kun pistää tilauksen sisään rupeavat kyselemään jonkun ajan päästä käyttötarkoituksen, pumpun koon, jne. ja tilaavat sitten moottorin sen mukaan. Tuota ei enää näy suoraan niiden webbisivuilla, en tiedä ovatko lopettaneet valmistamisen vai pistäneet vain piiloon   Vinssi kustansi 2015 vajaa 1000£.
		 | 
| 
		 
			 
			#6  
			
			
			
			
			
		 
		
	 | 
||||
		
		
  | 
||||
| 
		
	
		
		
			
			 Lainaus: 
	
  | 
| 
		 
			 
			#7  
			
			
			
			
			
		 
		
	 | 
||||
		
		
  | 
||||
| 
		
	
		
		
			
			 Lainaus: 
	
 125cc (ADAN AWMP125S) vaikka 100cc oli puhe alunperin.  | 
| 
		 
			 
			#8  
			
			
			
			
			
		 
		
	 | 
||||
		
		
  | 
||||
| 
		
	
		
		
			
			 Lainaus: 
	
 Ihmeen vähän ottaa voimaa moottorilta. Kingkäppiä ei polvillee saanu vaik mite yritti.. Vinssi nopeella puolella ja kela täys, ni hyvin liikku pikkukuorkin persaus sivulle.. Auto oli tyhjäkäynnillä eikä moottorin ääni juuri muuttunu. -mäntäpumppu 47cc -vinssissä 50cc moottori -runva 2 nop. Hidas 42.2:1 nopee 13.6:1 -suodatin paluussa 140l/min -käsiohjausventtiili 140l/min -paineletku 3/4" paluu 1" ja imu 2" -säiliö reilu 20l -voima pumpulle ketjulla kampiakselilta Vinssi pyörii kohtuu nopeesti, mut ei liian kovasti. On kuitekii vaarana, et irtoilee tukivarret ja akselit jos kantoon tarttuu.. Ei nimittäi hirveesti tunne sääliä tuo hytikkavinssi   Mietin noita siun vinssin välityksiä.. Nopeutta on varmasti, mut miteköhä voiman kaa?? Joutuu nostamaa paineita jos vetoja kaipaa ja se taas ottaa kivasti voimaa moottorilta. Toki nopeuskin ottaa.. Eli hyvä olla koneessa alavääntöä, jottei jatkuvasti oo polvillaa.. Mihi autoo tuo setti tulos??  | 
| 
		 
			 
			#9  
			
			
			
			
			
		 
		
	 | 
||||
		
		
  | 
||||
| 
		
	
		
		
			
			 Lainaus: 
	
 "Horsepower rating is 105 hp (78 kW; 106 PS) at 3600 rpm, as well as a torque rating of 190 lb·ft (258 N·m) at 1400 rpm" Vinssin kasaajan/valmistajan mukaan pitäs pelata hyvin sekä nopeuden että voiman suhteen tuolla kokoonpanolla tuon moottorin kans, mutta katotaan kun saa kasaan että miten tuo käytännössä pelaa.  | 
| 
		 
			 
			#10  
			
			
			
			
			
		 
		
	 | 
||||
		
		
  | 
||||
| 
		
	
		
		
			
			 Lainaus: 
	
 Eiköhä tuo tuolla myllyllä käynnis kestä.. Näyttäs siltä et siulla tuo hidas ois about yhtä nopee ku miul nopee puoli. Eli voi siinä turve lentää ku suolla pistelet menemää nopeel puolel   Toisaalta onha siinä paljon hyviä puolia jos saa narun liikkumaa renkaitte tahtii. Tuos miu sätökses ei narulla vauhti iha riitä.. Pitäs olla puolet nopeempi. Ja aika jännä ku tuos kavereitte kaa arvuuteltii mite tuo tulee käyttäytymää, ni aika lailla päin persausta mäni arviot.. Kuviteltii et auto ökähtää tyhjäkäynnillä kovassa vedossa ja toisaalta et naru kulkis lujempaa. Kumpikii arvio män vituiks ![]() Eli ei noista tiiä enne ku pääsee testaamaa.. Eikä mitään hajua mikä tuos on tälhetkel painerajana. Vejettävä painemittari hyttiin ja säädettävä kohillee.. Joku kiinan moottori tuos runvan vinssissä.. max paineet 110bar.  | 
![]()  | 
	
	
| Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
| Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | 
| Näkymä | |
		
  | 
			 
			Samanlaisia viestiketjuja
		 | 
	||||
| Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti | 
| Hydrauli Vinssin asennuksesta. | pööpöilijä | Tekniikka & Jutustelu | 6 | 17.08.2015 16:32 | 
| pakosarjan suunnittelu!? | Hautalintu | Tekniikka & Jutustelu | 27 | 25.04.2014 00:37 | 
| Ostettu HJ61 vinssin kardaanin ja vinssin välinen nivel | Jani_R | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 8 | 04.09.2011 23:19 | 
| Alustan suunnittelu-ohjelmia | DarkestMessiah | Tekniikka & Jutustelu | 1 | 09.02.2011 19:12 | 
| Sähkökaavioiden suunnittelu / testaus ohjelma? | LaaLaa | Tekniikka & Jutustelu | 10 | 06.05.2010 17:31 |