![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
||||
|
||||
![]()
Lainaus:
Minulla on Jeep ollut nyt tallissa useamman viikon, pidin akkujohtoja ensin kiinni. Talliin laittaessa napajännite oli normaali reilu 13V, reilun viikon jälkeen oli vielä 12,4V. Laitoin sen jälkeen laturiin, ja otin plussajohdon irti kun oli akku täynnä.
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna. Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla. Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008. |
#2
|
||||
|
||||
![]()
ZJ:n pellin alle menee V8 mallissa 100Ah akku, kun leikkaa muovipedistä palaa pois ja 85Ah menee ilman muokkausta. vakio on kyllä joku todella naurettava 60-70Ah, koska jenkki petaa aina isoon laturiin ja siihen, että autolla ajetaan koko ajan. näissä on kaikissa kaikenmaailman tingeltangelia ja odotan innolla et lähteekö WJ enää käyntiin kahden viikon seisomisen jälkeen, ZJ kyllä starttas viime talvena ihan palmun alta, mutta siihen olikin murjottu 110Ah akku paikalleen..
__________________
Mercenaries never die, they just go to HELL for regrouping!
|
#3
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Toisaalta akun kapasiteetti ei ole ainoa merkityksellinen asia, ainakin itse katson paljon enemmän akun kykyä ottaa varausta vastaan ja sitä miten paljon se pystyy antamaan varausta ulos. ZJ:n laturit on 90A-150A, ja suoraan paikalle pultattavana oikeilla liittimillä löytyy helposti ja kohtuuhintaan väh.136A latureita niin tilanne on hyvä. Koska autossa siis on iso(hko) laturi, niin jos akku kykenee ottamaan kunnolla virtaa vastaan ja antamaan sitä ulos niin oikeastaan ihan yksi paskanhailea onko pellin alla esim. 75Ah vai 95Ah akku ![]()
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna. Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla. Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008. |
#4
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
![]() ![]()
__________________
Mercenaries never die, they just go to HELL for regrouping!
|
#5
|
||||
|
||||
![]()
Eipä minullakaan ole juuri muuta ollut kuin Exiden parempia ja Optiman yellow toppeja. Viimeksi tosin ostin hätäpäissäni Boschin S4- sarjan akun ja se tuntui olevan ihan paska
![]() Nyt on pellin alla Exiden 70Ah AGM- akku (jotain parempaa sarjaa, en nyt tarkkaa tyyppiä muista kun on akkukotelossa piilossa). Näyttäisi antavan 760A starttivirtaa, mikä on ihan ok tuonkokoiselle akulle. Pari viikkoa minulla on kestänyt auto seistä kylmässä ja vielä lähtenyt -20°C käyntiin, sen jälkeen voi jo olla niin ja näin. Tällä uudella akulla reilu viikko on ollut pisin aika ja silloin ei ainakaan vielä huomannut mitään eroa yön yli seisomiseen verrattuna ![]() Päivitin vielä maajohdot ja virtakohdot paksumpiin, ja tuloksena on pirteämpi startti ja latauskin tuntuisi pelittävän paremmin. Osa toki varmasti uuden akun tekosia.
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna. Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla. Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008. |
#6
|
|||
|
|||
![]()
Tsau! Tyhmällä tyhmät kysymykset, mutta jos niihin sais vähän viisaammat vastaukset
![]() ![]() Kaikki oleellinen ja ei-niin-oleellinen tieto ois kiva saaha tuonne takaraivoon talteen! KIITOS!! |
#7
|
|||
|
|||
![]()
Tarkista että kaikki sähkövarusteet toimivat kuten pitää. Kallista tai ainakin vittumaista korjata jos ei.
Toimiiko jakovaihteiston kaikki asennot. Pelaako (=lähinnä irrottaako) viskokytkin ajamalla parkkipaikalla tiukkaan kääntäen. Samaten taka-akselin kitkalukon toiminta, tuskin toimii. Ensimmäisenä ruostuu helmojen takapäästä ja takaluukun alareunasta, todennäköisesti tuossa jo helmat kertaalleen korjattu. Alustan osat on halpoja, niitä on turha liikaa miettiä. |
#8
|
|||
|
|||
![]()
Ideoita seuraavaan vikaan?
Jeeppi on alkanut satunnaisesti pari sekuntia startin jälkeen vetää jonnekki virtaa aika pirusti. Tätä jatkuu aikalailla yhtä pitkään aina kun se sen tekee, n. 10sekuntia kerrallaan. Sen jälkeen se ei oireile ajossa yhtään, kunnes ehkä seuraavassa käynnistyksessä sitten taas. Sen hoksii siitä ku alkaa uusi tuulettajanremmi hieman kihnuttaa, mittarivalot himmenee ja mittariston jännitemittari notkahtaa yhden viivavälin. Moottorin käynnistäki hoksii että joku vastustaa ja paljon. Vika päällä pellin alla ei näy tulta ja tappuraa, ei rätise eikä pauku. Vikaa ei saa päälle mitenkään muuten kuin starttaamalla. Esim laittamalla kaikki sähkövermeet päälle ja täysille, se ei aiheuta ongelmaa. Kaikki sähkölaitteet myöskin pelaa niinku ennenkin. Akku on pari vuotta vanha ja laturi näyttää aika tuoreelta kans.. Meillähän tämä auto ei ole ollut ku 12/2014 asti ni ei voi tietää.. Pitää huomenna yrittää taas jännitemittarin mitata akun navoista jännite vika päällä. Tähän asti aina kun on mittari navoissa kiinni niin vikaapa ei silloin tietenkään tule.. Ja kun vika on päällä ni mittari on takapaksissa silloin. Mikäs pirulainen tommosta voi tehdä? Menee yli oma ymmärryksen. Satunnaisesti jumivaa puhaltimen moottoria veikkailin itse aluksi, ku vaimo tuumaili ettei se olisi pyörinyt aina heti startin jälkeen. Ku aloin seuraamaan sitä ni kyllä se taitaa vielä pelata ihan oikein. Kaikki kaapelit on kiinni, maat on kunnossa. Ainut muutos mitä olen tehnyt sähköpuolelle, on uusi startti. Ja totta puhuen tuo vika ilmeni eka kertaa sen vaihdon jälkeen. En vaan käsitä miten se startti muka vois edes tehdä tuommoista ongelmaa. Se kuitenkin toimii niinku uuden pitääkin.. Lähtee laakista käyntiin ja pyörittää keveesti. Niin ja tuo katiska on -95 Laredo kutvosella..
__________________
Chrysler 300 4d ht, 383-4bbl, -66 Chrysler LeBaron 2.2 Turbo GTC -89 Toyota Hiace 2.4D -86 Mercedes-Benz C 200D -94 |
#9
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
'95 kuutoskoneisessa ei pitäisi olla mitään sellaista mikä veisi kerralla hillitöntä määrää virtaa vaikka olisi kaikki sähkövehkeet päällä. Minusta tuon melkeinpä pakosti täytyy olla joku jumiva apulaite, tai välillä vetämään jäävä startti. Tai sitten hihna on kulunut/ löysällä, Jeepin kuutoskoneessa apulaitehihnan pitää olla hämmästyttävän tiukalla että se ei luista. Sanoit että uusi hihna alkaa alkaa ulista, laita karvan verran kireämmälle ja koita uudestaan.
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna. Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla. Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008. |
#10
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
Tympeä tommosta vikaa metsästää joka ei kuulu aina ja vika on kerrallaan niin vähän aikaa päällä.. Sehän on selvä että kyllä tuo vika savuna tulee ulos ennenpitkää ja mut sillonha se matkanteko loppuu prkl siihen. Syttyy vielä tuleen koko vehje..
__________________
Chrysler 300 4d ht, 383-4bbl, -66 Chrysler LeBaron 2.2 Turbo GTC -89 Toyota Hiace 2.4D -86 Mercedes-Benz C 200D -94 |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 5 (0 jäsentä and 5 vierasta) | |
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta |
Näkymä | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Myydään / Vaihdetaan Jeep Grand Cherokee 4.0 | Jeeep | O/M/V Ajoneuvot | 6 | 02.02.2012 21:06 |
M: JEEP GRAND CHEROKEE 5,2 -95 | O/M/V Ajoneuvot | 0 | 08.03.2008 13:40 | |
Ostetaan jeep cherokee/grand cherokee vanteet | O/M/V Muut | 5 | 16.12.2005 21:50 | |
M: Jeep Grand Cherokee | O/M/V Muut | 1 | 01.11.2005 19:27 |