Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Chit-Chat

Chit-Chat Tämä foorumi on tarkoitettu epämääräiseen jauhamiseen, eikä asian ole pakko liittyä suoraan offroadiin.

Viestiketju on lukittu

Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
Vanha 22.11.2016, 20:00
perkei:n Avatar
perkei perkei ei ole kirjautuneena
Veteraani

Rekisteröitynyt: 28.07.12
Sijainti: Savolax
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja JiiPee Näytä viesti
"Meemi" kuulostaa sanana jotenkin naisellisen pehmeältä, kuten vaikkapa seireeni
Ai, minusta seireenit on kyllä aika häijyjä olentoja. Toisaalta jonkun vuoden kesäkolli kyllä nimitti minua "saatanan seireeniksi" joten ehkä totuus on jossakin puolivälissä. Pehmeesti häijy ilmaisu.

Meemi siis tarkoittaa netissä leviävää "lentävää lausetta". Joku sanoo vahingossa/tahallaan jotain tyhmää/kivaa ja joku siihen sitten tarttuu ja niin se lähtee leviämään. Meemi voi myös olla netissä kiertävä kuvajuttu, joka onkin ehkä tutumpi käsite meemille, mutta yhtälailla meemi on vähän kuin James Potkukelkan legendaarinen "aa-puu-va" 80-lukulaisen peruskoulun ala-asteen pihalla - yksi aloittaa, kaikki toistaa. Nykyisin ne meemit vaan leviää netin välityksellä.
"Joo elikkäs" lähti elämään omaa elämäänsä keskustelufoorumeilla, mutta siitähän se on lähtöisin, että joku ehkä murretarkoituksessa, ehkä kielellistä taitamattomuuttaan aloitti sillä lauseensa. Loppu on historiaa.

Vanha 22.11.2016, 21:05
JiiPee JiiPee ei ole kirjautuneena
Moderator

Rekisteröitynyt: 13.08.03
Sijainti: Janakkala
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja perkei Näytä viesti
Ai, minusta seireenit on kyllä aika häijyjä olentoja. Toisaalta jonkun vuoden kesäkolli kyllä nimitti minua "saatanan seireeniksi" joten ehkä totuus on jossakin puolivälissä. Pehmeesti häijy ilmaisu.
Heh, ettei vaan ollut jotakin perustetta sille

Lainaus:
Meemi siis tarkoittaa netissä leviävää "lentävää lausetta". Joku sanoo vahingossa/tahallaan jotain tyhmää/kivaa ja joku siihen sitten tarttuu ja niin se lähtee leviämään. Meemi voi myös olla netissä kiertävä kuvajuttu, joka onkin ehkä tutumpi käsite meemille, mutta yhtälailla meemi on vähän kuin James Potkukelkan legendaarinen "aa-puu-va" 80-lukulaisen peruskoulun ala-asteen pihalla - yksi aloittaa, kaikki toistaa.
Juu, luulenpa, että alkaa meemin ajatus aukeamaan. Ne Petelius-Kalliala-Kikkelis-Kokkelis-vitsit tuli kouluaikoja myöhemmin, mutta kyllä niitä työpaikoillakin hoettiin silloin ihan riittämiin. Että sellainen tapaus tällä kertaa...
Vanha 22.11.2016, 22:32
AH AH ei ole kirjautuneena
Veteraani

Rekisteröitynyt: 03.01.11
Sijainti: Kankaanpää
Perusasetus

Mikä pistää ihmisen kirjoittamaan renkaiden myynti-ilmoitukseen "renkaat täysin ehjät, ei paikkailtu" ja kuitenkin renkaita noutaessa ilmenee että yhdessä kumissa on jopa kaksi paikkaa, vituttaa tommoset! (Ei palstalla vaan nettivaraosassa)
Vanha 22.11.2016, 22:41
Rauta Rauta ei ole kirjautuneena
Jäsen

Rekisteröitynyt: 15.05.11
Sijainti: Espoo
Perusasetus

Vielä pieni knoppitieto meemistä. Sana lähtöisin Richard Dawkinsin kirjasta Geenin itsekkyys vuodelta 1976.

https://fi.wikipedia.org/wiki/Geenin_itsekkyys
Vanha 23.11.2016, 03:48
rane58:n Avatar
rane58 rane58 ei ole kirjautuneena
Veteraani+++

Rekisteröitynyt: 25.10.11
Sijainti: Espoo
Red face

Ihan totta.

Aikuisten oikeesti....

Jeep Grand Cherokee 4L suora-6. vm-95.

Oldsmobile 98 Luxury Sedan V8 425cid super rocket. vm-66

Honda CB 750 F2 Seven Fifty. vm-98

MYYTÄVÄNÄ:
https://forums.offipalsta.com/album.php?albumid=8912
Vanha 05.12.2016, 19:49
karvanoppa:n Avatar
karvanoppa karvanoppa ei ole kirjautuneena
Veteraani+++

Rekisteröitynyt: 13.05.07
Sijainti: Pilkanmaa
Perusasetus

Melkee vituttaa, kun laitat auton myyntiin ja laitat ilmoitukseen ei vaihtoa!

Jo heti tarjotaan sitikkaa vaihdossa...

Onko se ilmoituksen lukeminen noin vaikeaa vai luuleeko ihmiset että olen niin sairas että haluan ranskalaisen vaihdossa?!
KYM#5
Vanha 20.12.2016, 17:55
L-200:n Avatar
L-200 L-200 ei ole kirjautuneena
Veteraani+++

Rekisteröitynyt: 28.07.04
Sijainti: Äänekoski, Finland.
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja karvanoppa Näytä viesti
Melkee vituttaa, kun laitat auton myyntiin ja laitat ilmoitukseen ei vaihtoa!

Jo heti tarjotaan sitikkaa vaihdossa...

Onko se ilmoituksen lukeminen noin vaikeaa vai luuleeko ihmiset että olen niin sairas että haluan ranskalaisen vaihdossa?!
höh.. mitä tuosta mieltäsi pahoitat... sanot vain että juu totta kait se kelpaa vaihdossa.. hyvitys on 0€ jätä avaimet penkille...

Vanha 05.12.2016, 21:36
Veteraani

Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja JiiPee Näytä viesti
Heh, ettei vaan ollut jotakin perustetta sille
No todellakin oli, mutta ei nyt puhuta siitä.

Mua ihmetyttää eli lähes vituttaa, kun ei täälläpäin ihmiset osaa käyttää pitkiä ajovaloja. Voisin nyt luetella tähän lukuisia eri esimerkkejä niiden väärinkäytöstä, mutta tyydyn vaan toteamaan, että voihan pee. Ei JiiPee mutta joku muu pee.

Vanha 11.12.2016, 07:14
MiKo:n Avatar
MiKo MiKo ei ole kirjautuneena
Veteraani+

Rekisteröitynyt: 03.06.06
Sijainti: Rovaniemi
Perusasetus

Ihmetyttää nämä Suomen aina vain nousevat verot ja hinnat.
Jos vähänkin pystyy ennakoimaan niin nykyään tilaan kaikki tavarat ulkomailta ja maksan verot sinne. Esimerkkinä vaikka moottoriöljyä tilasin, Motonetissä litrahinta 11.20€ (4litran pytty), Saksassa sama öljy hieman reilu 6€/litra kotiin kannettuna. No ei mulla ainakaan tarvi kahesti miettiä ja tilaan kerralla parin vuoden tarpeet.
Toinen esimerkki, nastarenkaat SUV (ihan merkkirenkaat, ei made in Russia) hinta Suomessa lähes tonnin (asennettuna 950€), Saksasta 650€ kotiin kannettuna, Venäjältä 350€ (asennettuna, siis tismalleen sama rengas). No ei mulla taaskaan tarvi miettiä ja hyvällä omallatunnolla kannan rahani muualle. Ja tätä listaa voisin jatkaa aika paljon.

Eli ei vituta (minulla kun on vapaus valita mistä ostan), mutta ihmetyttää vain koska nämä meidän päättäjät tajuaa tämän matematiikan, että antamalla kepin sijasta porkkanaa saadaan parempia tuloksia..
Ja väitän, että en ole ainoa joka näin tekee..
Vanha 11.12.2016, 10:34
fordson fordson ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+

Rekisteröitynyt: 25.07.15
Sijainti: suomi
Perusasetus

Viime viikolla tilasin saksasta tavaraa neljällä tonnilla. Suomessa ois ollu pari tonnia enemmän.
Vanha 11.12.2016, 13:33
vellihousu:n Avatar
vellihousu vellihousu ei ole kirjautuneena
Konkari+

Rekisteröitynyt: 26.01.10
Sijainti: kirkkonummi
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja MiKo Näytä viesti
Ihmetyttää nämä Suomen aina vain nousevat verot ja hinnat.
Jos vähänkin pystyy ennakoimaan niin nykyään tilaan kaikki tavarat ulkomailta ja maksan verot sinne. Esimerkkinä vaikka moottoriöljyä tilasin, Motonetissä litrahinta 11.20€ (4litran pytty), Saksassa sama öljy hieman reilu 6€/litra kotiin kannettuna. No ei mulla ainakaan tarvi kahesti miettiä ja tilaan kerralla parin vuoden tarpeet.
Toinen esimerkki, nastarenkaat SUV (ihan merkkirenkaat, ei made in Russia) hinta Suomessa lähes tonnin (asennettuna 950€), Saksasta 650€ kotiin kannettuna, Venäjältä 350€ (asennettuna, siis tismalleen sama rengas). No ei mulla taaskaan tarvi miettiä ja hyvällä omallatunnolla kannan rahani muualle. Ja tätä listaa voisin jatkaa aika paljon.

Eli ei vituta (minulla kun on vapaus valita mistä ostan), mutta ihmetyttää vain koska nämä meidän päättäjät tajuaa tämän matematiikan, että antamalla kepin sijasta porkkanaa saadaan parempia tuloksia..

Ja väitän, että en ole ainoa joka näin tekee..

Sitte vielä kerrot puusilmälle ,(eli mulle) mistä noi kannattaa tilata
Vanha 11.12.2016, 13:43
Veteraani

Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja vellihousu Näytä viesti
x2

Vanha 11.12.2016, 14:36
MiKo:n Avatar
MiKo MiKo ei ole kirjautuneena
Veteraani+

Rekisteröitynyt: 03.06.06
Sijainti: Rovaniemi
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja vellihousu Näytä viesti
Lainaus:
x2
https://oeldepot24.de Vaikkapa tuolta.
Viestiketju on lukittu

Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)

Työkalut Etsi tästä viestiketjusta
Etsi tästä viestiketjusta:

Tarkennettu haku
Näkymä

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Kerro mikä vituttaa vuonna 2013 Ewerglade Chit-Chat 1816 01.01.2014 17:16
Kerro mikä vituttaa vuonna 2012! Rompe1 Chit-Chat 1140 03.01.2013 18:50
Ostettu HALPA, eli lähes ilmainen auto kuningaskulkuri O/M/V Ajoneuvot 6 07.12.2012 12:46
kerro mikä vituttaa tjl Chit-Chat 4977 12.04.2012 08:28
pajeron kardaani ihmetyttää... Rekisteröimätön Tekniikka & Jutustelu 6 26.08.2009 17:55

Sivu luotu: 16:21 (GMT +2).