![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
||||
|
||||
![]() Hyvä tietää, kiitos Jouni. ![]() Edit: tilattu Fox 2.5 Factory Series Coilover Reservoir -pumput 16" 600 lbs/inch Eibachin jousilla
Viimeksi muokannut -MaTTi- : 23.10.2016 13:16 |
#2
|
||||
|
||||
![]()
Ollaan paineistettu viimeaikoina argonilla, kun sitä on helpommin sosialisoitavissa tig-hitsaajalta
![]()
__________________
Harbor Cruisers |
#3
|
|||
|
|||
![]()
Argon toimii kuulemma aika hyvin, ainoa että lämpötilan rajusti noustessa saattaa tulla ongelmia. Tuskin ikinä autossa mutta kisakäytössä jossain crossissa tai endurossa voi jo vaikuttaa.
__________________
Joku tahtoo vaihtaa nimeään, jos se siihen jää tiedetään, Se joku tahtoo olla ihminen, Minä en! Timo Rautiainen & Neljäs sektori |
#4
|
|||
|
|||
![]()
Kuinka paljon painetta tikuissa on?
__________________
Harrastajatason autourheilu on 99.9%:sti rakentamista -mutta kannattaa sen 0.1%:n edestä- |
#5
|
||||
|
||||
![]()
Kerro toki mitä ongelmia voi tulla?
__________________
www.alanmiehet.com #1 |
#6
|
||||
|
||||
![]()
Jeps, typpi ja argon on molemmat melkolailla inerttejä kaasuja niissä lämpötiloissa mitä iskareissa/ ilmatikuissa/ coil-overeissa esiintyy. Syy typen käyttöön käsittääkseni on sen halvempi hinta. Argonin ja typen tilavuuden kasvun määrän eron lämmetessään ei pitäisi olla merkittävä.
Idea tuossa täytekaasussa on se, että mukana olisi mahdollisimman vähän happea ja/ tai kosteutta; molemmat voi aiheuttaa korroosiota, ja kosteus vielä lisäksi voi sekoittaa iskarin toimintaa höyrystyessään - toki sitä pitäisi olla niin merkittävä määrä että ongelmaa tulee. Lisäksi tietysti kaasun lämmetessä tapahtuva tilavuuden muutos tulisi olla mahdollisimman pieni. Jos on argonpönttö tallilla missä on puhdasta argonia niin sinne vaan iskarin täytteeksi.. jos taas on seoskaasu eli hiilaria mukana, niin en laittaisi missään nimessä.
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna. Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla. Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008. Viimeksi muokannut Timo_L : 26.09.2016 09:01 |
#7
|
||||
|
||||
![]()
Ilmatikussa voi paine nousta yli hiilarin nesteytymispaineen, mutta en ota kantaa tapahtuisko niin oikeasti ja mitä se vaikuttaisi
![]() Laskelmieni mukaan SAW 2" ilmatikku 16" pitkänä, paineistettu 20bar pitkänä on täydessä sisäänjoustossa ~120bar ja ehkä enemmänkin riippuen öljymäärästä. Etupään 10" pitkät tikut on paineistettu 28bar, mutta en ole tehnyt näistä taulukkoa (tai olen sen hukannut) 8 vuotta sitten on nuo omat takatikut paineistettu, nyt on ekan kerran epäilys että painetta on vähän karannut tai sitten vaan takapään muutokset vaatis enempi painetta kuin tuo 20bar.. Ja semmonen vielä, että argon ja typpipullossa on sama kierre eli samalla mittarilla onnistuu.
__________________
Harbor Cruisers |
#8
|
|||
|
|||
![]()
Jos lähtöpaine on kova, argonilla se nousee lämmetessä enemmän. Milloin se sitten on merkittävää, lienee aika tapauskohtaista.
Pitäs varmaan kokeilla kelkan etupukin kepissä, siinä saa vedenkin kiehumaan joskus...
__________________
Joku tahtoo vaihtaa nimeään, jos se siihen jää tiedetään, Se joku tahtoo olla ihminen, Minä en! Timo Rautiainen & Neljäs sektori |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta |
Näkymä | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Ohjaustehostimen pumpuista | baxxter | Tekniikka & Jutustelu | 12 | 06.12.2004 12:42 |