![]() |
|
|
|||||||
| Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn. |
![]() |
|
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
|
|
#1
|
||||
|
||||
|
Lainaus:
hoiti senkin viran. Nyt ajattelin kokeilla mitä tapahtuu jos molemmat on paikoillaan. Tuo sähkönen ei pyöri minusta koko ajan vaan pulssimuotoisena lämpötilasta riippuen. Saattaahan tuo tosiaan alkaa kavitoimaan tms. kun täysillä pyörii. Ja tais ohjeissa olla että saattaa sähkösen pumpun elinikä lyhentyä tuon mahdollisen vastapaineen takia. Olin lukevinani vastaavasta rojektista ameriikan maalla vastaavassa koneessa ja autossa. Siinä sähkönen oli lisänä tuon mekaanisen rinnalla ja kirjottajan mukaan toimii. Mutta katellaan ![]() Tärkein juttu tuossa olis että sais sekä pumpun että flektit toimimaan pulssiohjattuna eli sillä teholla mitä jäähdytys kulloinkin vaatii. Eilen vain jostain syystä ei tuntunut tuo flektien ohjaus toimivan...
|
|
#2
|
|||
|
|||
|
Imeeko toi sähköpumppu nyt syylarista ja koneesta läpi?
Mites jos sille tekisi ylipaineventtiilin joka päästää syylariin takaisin, eli sähköpumppu pyörittää nesteen syylarissa ja moottorin pumppu vaan siirtää nesteen sinne sähköpumpulle asti Samalla säöhköpumppu tekisi lievän ylipaineen moottoriin menolle eli moottorin pumpun ei tartteis imeä nestettä syylarista, kun sähköpumppu tarjois sen Ymmärsiköhän kukaan mun selityksestä taaskaan mitään
__________________
Positiivinen rasismi? Jos ei natiivi pyytää jotain se pitää antaa ja vähän päälle, ettei vaan olisi rasisti ja pilaisi ihanaa monikulttuurisuutta. Jos natiivi pyytää jotain se pitää kieltää ja vähän päälle, ettei vaan olisi rasisti ja pilaisi ihanaa monikulttuurisuutta. |
|
#3
|
|||
|
|||
|
Laitoin joskus rangeen syylärin taakse ja sähköisen lisäpumpun sille. Jätin auton oman vesipumpun käyttöön. Kun kokeilin systeemiä kone ylikuumeni kun molemmat pumput pyörivät. Kytkin sähköisen vesipumpun pois ja kone jäähtyi??? Tarkistin että pumput varmasti työntävät vettä samaan suuntaan... Kaikki oli oikein mutta tosiaan aina koneen käydessä kun kytkin sähköisen pumpun pyörimään koneen lämpö nousi. En tänäpäivänäkään tiedä mistä moinen johtui, yx putkimies sanoi että mikäli vesi liikkuu liian nopeasti se ei jäähdytä?? Annoin pumpun olla paikallaan sillä oli hyvä jäähdyttää konetta pätkien välillä.
|
|
#4
|
||||
|
||||
|
Sillä boksista tulevalla flektien ohjauspiuhalla ohjataan (muistaakseni) maata.
Ite painin saman ongelman kanssa kunnes Kankku vihjas tästä. Kerro sit miten toimii, ajatuksena oli itselläkin uudessa kokoonpanossa säilyttää alkuperäinen pumppu ja sähköinen olisi lisänä. Edellisessä kokoonpanossa oli ohjeen mukaan alkuperäinen vesipumppu poistettu käytöstä ja termari poistettu, vesi kiersi liian nopeasti koneen etupäässä eikä vaihtunut kannen takana kuten pitäisi. Termari tuli sitten laitettua takaisin yhdellä 8 mm ylimääräisellä reiällä varustettuna jolloin lämmöt pysyi paremmin kurissa. |
|
#5
|
||||
|
||||
|
Lainaus:
Nyt reissun jälkeen kaivoin asennusohjeetnetistä ja totta, se on releen ohjaus mutta maa. Kiitosta vinkistä! |
|
#6
|
||||
|
||||
|
Työkaverilla oli muinoin 440 isolohko katukiihdyttely Valiant, jossa oli jäähdytin takaluukussa. Autossa oli alkuperäinen hihnavetoinen pumppu ja sen kaverina sähköpumppu. Tuloksena lämpöongelmia, ja ilmaus ongelmia.
Sitten hän otti sähköpumpun pois, ilmasi putkiston, ja kaikki toimi täydellisesti. Sekä kaduilla ja kiihdytyskilpailuissa. Takana olevassa jäähdyttimessä oli sähköflekti. Eli auto toimi alkuperäisellä vesipumpulla hienosti, vaikka jäähdytin oli viety painon siirron takia tavaratilaan.
__________________
Size does matter, Sisu A-45 projekti
Sisu-harrastajien palsta, SISUA.net Myydään: Pajeron osia, Uusia ja käytettyjä maastokuorma-auton renkaita, 50-80 luvun euro ja japsi henkilöautojen osia, sekä perseestä perämoottoriin! |
|
#7
|
||||
|
||||
|
Lainaus:
ja jos ei pelaa niin voi olla että teen tähän saman kuin tuohon vihreään ja sutasen mekaanisesta siivet pois eli pelkälle sähköselle pumpulle. |
![]() |
| Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
| Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta |
| Näkymä | |
|
Samanlaisia viestiketjuja
|
||||
| Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
| Myyty 1961 Willys Jeep FC-170 | Jeeper | O/M/V Ajoneuvot | 2 | 07.09.2014 09:55 |
| 1961 Willys FC-170 | Jeeper | Maasturiprojektit | 25 | 24.01.2014 15:05 |
| Myyty Renkaat Goodyear WRANGLER DuraTrack 285/75 16", eli 32" X 11,5" X 16 | Bajarider | O/M/V Renkaat ja vanteet | 5 | 13.01.2013 23:16 |
| Ostettu Willys L134 "Go Devil" moottori | Jeeper | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 4 | 24.01.2012 15:52 |
| Willys CJ-5 -57 "Renegade" Projekti | Jeep-Antti | Maasturiprojektit | 8 | 29.10.2009 12:40 |