![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
||||
|
||||
![]() Imusarja hehkuOnko kukaan korvannut LJ:n imusarja hehkua millään ns halvemmalla hehkulla? Toyotalla alennuksien kanssa 1kpl 175e. Ajattelin jotain raktorin hehkua tai joku jenkki dieselin hehku 10-20e kpl.
|
#2
|
||||
|
||||
![]()
Eikös se ole jälkihehkun etuvastus, lämpiäähän se toki samalla.
|
#3
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Ja sehän ei oo oikeestaan mikään hehku vaan jälkihehkun vastus, eli jos sitä ei oo tai se ei toimi nii kone ei sillon jälkihehkuta.
__________________
Paskaa tavaraa, huonoa palvelua ja kuitintonta varaosakauppaa tarjoaa rannikkogroup.fi (perustelut: http://tinyurl.com/gmyvk6f) wonk.sytes.net/76s/ |
#4
|
|||
|
|||
![]() Minkä ikäinen LäJä?Lainaus:
Noita lienee saatavana käytettynä; kun noita koneita on osina paljon, esim. kansiongelmien vuoksi.... ja vanhimmat LäJät on reipas 30 Vuotta vanhoja? |
#5
|
|||
|
|||
![]() naftan vuoto
tuossa olikin jo ylhäällä keskustelua pumpun vuoto kohdista.. mulla vuotaa nyt tuosta missä on o rengas numerolla 22790A
onko se nyt joku kylmäkäynnistin härpäke? ja mikä siellä vuotaa? vuoto ei tule pumpun ja laipan välistä vaan jostain tuolta jousen paikkeilta ja tiputtaa siitä 12mm mutterin päästä aika reipasta tahtia.. ![]() |
#6
|
||||
|
||||
![]()
Taitaa sitä akselia pitkin valskata, oiskohan sielläkin orenkaat, en ihan varmaksi kyllä sano.
Omista härveleistä olen poistanut noi kylmäkäynnistin härvelit sitä mukaa kun on alkaneet vuotamaan...ompahan yks vuoto kohta vähemmän. Ja ite ainakin pärjännyt ilmankin, ja itse asiassa yhdessä kuudesta härvelistä olen huomannut et se kylmäkäynnistin olisi ylipäätään edes toiminu.
__________________
Harbor Cruisers |
#7
|
|||
|
|||
![]()
Jos jotain kiinnostaa niin tässä omat kokemukset levyjarrujen toteutuksesta taka-akselille. Toteutus leimakelpoisilla osilla.
Jarrulevyksi HJ61:n jäähdytetty etulevy. Akselimassa 1400kg. Vetoakselin laipan joutuu koneistamaan tuohon 166mm halkaisijaan. Jarrusatulaksi Transporter T5 takasatulat. Akselimassa1550kg. Jarrusatulalle piti tehdä adapteri. Kuva ei ole mittakaavassa, mutta oleellinen selviää. Materiaalina 6mm S700MC. Lisäksi tarvittiin 23mm holkit, jotta satula tuli oikeaan linjaan jarrulevyn kanssa. Rumpujarrun jarrukilven jätin antamaan suojaa ja siihen piti teurastaa kolo adapterille Itse vaihto oli helpohko. Vanhat romut pois. Samalla uudet laakerit ja stefat. Laakereiden vaihtoon tarvitsee ulosvetäjää ja prässiä tms... Sitten uutta paikalle. Itse laitoin satulan 'ylösalaisin', jotta sain käsijarrun vaijerin akselin yläpuolelle. Ilmaamista varten satula pitää ottaa irti ja kääntää ilmaruuvi ylöspäin. Jarruputkessa on siis pätkä kumiletkua. Ilmaamisen ajaksi jarrupalojen väliin 20mm teräslevy. Itsellä iskunvaimentimet vielä alkuperäisillä paikoilla, niin satulat tuli aika lähelle. Jos jaksaisi tehdä adapterit uudelleen, niin kääntäisin satulaa kauemmaksi iskunvaimentimesta (ylöspäin). Mutta nuo kantotutkat siirtyy aikanaan eri paikkaan niin olkoot nyt näin. Käsijarruvaijerin toteutus vielä kesken, mutta tulee VW omilla osilla. Transporterin omat satulalle tulevat vaijerit ja olikohan Golfin käsijarrun kahvalle tuleva vaijeri, joka on samanlaisella päällä kuin LJ:n vaijeri. Kuvia ehkä viikon päästä. Sitten katsastustekninen kysymys. Jos autossa on kuorman tunteva jarrupaineensäädin taka-akselilla niin saako sen korvata säätimellä ilman yhteyttä taka-akseliin? Eli ruuvattava säädin ilman tankoa, joka seuraa taka-akselia. Näin viikonloppuna Viimeksi muokannut Sumsar : 12.12.2016 10:07 |
#8
|
||||
|
||||
![]()
Sopiiko täällä kysyä, että onko isäukon entisen LJ:n nykyinen omistaja palstalaisia? Joskus kattoin rekkarilla, niin Kärsämäen suunnalla menee. Violetti/harmaa -86 LJ ja rekkari JBR-XXX
|
#9
|
|||
|
|||
![]() tiivisteet
eli nyt tuli vaihdettua pumppuun kannen tiiviste ja kaasuakselin o rengas, osat hain suoraan toyotalta, mutta edelleen vuotaa ja tulee suoraan siitä kylmäkäynnistys härpäkkeestä, kysymys onkin voiko sen vain ottaa pois ja tiivistää laipalla sen reiän? vai tuleeko jotain ottaa huomioon?
|
#10
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
-91 VW Golfin vaijeri eteen ja VW Tranporter taakse. Ei siitä nätti tullut, mutta korjataan kun on todettu toimimattomaksi. Etupäähän pultista säätöruuvi. Ei niin nätti yhdyspala vaijereiden väliin. Nyt kun on vaijerin pituus tiedossa, niin voi prässätä vaijerin päähän kunnollisen pään. Tässä vielä 5cm työvaraa. Vähän arveluttaa kuinka ottavalle paikalle tuo tuli. Mielessä on jo parempikin toteutus, mutta nyt mennään tällä. |
#11
|
|||
|
|||
![]()
Miten kieputtelit vaijerin tuolla satulan päässä? Saisko siitä vielä kuvaa? Joutuiko sinne tekemään vaijerille kiinnikkeitä?
|
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta |
Näkymä | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
hdj:n omistajat tänne. | Kratz | Tekniikka & Jutustelu | 2309 | 03.09.2025 06:41 |
4Runnerin omistajat tänne | Daddy's Toy | Chit-Chat | 34 | 12.10.2022 09:51 |
Suzukin omistajat tänne | Suzukisj410K | Chit-Chat | 260 | 17.06.2015 12:01 |
Volvon omistajat tänne | hoojii | Chit-Chat | 77 | 12.12.2014 23:54 |
Pehmolelukoiran omistajat tänne!!! | baxxter | Chit-Chat | 16 | 24.05.2013 20:27 |