![]() |
|
|
|||||||
| Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
|
|
#1
|
|||
|
|||
|
Kiitos! Tarvii haeskella liitin sieltä jostain.
|
|
#2
|
||||
|
||||
|
Kysymys sähkömiehille. Olen kytkemässä Eberspächeriä hodariin. Nyt pitäis kytkeä sisäpuhaltimen ohjaus. Katkaisenko tuon lämppärin releeltä puhallinmoottorille menevän piuhan. Ilmeisesti sini/keltainen L-Y. Ja tuo kierrätetään eberin kautta takaisin puhallin moottorille. Tuolloinhan siinä toimii nopeussäätö. Eli se nopeus joka autoa sammuttaessa jäi valituksi on myös silloin kun eberi käynnistyy??
ohessa selventävä kuva |
|
#3
|
||||
|
||||
|
ÅNo ei sitä ainakaan noin voi tehdä miten piirsin. Tuolla kytkennällä menee maihin releen kautta. Mitäpä jos ohjaa tuota relettä eli sähkö tuohon releen napaan 3. Pitääpi kokeilla.
|
|
#4
|
|||
|
|||
|
Ei mitään varmaa tietoa, mutta muistaakseni jossain oli että puhallin pyörii 1-nopeudella webaston käydessä ettei tyhjennä heti akkua
|
|
#5
|
||||
|
||||
|
Toimii se sittenkin niin kuten suunittelin. Eli tuon kuvan mukaan. Vaihtorele estää ettei virta mene tuonne rrleelle päin. Mut nopeus säätö ei toimi, eli pyörii samaa vauhtia kokoajan. Mulla on vx mallin nopeus valinta eli napeilla. En tiiä johtuuko siitä
|
|
#6
|
|||
|
|||
|
Itellä sama homma edessä webaston kans.
Webaston oma johtosarja on semmonen että se antaa releen kautta plussan webaston omasta johtosarjasta, eli sitä ei kytketä mihinkään "väliin" Toki sekin onnistuu jos puukottaa sen johtosarjan. Mutta killerwon linkkamasta kuvasta tuli ahaaelämys... Onko tuo nopeussäätövastus maapuolella? Ite ajattelin kytkeä tuon webaston antaman puhallinjännitteen etuvastuksen ykkösnastaan mutta eipä se onnistukkaan jos tuo etuvastus on tosiaan maapuolella. Toinenkin onkkelma ois. Mikä on hyvä kytkinpaketti tuolle 275mm vauhtipyörälle? Nyt on uudenkarhea (~40tkm ajettu) tamgearsin paketti joka ei pidä vedätyksessä, ja alkaa luistaa heti kun hipaiseekin kytkinpoljinta. Viimeksi muokannut Mika_T : 12.11.2016 19:46 |
|
#7
|
||||
|
||||
|
Oheisessa linkissä http://htftp.offroadsz.com/marinhake...g_Diagram2.pdf sivulla 94 löytyy kytkentä kaavio.
Maapuolella tuo vastus on. Jos kytken sähkön tuohon Heater Relay nastaan 3 niin silloin toimii nopeussäätö. Haittapuolena että kun 3 nastaan kytkee virran niin se on sama asia kun vääntäisi virta-avaimen asentoon IG1. En tiiä onko siitä haittaa. Pitäis mitata kuinka paljon tuolloin ottaa virtaa, jottei akut tyhjenis ihan heti. No jos joku sähkö speliasti kertoon miten tuo kannattaa kytkeä jotta nopeussäätö toimii kun eberi kytkee sähköt puhaltimelle. |
![]() |
| Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
| Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta |
| Näkymä | |
|
Samanlaisia viestiketjuja
|
||||
| Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
| 4Runnerin omistajat tänne | Daddy's Toy | Chit-Chat | 34 | 12.10.2022 09:51 |
| Suzukin omistajat tänne | Suzukisj410K | Chit-Chat | 260 | 17.06.2015 12:01 |
| Pehmolelukoiran omistajat tänne!!! | baxxter | Chit-Chat | 16 | 24.05.2013 20:27 |
| Jeepin Omistajat Tänne | KössiKenguru | Chit-Chat | 114 | 03.10.2012 19:02 |
| BULLTERRIERIN omistajat tänne! | Urbancityboy | Chit-Chat | 14 | 20.09.2009 18:30 |