Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Chit-Chat

Chit-Chat Tämä foorumi on tarkoitettu epämääräiseen jauhamiseen, eikä asian ole pakko liittyä suoraan offroadiin.

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 21.11.2016, 16:13
Wilhelm Maybach Wilhelm Maybach ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 21.11.16
Sijainti: Lahti
Viestit: 30
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja petr Näytä viesti
Ei oo kyllä kukaan moittinut ainakaan BMW:n ratkaisua minun korviin....suhteellisen tehokkaissa paketeissa saavat runtua ihan kuivallakin asfaltilla. Paljon enemmän kai noita on määrällisesti liikenteessä kuin mersun 4-matickkeja? Ja luultavasti molemmat häviää (ainakin... )määrissä subarun (visko) ja audin (pääosin torseni + haldexin eri variaatiot) nelivedoille...

ja nythän ei puhuta "maastureista" vaan yleiskäyttöisistä tai pääosin maantiellä käytettävistä käyttöautoista...?
BMW:n ratkaisu toimiikin vain silloin, kun halutaan 448 kW tiehen kuivalla asfaltilla suoraan ajettaessa.

Ajatellaan tilannetta että olet talvella jäisellä parkkipaikalla ja eturenkaat käännettynä. Tällöin BMW:n ratkaisu toimii 100 % takavetoisena:

"When parking, the system reacts to the need for high manoeuvrability at low speed by opening the clutch completely so the powertrain functions optimally."
http://www.bmw.com.cy/cy_rb/en/insig...icle=mm_xdrive

Saksassahan ei tule mitään ongelmaa - parkkipaikat kun eivät ole jäisiä. En kuitenkaan haluaisi pyöritellä "nelivetoista" autoa takavetoisena jäisellä parkkialueella. Tulisi olo, että olen maksanut turhasta ostaessani nelivetoisen auton.

Paras ratkaisuhan Suomen talvessa olisi keskitasauspyörästö, jonka saa tarvittaessa lukkoon.

"DYNAMIC SELECT provides up to six transmission modes: COMFORT, SLIPPERY, SPORT, INDIVIDUAL, OFF-ROAD for easy terrain and, with the optional Off-Road Engineering package, the OFF-ROAD+ mode. With this, the low-range gearbox and centre differential lock also intervene if necessary in order to ensure a high degree of driveability in demanding off-road terrain."
https://www.mercedes-benz.com/en/mer...ss-among-suvs/

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 21.11.2016, 21:37
Uazmies:n Avatar
Uazmies Uazmies ei ole kirjautuneena
Konkari++
 
Rekisteröitynyt: 28.03.05
Sijainti: suami
Viestit: 716
Perusasetus

Minähän en näistä mb- ja bmw-sovelluksista mitään tiedä, mutta perhepiirissä on sekä 2015- mallin A6 torsen-quattrolla että 4-polven haldex vw ja kyllä näistä kahdesta sähköinen on parempi. Erot ei ole isoja, mutta esimerkiksi lumipöpperössä risteyksessä ifa puskee herkemmin ja vetelee kiihdyttäessä käsille tuntuvammin.

Molemmat autot henkilöbiilejä, sedani ja farmari, molemmissa 250 kaakkia, toinen tupaöljyllä ja toinen bensalla. Rengasleveys ja muutenkin kumit hyvin lähellä toisiaan.

Ja tämä tosiaan vain tästä 4-polven sähkövedosta, edellinen sukupolvi on paljon huonompi.
__________________
If idiots could fly, internet would be an airport.
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 22.11.2016, 10:24
Finnhopper Finnhopper ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 28.09.11
Sijainti: Valkeala
Viestit: 77
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Uazmies Näytä viesti
Minähän en näistä mb- ja bmw-sovelluksista mitään tiedä, mutta perhepiirissä on sekä 2015- mallin A6 torsen-quattrolla että 4-polven haldex vw ja kyllä näistä kahdesta sähköinen on parempi. Erot ei ole isoja, mutta esimerkiksi lumipöpperössä risteyksessä ifa puskee herkemmin ja vetelee kiihdyttäessä käsille tuntuvammin.

Molemmat autot henkilöbiilejä, sedani ja farmari, molemmissa 250 kaakkia, toinen tupaöljyllä ja toinen bensalla. Rengasleveys ja muutenkin kumit hyvin lähellä toisiaan.

Ja tämä tosiaan vain tästä 4-polven sähkövedosta, edellinen sukupolvi on paljon huonompi.
Itse ajelin reilun 250tkm 3C Passatilla missä on Gen2 Haldex ja täytyy sanoa että ei tuolla ole mitään ongelmia, kelissä kuin kelissä normaalissa käytössä. Rallia en ajanut, mutta pitkiä siivuja kaikenlaisissa olosuhteissa. Menee vakaasti ja risteyksistä lähtee ihan sama mitä on alla. En olis luopunut jos ei olis työmatkat loppuneet, oli vaan pirun hyvä auto.
Nyt on puolipitkä Sprinteri kytkettävällä nelivedolla ja taka-akselin lukolla ja huomaa kyllä että sitä nelivetoa saa kytkeä ettei tartte takavedolla suditellen yrittää liikkeelle kun on liukasta ja mäkeä.
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 22.11.2016, 10:47
Uazmies:n Avatar
Uazmies Uazmies ei ole kirjautuneena
Konkari++
 
Rekisteröitynyt: 28.03.05
Sijainti: suami
Viestit: 716
Perusasetus

Pahoittelut tylystä artikuloinnista, ihan asiallisesti toimii aiempikin haldex, tuo 4. sukupolvi vaan jakaa voimaa ajotilanteen mukaan ja sen esimerkiksi talvella kaarreajossa huomaa. Vastaava 3C -pasuuna meilläkin, sen verran tuoreempaa sorttia sitten vaan että nelivetotekniikka vaihtunut.
__________________
If idiots could fly, internet would be an airport.
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta
Etsi tästä viestiketjusta:

Tarkennettu haku
Näkymä

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Myyty 4Matic Mersu tth O/M/V Ajoneuvot 0 03.01.2014 22:09
Ostetaan BJ 4 Wheel Drive merkki rattimies O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 4 28.07.2009 08:33
4 Wheel Drive - Eksytys '08 juttua Jare Chit-Chat 10 08.04.2008 18:21
Suzuki Four Wheel Drive Techniques LaaLaa Linkit 11 02.01.2008 14:46
Improve Core System Performance (Win NT/2000/XP) Lars Software 0 06.05.2002 10:48


Sivu luotu: 02:11 (GMT +2).