![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
|||
|
|||
![]() Helmapalkkien suunnitteluaNostellaas vanhaa topiccia, eli ilkeä katsastus setä kaivamalla kaivoi reiän edellisen omistajan ruttaaman helman saumaan (oikeasti joutui kaivamaan että sai raudan menemään läpi ruostuneesta saumasta ![]() Nyt on hetki mietitty kolmen eri vaihtoehdon välillä ja ajattelin vielä täältä kokeneemmilta kysästä mielipidettä näihin eri vaihtoehtoihin. Kaikki versiot on 50x100x3mm palkista jotka tulee vain hytin alle ja joista on päädyt viistetty 30° kulmaan sekä tulpattu (vedenpoistoreiät tulee jompaan kumpaan päähän). Putkeksi olisi tulossa varmaankin ø48mm 2-3mm seinämällä riippuen hieman siitä mitä sattuu halvalla löytymään ja väliin tulevat pienet tuet ehkä hieman pienemmästä ![]() Eli tällaisia malleja miettinyt tällä hetkellä: V1, Molemmat päät ovat 45° kulmassa V2, etupää on 45° kulmassa ja takapää on 90° kulmassa V3, molemmat päät ovat 90° kulmassa
|
#2
|
||||
|
||||
![]()
Mulla on ollut tuolla keskimmäisellä tavalla tehtynä, hyvin on pelittänyt. Ei kai se haittaisi että olisi molemmat helmaputken päät 45° kulmassa, mutta välttäisin sitä että edessä olisi 90° mutka.
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna. Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla. Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008. |
#3
|
||||
|
||||
![]()
Mä taas haluaisin semmoset, ei lentäis paska renkaasta kylkeen kun pellittäis vielä putkien välit. Jotain "dimple die" -tyyppistä pientä reikää pintaan.
|
#4
|
|||
|
|||
![]()
Tässä nyt tuo kakkosvaihtoehto on eniten houkutellut itteäni lähinnä ulkonäön kannalta. Ja sillä ettei ainakaan tuo putki niin helpolla ottaisi mihinkään kiinni.
Tein nopeasti tuollaisen pienen giffin josta näkyy suunnilleen tuo päätyjen ero (en jaksanut alkaa kohdistamaan tarkemmin), mutta tuosta nyt tuskin tulee huomattavaa eroa kun siihen joka tapauksessa jää jonkin verran eroa renkaan ja tuon putken väliin. |
#5
|
||||
|
||||
![]()
Ulkonäön osalta molemmat on ihan ok, mutta toiminnan kannalta tuo viistompi on parempi. Ei tosiaan töksähdä niin helpolla johonkin kallionkulmaan tjsp.. sen takiahan putket kuitenkin on, että niitä voi käyttää nojailuun ja nivelpisteenä kun taittaa tiukasti jonkun punn/ kallion/ kiven ympäri
![]()
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna. Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla. Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008. |
#6
|
||||
|
||||
![]()
Jos meinaa mehässä kurvailla ja tykkää ees kohtuullisen suorista kyljistä, niin tekisin 90° mutkilla ja sen verran lähelle rengasta jottei "suuremmat" puut pääse putken ja renkaan väliin. Näin saattaa säästää myös sivupeilit.
Ja jos takarengas tulee kovastikin kylkiputken ulkopuolelle, ni pieni taivutus putken takapäähän. Tälleen saadaan puu ohjattua lähemmäs renkaan kylkeä, eikä tule ikävää stoppia kun puu osuu takarenkaaseen. Tän hetkellisen pysähtymisen huomaa ainakin boggereilla.. Pari kuvaa selvennykseksi. Miul ehkä turhan loiva mutka, mut joutuu nuo viel uusimaan isompien renkaiden takia. |
#7
|
||||
|
||||
![]()
Mie tein oman ramchargerin rocksliderit 40x40x4mm neliöpalkista ja yhtäpitkät ku helmapalkit. Ja tuon ulkoreunan sovitin maastorenkaiden kyljen kanssa samaan linjaan suurinpiirtein eli samasta syystä kun ponssekuskilla. Miulla vielä 2mm pellistä sisälokarit jotka jatkuu melkein tuohon slideriin asti..... Vähä vaikee selittää mutta jos kiinnostaa ni miun projektikuvista näkee jotain. http://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=132028.
__________________
Chevrolet Avalanche 8.1 Vortec 4x4 Audi A6 C7 3.0TDI QUATTRO SUZUKI KING QUAD 4x4 750 -09 varustettuna LITEFOOT telasarjalla -Dodge Ramcharger (offi-projekti) -Nissan Patrol SOA vm-88 -Scania 92RML vm-87 EX-Autokoulu "MC DONALDS" +liuta muita harraste ajoneuvoja WUOKSI OFFROAD Viimeksi muokannut -Captain- : 02.08.2016 18:44 |
#8
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Samasta syystä helmapalkin etureuna kannattaa viistää sen verran kuin järkevästi pystyy, niin mahdollinen puu/ kivi ohjautuu pois auton alta ja pyöräkotelosta. Lainaus:
Tässä taasen oma helmaputki, eikä ole ainakaan tähän päivään mennessä vielä puut kiilautuneet väliin jumiin. Pois ne on kyllä lähteneet, ja auto myös ohjautunut satunnaisista kiviosumista sivuun putken varassa ![]() ![]()
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna. Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla. Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008. |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta |
Näkymä | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
rock crawler | Luigi81 | Linkit | 5 | 12.04.2007 16:37 |
HDJ 80 ( Rock sliderit) | Samick | Tekniikka & Jutustelu | 7 | 21.03.2007 09:24 |
RC Rock Crawling | MoggiMies | Linkit | 8 | 13.01.2007 19:57 |
ROCK | offbros | Chit-Chat | 23 | 09.01.2007 14:18 |