Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Maasturiprojektit

Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn.

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 13.08.2016, 22:01
hutikka:n Avatar
hutikka hutikka ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 28.10.09
Sijainti: Asikkala
Viestit: 1.216
Perusasetus

*tähän niin iso peukku ettei ees mahu* seurantaan menee..

__________________
==================================
Mitä isommat renkaat,sitä pitempi matka hakea traktori.


PäHäMa
Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 13.08.2016, 22:46
pee:n Avatar
pee pee ei ole kirjautuneena
Moderator
 
Rekisteröitynyt: 21.02.04
Sijainti: Mäntsälä P
Viestit: 12.913
Perusasetus

Komiaa !!!

(Melkein offtopic: mihin se hieno G.waGen hävis ?)
__________________
- Levannon We(l)ho -
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 13.08.2016, 23:07
Tonza Tonza ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+
 
Rekisteröitynyt: 12.02.07
Sijainti: Ähtäri
Viestit: 260
Perusasetus

G


Valitettavasti se pääty kiertopalkingoks nettiautoon yllättäen iskeneen jenkkiauto kuumeen vuoksi. On kyllä harmittanut välillä. Nytkin kun mietittiin uutta projektia niin taas g oli yks vaihtoehto. Jotenkin ne on kans sellasia autoja jotka miellyttää.
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 19.08.2016, 00:16
Pauli:n Avatar
Pauli Pauli ei ole kirjautuneena
Moderator
 
Rekisteröitynyt: 06.02.03
Sijainti: Helsinki, Finland.
Viestit: 5.091
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja hutikka Näytä viesti
*tähän niin iso peukku ettei ees mahu* seurantaan menee..
Joo, ei tähän voi muuta sanoa ku iso peukku

Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 22.08.2016, 21:17
Tonza Tonza ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+
 
Rekisteröitynyt: 12.02.07
Sijainti: Ähtäri
Viestit: 260
Perusasetus

Vähä päässyt vauhtiin purkamisen kanssa. Mukavan simppeliä tekoa kun nokan purki parissa tunnissa ihmettelyineen.

Kai noilla sähköillä vielä ajelee



Kone olikin sitten hiukan tiukemmassa.

Siellä maalattu cumminssikin möllöttelee. siinäkin on öljypohjan patti juuri väärässä päässä, joutuu rälläkkä hommiin.

Tuli se sieltä lopulta kun sai kaikki vaihdekepit irti



Vääntäessä jäi sylinterikansi käteen, ei ihan kauheasti ollut kiinni


Vähä nokkaa ylös ja vanha akseli alta pois. Huom Safety first

Ajattelin että on sovitettava akselia ja moottoria ennenkö heivaan kopan pois rungolta. Sitten saan boxata runkoa, värkätä coilovereiden kiinnitys, puhaltaa ja maalata sekä rakentaa koko tekniikan valmiiksi ilman koppaa.



Hiukan sovittelin renkuloitakin. Vähä joutuu modaamaan korvakkeita jotta ei ottaisi tukivarteen renkaat. Jännä nähdä että meneekö 16" vanne ton tierod endin päälle.
Liitetiedostot
Click image for larger version

Name:	DSC_2549.jpg‎
Views:	590
Size:	213,6 Kt
ID:	82269   Click image for larger version

Name:	DSC_2657.jpg‎
Views:	557
Size:	230,3 Kt
ID:	82270   Click image for larger version

Name:	DSC_2631.jpg‎
Views:	554
Size:	228,4 Kt
ID:	82271   Click image for larger version

Name:	DSC_2552.jpg‎
Views:	527
Size:	262,7 Kt
ID:	82272  

Viimeksi muokannut Tonza : 19.11.2017 19:43
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 22.09.2016, 19:39
Tonza Tonza ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+
 
Rekisteröitynyt: 12.02.07
Sijainti: Ähtäri
Viestit: 260
Perusasetus

Nyt on projekti saavuttanut nollapisteen Eli tästä lähtee taas kokoominen.

Siivoilin välipalkit pois kun näytti että ovat kaikki väärällä kohtaa. kyllä oli lujassa, kaikki oli niitattu ja niitä sai takoa hikipäässä vaikka rälläköikin kannat pois. Suurinosa irtosi vasta kun porasi reijän niittiin.



Runko menossa hiekkapuhallukseen.



Siinä se nyt on. Ei ollut muuten paljon ruostetta Hain 4mm levyä boxaamiseen.

Täytyy rakentaa uudet välipalkit koneen alle, vaihteiston alle ja taakse iskareiden kohdalle. Mitä arvelette kannattaisiko tehdä jotain X-tukea esim alumiinista. Sitä en tiedä että voisiko muitakin välipalkkeja tehdä alumiinista? Voisihan niistä ehkä muutaman kymmenen kilon painonsäästö tulla.



Meinasin etuosan rungosta hitsata putkeksi jonkunmoisilla kevennysreijillä varustettuna.

Mitä olette meiltä että toimisiko tuollainen vahvistus loppurungossa?

Liitetiedostot
Click image for larger version

Name:	DSC_0059.jpg‎
Views:	300
Size:	79,5 Kt
ID:	82252   Click image for larger version

Name:	DSC_0234.jpg‎
Views:	306
Size:	79,4 Kt
ID:	82253  

Viimeksi muokannut Tonza : 19.11.2017 18:49
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 22.09.2016, 20:05
fordisti:n Avatar
fordisti fordisti ei ole kirjautuneena
Konkari+
 
Rekisteröitynyt: 14.07.09
Sijainti: nastola
Viestit: 637
Perusasetus

hieno auto itse etsin kauan tollasta mutta en löytänyt mieleistä .
niin ostin sitten vanhan paloauton josta aloin sorvaamaan jotain joka
ehkä olisi mahdollisesti sellainen kuin haluaisin sen olevan.
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 22.09.2016, 22:04
KoniJeep:n Avatar
KoniJeep KoniJeep ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 13.02.10
Sijainti: Halinjälvi / Pohjois-Kaljala
Viestit: 1.904
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Tonza Näytä viesti
Nyt on projekti saavuttanut nollapisteen Eli tästä lähtee taas kokoominen.
Siinä se nyt on. Ei ollut muuten paljon ruostetta Hain 4mm levyä boxaamiseen.

Täytyy rakentaa uudet välipalkit koneen alle, vaihteiston alle ja taakse iskareiden kohdalle. Mitä arvelette kannattaisiko tehdä jotain X-tukea esim alumiinista. Sitä en tiedä että voisiko muitakin välipalkkeja tehdä alumiinista? Voisihan niistä ehkä muutaman kymmenen kilon painonsäästö tulla.

Meinasin etuosan rungosta hitsata putkeksi jonkunmoisilla kevennysreijillä varustettuna.

Mitä olette meiltä että toimisiko tuollainen vahvistus loppurungossa?
Nyt on helppo tarkistaa ensimmäisenä rungon suoruus.
Miten tuo alumiini ja teräs reakoi keskenään? Tuleeko hapettumaa alumiiniin?
Pitäs tuollaisen vahvistus poxsauksen riittää.

Tätä projektia seurataan "silmäkovana"
__________________
Jeep


ISORY
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 23.09.2016, 15:19
smgt:n Avatar
smgt smgt ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 10.01.12
Sijainti: kajaani
Viestit: 1.696
Perusasetus

ei se rauta ja alumiini tiiä toisistaan mittää ku on maali välissä.

jos mahollista tehä alumiinista jotain niin oishan se hifi malli! kannatan
__________________
Kun taitamaton laittaa haluttoman tekemään tarpeetonta, tuntuu vähän siltä, että turha työ menee hukkaan!
Vastaa lainaten
  #10  
Vanha 23.09.2016, 18:00
Jjurva Jjurva ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 07.11.07
Sijainti: Oulu
Viestit: 383
Perusasetus

Onko runkopalkki tuonmallisella vahvikkeella sitten aina täynä moskaa kevennysaukon alalaitaa myöten?
Vastaa lainaten
  #11  
Vanha 27.09.2016, 20:20
H_Nietu H_Nietu ei ole kirjautuneena
Banned
 
Rekisteröitynyt: 28.02.04
Sijainti: Helsinki, Finland.
Viestit: 1.994
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Tonza Näytä viesti
Vääntäessä jäi sylinterikansi käteen, ei ihan kauheasti ollut kiinni

Montax kannen pultii meni poikki.......??????
Näyttää siltä että usseempi.......
Niistäkin selvii......
Tsemiä......Upee rojekti........
Sorry.....
Pakko viel jatkaa...
Noin puhtaana kun on venoista ja männän lailta.......
Luultavimmin saanut vettä.......Eikä varmaan tehnyt enää lämmintä lämppäristä......
Vanha peli kun kyseessä......niin olis kannattanut käyttää "ns" oikeilla litkuilla lämpösex.......
ja laskee ne vex ja sen jälkeen käyttää tosi kuumax......ilman litkui.......
Ja kuumana kansi auki........
Vois olla että kaikki pultit olis tullut ylös.........
Tai sit ei.......

Viimeksi muokannut H_Nietu : 27.09.2016 21:19
Vastaa lainaten
  #12  
Vanha 31.03.2017, 14:50
Tonza Tonza ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+
 
Rekisteröitynyt: 12.02.07
Sijainti: Ähtäri
Viestit: 260
Perusasetus

Päivitellääs pitkästä aikaa.

Taakse tulee kiinteät ikkunat juu.

Melkoinen sovittelu ollut kaikkien tukivarsien kanssa.
Mutta nyt alkaa olla jotain näkyvääkin.
Kuvassa kokolailla max ulosjousto kun ei tekniikkaa paikoillaan. Ajokunnossa pitäs painua tosta noin 17cm alemmaksi. Sillon tukivarret paremmassa asennossa. Voi joutua vielä vieteriä vaihtamaan.


Nuo jousitornit olis ekaks 3mm seinämällä mutta jäi jotenkin epäilyttää niin tein vielä uusiksi. Nyt on 5mm seinämällä saumatonta putkea. Väliputket on myös tehty hiukan pienemmästä putkesta.



Sain myös kardaanit teetettyä oikeaan mittaan, vaihteiston kiikutettua huoltoon ja turbiinin tilattua.

Seuraavaksi kai alan vääntää polttoaine ja jarruputkia.

Teetin suutarilla joustonrajottimet.

Tankin jo turasin. Kahdella väliseinällä ja tollasella kupilla jotta ei hörppisi tyhjää niin herkästi. Ton kuvan jälkeen muutin vielä putket kanteen, jos letku katkeaa niin ei tule tyhjäksi.
Liitetiedostot
Click image for larger version

Name:	DSC_1330.jpg‎
Views:	339
Size:	80,9 Kt
ID:	82254   Click image for larger version

Name:	DSC_0989.jpg‎
Views:	325
Size:	72,4 Kt
ID:	82255   Click image for larger version

Name:	DSC_1096.jpg‎
Views:	328
Size:	58,5 Kt
ID:	82256   Click image for larger version

Name:	DSC_1583.jpg‎
Views:	374
Size:	74,0 Kt
ID:	82257  

Viimeksi muokannut Tonza : 19.11.2017 18:59
Vastaa lainaten
  #13  
Vanha 31.03.2017, 21:05
offroadjouni:n Avatar
offroadjouni offroadjouni ei ole kirjautuneena
Super Moderator
 
Rekisteröitynyt: 10.06.02
Sijainti: Kirkkonummi
Viestit: 6.491
Perusasetus

Onpa hyvän näköistä.
Vastaa lainaten
  #14  
Vanha 31.03.2017, 22:12
Timo_L:n Avatar
Timo_L Timo_L ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 26.08.06
Sijainti: Paloheinä, Helsinki
Viestit: 7.449
Perusasetus

Tämä kuuluu kategoriaan ajoneuvoporno
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna.

Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla.

Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008.
Vastaa lainaten
  #15  
Vanha 09.04.2017, 19:39
jonjus:n Avatar
jonjus jonjus ei ole kirjautuneena
Konkari+
 
Rekisteröitynyt: 05.08.12
Sijainti: Lahti,Finland
Viestit: 668
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Tonza Näytä viesti
Päivitellääs pitkästä aikaa.

Taakse tulee kiinteät ikkunat juu.

Melkoinen sovittelu ollut kaikkien tukivarsien kanssa.
Mutta nyt alkaa olla jotain näkyvääkin.
Kuvassa kokolailla max ulosjousto kun ei tekniikkaa paikoillaan. Ajokunnossa pitäs painua tosta noin 17cm alemmaksi. Sillon tukivarret paremmassa asennossa. Voi joutua vielä vieteriä vaihtamaan.


Nuo jousitornit olis ekaks 3mm seinämällä mutta jäi jotenkin epäilyttää niin tein vielä uusiksi. Nyt on 5mm seinämällä saumatonta putkea. Väliputket on myös tehty hiukan pienemmästä putkesta.



Sain myös kardaanit teetettyä oikeaan mittaan, vaihteiston kiikutettua huoltoon ja turbiinin tilattua.

Seuraavaksi kai alan vääntää polttoaine ja jarruputkia.

Teetin suutarilla joustonrajottimet.

Tankin jo turasin. Kahdella väliseinällä ja tollasella kupilla jotta ei hörppisi tyhjää niin herkästi. Ton kuvan jälkeen muutin vielä putket kanteen, jos letku katkeaa niin ei tule tyhjäksi.
ootko mitannu tankin litratilavuutta?
__________________
YouTube
PäHäMa
Vastaa lainaten
  #16  
Vanha 10.04.2017, 11:49
Timo_L:n Avatar
Timo_L Timo_L ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 26.08.06
Sijainti: Paloheinä, Helsinki
Viestit: 7.449
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Tonza Näytä viesti
Kuvassa kokolailla max ulosjousto kun ei tekniikkaa paikoillaan. Ajokunnossa pitäs painua tosta noin 17cm alemmaksi.


Mistäs kautt amuuten tilasit King off-roadin coil-overit? Itsellä on hieman ollut asia harkinanssa, ja toki esim. Summitracingiltä saa ja jenkkien varasto-osoitteeni kautta tulee tänne, mutta suoraan ei jostain syystä toimita (liian pitkät?)..
Muutamasta puljusta kun taas katsoin niin lähetyskulut oli ihan järjettömät, pari coil-overia maksaisi sen 800$, mutta lähetyskulut olisi olleet n.400$
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna.

Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla.

Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008.
Vastaa lainaten
  #17  
Vanha 10.04.2017, 18:45
Tonza Tonza ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+
 
Rekisteröitynyt: 12.02.07
Sijainti: Ähtäri
Viestit: 260
Perusasetus

Tankki vetää kokolailla sata litraa.
Iskarit ostin Filthymotorsportilta ja Benzboy.com ne toimitti kontissa. Kysyttiin lentorahtille tarjousta niin meinasivat että ei onnistu kun typpeä sisällä.

Iskarit shimmattiin ja jouset valittiin mun ennakkotietojen mukaan. Nyt näyttää että keula saattaa jäädä hiukan ylös. Mutta katotaan lopussa sitten.

Oli muuten toi Filthymotorsport ainut firma joka mua vaivautui sopivien valinnassa jeesaamaan. Kysyin vaihtoehtona Orin typpitikkuja mutta meinasivat että kevyempiin kilpureihin ne paremminkin.
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta
Etsi tästä viestiketjusta:

Tarkennettu haku
Näkymä

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Myydään 1942 Dodge 4x4 voimansiirto Tonza O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 1 21.09.2016 19:57
Myyty lentokoneen puinen potkuri vuodelta ca. 1942 Arctic Rhino O/M/V Muut 7 28.12.2013 19:16
Myyty Chevrolet G-7117 Projekti vm. 1942 Jeeper O/M/V Ajoneuvot 1 03.12.2009 12:08
Ostetaan dodge totke1978 O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 1 16.10.2009 20:59
Dodge 9.1/4" lockright cvy O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 2 29.10.2007 23:11


Sivu luotu: 12:24 (GMT +2).