Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 01.08.2016, 17:24
JAMANT:n Avatar
JAMANT JAMANT ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 07.05.03
Sijainti: Espoo, .
Viestit: 4.072
Perusasetus

Joudut korista nostamaan, koska se tasauspyörästö ei mahdu pois jos on joustot normikorossa, on tankki pikkasen tiellä!! Kun nostaa korista, tulee joustot ulkoasentoon ja tilaa ihan erilailla...Nimimerkki: ZJ:n murikan tänään irroittanut ja kiinnittänyt...

__________________
Killing time is not murder
Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 01.08.2016, 17:35
Timo_L:n Avatar
Timo_L Timo_L ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 26.08.06
Sijainti: Paloheinä, Helsinki
Viestit: 7.449
Perusasetus

Njaah, jooh tosiaan vakiokorkuisessa noin voi olla. Korotetussa ei ole kyllä mitään ongelmaa ollut sen enempää XJ:ssä kuin ZJ:ssä
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna.

Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla.

Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008.
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 02.08.2016, 06:47
Karvapöpö:n Avatar
Karvapöpö Karvapöpö ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 28.01.10
Sijainti: Porvoo
Viestit: 306
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja JAMANT Näytä viesti
Joudut korista nostamaan, koska se tasauspyörästö ei mahdu pois jos on joustot normikorossa, on tankki pikkasen tiellä!! Kun nostaa korista, tulee joustot ulkoasentoon ja tilaa ihan erilailla...Nimimerkki: ZJ:n murikan tänään irroittanut ja kiinnittänyt...
Mä luulen, että pikkasen on korotusta, nimittäin lehtijousipakassa on 6 lehteä. Mistä lie tuohon tullut, mutta vakiopakassa taitaa olla vain 4 lehteä?
Niin, ja alla pyörii 31" ihan moitteetta.
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 02.08.2016, 07:00
PunisherFIN:n Avatar
PunisherFIN PunisherFIN ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 29.07.13
Sijainti: Savonlinna
Viestit: 1.883
Perusasetus

viis vakiossa.. tai ainakin niissä kahdessa mitä itellä ollu vakiokuntosena.

helpoin se on nostaa remonttia varten ilmaan jos on kunnon tunkki, niin murikasta takaa keskeltä kiinni ja tunkkaa yläasentoon, sit pukit koripalkkien alle ja laskee siihen et akseli jää "vapaalle" tulee joustoja ulos ja pääsee siihen murikkaan käsiksi suoraan. koppa auki, vetarit veks, keskitappi veks ja murikka lipparaudalla pöydälle ja kimppuun. nippuun päinvastasessa järjestyksessä, ainua et se murikka pitää potkia tai lyödä kumilekalla takasin paikalleen, loput saa vedettyä laakeripukeilla kun kiristää rauhassa ja tasasesti jos ei meinaa mennö (tiukka sovitus). nois näkee kaikkia akselinlevittimiä sun muita, mutta kyllä se normaaleilla pajatyökaluillakin sieltä irtoo ja sinne takasin menee. pitaa huolen, että murikan alla on puhdas kangas lattian peittona, kun sen lipsauttaa ulos, jos sattuu olemaan shimmejä lakrujen ulkopuolella (ei ole viellä tullu vastaan) niin ne putoo puhtaalle, niin ne järjestykseen ja samassa järjestyksessä myös takasin. ennen peräkopan sulkua, pese viellä paikat vaikka bräkleenillä (löpö/bensa myös ok), ettei sinne jää hiekkaa tai muuta paskaa, sit sopivasti RTV:tä ja kansi kiinni, pultit järkevään momenttiin, eli ne on kiinni, muttei mitään ryssän pystykierrettä, eli vartti takas kun on naksahtanu lakrupukkien kiristysmomentti löyty muistelen jamantin sivuilta, se on tiukassa, mut ei mitekää tolkuttoman, ite oon vetäny rannemomenttiin, eli kiinni tipalla lukitetta, kun jenkkisaittien momentit oli päin vittua ja ne pultit läks venymään kun koitin momenttiin niitä kertaalleen saada. sama jos tarttet irrottaa lautaspyörää, ni niihinki on hienot momentit, mut ne pultit on jotain paskarautaa (vaihdettava joka kerta?), eli parempi kun vetää ne lukitteella kiinni, mallia rannemomentti "tiukka" mut ei poikki asti :P

vaikka nuo danat on pienet ja koko auto on pieni, niin se kestää tosi rumaa käsittelyä myös remonttia tehdessä, onhan se sentään maastoauto, niin kiireremonteissa otteet saa olla sen mukaan
__________________
Mercenaries never die, they just go to HELL for regrouping!
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 02.08.2016, 08:11
Karvapöpö:n Avatar
Karvapöpö Karvapöpö ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 28.01.10
Sijainti: Porvoo
Viestit: 306
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja PunisherFIN Näytä viesti
viis vakiossa.. tai ainakin niissä kahdessa mitä itellä ollu vakiokuntosena.

helpoin se on nostaa remonttia varten ilmaan jos on kunnon tunkki, niin murikasta takaa keskeltä kiinni ja tunkkaa yläasentoon, sit pukit koripalkkien alle ja laskee siihen et akseli jää "vapaalle" tulee joustoja ulos ja pääsee siihen murikkaan käsiksi suoraan. koppa auki, vetarit veks, keskitappi veks ja murikka lipparaudalla pöydälle ja kimppuun. nippuun päinvastasessa järjestyksessä, ainua et se murikka pitää potkia tai lyödä kumilekalla takasin paikalleen, loput saa vedettyä laakeripukeilla kun kiristää rauhassa ja tasasesti jos ei meinaa mennö (tiukka sovitus). nois näkee kaikkia akselinlevittimiä sun muita, mutta kyllä se normaaleilla pajatyökaluillakin sieltä irtoo ja sinne takasin menee. pitaa huolen, että murikan alla on puhdas kangas lattian peittona, kun sen lipsauttaa ulos, jos sattuu olemaan shimmejä lakrujen ulkopuolella (ei ole viellä tullu vastaan) niin ne putoo puhtaalle, niin ne järjestykseen ja samassa järjestyksessä myös takasin. ennen peräkopan sulkua, pese viellä paikat vaikka bräkleenillä (löpö/bensa myös ok), ettei sinne jää hiekkaa tai muuta paskaa, sit sopivasti RTV:tä ja kansi kiinni, pultit järkevään momenttiin, eli ne on kiinni, muttei mitään ryssän pystykierrettä, eli vartti takas kun on naksahtanu lakrupukkien kiristysmomentti löyty muistelen jamantin sivuilta, se on tiukassa, mut ei mitekää tolkuttoman, ite oon vetäny rannemomenttiin, eli kiinni tipalla lukitetta, kun jenkkisaittien momentit oli päin vittua ja ne pultit läks venymään kun koitin momenttiin niitä kertaalleen saada. sama jos tarttet irrottaa lautaspyörää, ni niihinki on hienot momentit, mut ne pultit on jotain paskarautaa (vaihdettava joka kerta?), eli parempi kun vetää ne lukitteella kiinni, mallia rannemomentti "tiukka" mut ei poikki asti :P

vaikka nuo danat on pienet ja koko auto on pieni, niin se kestää tosi rumaa käsittelyä myös remonttia tehdessä, onhan se sentään maastoauto, niin kiireremonteissa otteet saa olla sen mukaan
Kiitos kiitos näistä rohkaisevista sanoista. Ihan rehellisesti otan printin näistä ohjeista, niin sitten kun makaa auton alla voi lukea niitä uudestaan ja uudestaan läpi.

Muutamaan otteeseen mietin, että kannattaako vanhaa kunnostaa, vai ostaa suoraan vähän kalliimmalla vaikka TrueTrac-tyyppinen ratkaisu. Mutta sitten katselin tuota BleepinJeepin videota aiheesta lukot ja tässäkin sanottiin, että vanha kitkalukko on ihan hyvä satunnaiseen mettäkruisailuun. Ja tosiaan kun nyt ei ole kyseessä mikään metsälaite, vaan enemmänkin tämmöinen ruma kesä/kaupunkiauto
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 13.08.2016, 12:13
Samikoo:n Avatar
Samikoo Samikoo ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 06.12.07
Sijainti: Petäjävesi, Finland.
Viestit: 132
Perusasetus

Löytyisikö jostain kuvaa XJ:n konehuoneesta mistä selviäisi kutoskoneen moottorinkannakkeiden sijainti? Tällä hetkellä käytössä on 2.1TD:n kiinnikkeet, ja niitä pitäisi saada reilut 10cm eteenpäin. Mielessä käväisi josko 4.0-versiossa korvat on edempänä...

Runkoaisan päällä kun näyttää olevan useampikin pultti kannakkeen kiinnittämistä varten joten toiveissa on että jonkun muun moottorin kannakkeet kävisivät "suoraan". Noita en jaksaisi alkaa tekemään itse tyhjästä, tässä on muutama muukin paikka mitä pitää muokata tai rakentaa.

Myös mitta esim. etupalkista kannakkeeseen olisi riittävä, sillä menisi jo pitkälle.
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 13.08.2016, 12:29
Timo_L:n Avatar
Timo_L Timo_L ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 26.08.06
Sijainti: Paloheinä, Helsinki
Viestit: 7.449
Perusasetus

Tässä paras kuva mitä nopealla googletuksella löytyy.. en tiedä onko FSM:ssä tuota ollenkaan, minun mielestäni ei?
Vähän huonosti tosin näkyy mitat, surkealaatuinen kuva ja väärässä asennossa

__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna.

Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla.

Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008.
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 13.08.2016, 12:37
Samikoo:n Avatar
Samikoo Samikoo ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 06.12.07
Sijainti: Petäjävesi, Finland.
Viestit: 132
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Timo_L Näytä viesti
Tässä paras kuva mitä nopealla googletuksella löytyy.. en tiedä onko FSM:ssä tuota ollenkaan, minun mielestäni ei?
Vähän huonosti tosin näkyy mitat, surkealaatuinen kuva ja väärässä asennossa
No juu... En tuosta heti hoksaa missä kohtaa moottorin korvake majailee. Ei tosiaan googletus ole tuottanut tulosta, kuvat joissa konehuone on tyhjä on yleensä moottorikonversioista joissa alkuperäiset kannakkeet on jo korvattu/poistettu.
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta
Etsi tästä viestiketjusta:

Tarkennettu haku
Näkymä

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Hilux LN65 jousitusmurheita...pikaisia vastauksia toivoen. 754 Tekniikka & Jutustelu 9 17.09.2010 09:10
Taasen jeep xj kysymyksiä NORT Tekniikka & Jutustelu 2 11.12.2009 09:09
Jeep Grand Cherokee (kysymyksiä) Rekisteröimätön Tekniikka & Jutustelu 6 13.09.2008 11:40
Boorittamista (kysymyksiä/vastauksia/kuvia) SuurSyömäri Tekniikka & Jutustelu 24 23.11.2005 19:59
Jeep Wrangler kysymyksiä Tepa Tekniikka & Jutustelu 8 12.01.2004 14:13


Sivu luotu: 11:14 (GMT +2).