![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
||||
|
||||
![]() JAko varmasti oikein? 1.0 ei kokemusta,Mutta 1.3-1.6 on kahdet eri merkit nokkapyörällä?
|
#2
|
|||
|
|||
![]()
En oikein jaksa uskoa, että jos jako olisi noista väärän merkin kohdalla, niin lähtisikö siististi käyntiin. Tarkistin tuon jaon vielä jälkeenpäin että yläkuolokohta oli merkin kohdalla. Vetää pienillä kierroksilla siististi ja 50 km/h voi ajella metsäteillä nelosella aivan heittämällä. Mutta isommilla kierroksilla loivaan ylämäkeen tarjoaminen on myrkkyä, eli vauhti saattaa pudota alle 80 km/h. Ja tuo bensiinin kulutus ei voi olla tämän kokoisella autolla kohdallaan.
|
#3
|
|||
|
|||
![]()
corolla ja sierra tapauksien kohdalla samat oireet,nokka oli hampaan aikaisella.käynnistyi hyvin kulki 80 kmh hyvin.hihnapyörän ekalovi on syt.ennakko monesti viimmeinen ykk.
|
#4
|
|||
|
|||
![]()
Tuota samaa alan minäkin epäillä. Hihna on kyllä nyt likimpänä mahdollista merkeistä, mutta täytyy varmaan kokeilla siirtää pykälällä. Selvennätkö vielä tämän kommentistasi ".hihnapyörän ekalovi on syt.ennakko monesti viimmeinen"
|
#5
|
||||
|
||||
![]()
Perusasiat kuntoon eli katkojankärkiväli tehtaan toleransseihin (ulkomuistista kosketuskulma 52 astetta +- 3astetta) ja sen jälkeen ennakko 10 asteeseen. Tuohon tarvii ainoastaan kosketuskulman mittaavan ajoituslampun, luulisi löytyvän lähimmältä perinteiseltä korjaamolta jos ei itsellä tai kavereilla oo. Käytännössä kärkivälin jos säätää rakotulkilla 0,5mm niin on suht lähellä oikeaa.
SJ410 on melko tarkka tuosta katkojan kärkivälistä. Tehtaan ilmoittamasta 45hv:sta jos voimansiirtohäviöihen jälkeen menee renkaille luokkaa 8-9hv/rengas niin siitä ei hirveesti ole varaa tinkiä ![]() Bensansuodatin kannattaa tietysti vaihtaa jo ilman mitään ongelmiakaan vuoden parin välein (runkoaisassa oikean takapyörän kohdalla). Usein kaikki käyntihäiriöt loppuvat uuden suodattimen myötä. 235/75/15 renkailla vakio kunnossa oleva SJ410 kulkee kyllä tasaisella hienosti 110 ja melkoinen ylämäki saa olla, että tippuu alle 80. Tarkista myös, että kardaanin nivelet ovat samassa linjassa eli "vaiheessa", jyristävä kardaani vie tehoja. |
#6
|
|||
|
|||
![]()
jos kampiakselin hihnapyörällä on kaksilovea ensimmäinen lovi tarkoittaa sytytysennakon merkkiä,jonkakohdalla sytytys tapahtuu.jälkimmäinen lovi tarkoitaa männän yläkuolo kohtaa.
|
![]() |
Luokat |
polttoaineen kulutus, sj410 |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta |
Näkymä | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
suzuki vitara 1,6 8v kulutus 17l 100km | fj40 mörö | Tekniikka & Jutustelu | 8 | 08.02.2014 11:03 |
Myyty Polttoaineen Keruusäiliö | _Jape_ | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 14 | 12.03.2013 23:48 |
Suzuki VITARA KULUTUS | Rekisteröimätön | Tekniikka & Jutustelu | 1 | 27.03.2011 08:00 |
LJ70 ja polttoaineen kulutus | J.L | Tekniikka & Jutustelu | 3 | 24.05.2010 21:05 |
polttoaineen kulutus jh 60 | rusakkomies | Tekniikka & Jutustelu | 8 | 08.03.2008 11:42 |