![]() |
|
|
|||||||
| Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
|
|
#1
|
||||
|
||||
|
Samoilla linjoilla Hessu:n kanssa. Voi berttaa äänieristää ilman että offihommat kärsii. Kattohan siinä on kuin rumpukalvo. Siitä hyvä aloittaa. Liimaa kattoon harmaa routaeriste. Jotain 12mm. Tulee ihan siisti ilman mitään pinnotteita. Sivuposkiin samaa mattoa niin ei painopistekkään nouse ja eristää ääntä. Lattiaan/kardaanitunneliin vaikka tuota motonetin SPL raskasmattoa. Mutta peltien tulee olla terveitä ettei ruoste jää muhimaan. Sit takalattiaan ohuempaa routamattoa ja siihen päälle paksu kumimatto. Sen voi upotuksen jälkeen laittaa kuivumaan. Ja nuo ei ime juurikaan vettä. Näillä eväillä ei tarvi bertassa kuulosuojaimia ja offihommat ei kärsi.
|
|
#2
|
||||
|
||||
|
Ekana korin eristäminen rungosta hyvin. Lokarithan on suoraan rungossa kiinni ilman kumeja ja menee sitten koriin ja siellä välissä ne parin millin kumit. Joka väliin kunnon vaimentimet ja kaikki pellit kunnolla kiinni yms, hiljenee varmasti jo merkittävästi. Sitten vasta ruostuttavat kumit ja bitumit. Kattoonhan voi huoletta laittaa kunnon maton ja kankaan.
|
|
#3
|
|||
|
|||
|
Pellit on kunnossa. Lokarit putkimalliset ja sisälokareita ei ole enää ollenkaan. Korin pulttiliitokset ja luukut on kunnossa, niistä ei tule ylimäärästä ääntä. Pellit ottaa vaan tietyssä kohtaa resonanssia, pellit rämiseen ja varmaan tuo katto toimii rumpuna ja vahvistaa äänet 😂
|
|
#4
|
||||
|
||||
|
Lainaus:
|
|
#5
|
||||
|
||||
|
Nostellaas aihetta. Nyt olis tyhjä taulu (eli epoksimaalattu tyhjä pulkka) johon lähtee maalaamaan. Onko kokemusta Noxudol 3100:sta: http://31.217.192.161/~duoprodu/wp-c...ite-9-2016.pdf
Tohon saa vetää vielä värin pintaan jos tarvetta. |
|
#6
|
||||
|
||||
|
Ei vissiin? No, nyt on tonkka tulossa (20 litraa), sattu olemaan 3101 versiota eli palosertifioitua. Katotaan miten suttautuu...
|
|
#7
|
|||
|
|||
Kattohuopaa laitoin yhteen autoon
Siis normaalia joustavaa kattohuopaa, missä ei ole rouhepinnoitetta. (olisko alushuopaa)
Tuon saa helposti jonkin verran venymään, kun lämmittää, toki täytin ne jäykistepokkaukset, ensin omilla suikaleilla. ja sitten lopuksi kiersin kaikki saumat korikitillä että vesi ei pääse alle.... Hinta ei varmaan päätä huimaa, itse sain ne 50 kg?, kun siivosin pois pihalta katonkorjaajien jäljiltä, toki piti kantaa muut roskat roskikseen, yht. 15 minuutin homma. Aika paljon hiljeni, varsinkin pyöräkotelossa vaimenti kivien ropinaa. Pitää kuitenkin muistaa, että kaikkien läpivientien yms. pitää olla tiiviit; Sisätilan lämmittimen asennuksen yhteydessä? paikoiltaan luiskahtanut läpivientikumi päästi uskomattoman paljon meteliä konehuoneesta matkustamoon. |
![]() |
| Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
| Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta |
| Näkymä | |
|
Samanlaisia viestiketjuja
|
||||
| Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
| Äänieristys / pikimatto | solihull | Tekniikka & Jutustelu | 30 | 13.05.2013 16:23 |
| Äänieristys massaa konehuoneeseen | Mase | Tekniikka & Jutustelu | 5 | 03.04.2012 12:08 |
| Väliseinän äänieristys | SamiN | Chit-Chat | 22 | 11.11.2011 22:57 |
| Blazerin äänieristys | Piippuparta | Tekniikka & Jutustelu | 2 | 17.04.2010 14:30 |
| Äänieristys | milsim | Tekniikka & Jutustelu | 11 | 16.07.2008 09:12 |