Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 29.07.2016, 22:52
-JoNe-:n Avatar
-JoNe- -JoNe- ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+++
 
Rekisteröitynyt: 06.06.11
Sijainti: Ilomantsi
Viestit: 446
Perusasetus

Se akseliputken kierous kannattaa tsekata. Itellä oli sama oire joskus muinoin ku Hegulilla. Piti kunnon jytkettä. Nimim. JuhaT todensi sen putken kierouden magneetti vatupassien avustuksella... en kylläkään muista miten se tapahtui.

__________________
-ISORY OFFROAD-
Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 30.07.2016, 07:47
lepoantti lepoantti ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 27.01.05
Sijainti: Sawo, Leppävirta
Viestit: 2.711
Perusasetus

akseliputken ei tarvitse olla paljonkaan kiero kun alkaa tapahtumaan outoja juttuja tän tyypin lukoilla. kun sulla on murikka pöydällä niin rakentele putken suoruuden mittaamiseen joku työkalu. jos siellä on välykset ok ja muuten osat paikallaan niin ei siinä paljon vaihtoehtoja jää.

tai no, muistelen että kavereilla oli muutamassa bertassa ja hiluxissa oli jokun muun merkkinen kuin aussie tai detroit locker niin niissä oli jotakin mystistä, vaikka ne kuinka huolella kasattiin ja oli varmasti kaikki oikein niin vähän aikaa toimi ja sitten tuollaisia oireita mistä kirjoitit. vika korjaantui kun poisti lukon, teki kempin tai vaihtoi näihin kahteen mainitsemaani merkkiin. lukoissa ei näkynyt silmin mitään havaittavaa kulumaa tai omituista joka olisi selittänyt toimimattomuuden, mutta kun ei toimi niin ei toimi.

itse tein toyotan 8" muokkaus ja tutkimuskäyttöön kuvan mukaisen vekoittimen, nyt akseliputken suoruuden näkee liikuttavan lähelle ihan silmämääräisesti.

Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 02.08.2016, 11:29
Erion:n Avatar
Erion Erion ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+
 
Rekisteröitynyt: 18.12.06
Sijainti: Helsinki, Finland.
Viestit: 290
Perusasetus

Kiitoksia paljon kaikille vastauksista. Nyt on kasattu vaseliinia väliin laittaen ja vähän paksummilla öljyillä jos vaikka toimisi. Ainakin pukeilla ollessa toimii. Täytyy korjata muut viat niin pääsee sitten kokeilemaan toimiiko myös ajossa.
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 02.08.2016, 17:44
Ruusulehto:n Avatar
Ruusulehto Ruusulehto ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 25.12.09
Sijainti: Padasjoki
Viestit: 332
Perusasetus

Täältäkin ääni kierolle banjolle. Kaverin jeepissä sama vika joka poistui banjon vaihdolla.
__________________
Ei ole sellaista mekaanista ongelmaa, jota raaka voima ja tietämättömyys eivät ratkaisisi.
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 02.08.2016, 18:45
tth tth ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+
 
Rekisteröitynyt: 08.10.06
Sijainti: Ilomantsi, Finland.
Viestit: 207
Perusasetus

Suzukissa alkoi paukkumaan Lock Rightin palalukko, siihen asti pelasi niinkuin pitääkin. Mittailin akseli putkea ja on näköjään puoli senttiä eteenpäin mutkallaan. Johtuu varmaan kun vuosi sitten hitsasin putkeen kiinni traction barsin kiinnikkeet soan rakentelun yhteydessä. Nosturin varassa toinen pyörä kilkatti kuten asiaan kuuluu, mutta toista pyörää pyörittäessä pyrki kardaani pyörimään mukana.

Irroitin lukon pöydälle ja itse lukko oli ehjä, tapeissa ei kulumaa, mutta toisessa hammas sakarassa pientä hankaus jälkeä.

Mutta lukon sisällä oleva Suzukin oma neliskantti palikan reijät olivat kuluneet hieman soikeaksi lyhyiden tappien kohdilta. Soikeutta puolisen milliä.

Soan rakentelun jälkeen lukko toimi kuten pitääkin, oireet on tullut alku kesästä, joskaan kilometrejä on tullut vain muutama sata.


Nyt siis herää kysymys että kumpi sotkee lukon toimintaa, 5mm väärä putki, vai keski palikan reikien soikeus ???
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 02.08.2016, 19:21
Timo_L:n Avatar
Timo_L Timo_L ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 26.08.06
Sijainti: Paloheinä, Helsinki
Viestit: 7.446
Perusasetus

Veikkaisin että kiero akseliputki.
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna.

Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla.

Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008.
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 03.08.2016, 06:03
Heguli:n Avatar
Heguli Heguli ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 22.06.06
Sijainti: Espoo / Suomusjärvi
Viestit: 7.323
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Timo_L Näytä viesti
Veikkaisin että kiero akseliputki.
Ääni kanssa tälle. Aika tarkka se oli meilläkin akseliputken suoruudesta.
__________________
Tumpula Racing Team
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta
Etsi tästä viestiketjusta:

Tarkennettu haku
Näkymä

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
palalukko walle81 Tekniikka & Jutustelu 2 02.02.2015 21:40
"Palalukko"?? anttir Tekniikka & Jutustelu 9 09.05.2012 21:37
palalukko tikkukuski Tekniikka & Jutustelu 11 17.09.2010 11:22
Ostetaan palalukko patrolliin!!! MehtäSika O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 0 10.03.2009 22:03
HILUXIN napalukko ääntää.apua..apua..:) Tekniikka & Jutustelu 5 03.01.2006 00:36


Sivu luotu: 12:26 (GMT +2).