![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
||||
|
||||
![]() Onko jokin erityinen syy vaihtaa automaatin öljyt jo 20tkm ajon jälkeen? Normaalisti vaihtoväli on jotain 50-80tkm luokkaa, ja jos loota pelittää hyvin ja liemet on punaiset niin en totta puhuen näe mitään järkevää syytä liemien vaihtoon noin nopeasti. Dexron III on pääsääntöisesti alaspäin yhteensopivaa DexII- öljyn kanssa. Dex VI taas korvaa DexIII:n - ja toisaalta nykyiset DexIII:t eivät ole enää GM:n lisenssin alla tehtyjä koska GM lopetti DexIII lisenssit vuonna 2006. Teoriassa Dex VI on alaspäin yhteensopiva aina DexII:een asti.
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna. Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla. Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008. |
#2
|
|||
|
|||
![]()
Minusta myös kuullostaa aika tiuhalta vaihtoväliltä yllä kerrotut välit.
Varmaan joku 60-80tkm on sopiva. Tuota ainakin mersujen laatikoissa suositellaan ja varmasti on sovellettavissa samanikäkauden muihinkin mekaanisiin automaatteihin. Öljynvalinnassa kannattaa huomioida myös se että dx2 öljyt on useinmiten hieman paksumpia kuin dx3... jne Eli dx2 öljyllä turbiini ei luista niin paljoa kuin notkeammilla öljyillä. = turbiini ei kuumenna vaihteistoa niin paljon kuin notkeammat öljyt. Huomioitava maastossa möyriessä. Esim ite kun olen paljon mersujen kanssa värkännyt niin mekaanisiin laatikoihin tuo dx2 niin turbiiniin saa paremmin "pitoa" Auto lähtee kiihtymään pienelläkin kaasun painalluksella eikä vain moottorin kierrokset nouse kun turbiini "joustaa" |
#3
|
||||
|
||||
![]()
No joo, fluid e on ehkä turhan notkeata mekaaniselle a442f lootalle ja onhan dx3 luokassa sille tarpeeton lisäaineistuskin eli sähkönjohtamattomuus.
Fluid S on kyllä kattavilla luokituksilla dx 2 alakaen, mutta niistä nykyaikaset kuten Chrysler atf-3 ja 4 sekä Toyota t-3 ja 4 ovat lisäaineistettu luiston optimoimiseksi laatikoissa joissa kytkeytymistä säädetään tarkemmin kuin paineakuilla ja linjapaineella kaasupolkimesta. Eli en laittaisi laatikkoon jolle riittää dx2 vaikka olisikin paperilla käypä. Mitä Toyotalla on informoitu dx3 öljyn käytöstä? |
#4
|
||||
|
||||
![]()
Ainakin XJ- Jeepeissä missä on AW4 laatikkona ja alunperin DexII- luokitus (sähköohjattu laatikko, Aisin Warner a340 mutta Jeepissä vain eri nimellä), saa ja voi käyttää DexIII litkua ilman mitään ongelmia. Eikös HDJ80 lodjukin ole aisin warner, vähän järeämpi malli vain? En usko että dex III on liian paljon norkeampaa, se ero on itse asiassa hyvinkin mitätön DexII ja DexIII välillä. Lisäaineistuksissa on eroa, mutta jos nyt ei ihan aataminaikuinen laatikko ole kyseessä niin pääosin DexIII:a voi käyttää DexII- tyypitetyssä laatikossa. Dexron IID (vai oliko se E?
![]()
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna. Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla. Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008. |
#5
|
|||
|
|||
![]()
Jos lukee tehtaan ohjetta käyttöohje kirjasta niin 20000km on just oikein.
__________________
WWW.RASKAS.FI |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta |
Näkymä | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Myyty toyota HDJ 80 | risto7682 | O/M/V Ajoneuvot | 4 | 01.02.2014 13:22 |
Myyty toyota hdj 80 | jäpä | O/M/V Ajoneuvot | 0 | 02.02.2013 11:10 |
Myyty hdj 80 automaattilaatikko | JV73 | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 1 | 10.09.2012 12:35 |
Myydään / Vaihdetaan Toyota HDJ 80 | Autosurvival | O/M/V Ajoneuvot | 3 | 27.04.2012 06:14 |
Ostetaan HDJ 80 automaattilaatikko | Killer-Wo | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 0 | 21.11.2011 18:59 |