Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 10.08.2016, 23:01
Mika_T Mika_T ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 13.11.07
Sijainti: N/A
Viestit: 1.778
Perusasetus

mistäs hodariin tehokkaampi laturi?
mieluusti tietenki semmonen että menee nakkaamalla alkuperäiselle paikalle.

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 11.08.2016, 10:50
bj45lava bj45lava ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 09.09.03
Sijainti: Tuusula, Finland.
Viestit: 2.390
Perusasetus

Hdj100 120A laturi menee heittämällä, säätörautaa joutuu muokkaamaan hieman ja liitin tarvii hankkia uudempi malli, mut löytyy marmorilta suoraan kun kaivaa netistä numerot.
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 18.08.2016, 16:34
Ural69 Ural69 ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 14.10.09
Sijainti: Varkaus
Viestit: 175
Perusasetus

Vinkkiä mistä tilata käypäsiä halpisvaloja eteen ja taakse? Tarvikeliikkeen kautta tuli depot, ei käy sinnepäinkään. Lieneevät ihan muuhun korimalliin, vaikka kone näyttää että pitäs käydä.
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 25.08.2016, 07:13
lepa77:n Avatar
lepa77 lepa77 ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 26.10.10
Sijainti: Salo
Viestit: 3.665
Perusasetus

kaveri otti hdjiistä koneen irti teki siihen remontin.ja nyt laittoi sen paikoilleen niin tuli laatikko vika elikkä auto vm93 automaatt.
eli kun laittaa vaihteen päälle minkä vaan niin on l vaihde päällä.pakki toimii huonosti selitetty anteeksi.menee vaan niinkun tuo yksi vaihde päälle. ja laatikko ei ollu irti kaikki pistokkeet tutkittu mitattu yms..nyt olisi avut tarpeen
__________________
.salon seudun OFF ROAD Ry. pari Toyotaa
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 25.08.2016, 20:21
BJ-40/76 BJ-40/76 ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 11.05.09
Sijainti: Oulu
Viestit: 5.055
Perusasetus

Sähköohjattu laatikko; siis vaihdekepissä ei od asentoa???


Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja lepa77 Näytä viesti
kaveri otti hdjiistä koneen irti teki siihen remontin.ja nyt laittoi sen paikoilleen niin tuli laatikko vika elikkä auto vm93 automaatt.
eli kun laittaa vaihteen päälle minkä vaan niin on l vaihde päällä.pakki toimii huonosti selitetty anteeksi.menee vaan niinkun tuo yksi vaihde päälle. ja laatikko ei ollu irti kaikki pistokkeet tutkittu mitattu yms..nyt olisi avut tarpeen
Nyt ei ole tuota laatikon manuskaa käsillä, mutta muistaakseni toimii paremmin kuin tuo kertomasi, vaikka mikä sähköongelma olisi päällä?

veikkaan öljypumppuvikaa.

Oliko turbiini kokoajan laatikossa paikallaan? siis turbiini pyörittää laatikon öljypumppua, ja turbiini menee öljypumppua vaurioittamatta paikalleen vain 2 asennossa. (turbiinia laatikkoon sovittaessa meinaa monesti usko loppua, sillä jos turbiiniä pyörittää, että menisi paikoilleen, öljypumppu pyörii mukana. siis pitää ottaa milli ulospäin ja pyöräyttää pikkasen, ja kokeilla joko nyt menisi perille.

Oikea tapa käyttää kone irti laatikosta on se, että ensin ruuvataan turbiini irti vetolevystä, ja sidotaan tms se laatikkoon, että ei vahingossakaan pääse öljypumpun jako sekomaan.

p.s jos tarvii osia, niin pistä yv.
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 26.08.2016, 08:32
lepa77:n Avatar
lepa77 lepa77 ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 26.10.10
Sijainti: Salo
Viestit: 3.665
Perusasetus

kiitos minä kysyn kaverilta oliko turbiini irti.
__________________
.salon seudun OFF ROAD Ry. pari Toyotaa
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 27.08.2016, 19:42
mhk:n Avatar
mhk mhk ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 29.10.09
Sijainti: Kivitaipale, Roi
Viestit: 348
Perusasetus

Eli pakki siis toimii, luin ensin nopiasti väärin että pakki toimisi huonosti.
Olettaen että autossa on alkuperänen A442f sähköohjattu versio, eikä vaihdettu edeltävä mekaaninen joka on myös a442f malliltansa. Sähköohjattu on tullut käyttöön 8/1992.
Pdf opuksessa (englanniksi), joka löytyy googlaamalla rm315e, on ohjeet vikakoodien luentaan. Ajonopeustieto saadaan kahelta anturilta, toinen on vaihteiston sisällä, toinen mittaristossa. Lisäksi on moottorin käyntinopeus ja kaasun asentoanturi.
Vianhakukaavion mukaan päädytään kaasun asentoanturiin, siinä on ohjeet jännitteiden mittaukseenkin.
Lisäksi haittaa voi aiheuttaa jarruvalokytkin, eli ei vaihda ylös jos painaa jarrua..
Toinen vaihtoehto, jos solenoideissa olisi vikaa, on irrottaa laatikon vasemmalla puolen oleva pistoke, tällöin laatikko toimii pakko-ohjattuna näin;
D = 4 kytketty
2 = 3
L = 1

Ohjausvaijerin liike muuttaa tässä mallissa vain linjapainetta. Ohjeen mukanen säätö on noin 2 mm näkyvillä, vaijerissa oleva holkki suhteessa kuoreen, kaasu nollilla.

Edeltävässä mallissa vaijerin säätö pitäisi olla todella pielessä (kireällä) jotta vaihtaa vasta liki täysillä kierroksilla. Vaijerista loppuu liike ennenkuin kaasupoljin on pohjassa.
__________________
LandCruiser LJ70 1987 & HDJ80 -90
Projekteja

Viimeksi muokannut mhk : 27.08.2016 19:46
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta
Etsi tästä viestiketjusta:

Tarkennettu haku
Näkymä

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
4Runnerin omistajat tänne Daddy's Toy Chit-Chat 34 12.10.2022 09:51
Suzukin omistajat tänne Suzukisj410K Chit-Chat 260 17.06.2015 12:01
Pehmolelukoiran omistajat tänne!!! baxxter Chit-Chat 16 24.05.2013 20:27
Jeepin Omistajat Tänne KössiKenguru Chit-Chat 114 03.10.2012 19:02
BULLTERRIERIN omistajat tänne! Urbancityboy Chit-Chat 14 20.09.2009 18:30


Sivu luotu: 00:42 (GMT +2).