![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
|||
|
|||
![]()
Lainaus:
Toki tuo kuolleisuus metsätöissä oli varmaan 1000? kertainen nykyiseen, vaikka silloin jokaisella oli joku tuttu, joka "jäänyt alle tms." siis olisi pitänyt osata varoa... -> tuo vetävä kärry olisi varmaan hyvä, mutta nimenomaan veturin mukaan 1:1 , ja max taajamanopeudessa.
|
#2
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
Melko pianhan lakiin kirjattiin et kärryllä saa työnnättää max 50kmh, mitä silloset maatalous traktorit sai kulkea Kuulemma hurjimmilla oli vaihde keppi siihen penkin viereen, josta sai kiskoa isompaa vaihdetta kärryyn Muistelisin et olivat polliisit joskus kellottaneet yli sadan nopeuden traktori yhdistelmälle maantiellä täydessä sorakuormassa ![]() Pitää sanoa, et onne ollu hulluja ja täysin kaheleita Ite oon ajanu 135 massikalla jossa oli kaikki etuakselissa ja ohjauksessa uutta, kyllä sille riitti nykysillä suomenteillä moitteettomasti se ~30 mitä se kulki, kun aatella et sata lisää
__________________
Positiivinen rasismi? Jos ei natiivi pyytää jotain se pitää antaa ja vähän päälle, ettei vaan olisi rasisti ja pilaisi ihanaa monikulttuurisuutta. Jos natiivi pyytää jotain se pitää kieltää ja vähän päälle, ettei vaan olisi rasisti ja pilaisi ihanaa monikulttuurisuutta. |
#3
|
|||
|
|||
![]()
Aloittajalle suosittelisin tekemään kärryn samoilla välityksillä kun autokin. Kokeile sitten sillä ajaa niin, ettei autossa ole veto päällä, mieluiten jäällä. Luulen, että sen jälkeen ei tee mieli ajaa sillä maantienopeuksia. En ole kylläkään kokeillut, mutta järkeilemällä tuntuisi, että yhdistelmä on heti linkussa liukkaalla kelillä. Pitävällä alustalla voisi toimiakin, kunnes tulee jokin yllättävä tilanne. Esim nopea väistö tai kuoppainen mutka tms.
Maastossa varmasti hyvä ja erityisesti jos kärry vetää samaa tahtia kun auto. Jos kärry vetää eritahtia kun auto, niin se voi olla hieman hervoton perässä ja tarkempi käytöstä jos sattuu enemmän pitoa. Erityisesti peruuttaessa kärryn kulkusuunta voi olla hankalasti ennakoitavissa jos se sutii kokoajan. Ja tuntuisi, että vetävästä kärrystä suurin hyöty olisi juuri peruuttaessa. Hieman epäilyttää nuo nopeudet. Nimittäin tämän vuosituhannen n. 100 heppainen valmetti ei jaksa kärryn kanssa kulkea viittäkymppiä vaikka välitykset siihen riittääkin. Onhan se kyllä isompi ja kärrykin on isompi, mutta kuitenki. Jos en ihan väärin muista, niin powermajorin huippunopeus oli 32km/h, satasta sitä ei saa kulkemaan vaikka miten muuttaisi välityksiä. |
#4
|
|||
|
|||
![]()
Saahan sitä kaikkea muistella faktoista välittämättä.
|
#5
|
||||
|
||||
![]()
Toistan vielä itseäni siinä että välittää tuon pikkupuolen kanssa sopivaksi. Ihan sillä että niillä kierroksilla pääsee se pto helpommalla ja muutenkin tilanteet missä sitä vetoa tarvii ei ole niitä missä on täysi marssinopeus päällänsä. Ja lisäbonuksena saa option tiukkoihin käännöksiin eli niissä voi käyttää autossa isompaa vaihdetta kuin kärrissä.
Mönkkärin kärriin kun suunnittelin vetoa ja kerroin asiasta eräälle entiselle armeijan ukolle niin sekin ukko nyrjähti samantien noihin maantiellä yli satasen työnnätyksiin.
__________________
Oli kysymys mikä tahansa niin vastaus on TOYOTA V..tut se mitään heikkoa ole... Antsa. The member of Lahnajärven moottoriurheilusukeltajat Ry. Only tool you need to keep your TOYOTA running, is welding machine. Ostetaan Bj kuskin ovi. Pyyhkijän moottorin koppa. Jyrsitään Kantoja. Piikataan betonia eli tallin lattiat ym.Sekä muut Bobbari ja mönkkärityöt. 0500-752101/Antsa Honda Rincon 650 ym.Työmönkkärijorinat löytyy tästä Antsan Tuubi |
#6
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
Paljos majurissa on heppoja? Se taitaa painaa karvan alle 2000kg ja siihen joku hävittäjä ford;in takapää ja vaihdelaatikko, sekä syöttö ketunhännälle jolloin voisin melkein olettaa vehkeellä olevan mahdollisuus kulkeakkin Ottaen huomioon et se 100hp valmetti painaa vaan 2x sen mitä fordson ja kärryt mahtaa olla 4x isompia Ottaen huomioon et siihen aikaan kun traktoreita työnnätettiin ajettiin bentsiiniä 3kuution säiliöillä
__________________
Positiivinen rasismi? Jos ei natiivi pyytää jotain se pitää antaa ja vähän päälle, ettei vaan olisi rasisti ja pilaisi ihanaa monikulttuurisuutta. Jos natiivi pyytää jotain se pitää kieltää ja vähän päälle, ettei vaan olisi rasisti ja pilaisi ihanaa monikulttuurisuutta. |
#7
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
Btw. Tuo majuri, mikä meillä on, on uutena ajamalla tuotu Rovaniemeltä Muonioon n.260 km. Siinä on keriny kattelemaan maisemia samalla... Viimeksi muokannut Ippe69 : 11.01.2017 09:15 |
#8
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
__________________
-MMC- |
#9
|
||||
|
||||
![]()
No meneehän majuri se talvella satasta kun toisen takarenkaan alle laitetaan pulkka ja naru siitä astinlautaan ja sen puolen jarrulla vielä pidetään paikallaan. Niin tasauspyörästö tuplaa huiput ja kun syöttökin on ketunhännällä niin satanen on vaan muotoseikka kun Niku lähtee kruisailee.
![]()
__________________
"Niin metsä vastaa, kuin sitä kynnetään". K.Viikate ”Mielummin ajan mutarenkailla talvella kuin talvirenkailla mudassa”. Veijon-Esso |
#10
|
|||
|
|||
![]()
Isällä oli (tai on vieläkin) kutoskoneinen (karvan alta 100 hp) Nuffi (ei Kylmäkoskenkertojaa) ja vetävä tukkikärry (kuormurin laatikko aisalla ja tuplanopeuksinen perä). Koeajoin jokunen vuosi sitten sen ja otti gepsiin 83 km/h pelkällä kärryn vedolla tyhjänä. Pikkusen meinas hirvittää kun etupyörät vempotti eritahtiin ja jarrutkin melkein toimi
![]() ![]() |
#11
|
|||
|
|||
![]() Bedford?Lainaus:
Nuo -50/-60 luvun 6-dieselit on alta 100 hv? ja painoa pikkuisen enemmän. Ja huippunopeus ei noussut siitä n. 30 km/h, jos oli kuormaa.... rajoitin tuli vastaan. Toki työntävällä kärryllä, ja ilman kuormaa, voi tuomoinen perus majori kulkea 1000 kg kärryn edessä; jopa tasaisella tuplanopeuden.... Minulla -80 luvun 80-90 hv traktori, 90hv, omapaino n. 3 T, ja kulkee niin lujaa kun uskaltaa ajaa, kuulemma/käyttöohjakirjan mukaan 39 km/h... ja tuo tuntuu olevan liikaa..... |
![]() |
Luokat |
perävaunu, volvo |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta |
Näkymä | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Myydään / Vaihdetaan Muuli peräkärryt (kipillä) | Kris | O/M/V Muut | 2 | 20.12.2011 19:28 |
mudzilla maantiellä?? | Nutti | Tekniikka & Jutustelu | 26 | 25.10.2007 15:54 |
Peräkärryt ja lainsäädäntö | r2ree | Tekniikka & Jutustelu | 2 | 23.11.2006 23:45 |
Irokit maantiellä??? | Hippo | Chit-Chat | 4 | 18.10.2006 07:24 |
PVn peräkärryt | wallu | Tekniikka & Jutustelu | 8 | 26.05.2005 17:01 |