Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Maasturiprojektit

Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn.

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 17.10.2016, 13:59
Repro:n Avatar
Repro Repro ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 14.10.04
Sijainti: Lappeenranta, Finland.
Viestit: 9.050
Perusasetus

Sillä boksista tulevalla flektien ohjauspiuhalla ohjataan (muistaakseni) maata.
Ite painin saman ongelman kanssa kunnes Kankku vihjas tästä.
Kerro sit miten toimii, ajatuksena oli itselläkin uudessa kokoonpanossa säilyttää alkuperäinen pumppu ja sähköinen olisi lisänä.
Edellisessä kokoonpanossa oli ohjeen mukaan alkuperäinen vesipumppu poistettu käytöstä ja termari poistettu, vesi kiersi liian nopeasti koneen etupäässä eikä vaihtunut kannen takana kuten pitäisi.
Termari tuli sitten laitettua takaisin yhdellä 8 mm ylimääräisellä reiällä varustettuna jolloin lämmöt pysyi paremmin kurissa.

__________________
Montenegro Offroad Club#10
Montenegro Racing #4
Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 17.10.2016, 18:34
mparty:n Avatar
mparty mparty ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 29.09.10
Sijainti: Tyrnävä
Viestit: 1.516
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Repro Näytä viesti
Sillä boksista tulevalla flektien ohjauspiuhalla ohjataan (muistaakseni) maata.
Kappas, kappas, ei olis pitäny turhan kiireessä ennen jahtireissua noita kytkeä Nyt reissun jälkeen kaivoin asennusohjeet
netistä ja totta, se on releen ohjaus mutta maa. Kiitosta vinkistä!
__________________
Lakeuden Maastoautoilijat ry / LaMaas Offroad
http://www.facebook.com/LaMaasRy
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 18.10.2016, 22:25
sisua45:n Avatar
sisua45 sisua45 ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 03.03.06
Sijainti: Treen kupeesta
Viestit: 8.330
Perusasetus

Työkaverilla oli muinoin 440 isolohko katukiihdyttely Valiant, jossa oli jäähdytin takaluukussa. Autossa oli alkuperäinen hihnavetoinen pumppu ja sen kaverina sähköpumppu. Tuloksena lämpöongelmia, ja ilmaus ongelmia.

Sitten hän otti sähköpumpun pois, ilmasi putkiston, ja kaikki toimi täydellisesti. Sekä kaduilla ja kiihdytyskilpailuissa. Takana olevassa jäähdyttimessä oli sähköflekti.

Eli auto toimi alkuperäisellä vesipumpulla hienosti, vaikka jäähdytin oli viety painon siirron takia tavaratilaan.
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 26.10.2016, 20:02
mparty:n Avatar
mparty mparty ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 29.09.10
Sijainti: Tyrnävä
Viestit: 1.516
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja sisua45 Näytä viesti
Työkaverilla oli muinoin 440 isolohko katukiihdyttely Valiant, jossa oli jäähdytin takaluukussa. Autossa oli alkuperäinen hihnavetoinen pumppu ja sen kaverina sähköpumppu. Tuloksena lämpöongelmia, ja ilmaus ongelmia.

Sitten hän otti sähköpumpun pois, ilmasi putkiston, ja kaikki toimi täydellisesti. Sekä kaduilla ja kiihdytyskilpailuissa. Takana olevassa jäähdyttimessä oli sähköflekti.

Eli auto toimi alkuperäisellä vesipumpulla hienosti, vaikka jäähdytin oli viety painon siirron takia tavaratilaan.
Tätä tuli kokeiltua pelkällä orkkispumpulla ja minusta sen kapasiteetti ei ihan riittäny. Katotaan miten pelaa yhdistelmänä
ja jos ei pelaa niin voi olla että teen tähän saman kuin tuohon vihreään ja sutasen mekaanisesta siivet pois eli pelkälle sähköselle pumpulle.
__________________
Lakeuden Maastoautoilijat ry / LaMaas Offroad
http://www.facebook.com/LaMaasRy
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 26.10.2016, 20:18
mparty:n Avatar
mparty mparty ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 29.09.10
Sijainti: Tyrnävä
Viestit: 1.516
Perusasetus

Pitkästä aikaa pääsi tämänkin kimppuun kun sain nuo cybressin leimarenkaat lainaan ja poistin snorkkelin pään niin mahtui ajamaan talliin.
Jäi jopa sentti karmiin pelivaraa

Click image for larger version

Name:	WP_20161022_14_07_22_Pro.jpg
Views:	213
Size:	94,7 Kt
ID:	74131Click image for larger version

Name:	WP_20161022_14_08_39_Pro.jpg
Views:	209
Size:	97,0 Kt
ID:	74132Click image for larger version

Name:	WP_20161022_14_08_54_Pro.jpg
Views:	183
Size:	91,3 Kt
ID:	74133

Sähkötöitä tullu tehtyä sen verran että lisäsin yhden releen tuohon flektien ohjauksen ja ohjainboksin väliin jotta sain maalla
ohjattua noita flektejä. Ei ruvennu flektit vieläkään boksin säätämänä pyörimään, suoraan jos antoi maata ohjauspiuhaan
flektit kyllä pyörähtää. Aikani tuota ihmettelin ja tulin siihen lopputulokseen että tuosta boksista on tuo flektien ohjaus jotenkin
kärähtänyt. Ebaystä löyty onneks alle satasen uus boksi, joten katotaan miten pelaa kun vaihdan boksin.

Kahvojen taakse nuo suoja-alumiinit varmistin poppareilla paikoilleen, ei niin nätti mutta pitäs toimia.

Click image for larger version

Name:	WP_20161026_20_33_35_Pro.jpg
Views:	200
Size:	36,3 Kt
ID:	74134

Sitten rupesin puuhastelemaan takavinssin parissa eli asensin ensin takapalkkiin mönkijän liukukidan ja sitten rupesin
suunnittelemaan muiden kitojen paikkoja.

Click image for larger version

Name:	WP_20161026_20_27_54_Pro.jpg
Views:	212
Size:	48,9 Kt
ID:	74135Click image for larger version

Name:	WP_20161026_20_33_12_Pro.jpg
Views:	193
Size:	55,6 Kt
ID:	74136

Vinssin iholle tulee varmaan tuohon yks leveä kita, kulmaa tuohon tulee narulle jonkun verran, mutta ei voi mitään.

Click image for larger version

Name:	WP_20161026_20_45_58_Pro.jpg
Views:	230
Size:	57,7 Kt
ID:	74137Click image for larger version

Name:	WP_20161026_20_46_05_Pro.jpg
Views:	235
Size:	57,8 Kt
ID:	74138Click image for larger version

Name:	WP_20161026_20_46_19_Pro.jpg
Views:	209
Size:	54,0 Kt
ID:	74139Click image for larger version

Name:	WP_20161026_20_48_08_Pro.jpg
Views:	215
Size:	63,2 Kt
ID:	74141

Tuohon pyöreän runkopalkin alle pitänee laittaa leveä kita että puolaa narun tasasemmin rummulle. Parempi oli tilan puolesta
tollanen kapea mönkkärin kita mutta mitenhän puoluksen käy jos semmosen siihen pulttaa?

Click image for larger version

Name:	WP_20161026_20_46_43_Pro.jpg
Views:	195
Size:	70,3 Kt
ID:	74140

Sylkyille pitää tehdä kiinnitykset noille main.

Click image for larger version

Name:	WP_20161026_20_48_24_Pro.jpg
Views:	222
Size:	66,3 Kt
ID:	74142Click image for larger version

Name:	WP_20161026_20_49_27_Pro.jpg
Views:	230
Size:	62,1 Kt
ID:	74143

Kunhan saa takavinssin kidat ja ohjauksen tekastua vois alkaa sunnittelemaan eteen vinssipuskuria. Vielä ei ole selkeää
visiota minkälaisen siitä tekasis, tekeekö koko leveän joka suojaa korin kulmat vai minimoiko etuylityksen lisäyksen ja tekee vain
rungon levyisen...
__________________
Lakeuden Maastoautoilijat ry / LaMaas Offroad
http://www.facebook.com/LaMaasRy
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 26.10.2016, 21:08
Nikuzai Nikuzai ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 02.12.12
Sijainti: Suomussalmi
Viestit: 3.863
Perusasetus

Miksi vinssin vaijeri koukaamaan yläkautta

Miksei ton vinssinpedin alta ja akselin päältä tai kita vinssinpedin alapuolelle?
__________________
Positiivinen rasismi?

Jos ei natiivi pyytää jotain se pitää antaa ja vähän päälle, ettei vaan olisi rasisti ja pilaisi ihanaa monikulttuurisuutta.
Jos natiivi pyytää jotain se pitää kieltää ja vähän päälle, ettei vaan olisi rasisti ja pilaisi ihanaa monikulttuurisuutta.
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 27.10.2016, 07:48
mparty:n Avatar
mparty mparty ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 29.09.10
Sijainti: Tyrnävä
Viestit: 1.516
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Nikuzai Näytä viesti
Miksi vinssin vaijeri koukaamaan yläkautta

Miksei ton vinssinpedin alta ja akselin päältä tai kita vinssinpedin alapuolelle?
Totta, pitääpä illalla kattoa miten kita passais tuon palkin alapuolelle.
__________________
Lakeuden Maastoautoilijat ry / LaMaas Offroad
http://www.facebook.com/LaMaasRy
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 27.10.2016, 12:15
mparty:n Avatar
mparty mparty ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 29.09.10
Sijainti: Tyrnävä
Viestit: 1.516
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja kivinen Näytä viesti
Näyttääkö vaan tuo voimanulosotto siltä, että tuohon autoon pitäisi saada toinenkin taka-akseli? Pyöriikö samaa tahtia kuin kardaanilähdöt pitkällä puolella vai miten?
Ulosotto pyörii samaa tahtia vaihdelaatikon kanssa eli jakolaatikko ei vaikuta nopeuteen.
__________________
Lakeuden Maastoautoilijat ry / LaMaas Offroad
http://www.facebook.com/LaMaasRy
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 27.10.2016, 20:53
mparty:n Avatar
mparty mparty ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 29.09.10
Sijainti: Tyrnävä
Viestit: 1.516
Perusasetus

Tänään tuli illasta jatkettua tuon takavinssin kitojen suunnittelua, Nikuzain vinkistä testasin tuota vinssin lähintä kitaa
tuohon palkin alle:

Click image for larger version

Name:	WP_20161027_20_15_04_Pro.jpg
Views:	253
Size:	64,5 Kt
ID:	74176

Ja tekasin keskimmäiselle mönkkärikidalle kiinnikkeen jonka heftasin poikkipalkkiin.

Click image for larger version

Name:	WP_20161027_21_00_06_Pro.jpg
Views:	216
Size:	65,8 Kt
ID:	74177Click image for larger version

Name:	WP_20161027_21_00_19_Pro.jpg
Views:	281
Size:	56,8 Kt
ID:	74178

Vinssiä lähimmän kidan ja takakardaanin välissä on jonkin verran tilaa mutta pitää varmistaa ettei sisäänjoustossa tuu ongelmia.

Etuvinssiä varten tavaroita keräilin myös, pitää jossain vaiheessa ruveta tuotakin keulille suunnittelemaan.

Click image for larger version

Name:	WP_20161027_21_04_12_Pro.jpg
Views:	220
Size:	69,6 Kt
ID:	74179

Vetopisteitä ja takapuskurin heijastimetkin tuli hommattua odottelemaan asennusta:

Click image for larger version

Name:	WP_20161027_21_03_22_Pro.jpg
Views:	221
Size:	97,7 Kt
ID:	74180
__________________
Lakeuden Maastoautoilijat ry / LaMaas Offroad
http://www.facebook.com/LaMaasRy
Vastaa lainaten
  #10  
Vanha 27.10.2016, 23:54
Säätäjä_setä:n Avatar
Säätäjä_setä Säätäjä_setä ei ole kirjautuneena
Konkari++
 
Rekisteröitynyt: 07.12.08
Sijainti: Espoo
Viestit: 707
Perusasetus

Vesipumput


Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja mparty Näytä viesti
Tätä tuli kokeiltua pelkällä orkkispumpulla ja minusta sen kapasiteetti ei ihan riittäny. Katotaan miten pelaa yhdistelmänä
ja jos ei pelaa niin voi olla että teen tähän saman kuin tuohon vihreään ja sutasen mekaanisesta siivet pois eli pelkälle sähköselle pumpulle.
Lueskelin taas pitkästä aikaa tätä hienoa ja innostavaa topikkia. Hatun nosto innolle, jaksamiselle ja työn laadulle.

Ennen kuin kuohit tuon vesipumpun siivet kannattaa varmistaa muutama juttu ja funtsailla vähän. En tiedä miten vanhassa Hurrikaanissa on, mutta yleensä jäähdytyskierto on toteutettu suunnilleen näin:

Kun kone on kylmä ja termostaatti kiinni vesi ei kierrä syylarissa. Yleensä kierrossa on kuitenkin sellainen kanava, että termarin ollessa kiinni pumppu pyörittää nestettä moottorin lohkon läpi. Tällä varmistetaan, että seisovaan nesteeseen/moottorin eri osiin ei synny kuumia pisteitä. Pumppu lykkää tavaraa myös lämppäri piiriin.

Termostaatissa on myös pieni reikä tai ohivirtaus jotta termostaatti saa näytteen koneen vallitsevasta lämmöstä.

Kun termostaatin aukeamislämpö on saavutettu avautuu termostaatti ja neste alkaa kiertää myös syylarin kautta. Kun syylari "on hoitanut hommansa" ja termostaatin ohi virtaava neste jäähtyy niin termostaatti kulkeutuu ja katkaisee nestekierron syylariin.


Eli jos tällaiseen piiriin lisää apu pumpun se pitäisi saada käynnistymään termostaatin kanssa samassa lämmössä tai ehkä vähän ylempänä. Eli sähköpumppu päälle vasta kun termari on auki. Tätä säätöä/ohjausta voisi koittaa tehdä syylarin tuloputken lämpöä mittaamalla.
Vastaa lainaten
  #11  
Vanha 28.10.2016, 08:28
mparty:n Avatar
mparty mparty ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 29.09.10
Sijainti: Tyrnävä
Viestit: 1.516
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Säätäjä_setä Näytä viesti
Ennen kuin kuohit tuon vesipumpun siivet kannattaa varmistaa muutama juttu ja funtsailla vähän. En tiedä miten vanhassa Hurrikaanissa on, mutta yleensä jäähdytyskierto on toteutettu suunnilleen näin:

Kun kone on kylmä ja termostaatti kiinni vesi ei kierrä syylarissa. Yleensä kierrossa on kuitenkin sellainen kanava, että termarin ollessa kiinni pumppu pyörittää nestettä moottorin lohkon läpi. Tällä varmistetaan, että seisovaan nesteeseen/moottorin eri osiin ei synny kuumia pisteitä. Pumppu lykkää tavaraa myös lämppäri piiriin.

Termostaatissa on myös pieni reikä tai ohivirtaus jotta termostaatti saa näytteen koneen vallitsevasta lämmöstä.

Kun termostaatin aukeamislämpö on saavutettu avautuu termostaatti ja neste alkaa kiertää myös syylarin kautta. Kun syylari "on hoitanut hommansa" ja termostaatin ohi virtaava neste jäähtyy niin termostaatti kulkeutuu ja katkaisee nestekierron syylariin.


Eli jos tällaiseen piiriin lisää apu pumpun se pitäisi saada käynnistymään termostaatin kanssa samassa lämmössä tai ehkä vähän ylempänä. Eli sähköpumppu päälle vasta kun termari on auki. Tätä säätöä/ohjausta voisi koittaa tehdä syylarin tuloputken lämpöä mittaamalla.
Vihreässä Jeepissä tämä oli hoidettu niin että termarissa oli pari ylimäärästä reikää jotka päästi enemmän nestettä
syylärille ja samalla syylärin menoputkessa olevalle ohjauksen anturille. Ohjaus oli säädetty näppituntumalta sopivalle
astemäärälle joka tais olla termarin rajan tuntumassa. Tuo boksihan kierrättää nestettä koko ajan mutta jos lämpö on
alempana kuin asetettu raja, neste kiertää hitaammin.

Click image for larger version

Name:	Untitled.jpg
Views:	133
Size:	112,7 Kt
ID:	74184

Ohjeissa on vain mainittu että mekaanisen pumpun siivet pitäs poistaa jotta ei aiheuta pumpun käyttöikää lyhyntävää
vastapainetta sähköpumpulle.

Mutta kokeillaan ja katellaan miten pelaa
__________________
Lakeuden Maastoautoilijat ry / LaMaas Offroad
http://www.facebook.com/LaMaasRy
Vastaa lainaten
  #12  
Vanha 28.10.2016, 20:48
mparty:n Avatar
mparty mparty ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 29.09.10
Sijainti: Tyrnävä
Viestit: 1.516
Perusasetus

Homma etenee pikku hiljaa, tänään illasta tekasin tuolle vinssiä lähimmälle kidalle kiinnityksen ja heftasin paikoilleen.

Click image for larger version

Name:	WP_20161028_20_50_14_Pro.jpg
Views:	252
Size:	86,1 Kt
ID:	74217Click image for larger version

Name:	WP_20161028_20_50_27_Pro.jpg
Views:	230
Size:	89,5 Kt
ID:	74218Click image for larger version

Name:	WP_20161028_20_50_35_Pro.jpg
Views:	264
Size:	81,4 Kt
ID:	74219Click image for larger version

Name:	WP_20161028_21_03_37_Pro.jpg
Views:	263
Size:	68,3 Kt
ID:	74220Click image for larger version

Name:	WP_20161028_21_03_53_Pro.jpg
Views:	296
Size:	59,4 Kt
ID:	74221Click image for larger version

Name:	WP_20161028_21_04_04_Pro.jpg
Views:	275
Size:	54,8 Kt
ID:	74222Click image for larger version

Name:	WP_20161028_21_04_15_Pro.jpg
Views:	259
Size:	69,2 Kt
ID:	74223Click image for larger version

Name:	WP_20161028_21_04_37_Pro.jpg
Views:	275
Size:	57,7 Kt
ID:	74224

Jos sitä viikonlopun aikana hitsais kummankin kidan kiinnitykset paikoilleen ja maalia päälle niin vois vaikka narun keriä rummulle
Sitten sylkyille kiinnitykset ja ohjaus niin takavinssi olis valmis testiin.
__________________
Lakeuden Maastoautoilijat ry / LaMaas Offroad
http://www.facebook.com/LaMaasRy
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 6 (0 jäsentä and 6 vierasta)
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta
Etsi tästä viestiketjusta:

Tarkennettu haku
Näkymä

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Myyty 1961 Willys Jeep FC-170 Jeeper O/M/V Ajoneuvot 2 07.09.2014 09:55
1961 Willys FC-170 Jeeper Maasturiprojektit 25 24.01.2014 15:05
Myyty Renkaat Goodyear WRANGLER DuraTrack 285/75 16", eli 32" X 11,5" X 16 Bajarider O/M/V Renkaat ja vanteet 5 13.01.2013 23:16
Ostettu Willys L134 "Go Devil" moottori Jeeper O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 4 24.01.2012 15:52
Willys CJ-5 -57 "Renegade" Projekti Jeep-Antti Maasturiprojektit 8 29.10.2009 12:40


Sivu luotu: 19:04 (GMT +2).