![]() |
|
|
|||||||
| Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
|
|
#1
|
||||
|
||||
|
Ai nii menihän siitä jarru paskaksi mutta uus paikalhan jo mutta tällä hetkellä ei kellaa ulos
|
|
#2
|
||||
|
||||
|
Pumpun tuoton saa laskettua kertomalla pumpun kierrostilavuuden pyörritys noppeudella.
Vinssissä varmaan on joku suositus pumpun tuotolle. Mitä isompi pumppu niin syö moottorilta tehoa ja ja tekee vinssistä nopeamman. Tiiseli patrollin koneeseen kestää laittaa kampiakseliin suoraan hammaspyöräpumpun. Iso tiiseli kiertää sen verran maltillisesti ettei se säre pumppua.
__________________
Kun taitamaton laittaa haluttoman tekemään tarpeetonta, tuntuu vähän siltä, että turha työ menee hukkaan!
|
|
#3
|
||||
|
||||
|
Tai sitte laittaa pumpun ulosottoon. Sehän pyörii suunnilleen saman ku kone. Ja on vapautin jo valmiina.
Huono puoli vaan että kytkintä painaessa herkee pyörimästä. |
|
#4
|
||||
|
||||
|
Joo jos näkee vaivaa hydraulijärjestelmän tekemiseen niin ei sitä kyllä millään ulosottokäytöllä kannata pilata vaan ehdottomasti nokkapumppu. Jos käyttö esim suunnistuskisoja tai safariajoa lyhyehköillä siirtymillä ei pumppua tarvi vapauttaa välttämättä pyörimästä. Riittää kun öljy kiertää vapaasti takaisin tankkiin.
Viimeksi muokannut Pertsi : 10.01.2017 10:39 |
|
#5
|
||||
|
||||
|
Joo ei kannata laittaa ulosottoon. voi käyttää sitten vaan kytkin ylhäällä.
Eikä pikkusen hammaspyöräpumpun takia kannata mittään magneetti kytkimiä alkaa rakentelee. Vaihtaa uuden pumpun kun sille tulee tunnit täyteen. Oon aika varma että se pumppu kestää siellä pitempää ku koko auto Laittaa vaan lohkon missä on vapaa kierto niin se ei haittaa mittää normaali toiminnassa, eikä näy kulutuksessa. Kunnon peti kannattaa tehä että pumppu tulee suoraan niin ei aiheuta vipottamista ja revi petiä irti. Tulee sähkö vinssiä ikävä jos pumppu roikkuu auton alla letkujen varassa ![]() Jos pumpun haluu laittaa hihna välityksellä ja puottaa kierroksia niin pitää olla semmonen pumppu missä on hyvä laakerointi. Normaali pumppu ei kestä laittaa akseliin hihnapyörää ja kiriä. Niissä pitäs käyttää laakeroitua väliakselia jos mielii saaha luotettavan ja kestävän.
__________________
Kun taitamaton laittaa haluttoman tekemään tarpeetonta, tuntuu vähän siltä, että turha työ menee hukkaan!
|
|
#6
|
||||
|
||||
|
Kiitos näistä jo ennakhon...tuossa kiirhen välissä käväsin nuita pumppuja kattelemassa netissä ja valikoimahan on aika laaja 😊
|
|
#7
|
||||
|
||||
|
Yks tietenkin helppo ja halpa on laittaa ulos ottoo mekaaninen vinssi.
|
|
#8
|
||||
|
||||
|
minusta patrollit kiertää huomattavan paljon. ainakin minulla.
__________________
OPA Patrol "Boar" pätkästy -82 |
![]() |
| Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
| Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta |
| Näkymä | |
|
Samanlaisia viestiketjuja
|
||||
| Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
| Hydrauli Vinssin asennuksesta. | pööpöilijä | Tekniikka & Jutustelu | 6 | 17.08.2015 16:32 |
| pakosarjan suunnittelu!? | Hautalintu | Tekniikka & Jutustelu | 27 | 25.04.2014 00:37 |
| Ostettu HJ61 vinssin kardaanin ja vinssin välinen nivel | Jani_R | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 8 | 04.09.2011 23:19 |
| Alustan suunnittelu-ohjelmia | DarkestMessiah | Tekniikka & Jutustelu | 1 | 09.02.2011 19:12 |
| Sähkökaavioiden suunnittelu / testaus ohjelma? | LaaLaa | Tekniikka & Jutustelu | 10 | 06.05.2010 17:31 |