Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 26.09.2016, 18:49
Timo_L:n Avatar
Timo_L Timo_L ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 26.08.06
Sijainti: Paloheinä, Helsinki
Viestit: 7.446
Perusasetus

Rullatessa tai pintakaasulla kääntyessä kuuluu naksuttaa, suoraan ajaessa veto päällä, rullatessa tai moottorijarrutuksella ei pitäisi naksuttaa.

__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna.

Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla.

Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008.
Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 26.09.2016, 19:37
Karvapöpö:n Avatar
Karvapöpö Karvapöpö ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 28.01.10
Sijainti: Porvoo
Viestit: 306
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Timo_L Näytä viesti
Rullatessa tai pintakaasulla kääntyessä kuuluu naksuttaa, suoraan ajaessa veto päällä, rullatessa tai moottorijarrutuksella ei pitäisi naksuttaa.
Ei kyllä kuulosta yhtään samalta. Tuntuu, että se on hiljaisimmillaan käännöksissä. Ja sitten suoraan ajaessa se tosiaan pitää tuota kalkatusta. Mutta tosiaan en muista millaista ääntä se piti ennen lukon asennusta, kun tosiaan taka-akseli on temppuillut muutenkin tässä viimeaikoina. Mutta taitaa olla niin, että tämäkään ei ole ihan normaalia.

edit: Näitä viestejä kun lueskelin, niin itse lukkoa ei pysty shimmaamaan millään tavalla, mutta voisiko olla niin, että itse murikka ja pinioni vaatisi sitten shimmausta. Murikan kun otin pöydälle, niin mielestäni pidin kyllä poskilaakereiden shimmit oikein päin, mutta kai se voi olla vanhuuttaan väljähtänyt?

Viimeksi muokannut Karvapöpö : 26.09.2016 19:46
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 27.09.2016, 05:42
Catrik:n Avatar
Catrik Catrik ei ole kirjautuneena
Konkari++
 
Rekisteröitynyt: 22.07.13
Sijainti: Oulu
Viestit: 817
Perusasetus

Netti on pullollaan huolestuneita viestejä kun lukon asennuksen jälkeen kuuluu ääniä, jotka on tän tyyppisessä ihan normaaleja. Välillä se voi mutkissa takerrella ja sitten aueta pamahduksen kanssa niin että koko auto heilahtaa ja kaikki ihmiset korttelin säteellä tuijottaa että kuka ajoi kolarin, mutta sekin on satunnaisesti normaalia.

Mutta jos oot rikkinäiseen perään asentanu niin mistäpä niistä äänistä sillon tietää. Onko sulla renkaissa korkeuseroa jos suoraan ajaessa naksuttaa? Mun piti yks vaihtaa eturenkaan kans kun pinnatut renkaat ja vissiin vähän eri aihioon tehty.
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 27.09.2016, 06:45
Karvapöpö:n Avatar
Karvapöpö Karvapöpö ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 28.01.10
Sijainti: Porvoo
Viestit: 306
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Catrik Näytä viesti
Netti on pullollaan huolestuneita viestejä kun lukon asennuksen jälkeen kuuluu ääniä, jotka on tän tyyppisessä ihan normaaleja. Välillä se voi mutkissa takerrella ja sitten aueta pamahduksen kanssa niin että koko auto heilahtaa ja kaikki ihmiset korttelin säteellä tuijottaa että kuka ajoi kolarin, mutta sekin on satunnaisesti normaalia.

Mutta jos oot rikkinäiseen perään asentanu niin mistäpä niistä äänistä sillon tietää. Onko sulla renkaissa korkeuseroa jos suoraan ajaessa naksuttaa? Mun piti yks vaihtaa eturenkaan kans kun pinnatut renkaat ja vissiin vähän eri aihioon tehty.
Joo, tässä muutamana iltana itsekin foorumeita ahkerasti kolunnut. siis perä ei varsinaisesti rikki ole muuten kuin että alkuperäinen kitkalukko tosiaan antautui ja kerkesi murikkaan muutamat urat tehdä.
Näin perähommia ennen tekemättömän maallikon silmin kaikki laakerit tuntui ehjältä irti otettaessa ja kiinni laitettaessa. Peräkopankin huuhtelin ja magneetilla kalastin niin paljon metallisilppua pois kuin vain sain. Uutta kitkalukkoa sinne ei enää saanut sopimaan, joten korvasin sen sitten tällä palalukolla.

Ajattelin kärvistellä viikonloppuun asti ja vaihtaa sinne sitten jäykemmät öljyt ja samalla tarkistaa, että onko asennuksessa mennyt joku pieleen. Lukko kyllä pelaa hienosti kun testaa asennusohjeiden mukaan sitä. Eli kytkeytyy ja irroittaa kun renkaista pyörittelee pukilla.

Tosiaan yöllä mietiskelin, että voiko siinä murikan shimmauksessa olla joku pielessä tms.

Niin ja edittinä vielä sellaista, että alle 200km ajetut kiinalaiset renkaat on alla. Voihan niissä tietysti olla korkeuseroa, mutta aika laadukkailta on tuntunut olleen nuo GT Radialit.
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 27.09.2016, 07:16
Catrik:n Avatar
Catrik Catrik ei ole kirjautuneena
Konkari++
 
Rekisteröitynyt: 22.07.13
Sijainti: Oulu
Viestit: 817
Perusasetus

Ai miksi sitä uutta kitkalukkoa ei saanut sopimaan?? Ei kuulosta kyllä nyt ihan terveeltä tapaukselta.
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 27.09.2016, 08:48
Karvapöpö:n Avatar
Karvapöpö Karvapöpö ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 28.01.10
Sijainti: Porvoo
Viestit: 306
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Catrik Näytä viesti
Ai miksi sitä uutta kitkalukkoa ei saanut sopimaan?? Ei kuulosta kyllä nyt ihan terveeltä tapaukselta.

Siellä oli tuo kytkinsarjan painelevy napsahtanut poikki ja järsinyt tuon uran itselleen. Niin nyt jos siihen uuden kitkalevysarjan laittaa, niin se painelevy jää justiinsa tuon uran kohdalle.
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 27.09.2016, 12:34
Timo_L:n Avatar
Timo_L Timo_L ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 26.08.06
Sijainti: Paloheinä, Helsinki
Viestit: 7.446
Perusasetus

Juu, renkaat pitäisi olla samanlaiset halkaisijaltaan, eli myös rengaspaineet olla samat molemminpuolin.
Suoraan ajaessa ei pitäisi naputtaa, se on merkki siitä että lukko raksuttaa hampaiden yli, eli että vasemman ja oikean puolen välillä on pyörintänopeusero. Tämä siis olettaen että ääni on vastaava kalkatus mitä lukko pitää mutkassa rullatessa/ pintakaasulla.

Tarkastithan rakotulkkien kanssa että lukon välykset on spelsien sisällä? Sulla on varmasti oikeantyyppinen lukko (eli kitkamurikkaan tarkoitettu), ja varmasti oikein kasattu? Kuten täällä jo aiemminkin mainittiin, niin akseliputken pitää myös olla suora, ja hammasvälys oikeassa säädössä. Se että purkaa perän ja kasaa samoinpäin ei tarkoita että välys on oikea..
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna.

Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla.

Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008.
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta
Etsi tästä viestiketjusta:

Tarkennettu haku
Näkymä

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
palalukko walle81 Tekniikka & Jutustelu 2 02.02.2015 21:40
"Palalukko"?? anttir Tekniikka & Jutustelu 9 09.05.2012 21:37
palalukko tikkukuski Tekniikka & Jutustelu 11 17.09.2010 11:22
Ostetaan palalukko patrolliin!!! MehtäSika O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 0 10.03.2009 22:03
HILUXIN napalukko ääntää.apua..apua..:) Tekniikka & Jutustelu 5 03.01.2006 00:36


Sivu luotu: 17:59 (GMT +2).