Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 05.12.2016, 14:52
Gulo:n Avatar
Gulo Gulo ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 02.01.09
Sijainti: Karhula
Viestit: 173
Perusasetus

Imusarja hehku


Onko kukaan korvannut LJ:n imusarja hehkua millään ns halvemmalla hehkulla? Toyotalla alennuksien kanssa 1kpl 175e. Ajattelin jotain raktorin hehkua tai joku jenkki dieselin hehku 10-20e kpl.

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 05.12.2016, 20:14
mhk:n Avatar
mhk mhk ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 29.10.09
Sijainti: Kivitaipale, Roi
Viestit: 348
Perusasetus

Eikös se ole jälkihehkun etuvastus, lämpiäähän se toki samalla.
__________________
LandCruiser LJ70 1987 & HDJ80 -90
Projekteja
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 05.12.2016, 22:21
Krisse:n Avatar
Krisse Krisse ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 22.03.09
Sijainti: Kotka
Viestit: 1.105
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Gulo Näytä viesti
Onko kukaan korvannut LJ:n imusarja hehkua millään ns halvemmalla hehkulla? Toyotalla alennuksien kanssa 1kpl 175e. Ajattelin jotain raktorin hehkua tai joku jenkki dieselin hehku 10-20e kpl.
Ei sitä voi korvata millään, oon tutkinu aika paljo. Tai no tietysti jos nyt löydät jostai maailman sähkömarkkinoista sopivan vastuksen (kts edellä) nii sitte, mut miä en ikinä löytäny.

Ja sehän ei oo oikeestaan mikään hehku vaan jälkihehkun vastus, eli jos sitä ei oo tai se ei toimi nii kone ei sillon jälkihehkuta.
__________________
Paskaa tavaraa, huonoa palvelua ja kuitintonta varaosakauppaa tarjoaa rannikkogroup.fi
(perustelut: http://tinyurl.com/gmyvk6f)

wonk.sytes.net/76s/
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 06.12.2016, 01:01
BJ-40/76 BJ-40/76 ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 11.05.09
Sijainti: Oulu
Viestit: 5.055
Perusasetus

Minkä ikäinen LäJä?


Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Gulo Näytä viesti
Onko kukaan korvannut LJ:n imusarja hehkua millään ns halvemmalla hehkulla? Toyotalla alennuksien kanssa 1kpl 175e. Ajattelin jotain raktorin hehkua tai joku jenkki dieselin hehku 10-20e kpl.
Näköjään tuo jälkihehkun etuvastus ei ole ikuinen.....

Noita lienee saatavana käytettynä; kun noita koneita on osina paljon, esim. kansiongelmien vuoksi.... ja vanhimmat LäJät on reipas 30 Vuotta vanhoja?
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 07.12.2016, 00:11
Kuusisto Kuusisto ei ole kirjautuneena
Aloittelija
 
Rekisteröitynyt: 14.10.16
Sijainti: Merikarvia
Viestit: 12
Perusasetus

naftan vuoto


tuossa olikin jo ylhäällä keskustelua pumpun vuoto kohdista.. mulla vuotaa nyt tuosta missä on o rengas numerolla 22790A
onko se nyt joku kylmäkäynnistin härpäke? ja mikä siellä vuotaa? vuoto ei tule pumpun ja laipan välistä vaan jostain tuolta jousen paikkeilta ja tiputtaa siitä 12mm mutterin päästä aika reipasta tahtia..
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 07.12.2016, 18:35
Micco:n Avatar
Micco Micco ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 08.03.05
Sijainti: Turku, Finland.
Viestit: 1.768
Perusasetus

Taitaa sitä akselia pitkin valskata, oiskohan sielläkin orenkaat, en ihan varmaksi kyllä sano.
Omista härveleistä olen poistanut noi kylmäkäynnistin härvelit sitä mukaa kun on alkaneet vuotamaan...ompahan yks vuoto kohta vähemmän. Ja ite ainakin pärjännyt ilmankin, ja itse asiassa yhdessä kuudesta härvelistä olen huomannut et se kylmäkäynnistin olisi ylipäätään edes toiminu.
__________________
Harbor Cruisers
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 12.12.2016, 10:03
Sumsar Sumsar ei ole kirjautuneena
Konkari++
 
Rekisteröitynyt: 18.04.16
Sijainti: Kempele, Suomi
Viestit: 727
Perusasetus

Jos jotain kiinnostaa niin tässä omat kokemukset levyjarrujen toteutuksesta taka-akselille. Toteutus leimakelpoisilla osilla.

Jarrulevyksi HJ61:n jäähdytetty etulevy. Akselimassa 1400kg.
Vetoakselin laipan joutuu koneistamaan tuohon 166mm halkaisijaan.


Jarrusatulaksi Transporter T5 takasatulat. Akselimassa1550kg.

Jarrusatulalle piti tehdä adapteri. Kuva ei ole mittakaavassa, mutta oleellinen selviää.

Materiaalina 6mm S700MC. Lisäksi tarvittiin 23mm holkit, jotta satula tuli oikeaan linjaan jarrulevyn kanssa.

Rumpujarrun jarrukilven jätin antamaan suojaa ja siihen piti teurastaa kolo adapterille


Itse vaihto oli helpohko. Vanhat romut pois. Samalla uudet laakerit ja stefat. Laakereiden vaihtoon tarvitsee ulosvetäjää ja prässiä tms...


Sitten uutta paikalle. Itse laitoin satulan 'ylösalaisin', jotta sain käsijarrun vaijerin akselin yläpuolelle. Ilmaamista varten satula pitää ottaa irti ja kääntää ilmaruuvi ylöspäin. Jarruputkessa on siis pätkä kumiletkua. Ilmaamisen ajaksi jarrupalojen väliin 20mm teräslevy.



Itsellä iskunvaimentimet vielä alkuperäisillä paikoilla, niin satulat tuli aika lähelle. Jos jaksaisi tehdä adapterit uudelleen, niin kääntäisin satulaa kauemmaksi iskunvaimentimesta (ylöspäin). Mutta nuo kantotutkat siirtyy aikanaan eri paikkaan niin olkoot nyt näin.

Käsijarruvaijerin toteutus vielä kesken, mutta tulee VW omilla osilla. Transporterin omat satulalle tulevat vaijerit ja olikohan Golfin käsijarrun kahvalle tuleva vaijeri, joka on samanlaisella päällä kuin LJ:n vaijeri. Kuvia ehkä viikon päästä.

Sitten katsastustekninen kysymys. Jos autossa on kuorman tunteva jarrupaineensäädin taka-akselilla niin saako sen korvata säätimellä ilman yhteyttä taka-akseliin? Eli ruuvattava säädin ilman tankoa, joka seuraa taka-akselia.

Näin viikonloppuna

Viimeksi muokannut Sumsar : 12.12.2016 10:07
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 12.12.2016, 10:46
Samppahj:n Avatar
Samppahj Samppahj ei ole kirjautuneena
Konkari+
 
Rekisteröitynyt: 06.10.15
Sijainti: Vähäkyrö
Viestit: 607
Perusasetus

Sopiiko täällä kysyä, että onko isäukon entisen LJ:n nykyinen omistaja palstalaisia? Joskus kattoin rekkarilla, niin Kärsämäen suunnalla menee. Violetti/harmaa -86 LJ ja rekkari JBR-XXX
__________________
SLCK #552

HJ60 -88
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 14.12.2016, 23:26
Kuusisto Kuusisto ei ole kirjautuneena
Aloittelija
 
Rekisteröitynyt: 14.10.16
Sijainti: Merikarvia
Viestit: 12
Perusasetus

tiivisteet


eli nyt tuli vaihdettua pumppuun kannen tiiviste ja kaasuakselin o rengas, osat hain suoraan toyotalta, mutta edelleen vuotaa ja tulee suoraan siitä kylmäkäynnistys härpäkkeestä, kysymys onkin voiko sen vain ottaa pois ja tiivistää laipalla sen reiän? vai tuleeko jotain ottaa huomioon?
Vastaa lainaten
  #10  
Vanha 19.12.2016, 08:12
Sumsar Sumsar ei ole kirjautuneena
Konkari++
 
Rekisteröitynyt: 18.04.16
Sijainti: Kempele, Suomi
Viestit: 727
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Sumsar Näytä viesti
Jos jotain kiinnostaa niin tässä omat kokemukset levyjarrujen toteutuksesta taka-akselille. Toteutus leimakelpoisilla osilla.

Jarrulevyksi HJ61:n jäähdytetty etulevy. Akselimassa 1400kg.
Vetoakselin laipan joutuu koneistamaan tuohon 166mm halkaisijaan.


Jarrusatulaksi Transporter T5 takasatulat. Akselimassa1550kg.

Jarrusatulalle piti tehdä adapteri. Kuva ei ole mittakaavassa, mutta oleellinen selviää.

Materiaalina 6mm S700MC. Lisäksi tarvittiin 23mm holkit, jotta satula tuli oikeaan linjaan jarrulevyn kanssa.

Rumpujarrun jarrukilven jätin antamaan suojaa ja siihen piti teurastaa kolo adapterille


Itse vaihto oli helpohko. Vanhat romut pois. Samalla uudet laakerit ja stefat. Laakereiden vaihtoon tarvitsee ulosvetäjää ja prässiä tms...


Sitten uutta paikalle. Itse laitoin satulan 'ylösalaisin', jotta sain käsijarrun vaijerin akselin yläpuolelle. Ilmaamista varten satula pitää ottaa irti ja kääntää ilmaruuvi ylöspäin. Jarruputkessa on siis pätkä kumiletkua. Ilmaamisen ajaksi jarrupalojen väliin 20mm teräslevy.



Itsellä iskunvaimentimet vielä alkuperäisillä paikoilla, niin satulat tuli aika lähelle. Jos jaksaisi tehdä adapterit uudelleen, niin kääntäisin satulaa kauemmaksi iskunvaimentimesta (ylöspäin). Mutta nuo kantotutkat siirtyy aikanaan eri paikkaan niin olkoot nyt näin.

Käsijarruvaijerin toteutus vielä kesken, mutta tulee VW omilla osilla. Transporterin omat satulalle tulevat vaijerit ja olikohan Golfin käsijarrun kahvalle tuleva vaijeri, joka on samanlaisella päällä kuin LJ:n vaijeri. Kuvia ehkä viikon päästä.

Sitten katsastustekninen kysymys. Jos autossa on kuorman tunteva jarrupaineensäädin taka-akselilla niin saako sen korvata säätimellä ilman yhteyttä taka-akseliin? Eli ruuvattava säädin ilman tankoa, joka seuraa taka-akselia.

Näin viikonloppuna
Nyt löytyy käsijarrukin.

-91 VW Golfin vaijeri eteen ja VW Tranporter taakse. Ei siitä nätti tullut, mutta korjataan kun on todettu toimimattomaksi.

Etupäähän pultista säätöruuvi.


Ei niin nätti yhdyspala vaijereiden väliin. Nyt kun on vaijerin pituus tiedossa, niin voi prässätä vaijerin päähän kunnollisen pään. Tässä vielä 5cm työvaraa.


Vähän arveluttaa kuinka ottavalle paikalle tuo tuli. Mielessä on jo parempikin toteutus, mutta nyt mennään tällä.
Vastaa lainaten
  #11  
Vanha 19.12.2016, 12:49
Marso Marso ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 29.07.12
Sijainti: Suomi
Viestit: 195
Perusasetus

Miten kieputtelit vaijerin tuolla satulan päässä? Saisko siitä vielä kuvaa? Joutuiko sinne tekemään vaijerille kiinnikkeitä?
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta
Etsi tästä viestiketjusta:

Tarkennettu haku
Näkymä

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
hdj:n omistajat tänne. Kratz Tekniikka & Jutustelu 2309 03.09.2025 06:41
4Runnerin omistajat tänne Daddy's Toy Chit-Chat 34 12.10.2022 09:51
Suzukin omistajat tänne Suzukisj410K Chit-Chat 260 17.06.2015 12:01
Volvon omistajat tänne hoojii Chit-Chat 77 12.12.2014 23:54
Pehmolelukoiran omistajat tänne!!! baxxter Chit-Chat 16 24.05.2013 20:27


Sivu luotu: 12:10 (GMT +2).