Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Maasturiprojektit

Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn.

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 07.08.2016, 17:33
Beme Beme ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 08.08.13
Sijainti: Finland, Loviisa
Viestit: 64
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Micco Näytä viesti
Sen mitä täältä lueskellut, niin kannattais vissiin tehdä tuollainen rungon jatkokohta viistolla liitoksella tai sit ns. salmiakkipalat jatkokohtaan.
Liitoskohtaan laitoin 5mm lattarautaa kylkiin ja kun laitoin tuon pohjan ja katon palkkiin niin tein niin että se lattarauta tuli 30mm yli siihen vanhaan runkoon.
En sitten tiedä kestääkö mutta uskoisin että kestää, kyllä se voi olla että se salmiakkipala olis ollu parempi

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 09.08.2016, 16:24
Beme Beme ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 08.08.13
Sijainti: Finland, Loviisa
Viestit: 64
Perusasetus

Tänään on iskarin kiinnikkeitä rakennellu, nyt en vaan tiedä/osaa päättä josko iskareissa on kulma liian suuri!
Netistä yrittäny hakea mutta en saa oikein päättäväistä vastausta mitenkä tehä, eli auttakaa nyt alottelijaa
Vielä olis mahdollisuus muokata, mutta en haluais että nuo iskarin korvat roikkuu akselin alla!
Liitetiedostot
Click image for larger version

Name:	image.jpg‎
Views:	1679
Size:	114,3 Kt
ID:	72585  
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 09.08.2016, 17:17
sull45:n Avatar
sull45 sull45 ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 31.05.12
Sijainti: Alastaro
Viestit: 556
Perusasetus

iskarit


eiks see nyt näin ollut et mita lähemmas pöyra ja pystyasennossa iskari on nii toimi hyvin,,miksi muuten TR3 luokassa kaikkilla on iskarit suurinpiirtein pystyasennossa.
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 09.08.2016, 18:01
offroadjouni:n Avatar
offroadjouni offroadjouni ei ole kirjautuneena
Super Moderator
 
Rekisteröitynyt: 10.06.02
Sijainti: Kirkkonummi
Viestit: 6.481
Perusasetus

Joo, paljon pystympään kannattaa laittaa - Tuossa asennossa iskareista ei ole juuri hyötyä. Mahdollisimman ulkolaitaan ja lähes pystyyn. Alakiinnikkeitä voi laskea akseliputken tasolle tai vähän allekin ilman että siitä on kamalasti haittaa. Parempi tietysti jos olisi tilaa nostaa yläkiinnikkeitä ylemmäs.

Ja ehkä tärkein vinkki: Iskarit ei saa pohjata vaikka otat jouset kokonaan pois. Jos iskari pääsee pohjaamaan töyssyssä niin se menee rikki.
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 09.08.2016, 21:09
Beme Beme ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 08.08.13
Sijainti: Finland, Loviisa
Viestit: 64
Perusasetus

Selvä!
Kiitoksia tästä! Itsekin olin sitä mieltä että noin ei ollu hyvä!
Täytyy huomenna miettiä uudestaan että mitenkä ne laittais, ehkä akselin etupuolella on paremmin tilaa.
Olisin muutel laittanu molemmat kiinnikkeet taka puolella samalla tavalla kun se oikean puolen orkkis on mutta sit siellä on se panhardi mille pitää jäädä tilaa.
Yritetään keksiä jotaki järkevää!
Laittelen kuvia sit nii kottotaan mihin päädyttiin
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 10.08.2016, 22:03
Beme Beme ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 08.08.13
Sijainti: Finland, Loviisa
Viestit: 64
Perusasetus

Nonii nyt on iskareiden kiinnikkeet muutettu, raati saa nyt arvioida josko on parempi
Omasta mielestä noin on hyvä ja lopulliset saumat vedän huomenna!
Iskareiden kulma on nyt noin 30 astetta, ennen 45 astetta!
Iskareiden pohjaamisessa offroadjouni niin varmaan tarkoitit että se tekee haittaa niille kun ne painetaan täysin kasaan, tai pitääkö sinne vielä laittaa henkselit että ne ei pohjaa ulosjoustossa, mut sillain han ne tekee vakiona
Miten on muuten porukat tehny ton etu kallistuksen vakaajan kanssa, jostakin lueskelin että sen kun pois jättää niin saa paremmin joustamaan, mutta paljonko se vaikuttaa maantieajoon?
Tuon rungon jatkamisesta vielä niin kuvan laitoin siitä nyt myös, eli noin jatkoin runkoa, ¨vanha runko¨ja ¨uuden rungon¨ liitoskohta on tuossa missä tussilla merkattu, uskoisin kyllä että toi kestää, kyllähän sen huomaa jos se katkeaa

Viimeksi muokannut Beme : 12.05.2017 20:43
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 15.08.2016, 23:26
Beme Beme ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 08.08.13
Sijainti: Finland, Loviisa
Viestit: 64
Perusasetus

Sään sallimana tänään tuli akselit runko ja pikkuhilppeitä hiekkapuhallettua.
Maalit vedin jo päälle ja huomenna olis tarkotus vetää yks kerros vielä lisää.
Tuosta kallistuksen vakaajasta vielä ihmettelin että pitäiskö jättää vai noukkia hilppeet pois?
Laitetaan lisää kuvia sit joskus kun puhelimella vaan yhden kuvan lisääminen onnistuu

Viimeksi muokannut Beme : 12.05.2017 20:46
Vastaa lainaten
Vastaus

Luokat
bj75, land cruiser, lj70, projekti, toyota


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta
Etsi tästä viestiketjusta:

Tarkennettu haku
Näkymä

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Osta "Sika säkissä" motonetista Chit-Chat 25 08.02.2008 00:09
Sika Elmo Jokes 0 28.03.2006 09:11
M: Sika säkissä,eli letkulämmitin! Hujane O/M/V Muut 0 22.11.2004 20:55
sika bono Jokes 0 29.10.2002 14:39
Sika SamppaFIN Jokes 0 12.08.2002 15:14


Sivu luotu: 07:18 (GMT +2).