Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
Vanha 29.07.2016, 11:46
-MaTTi-:n Avatar
-MaTTi- -MaTTi- ei ole kirjautuneena
Guru

Rekisteröitynyt: 27.07.04
Sijainti: Jokela, Finland.
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja tekniikkamies Näytä viesti
Mä olen vierastanut bensavehkeitä jo pitkään. Samalla huomannut, että muutos tapahtunut siinä, että uusissa dieselvehkeissä on yhä enempi hilavitkuttimia. Mikä onkaan tänä päivänä uusien diesel ja bensavehkeiden ero?

Yhtenä erona aikaisemmin pidin, että vähän isompikaan dieselkone ei kuluta ihan järkyttävästi. Dieselkoneisiin on iskenyt niiden pienentäminen ja niissä on sitäkin enempi ahtamista ja veikkaan myös hilavitkuttimia.

Vielä jossain HJ61:sessä oli dieselkone kohdallaan.
Joo, kyllä se on nykydiisseli ihan eri paljon monimutkaisempi kuin bensakone. Puolet pakoputkesta on pönttöö ja antureita, pakokaasujen jälkikäsittely on monimutkaista ja vikaherkkää. Toyotakin heittäny tämmösen uutisen ilmoille: http://tekniikanmaailma.fi/autot/toy...4-00177816-999

Esim. mun FJ:n bensakone tuntuu ihan simppeliltä, ei oo ees EGR:ääkään. ECU ja sitten suuttimet ja puolat joka pytylle. Lambdat putkessa kattoo miten palaa.
Vastaa lainaten

Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)

Työkalut Etsi tästä viestiketjusta
Etsi tästä viestiketjusta:

Tarkennettu haku
Näkymä

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Ostetaan Maasturi/lava-auto käyttöautoksi MiKo O/M/V Ajoneuvot 1 04.02.2015 20:57
Mikä maasturi käyttöautoksi? puuhapate Tekniikka & Jutustelu 13 20.08.2006 19:41
Mikä 4X4 käyttöautoksi? Päksi Tekniikka & Jutustelu 39 13.12.2005 20:23
Mikä auto? kharju Chit-Chat 8 23.10.2005 11:47
mikä mikä auto.äänestys. Tekniikka & Jutustelu 19 09.08.2004 23:07

Sivu luotu: 10:09 (GMT +2).