![]() |
![]() |
|
Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn. |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
||||
|
||||
![]() Sillä boksista tulevalla flektien ohjauspiuhalla ohjataan (muistaakseni) maata. Ite painin saman ongelman kanssa kunnes Kankku vihjas tästä. Kerro sit miten toimii, ajatuksena oli itselläkin uudessa kokoonpanossa säilyttää alkuperäinen pumppu ja sähköinen olisi lisänä. Edellisessä kokoonpanossa oli ohjeen mukaan alkuperäinen vesipumppu poistettu käytöstä ja termari poistettu, vesi kiersi liian nopeasti koneen etupäässä eikä vaihtunut kannen takana kuten pitäisi. Termari tuli sitten laitettua takaisin yhdellä 8 mm ylimääräisellä reiällä varustettuna jolloin lämmöt pysyi paremmin kurissa.
|
#2
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
![]() netistä ja totta, se on releen ohjaus mutta maa. Kiitosta vinkistä! |
#3
|
||||
|
||||
![]()
Työkaverilla oli muinoin 440 isolohko katukiihdyttely Valiant, jossa oli jäähdytin takaluukussa. Autossa oli alkuperäinen hihnavetoinen pumppu ja sen kaverina sähköpumppu. Tuloksena lämpöongelmia, ja ilmaus ongelmia.
Sitten hän otti sähköpumpun pois, ilmasi putkiston, ja kaikki toimi täydellisesti. Sekä kaduilla ja kiihdytyskilpailuissa. Takana olevassa jäähdyttimessä oli sähköflekti. Eli auto toimi alkuperäisellä vesipumpulla hienosti, vaikka jäähdytin oli viety painon siirron takia tavaratilaan.
__________________
Size does matter, Sisu A-45 projekti
Sisu-harrastajien palsta, SISUA.net Myydään: Pajeron osia, Uusia ja käytettyjä maastokuorma-auton renkaita, 50-80 luvun euro ja japsi henkilöautojen osia, sekä perseestä perämoottoriin! |
#4
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
ja jos ei pelaa niin voi olla että teen tähän saman kuin tuohon vihreään ja sutasen mekaanisesta siivet pois eli pelkälle sähköselle pumpulle. |
#5
|
||||
|
||||
![]()
Pitkästä aikaa pääsi tämänkin kimppuun kun sain nuo cybressin leimarenkaat lainaan ja poistin snorkkelin pään niin mahtui ajamaan talliin.
Jäi jopa sentti karmiin pelivaraa ![]() Sähkötöitä tullu tehtyä sen verran että lisäsin yhden releen tuohon flektien ohjauksen ja ohjainboksin väliin jotta sain maalla ohjattua noita flektejä. Ei ruvennu flektit vieläkään boksin säätämänä pyörimään, suoraan jos antoi maata ohjauspiuhaan flektit kyllä pyörähtää. Aikani tuota ihmettelin ja tulin siihen lopputulokseen että tuosta boksista on tuo flektien ohjaus jotenkin kärähtänyt. Ebaystä löyty onneks alle satasen uus boksi, joten katotaan miten pelaa kun vaihdan boksin. Kahvojen taakse nuo suoja-alumiinit varmistin poppareilla paikoilleen, ei niin nätti mutta pitäs toimia. Sitten rupesin puuhastelemaan takavinssin parissa eli asensin ensin takapalkkiin mönkijän liukukidan ja sitten rupesin suunnittelemaan muiden kitojen paikkoja. Vinssin iholle tulee varmaan tuohon yks leveä kita, kulmaa tuohon tulee narulle jonkun verran, mutta ei voi mitään. Tuohon pyöreän runkopalkin alle pitänee laittaa leveä kita että puolaa narun tasasemmin rummulle. Parempi oli tilan puolesta tollanen kapea mönkkärin kita mutta mitenhän puoluksen käy jos semmosen siihen pulttaa? Sylkyille pitää tehdä kiinnitykset noille main. Kunhan saa takavinssin kidat ja ohjauksen tekastua vois alkaa sunnittelemaan eteen vinssipuskuria. Vielä ei ole selkeää visiota minkälaisen siitä tekasis, tekeekö koko leveän joka suojaa korin kulmat vai minimoiko etuylityksen lisäyksen ja tekee vain rungon levyisen... |
#6
|
|||
|
|||
![]()
Miksi vinssin vaijeri koukaamaan yläkautta
![]() Miksei ton vinssinpedin alta ja akselin päältä tai kita vinssinpedin alapuolelle?
__________________
Positiivinen rasismi? Jos ei natiivi pyytää jotain se pitää antaa ja vähän päälle, ettei vaan olisi rasisti ja pilaisi ihanaa monikulttuurisuutta. Jos natiivi pyytää jotain se pitää kieltää ja vähän päälle, ettei vaan olisi rasisti ja pilaisi ihanaa monikulttuurisuutta. |
#7
|
||||
|
||||
![]()
Totta, pitääpä illalla kattoa miten kita passais tuon palkin alapuolelle.
|
#8
|
||||
|
||||
![]()
Ulosotto pyörii samaa tahtia vaihdelaatikon kanssa eli jakolaatikko ei vaikuta nopeuteen.
|
#9
|
||||
|
||||
![]()
Tänään tuli illasta jatkettua tuon takavinssin kitojen suunnittelua, Nikuzain vinkistä testasin tuota vinssin lähintä kitaa
tuohon palkin alle: Ja tekasin keskimmäiselle mönkkärikidalle kiinnikkeen jonka heftasin poikkipalkkiin. Vinssiä lähimmän kidan ja takakardaanin välissä on jonkin verran tilaa mutta pitää varmistaa ettei sisäänjoustossa tuu ongelmia. Etuvinssiä varten tavaroita keräilin myös, pitää jossain vaiheessa ruveta tuotakin keulille suunnittelemaan. Vetopisteitä ja takapuskurin heijastimetkin tuli hommattua odottelemaan asennusta: |
#10
|
||||
|
||||
![]() VesipumputLainaus:
Ennen kuin kuohit tuon vesipumpun siivet kannattaa varmistaa muutama juttu ja funtsailla vähän. En tiedä miten vanhassa Hurrikaanissa on, mutta yleensä jäähdytyskierto on toteutettu suunnilleen näin: Kun kone on kylmä ja termostaatti kiinni vesi ei kierrä syylarissa. Yleensä kierrossa on kuitenkin sellainen kanava, että termarin ollessa kiinni pumppu pyörittää nestettä moottorin lohkon läpi. Tällä varmistetaan, että seisovaan nesteeseen/moottorin eri osiin ei synny kuumia pisteitä. Pumppu lykkää tavaraa myös lämppäri piiriin. Termostaatissa on myös pieni reikä tai ohivirtaus jotta termostaatti saa näytteen koneen vallitsevasta lämmöstä. Kun termostaatin aukeamislämpö on saavutettu avautuu termostaatti ja neste alkaa kiertää myös syylarin kautta. Kun syylari "on hoitanut hommansa" ja termostaatin ohi virtaava neste jäähtyy niin termostaatti kulkeutuu ja katkaisee nestekierron syylariin. Eli jos tällaiseen piiriin lisää apu pumpun se pitäisi saada käynnistymään termostaatin kanssa samassa lämmössä tai ehkä vähän ylempänä. Eli sähköpumppu päälle vasta kun termari on auki. Tätä säätöä/ohjausta voisi koittaa tehdä syylarin tuloputken lämpöä mittaamalla. |
#11
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
syylärille ja samalla syylärin menoputkessa olevalle ohjauksen anturille. Ohjaus oli säädetty näppituntumalta sopivalle astemäärälle joka tais olla termarin rajan tuntumassa. Tuo boksihan kierrättää nestettä koko ajan mutta jos lämpö on alempana kuin asetettu raja, neste kiertää hitaammin. Ohjeissa on vain mainittu että mekaanisen pumpun siivet pitäs poistaa jotta ei aiheuta pumpun käyttöikää lyhyntävää vastapainetta sähköpumpulle. Mutta kokeillaan ja katellaan miten pelaa ![]() |
#12
|
||||
|
||||
![]()
Homma etenee pikku hiljaa, tänään illasta tekasin tuolle vinssiä lähimmälle kidalle kiinnityksen ja heftasin paikoilleen.
Jos sitä viikonlopun aikana hitsais kummankin kidan kiinnitykset paikoilleen ja maalia päälle niin vois vaikka narun keriä rummulle ![]() Sitten sylkyille kiinnitykset ja ohjaus niin takavinssi olis valmis testiin. |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 6 (0 jäsentä and 6 vierasta) | |
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta |
Näkymä | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Myyty 1961 Willys Jeep FC-170 | Jeeper | O/M/V Ajoneuvot | 2 | 07.09.2014 09:55 |
1961 Willys FC-170 | Jeeper | Maasturiprojektit | 25 | 24.01.2014 15:05 |
Myyty Renkaat Goodyear WRANGLER DuraTrack 285/75 16", eli 32" X 11,5" X 16 | Bajarider | O/M/V Renkaat ja vanteet | 5 | 13.01.2013 23:16 |
Ostettu Willys L134 "Go Devil" moottori | Jeeper | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 4 | 24.01.2012 15:52 |
Willys CJ-5 -57 "Renegade" Projekti | Jeep-Antti | Maasturiprojektit | 8 | 29.10.2009 12:40 |