Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 23.09.2016, 17:05
kenppi kenppi ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 18.08.13
Sijainti: Kajaani
Viestit: 503
Perusasetus

Letku voi olla hyvinkin murtunut jos tuollaista tekee.

Nuo alipaineella toimivat napalukot on aika toimiva ratkaisu loppujen lopuksi kunhan rasva ja peräöljy pysyy omissa tiloissaan, ja tiivisteet on ehjät navan sisältä. Jos vetarin stefa vuotaa kääntöpään sisään, menee sitä velliä ihan varmasti napalukon kytkentäholkin sisään ja silloin ei napalukko kytkeydy päälle. Kannattaisi aina samalla kun navan aukaisee, puhdistaa holkki ja letkut paineilmalla. Holkin takana oleva stefa muistaakseni aiheuttaa vuotaessaan samaa vikaa, eli alipaine menee väärälle puolelle eikä napa kytkeydy.

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 24.09.2016, 20:08
landman landman ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 08.09.06
Sijainti: kerava
Viestit: 356
Perusasetus

Itselläni ei myöskään viime lauantain Punkan reissulla meinannut kuskin puolen vetari kytkeytyä millään. Kytkeytymisen kuulee hyvin terävänä kilahduksena pyörän navasta kuuntelemalla. Nyt ei kuulunut kuskin puolelta kuin tussahdus, kunnes usean yrityksen jälkeen tuttu kilahdus ja vetoakseli kytkeytyi. Aikaisemmin toiminut moitteetta ja tämän jälkeenkin kytkeytynyt kokeiltaessa hyvin. Täytynee avata napa ja tutkia lähemmin, tai sitten manuaaliset tilalle? Jos vielä oikuttelee.
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 25.09.2016, 06:46
kenppi kenppi ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 18.08.13
Sijainti: Kajaani
Viestit: 503
Perusasetus

Navan avatessa varmastikin syy selviää kytkemisongelmalle. Voipihan siellä olla vain ilmakanavassa rasvaa/likaa, jonka takia ei toiminut.

Manuaaliset napalukot on kyllä toimintavarmemmat, mutta haittapuolena joutuu nousemaan joka kerta autosta kun ne haluaa päälle. Ongelmahan se on vain silloin jos ei viitsi/jaksa hyppiä autosta ulos niitä rassaamaan
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 27.09.2016, 07:33
sikke:n Avatar
sikke sikke ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+++
 
Rekisteröitynyt: 23.05.15
Sijainti: Kittilä
Viestit: 419
Perusasetus

Jimnyn vaihdelaatikko


Onko ensimmäisissä jimnystä sama vaihdelaatikko kuin samuraissa ???
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 27.09.2016, 09:44
Palex:n Avatar
Palex Palex ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 04.07.05
Sijainti: Lahti
Viestit: 3.293
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja sikke Näytä viesti
Onko ensimmäisissä jimnystä sama vaihdelaatikko kuin samuraissa ???
Yhteensopiva, mutta ei täysin sama kuitenkaan, kun välityksissä on pieniä eroja ainakin. 2001 tais tulla ekat M-sarjan moottorit, vanhan G-sarjan tilalle.
__________________
-Pauli-
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 27.09.2016, 09:59
sikke:n Avatar
sikke sikke ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+++
 
Rekisteröitynyt: 23.05.15
Sijainti: Kittilä
Viestit: 419
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Palex Näytä viesti
Yhteensopiva, mutta ei täysin sama kuitenkaan, kun välityksissä on pieniä eroja ainakin. 2001 tais tulla ekat M-sarjan moottorit, vanhan G-sarjan tilalle.
Mulla on vielä vanhaa mallia ja välityksen ero on positiivista
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 01.10.2016, 14:54
suzs205:n Avatar
suzs205 suzs205 ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+
 
Rekisteröitynyt: 22.06.11
Sijainti: joensuu
Viestit: 233
Perusasetus

Samurai -98 oikeanpuoleinen etutukivarsi on hieman taipunut. siinä lukee

VN23
7912
486

Mutta en nyt tuolla numerolla löydä mitään. pulttien väli on kuitenkin 15+55.5 cm tai aika lähelle.

Onkohan tuo sama kuin kaikissa Jimnyissä?

http://alvadi.ee/fi/varaosat/suzuki/...998/tukivarsi/

Eli tuo varmaankin kävisi?

Ja sitten kannattaako noita halpoja ostaa vai meneekö ne heti solmuun?
Vastaa lainaten
Vastaus

Luokat
jimny, jutustelua, suzuki, yleistä


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta
Etsi tästä viestiketjusta:

Tarkennettu haku
Näkymä

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Myyty suzuki jimny Pönde O/M/V Ajoneuvot 10 19.05.2013 09:53
Myyty Suzuki Jimny Smäkä O/M/V Ajoneuvot 1 14.06.2012 08:17
Ostetaan Suzuki Jimny ahola O/M/V Ajoneuvot 0 30.01.2012 20:26
Myyty Suzuki Jimny 1.3JLX -02 "Off / On Road Jimny" JER81 O/M/V Ajoneuvot 2 16.09.2009 21:01
M: Suzuki Jimny raw O/M/V Ajoneuvot 0 04.04.2008 11:07


Sivu luotu: 06:46 (GMT +2).