![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
||||
|
||||
![]()
Lainaus:
![]()
__________________
Tumpula Racing Team |
#2
|
||||
|
||||
![]()
Tämmöne on pelastanu monta aamua, lähtee dieselitkin ku antaa ensin ladata muutaman minuutin ja sen jälkeen starttiasentoon. Bensakoneet lähtee ihan latausasennossakin
![]() http://www.tyokalutori.fi/shop/produ...t/akkuvaraajat
__________________
Chevrolet Avalanche 8.1 Vortec 4x4 Audi A6 C7 3.0TDI QUATTRO SUZUKI KING QUAD 4x4 750 -09 varustettuna LITEFOOT telasarjalla -Dodge Ramcharger (offi-projekti) -Nissan Patrol SOA vm-88 -Scania 92RML vm-87 EX-Autokoulu "MC DONALDS" +liuta muita harraste ajoneuvoja WUOKSI OFFROAD |
#3
|
|||
|
|||
![]() Minä en käyttäisi nykyisiin "sähköautoihin"Lainaus:
Vastaavasta kokemuksia, mutta taisi painaa ainakin tuplasti tuo 15,5 kg.... Tuosta minun kokeilemasta kaljakorin kokoisesta -80 luvun startterista: Jos akku on kunnossa, mutta tyhjä, ja käyttää harkiten, niin ei varmaankaan mitään ongelmia. MUTTA jos akku jäässä, kenno "tippunut" irti taikka muuta vastaavaa ongelmaa, Siis jos akku ei ota virtaa vastaan, niin tuommoisella startterilla jännitepiikki, varsinkin starttiasennossa ja starttauksen päätyttyä hyppää "taivaaseen" -> Kaikki elektroniikka, siis alkaen laturista, päättyen moottorin ja turvalaitteiden ecujen yms. kautta radioon, on vaarassa kärähtää. Jännitteet, jotka ovat vielä ns. turvallisia: (mielikuvia, ei absoluuttinen totuus) 13,8 volttia ei käytännössä edes "kuivata" akkua, 14,4 volttia "kuivattaa" akkua, varsinkin kuumassa, siis akun kestoikä lyhenee puoleen; 10 vuodesta 5 vuoteen normaalikäytössä. 15 volttia lyhentää akun käyttöiän 1/10 vrt 13.8 Volttia. 16 volttia, akku kestää lämpimässä max. tunteja/päiviä 16 Volttia on myös elektoniikan kannalta merkittävä rajajännite; Useat komponentit, mm. kondensaattorit valmistetaan joko 16 tai 25 voltin maksimijännitteelle, siis valmistaja lupaa komponentille määrätyissä olosuhteissa max. 16 voltin jännitekeston. -> lähes kaikki elektroniikka kestää 16 voltin jännitteen, mutta jokainen voltti, hetkellisestikkin, lisää riskiä rikkoontumiseen. (hetkellisesti tarkoittaa tässä esim. puoli sekunttia) -> nuo jännitepiikit, mitä tuosta "wanhasta" startterista ilman akkua startatessa saatiin aikaa, oli kymmeniä tai satoja voltteja! Toki nuo jännitepiikit olivat vain muutaman tuhannesosa sekunnin mittaisia, mutta riittää rikkomaan elektroniikan. p.s Nuo vanhat startterit (myös akkulaturit) kuivattaa/kiehuttaa akkua varsinkin latauksen loppuvaiheessa. Kokeilkaapa ladata vanhaa, käytöstä poistettua, akkua tuommoisella startterilla. Ja mitatatkaa paljonko jännite akun navoissa ![]() Ja sitte startteri starttiasentoon ja paljonko yleismittari näyttää? P.S Varokaa, akku voi "sylkäistä-" nestettä silmille; siis suojalasit ei ole hätävarjelun liioittelua. |
#4
|
||||
|
||||
![]()
Ei kaikissa suoraruiskukoneissa ole minkäänlaisia hehkuja ja silti ne lähtee käyntiin pakkasellakin.
|
#5
|
||||
|
||||
![]()
Joistain isoista moottoreista hehkut tosiaan puuttuu mutta henkilöautokokoluokassa lienee kaikissa riippumatta ruiskutustavasta.
__________________
Tumpula Racing Team |
#6
|
|||
|
|||
![]()
Tätä on kaverit kehuneet, omalla hankintalistalla myös:
http://www.motormarket.fi/noco-geniu...gb40-1041.html |
#7
|
|||
|
|||
![]()
Ittellä on mopo/mönkijä/kelkka reissuilla lämpösessä taskussa telwinin 13000 ja tuolla nyt noi "pikkulaitteet" laittaa käyntiin useemman kerran ja sitten isommat kulkineet syttyy bahcon salkkuboosterilla.
Paikallisesta ikh-kaupasta ostin crx-tuotoksen ja sillä "apukäynnistimellä" sai nippanappa lämpimän pikkusen bensakoneen käyntiin. |
#8
|
|||
|
|||
![]()
Kysymys on siitä että CR kone ei anna suuttimille käskyä ennenkuin railipaine on riittävä, ajetummissa tarkoittaa sekunnin-parin viivettä. Ja dieselin pyöritys ottaa aina enemmän voimaa kuin vastaavankokoisen bensakoneen.
Vanha kunnosa oleva mekaanisella pumpulla varustettu kammiokone pamahtaa heti kun ensimmäinen sylinteri puristaa. Erot ei ole suurensuuria mutta eipä ole noiden kevyiden boostereiden kapasiteetitkaan, joten pienikin ero vaikuttaa.
__________________
Joku tahtoo vaihtaa nimeään, jos se siihen jää tiedetään, Se joku tahtoo olla ihminen, Minä en! Timo Rautiainen & Neljäs sektori |
#9
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
__________________
Tumpula Racing Team |
#10
|
|||
|
|||
![]()
Eikös täällä vai toisaalla vasta ollut juttua, et joku oli tuonut bemarin dieselin espanjasta ja sano ettei ole minkään näköisiä hehkuja saati reikiä kannessa
Ja kirosi et oli kiinnostavaa yrittää töihin ensimmäisenä kalseampana aamuna Mites transitin keulamalleissa kun tuli suorasuihkut jakaja ellei rivipumpulla, onko niissä hehkuja, hehkulle ei merkkivaloa ainakaan ole ja heti lähtee kuin bensakone ainakin vielä 0 asteessa, missä "normaali" kalusto hehkuttaa sen puolminuuttia
__________________
Positiivinen rasismi? Jos ei natiivi pyytää jotain se pitää antaa ja vähän päälle, ettei vaan olisi rasisti ja pilaisi ihanaa monikulttuurisuutta. Jos natiivi pyytää jotain se pitää kieltää ja vähän päälle, ettei vaan olisi rasisti ja pilaisi ihanaa monikulttuurisuutta. |
#11
|
||||
|
||||
![]()
Ainakin vagina- konsernin dieseleissä hehkuvalo vilkkuu vaikka sen lyö tulille lämpimästä laivan ruumasta.. nämä siis ihan tehdasuutena.
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna. Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla. Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008. |