Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 25.09.2016, 19:10
-MaTTi-:n Avatar
-MaTTi- -MaTTi- ei ole kirjautuneena
Guru
 
Rekisteröitynyt: 27.07.04
Sijainti: Jokela, Finland.
Viestit: 11.069
Thumbs up

Hyvä tietää, kiitos Jouni. Sisuskalut ja purkukuvat löytyikin jo täältä: http://forums.offipalsta.com/showpos...7&postcount=62 Eiköhän noi tuu lähiaikoina tilattua ja jos jotain huolto(täyttö)tarvetta tulee eteen niin tietää kenen luona käydä kylässä.

Edit: tilattu Fox 2.5 Factory Series Coilover Reservoir -pumput 16" 600 lbs/inch Eibachin jousilla


Viimeksi muokannut -MaTTi- : 23.10.2016 13:16
Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 25.09.2016, 21:02
baxxter:n Avatar
baxxter baxxter ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 10.06.03
Sijainti: PAiMiO, Finland.
Viestit: 4.285
Perusasetus

Ollaan paineistettu viimeaikoina argonilla, kun sitä on helpommin sosialisoitavissa tig-hitsaajalta Tietty kaasuna kalliimpaa, mutta kulutus mitätöntä.
__________________
Harbor Cruisers
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 25.09.2016, 21:10
Jappi Jappi ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 04.04.08
Sijainti: Puolanka
Viestit: 3.852
Perusasetus

Argon toimii kuulemma aika hyvin, ainoa että lämpötilan rajusti noustessa saattaa tulla ongelmia. Tuskin ikinä autossa mutta kisakäytössä jossain crossissa tai endurossa voi jo vaikuttaa.
__________________
Joku tahtoo vaihtaa nimeään, jos se siihen jää tiedetään,
Se joku tahtoo olla ihminen,
Minä en!

Timo Rautiainen & Neljäs sektori
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 25.09.2016, 21:41
MOGGI MOGGI ei ole kirjautuneena
Konkari+
 
Rekisteröitynyt: 13.05.06
Sijainti: Turku
Viestit: 678
Perusasetus

Kuinka paljon painetta tikuissa on?
__________________
Harrastajatason autourheilu on 99.9%:sti rakentamista
-mutta kannattaa sen 0.1%:n edestä-
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 26.09.2016, 07:33
kivinen:n Avatar
kivinen kivinen ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 13.01.03
Sijainti: Tuusula, Finland.
Viestit: 3.735
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Jappi Näytä viesti
Argon toimii kuulemma aika hyvin, ainoa että lämpötilan rajusti noustessa saattaa tulla ongelmia. Tuskin ikinä autossa mutta kisakäytössä jossain crossissa tai endurossa voi jo vaikuttaa.
Kerro toki mitä ongelmia voi tulla?
__________________
www.alanmiehet.com #1
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 26.09.2016, 08:58
Timo_L:n Avatar
Timo_L Timo_L ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 26.08.06
Sijainti: Paloheinä, Helsinki
Viestit: 7.445
Perusasetus

Jeps, typpi ja argon on molemmat melkolailla inerttejä kaasuja niissä lämpötiloissa mitä iskareissa/ ilmatikuissa/ coil-overeissa esiintyy. Syy typen käyttöön käsittääkseni on sen halvempi hinta. Argonin ja typen tilavuuden kasvun määrän eron lämmetessään ei pitäisi olla merkittävä.

Idea tuossa täytekaasussa on se, että mukana olisi mahdollisimman vähän happea ja/ tai kosteutta; molemmat voi aiheuttaa korroosiota, ja kosteus vielä lisäksi voi sekoittaa iskarin toimintaa höyrystyessään - toki sitä pitäisi olla niin merkittävä määrä että ongelmaa tulee. Lisäksi tietysti kaasun lämmetessä tapahtuva tilavuuden muutos tulisi olla mahdollisimman pieni.
Jos on argonpönttö tallilla missä on puhdasta argonia niin sinne vaan iskarin täytteeksi.. jos taas on seoskaasu eli hiilaria mukana, niin en laittaisi missään nimessä.
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna.

Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla.

Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008.

Viimeksi muokannut Timo_L : 26.09.2016 09:01
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 26.09.2016, 20:52
baxxter:n Avatar
baxxter baxxter ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 10.06.03
Sijainti: PAiMiO, Finland.
Viestit: 4.285
Perusasetus

Ilmatikussa voi paine nousta yli hiilarin nesteytymispaineen, mutta en ota kantaa tapahtuisko niin oikeasti ja mitä se vaikuttaisi
Laskelmieni mukaan SAW 2" ilmatikku 16" pitkänä, paineistettu 20bar pitkänä on täydessä sisäänjoustossa ~120bar ja ehkä enemmänkin riippuen öljymäärästä. Etupään 10" pitkät tikut on paineistettu 28bar, mutta en ole tehnyt näistä taulukkoa (tai olen sen hukannut)
8 vuotta sitten on nuo omat takatikut paineistettu, nyt on ekan kerran epäilys että painetta on vähän karannut tai sitten vaan takapään muutokset vaatis enempi painetta kuin tuo 20bar..

Ja semmonen vielä, että argon ja typpipullossa on sama kierre eli samalla mittarilla onnistuu.
__________________
Harbor Cruisers
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 28.09.2016, 01:04
Jappi Jappi ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 04.04.08
Sijainti: Puolanka
Viestit: 3.852
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja kivinen Näytä viesti
Kerro toki mitä ongelmia voi tulla?
Jos lähtöpaine on kova, argonilla se nousee lämmetessä enemmän. Milloin se sitten on merkittävää, lienee aika tapauskohtaista.

Pitäs varmaan kokeilla kelkan etupukin kepissä, siinä saa vedenkin kiehumaan joskus...
__________________
Joku tahtoo vaihtaa nimeään, jos se siihen jää tiedetään,
Se joku tahtoo olla ihminen,
Minä en!

Timo Rautiainen & Neljäs sektori
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta
Etsi tästä viestiketjusta:

Tarkennettu haku
Näkymä

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Ohjaustehostimen pumpuista baxxter Tekniikka & Jutustelu 12 06.12.2004 12:42


Sivu luotu: 18:20 (GMT +2).