![]() |
![]() |
|
Chit-Chat Tämä foorumi on tarkoitettu epämääräiseen jauhamiseen, eikä asian ole pakko liittyä suoraan offroadiin. |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
|||
|
|||
![]() Juu.. no eiköhän tätä ole pohdittu pikkuhiljaa jo aivan riittävästi. Ymmärrän kyllä hyvin, miksi E 63 S 4MATIC+ tarvitaan rata-ajossa. Koska etuakselin kallistuksenvakaaja on taka-akselin kallistuksenvakaajaa jäykempi, kurveissa eniten kevenee aina sisäkaarteen puoleinen eturengas. Etuvetoisella usein kaarteessa kiihdyttäessä sisäkaarteen puoleinen eturengas lyö sutia ja jarruttaessa lukkiutuu herkästi. "Due to safety and stability concerns there is no front differential lock." Tuo johtaa siihen, ettei rata-ajossa ole järkevää käyttää avointa keskitasauspyörästöä. Taka-akselilla on vain pakko olla jatkuva veto. Myös taka-akselin tasauspyörästön lukko on usein perusteltu. Mutta talviliukkaalla taas tilanne on täysin eri. Kaarreajossa vauhti on huomattavasti rauhallisempi, kiihtyvyydet murto-osia rata-ajon vastaavista. Talviliukkaalla varsinkaan jäällä yksikään rengas ei kevene vastaavalla tavalla. Auto ei ns. nosta tassua.
|
#2
|
|||
|
|||
![]()
Etuvetoiset taitaa nostella rata-ajossa herkimmin sisäkurvin puoleista takatassua.
|
#3
|
||||
|
||||
![]() ![]() ![]()
__________________
Itte ku tekee ni saa just semmosen ku sattuu tulemaan! Salon seudun OFF ROAD Ry |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta |
Näkymä | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Myyty 4Matic Mersu | tth | O/M/V Ajoneuvot | 0 | 03.01.2014 22:09 |
Ostetaan BJ 4 Wheel Drive merkki | rattimies | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 4 | 28.07.2009 08:33 |
4 Wheel Drive - Eksytys '08 juttua | Jare | Chit-Chat | 10 | 08.04.2008 18:21 |
Suzuki Four Wheel Drive Techniques | LaaLaa | Linkit | 11 | 02.01.2008 14:46 |
Improve Core System Performance (Win NT/2000/XP) | Lars | Software | 0 | 06.05.2002 10:48 |