![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
||||
|
||||
![]()
Lainaus:
Eikö kellään ole tietoa jakolaatikon kardaanilaippojen keski mutterin momentista ![]()
__________________
UAZ 315126 Cabriolet Powered By Volvo B230FB "Väinämöinen lauloi minut suohon, tulin itse ylös" |
#2
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Rannemomentilla kiinni ja napauttaa sen lukituksen kiinni. Hyvin on pysyny kiinni.
__________________
LaMaas offroad Pohjois-suomen offroad Offroad Oulu Www.Suzuki4x4club.fi www.laplandtrophy.com Perkele! Meni lunta kenkään, Nyt kyllä lähteee !! |
#3
|
||||
|
||||
![]()
Tuumasella pulttipyssyllä ammuin kii ja pysynyt on hyvin
![]()
__________________
Yhtään en tiiä mitä tapahtu :O |
#4
|
||||
|
||||
![]() Takaoven saranatappi
Moni on varmaan tuskaillut väljien takaoven saranoiden kanssa. Ensinnäkin saranan ristipääruuvit lähtee 100% varmuudella auki taltalla lyömällä kannan ulkokehälle n.45asteen kulmassa.
Vanha tappi tarvii keskivahvaa väkivaltaa, porakonetta, 6mm tuurnaa ja pajavasaraa. Uusi tappi löytyi kuin kädenkäänteessä SJ410:n venttiilin varresta. pikaisesti mittasin, että alkuperäinen pehmeä tappi oli 7,00mm ja 410:n venttiili 6,95mm mutta hyvin lukittui saranan keskiosaan. Käytännössä saranasta tuli välyksetön. |
#5
|
||||
|
||||
![]() Ulos Otto samuraissa taaksepäin.
Uusin hankinta -89 Samurai. Ulos Otto taaksepäin. Onko kukaan laittanut mekaanista Vinssiä perään. Siis Toyotan läpi vetävästä voi kääntää veto suunnan. Onko sellaista laitettu susukin peräpäähän? Miten kardaani sijoitus kun ulos Oton edessä rungon poikki palkki? Millainen pyörintä nopeus/välitys tulee vinssiin suszukissa?
__________________
toyotia ja mersuja vain huolletaan, pajeron tankkaaminenkin on korjaamista. |
#6
|
||||
|
||||
![]()
Käsittääkseni se suikan voiman ulosotto on aika hempuli, eli ei kestä vinssaamista. Voin toki olla väärässäkin mutta tollanen muistikuva on siitä tullut. Ja Toitsun mekaaninen vinssi suikassa, aika iso ja painava kapistus. Olisko kuitenkin helpoin ja toimivin ratkaisu laittaa normi sähkövinssi, kevyt auto niin nousee helpolla vaikka puuhun pienelläkin virvelillä.
__________________
Tumpula Racing Team |
#7
|
|||
|
|||
![]()
Ulosotto pyörii samalla nopeudella kuin vaihteiston ja jakiksen välinen kardaani (ulosoton välitys 22/23 , en muista laskeeko vai nostaako hiukan nopeutta). Ykkösvaihteella tyhjälläkäynnillä olosotto pyörii ehkä 230 rpm, vitosella kaasupohjassa 1,25 x moottorin maksimikierrokset.
|
#8
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
__________________
toyotia ja mersuja vain huolletaan, pajeron tankkaaminenkin on korjaamista. |
#9
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
|
![]() |
Luokat |
samurai, sj410, sj413, suzuki, yleistä |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 5 (0 jäsentä and 5 vierasta) | |
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta |
Näkymä | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Miksi Disco1 tai Defe ei soveltuisi offikäyttöön? | Sirernog | Tekniikka & Jutustelu | 188 | 20.04.2012 20:30 |
Kassillinen tyhmiä kysymyksiä,... | regular | Tekniikka & Jutustelu | 5 | 13.05.2007 22:13 |
Bj-40 murros ja sarja tyhmiä kysymyksiä | Tekniikka & Jutustelu | 2 | 25.06.2006 17:18 | |
Bj-75 , kysymyksiä ??( tyhmiä ) | Palde | Tekniikka & Jutustelu | 6 | 02.02.2005 19:17 |
Tyhmiä kysymyksiä | Kupla | Tekniikka & Jutustelu | 11 | 13.09.2004 13:47 |