![]() |
|
|
|||||||
| Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn. |
![]() |
|
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
|
|
#1
|
|||
|
|||
4btTuohon 4bt hommaan varmaan osasyy että jenkeissäkin motti on suht kovassa huudossa ja hiukan kalliimpi kuin 6bt. Suomesta melkoinen säkä jos moisen löytää myynnistä. Ehkä jostain trukista voi löytyä aihioksi kelpaava. Itse painin hetken sen kanssa että ostanko core motin ja remppaan ite vai otanko kokonaisen koekäytetyn. Päädyin kokonaiseen, saas nähä kun koeajon hetki tulee että minkälaisen yksilö loyty. Jos tota hommaa ei olis ton kanssa jo muutenkin riittävästi niin olisin päätynyt rempattavaan versioon.
Viimeksi muokannut Tonza : 13.08.2016 21:57 |
|
#2
|
||||
|
||||
|
*tähän niin iso peukku ettei ees mahu* seurantaan menee..
__________________
================================== Mitä isommat renkaat,sitä pitempi matka hakea traktori. PäHäMa |
|
#3
|
||||
|
||||
|
Komiaa !!!
(Melkein offtopic: mihin se hieno G.waGen hävis ?)
__________________
- Levannon We(l)ho - |
|
#4
|
|||
|
|||
G
Valitettavasti se pääty kiertopalkingoks nettiautoon yllättäen iskeneen jenkkiauto kuumeen vuoksi. On kyllä harmittanut välillä. Nytkin kun mietittiin uutta projektia niin taas g oli yks vaihtoehto. Jotenkin ne on kans sellasia autoja jotka miellyttää.
|
|
#5
|
||||
|
||||
|
Joo, ei tähän voi muuta sanoa ku iso peukku
|
|
#6
|
|||
|
|||
|
Vähä päässyt vauhtiin purkamisen kanssa. Mukavan simppeliä tekoa kun nokan purki parissa tunnissa ihmettelyineen.
Kai noilla sähköillä vielä ajelee ![]() Kone olikin sitten hiukan tiukemmassa. Siellä maalattu cumminssikin möllöttelee. siinäkin on öljypohjan patti juuri väärässä päässä, joutuu rälläkkä hommiin. Tuli se sieltä lopulta kun sai kaikki vaihdekepit irti ![]() Vääntäessä jäi sylinterikansi käteen, ei ihan kauheasti ollut kiinni ![]() Vähä nokkaa ylös ja vanha akseli alta pois. Huom Safety first Ajattelin että on sovitettava akselia ja moottoria ennenkö heivaan kopan pois rungolta. Sitten saan boxata runkoa, värkätä coilovereiden kiinnitys, puhaltaa ja maalata sekä rakentaa koko tekniikan valmiiksi ilman koppaa. Hiukan sovittelin renkuloitakin. Vähä joutuu modaamaan korvakkeita jotta ei ottaisi tukivarteen renkaat. Jännä nähdä että meneekö 16" vanne ton tierod endin päälle. Viimeksi muokannut Tonza : 19.11.2017 19:43 |
|
#7
|
|||
|
|||
|
Nyt on projekti saavuttanut nollapisteen
Eli tästä lähtee taas kokoominen.Siivoilin välipalkit pois kun näytti että ovat kaikki väärällä kohtaa. kyllä oli lujassa, kaikki oli niitattu ja niitä sai takoa hikipäässä vaikka rälläköikin kannat pois. Suurinosa irtosi vasta kun porasi reijän niittiin. Runko menossa hiekkapuhallukseen. ![]() Siinä se nyt on. Ei ollut muuten paljon ruostetta Hain 4mm levyä boxaamiseen.Täytyy rakentaa uudet välipalkit koneen alle, vaihteiston alle ja taakse iskareiden kohdalle. Mitä arvelette kannattaisiko tehdä jotain X-tukea esim alumiinista. Sitä en tiedä että voisiko muitakin välipalkkeja tehdä alumiinista? Voisihan niistä ehkä muutaman kymmenen kilon painonsäästö tulla. ![]() Meinasin etuosan rungosta hitsata putkeksi jonkunmoisilla kevennysreijillä varustettuna. Mitä olette meiltä että toimisiko tuollainen vahvistus loppurungossa?
Viimeksi muokannut Tonza : 19.11.2017 18:49 |
|
#8
|
||||
|
||||
|
hieno auto itse etsin kauan tollasta mutta en löytänyt mieleistä .
niin ostin sitten vanhan paloauton josta aloin sorvaamaan jotain joka ehkä olisi mahdollisesti sellainen kuin haluaisin sen olevan. |
|
#9
|
||||
|
||||
|
Lainaus:
Miten tuo alumiini ja teräs reakoi keskenään? Tuleeko hapettumaa alumiiniin? Pitäs tuollaisen vahvistus poxsauksen riittää. Tätä projektia seurataan "silmäkovana"
__________________
Jeep ISORY |
|
#10
|
||||
|
||||
|
ei se rauta ja alumiini tiiä toisistaan mittää ku on maali välissä.
jos mahollista tehä alumiinista jotain niin oishan se hifi malli! kannatan
__________________
Kun taitamaton laittaa haluttoman tekemään tarpeetonta, tuntuu vähän siltä, että turha työ menee hukkaan!
|
|
#11
|
|||
|
|||
|
Lainaus:
Näyttää siltä että usseempi....... Niistäkin selvii...... Tsemiä......Upee rojekti........ ![]() Sorry..... Pakko viel jatkaa... Noin puhtaana kun on venoista ja männän lailta....... Luultavimmin saanut vettä.......Eikä varmaan tehnyt enää lämmintä lämppäristä...... Vanha peli kun kyseessä......niin olis kannattanut käyttää "ns" oikeilla litkuilla lämpösex....... ja laskee ne vex ja sen jälkeen käyttää tosi kuumax......ilman litkui....... Ja kuumana kansi auki........ Vois olla että kaikki pultit olis tullut ylös......... ![]() Tai sit ei.......
Viimeksi muokannut H_Nietu : 27.09.2016 21:19 |
|
#12
|
|||
|
|||
|
Päivitellääs pitkästä aikaa.
Taakse tulee kiinteät ikkunat juu. Melkoinen sovittelu ollut kaikkien tukivarsien kanssa. Mutta nyt alkaa olla jotain näkyvääkin. Kuvassa kokolailla max ulosjousto kun ei tekniikkaa paikoillaan. Ajokunnossa pitäs painua tosta noin 17cm alemmaksi. Sillon tukivarret paremmassa asennossa. Voi joutua vielä vieteriä vaihtamaan. ![]() Nuo jousitornit olis ekaks 3mm seinämällä mutta jäi jotenkin epäilyttää niin tein vielä uusiksi. Nyt on 5mm seinämällä saumatonta putkea. Väliputket on myös tehty hiukan pienemmästä putkesta. ![]() Sain myös kardaanit teetettyä oikeaan mittaan, vaihteiston kiikutettua huoltoon ja turbiinin tilattua. Seuraavaksi kai alan vääntää polttoaine ja jarruputkia. Teetin suutarilla joustonrajottimet. Tankin jo turasin. Kahdella väliseinällä ja tollasella kupilla jotta ei hörppisi tyhjää niin herkästi. Ton kuvan jälkeen muutin vielä putket kanteen, jos letku katkeaa niin ei tule tyhjäksi.
Viimeksi muokannut Tonza : 19.11.2017 18:59 |
|
#13
|
||||
|
||||
|
Onpa hyvän näköistä.
|
|
#14
|
||||
|
||||
|
Lainaus:
|
|
#15
|
||||
|
||||
|
Lainaus:
Mistäs kautt amuuten tilasit King off-roadin coil-overit? Itsellä on hieman ollut asia harkinanssa, ja toki esim. Summitracingiltä saa ja jenkkien varasto-osoitteeni kautta tulee tänne, mutta suoraan ei jostain syystä toimita (liian pitkät?).. Muutamasta puljusta kun taas katsoin niin lähetyskulut oli ihan järjettömät, pari coil-overia maksaisi sen 800$, mutta lähetyskulut olisi olleet n.400$
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna. Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla. Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008. |
|
#16
|
|||
|
|||
|
Lainaus:
Kannattaa varmaan sen verran ainakin avata sitä moottoria että käyttää öljypohjan auki, ja avaa vaikka vanhan öljynsuodattimen jos sellainen on siinä paikoillaan. Saa tuosta suodattimesta jo hyvin selville onko se missä kunnossa. Esimerkiksi joku tuollainen avain on kätevä, eikä edes hirveän kallis. http://www.ebay.com/itm/Speedway-910...-/381244337161 |
|
#17
|
||||
|
||||
|
Tossa on tyyliä! Seurataan! Mikä vaihteisto 4BT:n perään tulee, automaatti luultavasti jos mukavaa käyttöpeliä tulossa?
|
|
#18
|
||||
|
||||
|
No, et sä ainakaan helpoimman kautta käyttöautoa hanki!
![]() ![]() Respectiä!
__________________
Valitsemaanne aivosoluun ei juuri nyt saada yhteyttä, olkaa hyvä ja yrittäkää myöhemmin uudelleen. |
|
#19
|
||||
|
||||
|
Tziisus, mikä tuo taka-akselin jousitusviritys on ollu?
![]() Toi on vaatinu jo melkosen tractionbarin :P |
|
#20
|
||||
|
||||
|
Orkkis viritys ja ei niissä semmosia baareja ole. Monet laittaa kyllä niitä.
__________________
Kun taitamaton laittaa haluttoman tekemään tarpeetonta, tuntuu vähän siltä, että turha työ menee hukkaan!
|
|
#21
|
|||
|
|||
|
Tuo suodattimen aukasu on ihan hyvä idea!
Automaattiloota tulee joo, lähinnä emännän pyynnöstä. Sillä tuo koneen mukana tullut fullerikin on myynnissä. Täytyy nyt ainakin ekaksi kokeilla kuinka tuo liikkuisi ramin vaikio turbiinilla ja laatikolla. Shiftkitti tuli tosin mukana jos innostuu asentamaan. Kardaanit ja jakis tuloo ramista myös. Yks jakis pitäs viedä takaisin jos sitä ei joku halua 500€ ostaa? kun tuli vahingossa jeep grand cherokeen 249 jakis. Noi ramin jouset ja 2" leveling kitti jäi kans yli jos joku haluaa muutamalla kympillä noutaa.. Tähän olis suunnitelmissa laittaa ramin nelilinkit eteen ja taakse. Tilasin myös 2kpl säädettäviä panhardia. Eiköhän niillä nyt 30cm liikeradan saa aikaan. Kiitos kaikille projektin positiivisesta vastaanotosta
|
![]() |
| Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
| Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta |
| Näkymä | |
|
Samanlaisia viestiketjuja
|
||||
| Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
| Myydään 1942 Dodge 4x4 voimansiirto | Tonza | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 1 | 21.09.2016 19:57 |
| Myyty lentokoneen puinen potkuri vuodelta ca. 1942 | Arctic Rhino | O/M/V Muut | 7 | 28.12.2013 19:16 |
| Myyty Chevrolet G-7117 Projekti vm. 1942 | Jeeper | O/M/V Ajoneuvot | 1 | 03.12.2009 12:08 |
| Ostetaan dodge | totke1978 | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 1 | 16.10.2009 20:59 |
| Dodge 9.1/4" lockright | cvy | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 2 | 29.10.2007 23:11 |