![]() |
![]() |
|
Chit-Chat Tämä foorumi on tarkoitettu epämääräiseen jauhamiseen, eikä asian ole pakko liittyä suoraan offroadiin. |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
||||
|
||||
![]() mihin käyttöön/vehkeeseen?
|
#2
|
|||
|
|||
![]()
Autoon
|
#3
|
|||
|
|||
![]()
Niin ja metsäteille/pohjoseen
|
#4
|
|||
|
|||
![]() hlu ketjussa ei vastausta joten
Elikkääs laitos on LN110 taro (sama asia)
Etujarrut joko valuu tai jää päälle, sit kun etuputkesta pääsylkyn kyljessä helppasi pari tippaa nestettä palasi poljin normaaliksi ja jarrut päästi irti Missähän lie vois olla vikaa, takana oleva painesäädin toimii, putket on oikein ja katsastuksessa oli jarrut normaalit. Pääsylinteriin vaihdoin uudet kumit ja vaihdon jälkeen kaikki osat/männät liikku normaalisti takertelematta jarrunesteellä voideltuna, jouset on oikein kasattu (ei niitä väärin saiskaan)
__________________
Positiivinen rasismi? Jos ei natiivi pyytää jotain se pitää antaa ja vähän päälle, ettei vaan olisi rasisti ja pilaisi ihanaa monikulttuurisuutta. Jos natiivi pyytää jotain se pitää kieltää ja vähän päälle, ettei vaan olisi rasisti ja pilaisi ihanaa monikulttuurisuutta. |
#5
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
Viimeksi vaihdoin naapurin rouvan Accordiin molemmat etujarruletkut, kun teki ihan samaa. Auto oli ollut aiemmin useammankin kerran korjaamolla ja siellä uusittiin mm. kulutusosat katsastusta varten. Ongelma oli siinä, että jarruneste menee kyllä paineella sylinteriin päin, mutta ei sitten enää palaudu itsestään takaisin pääsylinteriin, kun poljin on päästetty ylös. Jarruletkun sisukalut turvoksissa nipan juuresta...
__________________
Musta vyö romujen rassaamisesta... ![]() |
#6
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
|
#7
|
||||
|
||||
![]()
Saako sen kuormaventtiilin jarruista nyt poistaa vai ei?
Tässätapauksessa hilux ln 65 joho vaihettu hj61 akselit. Edit. Saa poistaa jarruvoiman jakaantuminen ei muutoksen seurauksena muutu alkuperäistä huonommaksi, mikä tulee tarkastaa katsastuksessa; jarruvoiman oikean jakautumisen aikaansaamiseksi jarrujärjestelmästä saa poistaa tai siihen saa asentaa akselistokohtaisesti jarruihin vaikuttavan säätöventtiilin; asennettu säätöventtiili ei saa olla ajon aikana säädettävissä; Viimeksi muokannut hiluvitkutin : 15.01.2017 10:55 |
#8
|
||||
|
||||
![]()
Toinen. Päälisin puolin oli tyystin O.K. mutta vähäinenkin mutka niin rupesi ahdistamaan.
|
#9
|
||||
|
||||
![]()
Mistä ja millä nimellä pyöriviä paineilmaliittimiä? En löydä muita kun tasoa paineilmatyökalun perään tulevia tai sitten toisesta ääripäästä jotain $$$$ maksavia 7000rpm kestäviä liittimiä. Olen rakentamassa keskuspainejärjestelmää autoon eli jotain siitä välistä pitäs löytyä, joku 3-400rpm kesto varmaan riittää.
|
#10
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
Voihan se olla tossakin, mutta ihmeellisin on, et helppaa kun pääsylinterin kyljestä etummaisesta putkesta päästää pari tippaa nestettä Miten voisko mahdollisesti olla kun pääsylinteri oli kuitenkin pöydällä, et polkimen tangossa ois säätö pyörähtäny ja ei päästäis nestettä kunnolla takaisin säiliöön, vaan mäntä jäis reiänpäälle ![]()
__________________
Positiivinen rasismi? Jos ei natiivi pyytää jotain se pitää antaa ja vähän päälle, ettei vaan olisi rasisti ja pilaisi ihanaa monikulttuurisuutta. Jos natiivi pyytää jotain se pitää kieltää ja vähän päälle, ettei vaan olisi rasisti ja pilaisi ihanaa monikulttuurisuutta. |
#11
|
||||
|
||||
![]()
Muutama vuos sitten taistelin ln170 kans ku etujarru jätti päälle..syy löytyi pääsylinteristä..etupiirissä joku roska/hapettuma mikä oli tukkinut pikkuruisen reiän ettei paine päässyt pois etupiiristä. Säiliö poistamalla sai teräsharjasta nypätyllä piikillä sörkittyä reiän auki ja sen jälkeen on toiminut.
__________________
Yhtään en tiiä mitä tapahtu :O |
#12
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
Lukaisin uudelleen tuon ekan postauksen paremmin nukutun yön jälkeen. Jos poljin kerran "valuu", niin se on merkki ilmasta järjestelmässä. Yleensä noi pääsylinterin kumit on niin tarkalla sovituksella putkien kanaviin nähden, että ei tarvii kumien olla paljoakaan turvoksissa kun tulee ilman/männän täytön & paineen poiston kanssa ongelmia. Sulla kun on näköjään jo uudet kumit vaihdettuna, niin eipä siihen oikein muuta tarkistuksen paikkaa jää, kuin tuon polkimelta tulevan työntötangon pituuden tarkistus. Jos tuo tanko vähänkään kantaa, niin se painaa mäntää eteenpäin ja säiliöltä tuleva kanava menee tukkoon => ei tule uutta nestettä männän päälle, mutta ei myöskään työsylinteriin poljettu paine pääse takaisin pääsylinteriin => jarrut laahaa. Joskus on tullut vastaan tilanne, että tuon työntötangon säätö loppuukin kesken ja tanko jää "kantamaan". Siinä ei auta kuin tehdä lisää jenkaa tankoon. Noita työntötankoja on myös ihan kiinteitä. Siinä ei sit auta kuin ottaa pyöreä viila käteen ja hinkata tangon kiinnitysreikää reikää soikeaksi tai hioa tankoa lyhyemmäksi... ![]() Viimeistään tässä vaiheessa pitää jo kurkkia niihin putkiliittimien ja säiliöltä tuleviin reikiin, että näkyykö reiässä tyhjää, vaiko männän kumitiivisteen kylki. Reikä pitää olla vähintään osittain avoin männän eteen, jotta sylinteri toimii oikein. Joskus noissa tarvikekumeissa on muutaman kympän pidempi huuli, joka sitten ylettyy tukkimaan tuon säiliöltä tulevan kanavan. Tarvittaessa voi hioa männän takapäästä tavaraa pois (siis siitä kohtaa mihin lukkorengas vastaa), jotta mäntä pääsee enemmän taaksepäin. Ilmaus kannattaa aloittaa siten, että ensimmäiseksi ilmaa pääsylinterin kaikki lähdöt ja seuraavaksi kauimmaisesta pyörästä alkaen. Taka-akselin kuormaventtiilin varsi kannattaa lukita ääriasentoon jollain liinalla, niin takajarruihin pääsee täysi paine. Yksin kun häärää letkun ja pullon kanssa, niin se kärsii kyllä 10-15 polkaisua tehdä, ennenkuin säiliöstä loppuu nesteet. Tuleepa samalla vaihdettua tuoreet nesteet. Nesteestä kun haihtuu ajan saatossa korroosionesto-ominaisuudet ja se kerää kosteutta itseensä. Jarruputket ja -sylinterit alkaa ruostumaan sisältäpäin. (Kerran oli omassakin 100A:ssa vika, että aina pakkasella hukkui takajarrut. Syynä oli vesihelmi jarruputken alimmassa kohtaa, joka aina jäätyi ja tukki nesteen virtauksen). ![]() Tarvittaessa toinenkin ilmauskierros. Jos poljin tuntuu vieläkin pehmeältä, niin sitten on jo syytä epäillä letkujen kuntoa. Letkut kun tuppaavat pullistelemaan kun auto käynnissä painetaan oikein kovaa polkimesta (alkava kudosvaurio). Sorry tää ylipitkä novelli, mutta tulipahan samalla vaivalla myös jälkipolville jonkinlaista opastusta... ![]()
__________________
Musta vyö romujen rassaamisesta... ![]() Viimeksi muokannut Kartse1 : 12.01.2017 11:48 |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta |
Näkymä | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Kysy mitä vaan, vastataan ku jaksetaan 2016 | Nikuzai | Chit-Chat | 791 | 28.12.2016 06:22 |
Kysy mitä vaan, vastataan ku jaksetaan 2015 | JiiPee | Chit-Chat | 1300 | 28.12.2015 18:45 |
Kysy mitä vaan, vastataan ku jaksetaan 2014 ! | lavanelikko | Chit-Chat | 1901 | 31.12.2014 15:33 |
Kysy mitä vaan, vastataan ku jaksetaan 2012 ! | SuurSyömäri | Chit-Chat | 1015 | 03.01.2013 18:46 |
Kysy mitä vaan, vastataan ku jaksetaan ! | SuurSyömäri | Chit-Chat | 2358 | 31.08.2012 20:55 |