![]() |
![]() |
|
Chit-Chat Tämä foorumi on tarkoitettu epämääräiseen jauhamiseen, eikä asian ole pakko liittyä suoraan offroadiin. |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
|||
|
|||
![]()
Lainaus:
Ajatellaan tilannetta että olet talvella jäisellä parkkipaikalla ja eturenkaat käännettynä. Tällöin BMW:n ratkaisu toimii 100 % takavetoisena: "When parking, the system reacts to the need for high manoeuvrability at low speed by opening the clutch completely so the powertrain functions optimally." http://www.bmw.com.cy/cy_rb/en/insig...icle=mm_xdrive Saksassahan ei tule mitään ongelmaa - parkkipaikat kun eivät ole jäisiä. En kuitenkaan haluaisi pyöritellä "nelivetoista" autoa takavetoisena jäisellä parkkialueella. Tulisi olo, että olen maksanut turhasta ostaessani nelivetoisen auton. Paras ratkaisuhan Suomen talvessa olisi keskitasauspyörästö, jonka saa tarvittaessa lukkoon. "DYNAMIC SELECT provides up to six transmission modes: COMFORT, SLIPPERY, SPORT, INDIVIDUAL, OFF-ROAD for easy terrain and, with the optional Off-Road Engineering package, the OFF-ROAD+ mode. With this, the low-range gearbox and centre differential lock also intervene if necessary in order to ensure a high degree of driveability in demanding off-road terrain." https://www.mercedes-benz.com/en/mer...ss-among-suvs/
|
#2
|
||||
|
||||
![]()
Minähän en näistä mb- ja bmw-sovelluksista mitään tiedä, mutta perhepiirissä on sekä 2015- mallin A6 torsen-quattrolla että 4-polven haldex vw ja kyllä näistä kahdesta sähköinen on parempi. Erot ei ole isoja, mutta esimerkiksi lumipöpperössä risteyksessä ifa puskee herkemmin ja vetelee kiihdyttäessä käsille tuntuvammin.
Molemmat autot henkilöbiilejä, sedani ja farmari, molemmissa 250 kaakkia, toinen tupaöljyllä ja toinen bensalla. Rengasleveys ja muutenkin kumit hyvin lähellä toisiaan. Ja tämä tosiaan vain tästä 4-polven sähkövedosta, edellinen sukupolvi on paljon huonompi.
__________________
If idiots could fly, internet would be an airport. |
#3
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
Nyt on puolipitkä Sprinteri kytkettävällä nelivedolla ja taka-akselin lukolla ja huomaa kyllä että sitä nelivetoa saa kytkeä ettei tartte takavedolla suditellen yrittää liikkeelle kun on liukasta ja mäkeä. |
#4
|
||||
|
||||
![]()
Pahoittelut tylystä artikuloinnista, ihan asiallisesti toimii aiempikin haldex, tuo 4. sukupolvi vaan jakaa voimaa ajotilanteen mukaan ja sen esimerkiksi talvella kaarreajossa huomaa. Vastaava 3C -pasuuna meilläkin, sen verran tuoreempaa sorttia sitten vaan että nelivetotekniikka vaihtunut.
__________________
If idiots could fly, internet would be an airport. |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta |
Näkymä | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Myyty 4Matic Mersu | tth | O/M/V Ajoneuvot | 0 | 03.01.2014 22:09 |
Ostetaan BJ 4 Wheel Drive merkki | rattimies | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 4 | 28.07.2009 08:33 |
4 Wheel Drive - Eksytys '08 juttua | Jare | Chit-Chat | 10 | 08.04.2008 18:21 |
Suzuki Four Wheel Drive Techniques | LaaLaa | Linkit | 11 | 02.01.2008 14:46 |
Improve Core System Performance (Win NT/2000/XP) | Lars | Software | 0 | 06.05.2002 10:48 |