![]() |
![]() |
|
Chit-Chat Tämä foorumi on tarkoitettu epämääräiseen jauhamiseen, eikä asian ole pakko liittyä suoraan offroadiin. |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
||||
|
||||
![]() Onnistuuko U-käännös samassa tilassa kuin täysperällä? Yksi lastauspaikka umpikujassa missä täysperä just mahtuu kerralla kääntymään.
|
#2
|
|||
|
|||
![]()
Ei mitään mahdollisuuksia.Minulla on kaksi varsinaista peräkärryä toinen on ns.normaali aisalla ja toisessa on 4m pitkä aisa, pitkä aisainen tarvii lentokentän kun taas lyhyt aisainen kääntyy melkein paikoillaan.Tämähän ei liity varsinaiseen kysymykseen mutta sivuaa aihetta.
Viimeksi muokannut savustin : 07.09.2016 06:38 |
#3
|
||||
|
||||
![]()
Siinä nopsaan parissa minuutissa väännetyt kääntymiskaaviot täysperä vs. puolikas+vasikka, kuormatilojen pituudet ja akselimäärät on samat molemmissa.
![]() |
#4
|
||||
|
||||
![]()
Mites B-linkki? Kuullu vähä juttua niitten kuljettajilta, et alussa se tuntu ihan mahottomalta reteliltä, mut sitten ku siihen tottu, niin paljo notkeempi ku täysperä?
|
#5
|
||||
|
||||
![]()
Täälläkin odotetaan kauhunsekaisin tuntein milloin tulee topliftiltä soitto että olisi vasikka valmis hakkeen ajoon... ja melkein kaikki purkupaikat peräpurkuja
![]()
__________________
4-vedon ja 2-vedon ero? No käveltävä matka takaisin tielle. GR patrollien osia kaikki nurkat täynnä... Kysy jos tarvitset jotain! Viimeksi muokannut _LM_ : 07.09.2016 11:28 |
#6
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
![]() Aikataulun mukaisesti valmistuu. |
#7
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
![]() |
#8
|
||||
|
||||
![]()
No just tota tarkoitin
![]() ![]()
__________________
4-vedon ja 2-vedon ero? No käveltävä matka takaisin tielle. GR patrollien osia kaikki nurkat täynnä... Kysy jos tarvitset jotain! |
#9
|
|||
|
|||
![]()
Nätti ruskee, mut miksi moinen yhdistelmä?
Onko veturilla muutakin ajoa vai kestääkö kärryt yli veturin iän? Verotekninen kysymys se tuskin on
__________________
Positiivinen rasismi? Jos ei natiivi pyytää jotain se pitää antaa ja vähän päälle, ettei vaan olisi rasisti ja pilaisi ihanaa monikulttuurisuutta. Jos natiivi pyytää jotain se pitää kieltää ja vähän päälle, ettei vaan olisi rasisti ja pilaisi ihanaa monikulttuurisuutta. |
#10
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
![]() |
#11
|
||||
|
||||
![]()
Ohoh, no nyt on akseleita. Joko toi on päälle 100tonninen HCT-yhdistelmä?
|
#12
|
||||
|
||||
![]()
Ei se vasikka vehe ole sen kummempi kuin täysperä,
Pikkasen se vaatii enempi tilaa kuin täysperä kääntyessä ahtaisiin väleihin. Yleensä menee vetokidalta pultit poikki,jos kuorman kanssa kääntää liian linkkuun, mutta yleensähän kuorma puretaan ja sitten tehdään se u-käännös ahtaassa pihassa. Talvella se on jarru vaunu mutta tulee perässä kun ei liikaa kyttää peilestä 😁 Tullut ajettu 76ton vasikka vehettä ja normi 64 |
#13
|
|||
|
|||
![]()
Kuka tollasia on väittäny? Peruuttaminen vie enemmän tilaa (pitää mahtua kääntämään vetoautoa sekä sitä n. 10 metristä linkkiä, hiertäviä akseleita on käännöksissä enemmän kuin täysperässä, oikoo enemmän kuin täysperä, katkaiseminen kestää järkyttävästi kauemmin, kuin täysperällä, ympäri kääntäessä on letkut kovilla sekä vetoauton ja linkin välissä että vaunun ja linkin välissä, akselipainot menee helposti päin helvettiä linkin vikalla akselilla, ohjaavalla akselilla olevalla linkillä pitää aina huomioida se ohjauksen lukitus jos pitää lähteä peruuttamaan, linkkien (VAK) rungot on kovilla kun iso osa kuormatilasta on käytännössä tyhjän päällä. Emmä ainakaan ite suosittele B-junaa oikeen mihinkään kun en ole keksinyt, että mikä sen vehkeen etulyöntiasema voisi olla verrattuna täysperään samalla akselimäärällä. Jos saa siihen jotain niin amerikan hommia, että ei tarvii kuin ajaa suoraan perille eikä mitään ylimääräistä kikkailua, niin sitten ehkä, tosi iso ehkä. Itehän tosin ajan vasta viidettä kuukautta B-junaa sellasta ihmeellistä massatavara/mitä ikinä ajojärjestelijät keksii purku-lastaus hommaa 9-akselisella, et voi olla vaan taidonkin puutetta ettei vaan tunnu kovin notkeelta noi vehkeet. Täysperää tota ennen vajaat 5 vuotta ja sitä ennen vuos nupilla.
__________________
100% hiilineutraali vuoteen 2086 mennessä |
#14
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Ite oon kyl enempi täysperämiehiä ![]() Viimeksi muokannut Viipo : 08.09.2016 00:43 |
#15
|
|||
|
|||
![]()
Albanialainen rekkakuski sano ajavansa saarioiselta tavaraa b-linkillä ruottiin ja se ainakin kehu, et mieluummin sitä b-linkkiä kuin täysperää
Peruuttaminen ei kuulemma ole sellaista sihtimistä, kun nivelväli on reilumpi Niijja nupilla sitä kisko Sit näin sellaisenkin mersun jolla megatraileria kiskotaan Oli villin näköinen, kun alla 19,5 renkaat ![]() Katoin alle ja ei siinä montaa tuumaa akselin ja maan välissä ilmaa olut ![]()
__________________
Positiivinen rasismi? Jos ei natiivi pyytää jotain se pitää antaa ja vähän päälle, ettei vaan olisi rasisti ja pilaisi ihanaa monikulttuurisuutta. Jos natiivi pyytää jotain se pitää kieltää ja vähän päälle, ettei vaan olisi rasisti ja pilaisi ihanaa monikulttuurisuutta. |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta |
Näkymä | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Puoliperävaunu tai varsinainen perävaunu henkilö- ja pakettiautoon | -MaTTi- | Tekniikka & Jutustelu | 139 | 14.06.2021 08:19 |
kevyt KA + O3 puoliperävaunu tietoa | opalapa | Tekniikka & Jutustelu | 28 | 22.12.2020 15:07 |